Рішення
від 27.02.2019 по справі 826/13810/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 27 лютого 2019 року                      № 826/13810/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЖЕВІС" (01133, м. київ, бульвар Лесі Українки, 26, кімната 406, код ЄДРПОУ 39675231) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення № 823491/39675231, зобов'язання вчинити дії ,         О Б С Т А В И Н И   С П Р А В И: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЖЕВІС» (далі по тексту – позивач) з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі по тексту – відповідач), в якому просить: - визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №823491/39675231 від 02 липня 2018 року; - зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕВІС» №16 від 03 березня 2018 року; - стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕВІС» за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 3  524,00 грн.; - стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕВІС» за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України понесені ним витрати на оплату адвоката у розмірі 11  000,00 грн. В обґрунтування позовних вимог представник позивача стверджує, що при прийнятті оскаржуваного рішення органами державної фіскальної служби не взято до уваги специфіку діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕВІС», використання авансової системи оплати для закупівлі продукції, алгоритм роботи з постачальником, підстави, на яких було повернуто аванс та реальність здійсненої операції. При цьому, критерії ризиковості платника податку є неправомірними, оскільки не є визначені у встановлений законом спосіб та уповноваженим органом. Крім того, на думку представника позивача, оскаржуване рішення Державної фіскальної служби України не відповідає критеріям вмотивованості, чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень. Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 серпня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження. Представник відповідача копію вказаної ухвали суду від 29 серпня 2018 року отримав 05 вересня 2018 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення. Водночас, представник відповідача у визначений судом строк не надав відзиву на адміністративний позов, клопотань не заявляв. З огляду на викладене вище та відсутність підстав для задоволення клопотання позивача про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні). Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,-      В С Т А Н О В И В: З матеріалів справи вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю «ДЖЕВІС» відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України складено податкову накладну №16 від 03 березня 2018 року та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за допомогою програмного забезпечення для надання звітності «М.Е.Doc». Як повідомив позивач, 27 березня 2018 року до зазначеної податкової накладної позивачем отримано квитанцію, в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 03 березня 2018 року №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригувань зупинена, адже обсяг постачання товару/послуги 3102 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку, ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення. У відповідності до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЖЕВІС» направило на адресу Державної фіскальної служби України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 26 червня 2018 року №9052566478 щодо подачі пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній №16 від 03 березня 2018 року. Факт прийняття вказаних пояснень та документів підтверджується квитанцією №2 від 26 червня 2018 року. Однак, 02 липня 2018 року Державною фіскальною службою України прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №823491/39675231, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме – первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. За результатами адміністративного оскарження вказане рішення залишене без змін, а скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖЕВІС» - без задоволення. Незгода позивача із зазначеним рішенням від 02 липня 2018 року зумовила його звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного. З 01 січня 2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон №1797-VIII від 21 грудня 2016 року). Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Згідно пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року (далі – Порядок №1246, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Аналогічні приписи містить пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі – Порядок №117, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин). Пунктом 2 Порядку №117 визначено, що критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик. Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.02.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80217192
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13810/18

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 27.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні