П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 лютого 2019 р. Справа № 814/1239/18
Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Гордієнко Т. О.
Місце ухвалення: м. Миколаїв
Колегія суддів П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Лук'янчук О.В.
суддів - Бітова А. І.
- Ступакової І. Г.
при секретарі - Черкасовій Є.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2018 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮГНЕФТЬ" до Головного управління ДФС у Миколаївській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення від 23.04.2018 року № 661711/40054753 та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
ТОВ "ЮГНЕФТЬ" звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Миколаївській області, Державної фіскальної служби України з вимогами про визнання протиправним та скасування рішення від 23.04.2018 року № 661711/40054753 та зобов'язання зареєструвати податкову накладну ТОВ "Югнефть" №6 від 20.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2018 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Югнефть" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Миколаївській області задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення від 23.04.2018 року № 661711/40054753.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ " Югнефть " №6 від 20.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Югнефть" судовий збір у сумі 881,00 грн., сплачений платіжним дорученням № 203 від 15.05.2018 року.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Миколаївській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Югнефть" судовий збір у сумі 881,00 грн., сплачений платіжним дорученням № 203 від 15.05.2018 року.
Не погоджуючись з таким рішенням, Головне управління ДФС у Миколаївській області подало апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі апелянт, посилаючись на неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначається, що спірне рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної прийнято правомірно, оскільки позивачем не надано розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, тобто не додержано вимоги Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 року № 117
Учасники справи у судове засідання не з'явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлені належним чином, враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста їх участь в судовому засіданні не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 2 ст. 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.
Згідно ч.4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Югнефть" зареєстровано юридичною особою державним реєстратором 07.10.15. Основним видом діяльності товариства є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами код КВЕД 46.71.
07.12.17 ТОВ "Югнефть" (покупець) уклало договір поставки нафтопродуктів № 071217-2 з ТОВ "Фірма "Фідея" (постачальник).
05.03.2018 ТОВ "Фірма "Фідея" виписало на адресу позивача видаткову накладну №1197 на 23,46 т дизельного палива ULSD 10 РРМ (2710194300) на суму 628728,00 грн.; 14.03.2018 - видаткову накладну №1298 на 24,69 т дизельного палива ULSD 10 РРМ (2710194300) на суму 646878,00 грн.
29.08.2017 ТОВ "Югнефть" (постачальник) уклало договір поставки з ТОВ "Алекс Петролеум" (покупець) № 29/8, відповідно до якого постачальник зобов'язується продавати та поставляти та покупець приймати і оплачувати паливо-мастильні матеріали.
20.03.2018 ТОВ "Югнефть" виписало на адресу ТОВ "Алекс Петролеум" податкову накладну №6 на 12594,952 л дизельного палива ULSD 10 РРМ (2710194300) на суму 228808,34 грн.
29.03.2018 ТОВ "Югнефть" подав зазначену податкову накладну №6 на реєстрацію до ДФС України в Єдиному реєстрі податкових накладних.
29.03.2018 було прийнято зазначену податкову накладну та її реєстрація була зупинена з посиланням на п.201.16 ст.201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критерії ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної- розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
19.04.2018 ТОВ "Югнефть" надіслав повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній від 20.03.2018 року № 6, в якому зазначив, що позивач придбав дизельне паливо у ТОВ "Фірма "Фідея" згідно договору поставки та видаткової накладної № 1298 від 14.03.2018. Розрахунки здійснені. Дане паливо було частково оплачено покупцем ТОВ "Алекс Петролеум" згідно договору № 29/8 від 28.09.2017 року та доплачено 20.03.2018. Отримано паливо згідно видаткової накладної від 26.03.2018. Розрахунки здійснено, паливо отримано покупцем. також позивач надав суду докази, що 19.04.2018 року за № 28 був надісланий документ довільного формату - виписка банку від 20.03.2018 року.
23.04.2018 контролюючий орган прийняв рішення № 661711/40054753 про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки не надано платником податку копії документів: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Не погодившись з відмовою у реєстрації накладної позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що спірне рішення відповідача не відповідає критеріям ч.2 ст.2 КАС України, а саме є необґрунтованим, оскільки незрозуміло, з яких підстав передбачених п.21 постанови Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної. Разом з цим зазначив, що позивачем були надані пояснення, та додатково розрахункові документи - банківську виписку від 20.03.2018 року.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).
Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу.
Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).
Згідно пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Вичерпний перелік документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пп. 1, пп.2 п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом № 567:
1) для критерію, зазначеного у пп. 1 п. 6 Критеріїв:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
2) для критерію, зазначеного в пп. 2 п. 6 Критеріїв:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З системного аналізу наведених вище положень вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Зазначений висновок відповідає правовій позиції, викладеній в постанові Верховного Суду від 23.10.2018 року по справі № 822/1817/18.
Так, з матеріалів справи вбачається, що реєстрація податкової накладної була зупинена з посиланням на п.201.16 ст.201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної - розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На вимогу відповідача 19.04.2018 товариством було надіслано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній від 20.03.2018 року № 6, в якому зазначив, що позивач придбав дизельне паливо у ТОВ "Фірма "Фідея" згідно договору поставки та видаткової накладної № 1298 від 14.03.2018. Розрахунки здійснені. Дане паливо було частково оплачено покупцем ТОВ "Алекс Петролеум" згідно договору № 29/8 від 28.09.2017 року та доплачено 20.03.2018. Отримано паливо згідно видаткової накладної від 26.03.2018. Розрахунки здійснено, паливо отримано покупцем. також позивач надав суду докази, що 19.04.2018 року за № 28 був надісланий документ довільного формату - виписка банку від 20.03.2018 року.
03.05.2018 ТОВ "Югнефть" направило до контролюючого органу банківську виписку за 01.03.2018-20.03.2018 року.
Отже, колегія суддів, зазначає, що позивачем було надано всі документи необхідні для розблокування реєстрації податкової накладної № 6, а тому доводи апелянта, що позивачем не додержано вимоги Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 року № 117 колегія суддів вважає безпідставними.
Позивач не міг передбачити, які ще документи вимагає відповідач, оскільки ним у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не вказано конкретного переліку документів.
Комісією Державної фіскальної служби України не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
Відповідно до пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.п.19,20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою КМУ від 21.02.2018 року № 117 (далі - Порядку № 117), комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
З матеріалів справи вбачається, що рішення Комісії ДФС України не містить чіткого визначення причин та підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, оскільки позивачем надані пояснення та додатково розрахункові документи - банківську виписку від 20.03.2018 року.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо необґрунтованості рішення Комісії Державної фіскальної служби України, та зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 20.03.2018 року.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв'язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись статтями 308, 313, 315, 316, 321, 322, 329, 331 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Миколаївській області залишити без задоволення.
Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2018 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст постанови складено та підписано 01 березня 2019 року .
Головуючий суддя: О.В. Лук'янчук
Суддя: А. І. Бітов
Суддя: І. Г. Ступакова
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2019 |
Оприлюднено | 05.03.2019 |
Номер документу | 80197277 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Лук'янчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні