Рішення
від 21.02.2019 по справі 160/8107/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2019 року Справа № 160/8107/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЄфанової О.В. за участі секретаря судового засіданняМанько К.А. за участі: представника позивача представника відповідача Покотило Д.Ю. Дерець Т.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "АКМА" до Дніпропетровської митниці ДФС України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "АКМА" до Дніпропетровської митниці ДФС України, в якому позивач просить:

визнати протиправною бездіяльність Дніпропетровської митниці ДФС щодо не підготування та не подання висновку для повернення Приватному підприємству Виробничо- комерційній фірмі АКМА надміру сплачених митних та інших платежів, а саме: мита у розмірі 32701,90 грн. та податку на додану вартість у розмірі 6540,38 грн.;

зобов'язати Дніпропетровську митницю ДФС підготувати висновок про повернення з державного бюджету України надміру сплаченого мита у розмірі 32701,90 грн. та суму надміру сплаченого податку на додану вартість у розмірі 6540,38 грн. та направити для виконання до Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що внаслідок прийняття відповідачем рішень про коригування митної вартості, які в подальшому скасовані в судовому порядку, позивач зайво сплатив митні платежі в сумі 39242,28 грн. та з метою повернення цих коштів звернулось до Митниці з належним чином оформленою заявою від 07 червня 2018 року №233, проте відповідач листом від 22 червня 2018 року №1367/10/04-50-19-02 залишив її без задоволення.

Представником відповідача подано відзив на адміністративний позов, в якому останній зазначив, що відповідно даних обліку Дніпропетровської митниці ДФС, митні платежі по митній декларації №110080000/2016/100807 від 29.01.2016 сплачені ТОВ "ЛКіК" (32007295), що підтверджено даними, зазначеними у графі В митної декларації. Відповідно вимог статті 43 Податкового кодексу України, повернення коштів здійснюється на підставі заяви від платника податків. Таким чином, питання повернення митних платежів з Державного бюджету України може бути, розглянуто після звернення платника.

Представник позивача у судовому засіданні адміністративний позов підтримав та просив задовольнити його.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 15 серпня 2011 року між Приватним підприємством виробничо-комерційною фірмою АКМА та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛКіК" було укладено Договір-доручення № 8, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання здійснити митне оформлення товарів і предметів, що переміщуються Замовником через митну територію України.

Для здійснення митного оформлення товару, що надійшов на адресу ПП ВКФ АКМА було доручено ТОВ ЛКіК здійснення митного оформлення товару, а саме: верстат токарний металорізальний, горизонтальний, з числовим програмним керуванням новий. мод. Е200С, виробник: Hyundai WIA . Країна виробника Республіка Корея.

24 грудня 2015 року, на підставі доручення ПП ВКФ АКМА , ТОВ ЛКіК в особі декларанта ОСОБА_5 подано митну декларацію для митного оформлення товару- верстат токарний металорізальний, горизонтальний, з числовим програмним керуванням, новий, мод. Е200С, виробник: Hyundai WIA . Країна виробника Республіка Корея.

Виходячи з технічних характеристик верстату, а також коду товару, визначеного виробником та вказаним в інвойсі на верстат, декларанту ОСОБА_5 було доручено декларувати товар з кодом товару УКТЗЕД 8458118000, якому відповідає назва інші токарні верстати металорізальні, горизонтальні, з числовим значенням .

Посилаючись на порушення правил класифікації товарів згідно УКТ ЗЕД, Дніпропетровська митниця ДФС прийняла картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 29.12.2015 №110080000/2015/00333, на з підставі зміни коду заявленого за митною декларацією від 24 12.2015 №110080000/2015/119953 товару з коду УКТ ЗЕД 8458118000 (ставка мита 0%) на код УКТ ЗЕД 8458112000 (ставка мита 3%), якому відповідає назва верстати токарні багатоцільові, з числовим програмним керуванням, горизонтальні .

У зв'язку з прийнятою Дніпропетровською митницею ДФС карткою відмови в прийнятті митної декларації згідно коду УКТ ЗЕД 8458118000 ПП ВКФ АКМА було змушене на митне оформлення верстату токарного металорізального, горизонтального, з числовим програмним керуванням новий, мод. Е200С, виробника: Hyundai WIA , країна виробника Республіка Корея з кодом УКТ ЗЕД 8458112000 та відповідно сплатити мито у розмірі 3% через ТОВ ЛКіК , що склало 32701,90 грн.

Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Дніпропетровської митниці ДФС від 29.12.2015 року № КТ-110000013- 0255-2015 про визначення коду товару, визнання протиправною та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Дніпропетровської митниці ДФС від 29.12.2015 року № 110080000/2015/00333.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.02.2017 року у справі № 804/550/16 позовні вимоги ПП ВКФ АКМА до Дніпропетровської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення від 29.12.2015 №КТ-110000013-0255-2015 про визначення коду товару, визнання протиправною та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 29.12.2015 №110080000/2015/00333 задоволено в повному обсязі та прийнято дійсним код УКТ ЗЕД № 8458118000 (ставка мита 0%).

Вказане рішення залишено без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2017 року та постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 05.06.2018 року.

На підставі постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.02.2017 року у справі № 804/550/16, що набрало законної сили 12.12.2017 року Позивач 07.06.2018 року звернувся до Дніпропетровської митниці ДФС із заявою № 233 про повернення грошових коштів з оформленої митної декларації №110080000/2016/100807, згідно якої було стягнуто мито у розмірі та 32701,90 грн. та надміру сплачений податок на додану вартість у розмірі 6540,38 грн.

22.06.2018 року Позивачем отримано відповідь за №1367/10/04-50-19-02 від Дніпропетровської митниці щодо розгляду заяви № 233 від 07.06.2018 року, в якій зазначено, що відповідно даних обліку Дніпропетровської митниці ДФС, митні платежі по митній декларації №110080000/2016/100807 від 29.01.2016 сплачені ТОВ "ЛКіК" (32007295), що підтверджено даними, зазначеними у графі В митної декларації. Відповідно вимог статті 43 Податкового кодексу України, повернення коштів здійснюється на підставі заяви від платника податків. Таким чином, питання повернення митних платежів з Державного бюджету України може бути, розглянуто після звернення платника.

В частині 2 статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частинами 1 та 3 статті 301 Митного кодексу України (далі - МК України) передбачено, що повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України. Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до статті 43 (пункти 43.1 та 43.3) Податкового кодексу України (далі - ПК України) помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 МК України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування (пункт 102.5 статті 102 ПК України).

Відповідно до частини першої статті 416 Митного кодексу України (далі - МК України) митний брокер - це підприємство, що надає послуги з декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Фактично відповідні послуги є представницькими, що означає, що брокер, здійснюючи митне оформлення товарів діє в інтересах та від імені клієнта - декларанта.

Відповідно до частини першої статті 237 Цивільного кодексу України представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє.

Згідно зі статтею 239 цього ж Кодексу правочин, вчинений представником, створює, змінює, припиняє цивільні права та обов'язки особи, яку він представляє.

Таким чином, позивач правомірно звернувся до митного органу за поверненням митних платежів, оскільки митний брокер представляв інтереси підприємства у відносинах з митницею, а тому останній повинен повернути позивачу зайво сплачені митні плтежі.

При цьому, суд звертає увагу, що в данному випадку відповідачем вчинено саме дії по відмові у поверненні позивачу митних платежів, а не бездіяльність.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "АКМА" підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати в розмірі 1762,00 грн. підлягають стягненню на користь позивача.

Керуючись ст. ст.243-246, 250 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Дніпропетровської митниці ДФС щодо відмови в наданні висновку для повернення надмірно сплачених митних платежів за результатами розгляду заяви Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "АКМА" (код ЄДРПОУ 20278565) від 07.06.2018 №223.

Зобов'язати Дніпропетровську митницю ДФС підготувати висновок про повернення надмірно сплачених митних платежів за заявою Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "АКМА" (код ЄДРПОУ 20278565) від 07.06.2018 року №223 та направити його Головному управлінню Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь позивача судовий збір в розмірі 1762,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Дніпропетровської митниці ДФС.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 04 березня 2019 року.

Суддя О.В. Єфанова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80215448
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8107/18

Постанова від 12.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 12.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 21.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 01.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні