Постанова
від 04.03.2019 по справі 2040/6574/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий І інстанції: Панов М.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2019 р. Справа № 2040/6574/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді Катунова В.В.,

Суддів: Бершова Г.Є. , Ральченка І.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.10.2018, майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 23.10.18 по справі № 2040/6574/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАРУС ТРЕЙД"

до Головного управління ДФС у Харківській області

про скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАРУС ТРЕЙД" (надалі позивач, ТОВ "ЛАРУС ТРЕЙД") звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом про скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області №0126911213 від 06.08.2018 на суму 11958 грн. 29 коп.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 23.10.2018 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржуване рішення суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволені позову в повному обсязі.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що статтею 192 Податкового кодексу України передбачено, що саме позивач повинен реєструвати розрахунки коригування ( відбулося зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг), тому встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг позивач має право на письмові звернення до постачальників з метою вчасного отримання розрахунків коригування, а також надавати письмові зауваження до акту камеральної перевірки, письмові пояснення, направлені до контролюючого органу та інше. Проте, позивач не вчинив жодних активний дій, спрямованих на своєчасне виконання обов'язку щодо своєчасної реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або розрахунків коригування при виникненні податкових зобов'язань за жовтень 2015 року, жовтень 2016 року.

Представник позивача надав відзив на апеляційну скаргу та виклав свій погляд на обставини справи, зазначивши, що рішення є законним та обґрунтованим, постановленим з дотриманням вимог матеріального та процесуального права, в зв'язку з цим просить суд у задоволенні апеляційної скарги відмовити, рішення суду першої інстанції залишити без змін.

У зв'язку з неприбуттям жодного з представників учасників справи у судове засідання, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, відповідно до п. 2 частини першої ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню за наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та сторонами не заперечується, що головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування податків і зборів з юридичних осіб території обслуговування Центральної ОДПІ м. Харкова управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Харківській області Лукавенко О.В. на підставі пункту 20.1.4, п. 20.1, ст. 20 розділу І, у порядку п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 та статті 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за період виписки: за жовтень 2015 року, жовтень 2016 року по Товариству з обмеженою відповідальністю ЛАРУС ТРЕЙД .

За результатами перевірки складено Акт перевірки №9894/20-40-12-13-19/37188281 від 05.07.2018. Згідно з висновками Акту перевірки встановлено порушення з боку ТОВ ЛАРУС ТРЕЙД : В порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України підприємством ТОВ Ларус Трейд , (код ЄДРПОУ 37188281) здійснена несвоєчасна реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або розрахунків коригування при виникненні податкових зобов'язань за жовтень 2015 року, жовтень 2016 року на суму ПДВ 11958,29 грн. .

На підставі Акту перевірки №9894/20-40-12-13-19/37188281 від 05.07.2018 заступником начальника Головного управління ДФС у Харківській області було прийнято Податкове повідомлення-рішення №0126911213 від 06.08.2018, яким до позивача було застосовано штрафні санкції на загальну суму 11958,29 грн.

Позивач заперечуючи законність вказаного податкового повідомлення -рішення, звернувся до суду з вказаним позовом про його скасування.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірності прийнятого ним податкового повідомлення-рішення, а вимоги позивача є правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Спірним питанням даної справи є правомірність нарахування відповідачем штрафних санкцій ТОВ "ЛАРУС ТРЕЙД" за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін. перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації; отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та о триманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Як вбачається з матеріалів справи, розрахунки коригування, що зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням граничного строку для їх реєстрації, були несвоєчасно надіслані постачальниками позивачу, а саме: розрахунок коригування №3/2 від 30.10.2015 до Податкової накладної №82/2 від 30.10.2015 складено постачальником - Приватне підприємство Агропрогрес (код ЄДРПОУ 00707998) та направлено позивачу засобами електронного зв'язку через ДФС 18.11.2015. Вказаний розрахунок коригування було зареєстровано позивачем - 18.11.2015, що підтверджується квитанцією №1 від 18.11.2015 про прийняття документа; розрахунок коригування №3/2 від 17.10.2016 до податкової накладної №6/2 від 07.09.2016 складено постачальником - Приватне сільськогосподарське підприємство Кисівське (код ЄДРПОУ 35328884) та направлено позивачу засобами електронного зв'язку через ДФС 22.12.2016. Вказаний розрахунок коригування було зареєстровано позивачем - 23.12.2016, що підтверджується квитанцією №1 від 23.12.2016 про прийняття документа.

Пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України не встановлює обов'язку саме отримувача товарів/послуг здійснювати реєстрацію у 15-денний строк розрахунку коригування в разі зменшення компенсації вартості отриманих товарів/послуг, а лише покладає на продавця товарів обов'язок в установлені терміни скласти податкову накладну та/або розрахунок коригування до податкової накладної, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою, а також встановлює, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Для реєстрації позивачем в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, яким передбачається зменшення суми компенсації вартості товарі/послуг їх постачальнику, постачальник повинен надіслати складений розрахунок коригування позивачу.

Таким чином, позивач має можливість зареєструвати такий розрахунок коригування за умови виконання постачальником свого обов'язку надіслати складений ним розрахунок коригування на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг отримувачу.

Також суд зазначає, що положення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України не надають права позивачу звертатися з заявою-скаргою на продавця товарів у разі несвоєчасного надіслання покупцю розрахунків коригування.

Вказана правова позиція узгоджується з висновками Касаційного адміністративного суду Верховного суду, викладеними в Постанові від 06 серпня 2018 року по справі №818/1447/16.

За наведених обставин, суд вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права або порушення норм процесуального права, що відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області - залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.10.2018 по справі № 2040/6574/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач В.В. Катунов Судді Г.Є. Бершов І.М. Ральченко

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80216159
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/6574/18

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 04.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні