ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 березня 2019 року Чернігів Справа № 825/606/18
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Зайця О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 16100, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області (проспект Перемоги, 74, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 08676702) про визнання відмови незаконною та зобов'язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом про визнання незаконною відмови Ліквідаційної комісії Управління міністерства внутрішніх справ Украйни в Чернігівській області прирівняти займану посаду спеціаліста-бухгалтера І категорії Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області 12 ранг державного службовця до рівнозначної посади державної служби, та видати довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця за прирівняною посадою та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, форма яких затверджена Постановою №1-3 від 17.01.2017 Правління Пенсійного фонду України; зобов'язання Ліквідаційної комісії Управління міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області прирівняти займану посаду спеціаліста-бухгалтера І категорії Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області 12 ранг державного службовця до рівнозначної посади державної служби, та видати довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця за прирівняною посадою та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, відаесених до категорії посад державної служби, і яка иа момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, форма яких затверджена Постановою №1-3 від 17.01.2017 Правління Пенсійного фонду України.
Позов обґрунтовано тим, що вважає, оскільки остання займана посада спеціаліста-бухгалтера І категорії Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області 12 ранг державного службовця у відділеннях поліції зараз відсутня, то відповідач повинен прирівняти відсутню посаду до рівнозначної посади державної служби. Не є підставою для невиконання такої вимоги посилання відповідача на відсутність нормативних актів, які регулюють питання прирівняння посад державних службовці у підрозділах міліції до посад державної служби.
Від відповідача до суду надійшов відзив, в якому відповідач просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що позивачу було правомірно відмовлено прирівняти посаду спеціаліста бухгалтера І категорії Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області до рівнозначної посади державної служби та видати довідку про заробітну плату у відповідності до постанови правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року № 1-3.
Крім того, того відповідачем подано клопотання про залучення до розгляду справи третьої особи, Головного управління Пенсійного Фонду України в Чернігівській області.
Дане клопотання задоволенню не підлягає, оскільки рішення суду безпосередньо не впливає на права та обов'язки Головного управління Пенсійного Фонду України в Чернігівській області.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, судом встановлено.
ОСОБА_1, працювала в Сосницькому районному відділі Управління міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області, остання посада яку займала перед звільненням - посада спеціаліста -бухгалтера І категорії (а.с. 20-24).
20 червня 2017 року вона звернулась до ліквідаційної комісії Управління міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області з письмовою заявою, в якій просила прирівняти посаду спеціаліста-бухгалтера І категорії Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області 12 ранг державного службовця до рівнозначної посади державного службовця на час звернення та видати довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця за прирівняною посадою та про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, форма яких затверджена Постановою №1-3 від 17.01.2017 Правління Пенсійного фонду України.
Однак, відповідач надав письмові відповіді №21/В-167 від 27.06.2017 та №106 від 30.06.2017, в яких повідомив про процес ліквідації установи та відмовив у видачі довідка про заробітну плату за посадою спеціаліста-бухгалтера І категорії для перерахунку пенсії. Також повідомив про відсутність фінансових підрозділів у відділеннях поліції та про відсутність нормативних актів які регулюють питання прирівняння посад державних службовців у підрозділах міліції до посад державної служби.
Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.
Згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 10 грудня 2015 № 889-VIII Про державну службу на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ Про державну службу мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII Про державну службу : мають не менше як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України; займають посади державної служби та мають не менше як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України.
Відповідно до п. 6 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 р. № 622, у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.
З Єдиного державного реєстру вбачається, що УМВС України в Чернігівській області та Сосницький РВ УМВС України в Чернігівській області перебувають в стані припинення.
Наказом МВС України від 06.11.2015 № 1388 скасовані всі штати та скорочені всі посади УМВС України в Чернігівській області, у тому числі і штат Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області, що підтверджується довідкою ліквідаційної комісії УМВС України в Чернігівській області №80 від 05.03.2018.
Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затверджений наказом Міністерства соціальної політики України №750 від 10 травня 2017 року.
Цей Порядок розроблено відповідно до пунктів 10 і 12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII "Про державну службу" та на виконання пункту 6 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622 "Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб".
Пунктом 3 вказаного порядку встановлено, що у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають;
Міністерство соціальної політики України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в державних органах, юрисдикція яких поширювалася на всю територію України;
структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.
Відповідно до Пункту 5 вказаного Порядку довідки для призначення пенсії видаються за формами довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям, затвердженими постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року № 1-3, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за № 180/30048.
Пунктом 7 цього порядку встановлено, що у разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Таким чином, враховуючи, що станом на день звернення позивачки до УМВС України в Чернігівській області усі штатні посади Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області скорочені, та відсутні посади державної служби, у тому числі така, яку обіймала позивачка перед звільненням з державної служби, УМВС України в Чернігівській області правомірно відмовлено прирівняти посаду спеціаліста бухгалтера І категорії Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області до рівнозначної посади державної служби та видати довідку про заробітну плату у відповідності до постанови правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року № 1-3.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, з'ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Повний текст рішення виготовлено 01 березня 2019 року.
Суддя О.В. Заяць
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2019 |
Оприлюднено | 05.03.2019 |
Номер документу | 80196416 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Заяць О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні