Постанова
від 10.12.2018 по справі 753/19571/18
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

КИЇВСЬКОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

10 грудня 2018 року місто Київ

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Журавель О.О., за участю адвоката ПотапенкаВ.Г., який діє в інтересах ОСОБА_3, розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3 з його апеляційною скаргою на постанову судді Дарницького районного суду міста Києва від 22 жовтня 2018 року, -

встановив:

Цією постановою провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-1 КУпАП закрито за закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.

З постанови суду, та протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві при перевірці ТОВ Кун-Україна , код ЄДРПОУ - 34240123, що знаходиться за адресою м. Київ, вул. Зрошувальна, 11, виявлено порушення ведення податкового обліку, а саме: встановлено завищення суми від'ємного значення за березень 2018 року в сумі 6 938 680 грн., що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, несвоєчасну сплату грошового зобов'язання з податку на додану вартість, визначену у податковому повідомленні-рішенні від 04.12.2017 року (форма Н ) в сумі 682 грн. 56 коп. з простроченням більше 30 днів, головним бухгалтером якого є ОСОБА_3, внаслідок чого порушено норми ст.ст. 57, 198 Податкового кодексу України та вчинено правопорушення, передбачене ч.1 ст. 163-1 КУпАП України.

Не погодившись з рішенням Дарницького районного суду міста Києва від 22 жовтня 2018 року, вважаючи, що суд помилково прийшов до висновку про наявність складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП, ОСОБА_3 подано апеляційну скаргу на обґрунтування якої вказує наступне.

Суд першої інстанції не виконав вимоги закону та не встановив передбачені ст. 247 КУпАП обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення, а саме не встановив чи є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП в діях особи, притягнутої до адміністративної відповідальності.

Крім того, судом не враховано, що Протокол складено із порушенням вимог ст. 254 КУпАП України, згідно якої Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення


Справа № 753/19571/18, 33/824/1255/2018

Категорія: ч.1 ст. 163-1 КУпАП

Суддя у першій інстанції - Коренюк А.М.

особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності . Проте, Протокол було складено 26 вересня 2018 року в той час як Акт перевірки складений 6 вересня 2018 року.

Більш того, як наголошує апелянт, сам протокол та акт перевірки не містить обґрунтування, що правопорушення вчинене саме особою ОСОБА_3 Відповідно до матеріалів Акту податкової перевірки від 06.09.2018 №578/26-15-14-01-01/34240123 (надалі - Акт перевірки) визначено, що відповідальними за фінансово-господарську діяльність ТОВ КУН-УКРАЇНА були ОСОБА_4 (генеральний директор) та ОСОБА_3 (головний бухгалтер). При цьому ані Акт, ані Протокол не містять інформації про розподіл функцій по здійсненню фінансово-господарської діяльності між вказаними особам, зокрема, неможливо встановити яка особа укладала господарські договори у спірних операціях, яка фактично надсилала податкові декларації з ПДВ тощо.

Судом також не було прийнято до уваги те, що зобов'язання вказані в Акті податкової перевірки, не набули законної сили. Та, ТОВ КУН-УКРАЇНА не погодившись із висновками, вказаними у зазначених податкових повідомленнях-рішеннях та розпочало процедуру їх адміністративного оскарження, про що подано скаргу від 02.10.2018р. №02/01/1 про скасування податкових повідомлень - рішень ГУ ДФС у м. Києві №0012711401 від 26.09.2018 р. про зменшення залишку від'ємного значення ПДВ на суму 6 938 680,00 грн. та №0012721401 від 26.09.2018 р. про нарахування штрафу у розмірі 136,51 грн.

На цих підставах апелянт просить скасувати постанову Дарницького районного суду міста Києва від 22 жовтня 2018 року у справі №753/19571/18 про адміністративне правопорушення ОСОБА_3, та прийняти нову постанову, якою закрити провадження у справі відносно ОСОБА_3, у зв'язку із відсутністю в його діях події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Заслухавши пояснення захисника, перевіривши доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3, приходжу до висновку, що постанова Дарницького районного суду міста Києва від 22 жовтня 2018 року, підлягає скасуванню виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 278 КУпАП, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

Відповідно до ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Але при винесенні постанови Дарницького районного суду міста Києва від 22 жовтня 2018 року відносно ОСОБА_3, суддя всупереч вимогам ст.ст.278, 280 КУпАП, не вирішив питання щодо правильності складання та оформлення протоколу, не з'ясував чи сповіщено особу, яка притягається до адміністративної відповідальності як при складанні протоколу, так і під час судового розгляду , не перевірено факт оскарження результатів перевірки, на підставі якого було складено протокол. Також, судом належним чином не з'ясовано, чи винна особа у вчиненні адміністративного правопорушення та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, внаслідок чого було неправильно застосовано матеріальний закон, та фактично притягнув ОСОБА_3 до відповідальності без будь-якого судового розгляду, не дослідивши не тільки йогопояснення і заперечення, яких він не мав можливості надати, а й тих незначних доказів, що містяться в матеріалах справи, не давши їм належну й об'єктивну оцінку.

Так, визнаючи ОСОБА_3винуватим у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП, суд першої інстанції послався на результати документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання ТОВ КУН-УКРАЇНА вимог податкового законодавства. Проте, судом не прийнято до уваги той факт, що посадові особи зазначеного товариства з податковими повідомленнями - рішеннями, складеними за результатом перевірки, які оформлені актом документальної виїзної позапланової перевірки від 06.09.2018 не погодилися, і використовуючи надане законом право оскаржили вказаний акт перевірки та рішення повідомлення, видані на його підставі в порядку адміністративного судочинства. Тому, на час винесення постанови суду першої інстанції, дані наведені у акті перевірки та визначені у рішеннях - повідомленнях не набули законної сили, які могли бути визнані неправомірними як ДФС так і у судовому порядку.

В апеляційному засіданні було встановлено, що ДФС України розглянула скарги ТОВ КУН-УКРАЇНА на податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві від 26.09.2018 № 0012711401, № 0012721401 та рішенням від 28.11.2018 № 38606/6/99-99-11-04.01-25 Державна фіскальна служба України скасувала податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у м.Києві від 26.09.2018 № 0012711401 та № 0012721401, а скаргу ТОВ КУН-УКРАЇНА - задовольнила.

Слід також погодитися з твердженнями апелянта, що протокол про адміністративне правопорушення у разі його оформлення складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення. Як вбачається з матеріалів справи акт перевірки був складений 06.09.2018, тоді як протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3 було складено 25.09.2018, що є безперечно порушенням вимог ч. 2 ст. 254 КУпАП.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладені обставини, апеляційний суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_3 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП, а тому, відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю у діях особи складу адміністративного правопорушення.

Отже, апеляційним судом встановлено, що суд першої інстанції в повній мірі не дотримався вимог ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП, судом не вжито всіх заходів, передбачених КУпАП для з'ясування питання про наявність чи відсутність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП, а тому висновок суду є передчасним.

З огляду на вищенаведене, приходжу до висновку, що суд першої інстанції, при розгляді справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3 не в повній мірі врахував усі обставини справи, не дослідив усі подані докази, що призвело до прийняття необґрунтованого рішення, а тому вважаю за необхідне постанову Дарницького районного суду міста Києва від 22 жовтня 2018 року, якою провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-1 КУпАП закрито за закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності, - скасувати, та прийняти нову постанову, якою провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-1 КУпАП закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП у зв'язку із відсутністю складу та події адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. 294 КУпАП, суддя -

постановив:

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Дарницького районного суду міста Києва від 22 жовтня 2018 року - задовольнити.

Постанову Дарницького районного суду міста Києва від 22 жовтня 2018 року, якою провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-1 КУпАП закрито за закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності - скасувати, а провадження у справі відносно ОСОБА_3 закрити на підставі п.1 ст. 247 КУпАП у зв'язку із відсутністю в його діях складу та події адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя

Київського апеляційного суду О.О. Журавель

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2018
Оприлюднено04.03.2019
Номер документу80201520
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —753/19571/18

Постанова від 10.12.2018

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Журавель Олександр Олександрович

Постанова від 22.10.2018

Адмінправопорушення

Дарницький районний суд міста Києва

Коренюк А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні