ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/3066/18 Суддя (судді) першої інстанції: Панченко Н.Д.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ганечко О.М.
суддів Коротких А.Ю.
Федотова І.В.
при секретарі Біднячук Ю.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДСНС України у Київській області на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.12.2018 року у справі за позовом Головного управління ДСНС України у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів: Початкова школа, гімназія, ліцей - Ворзель , про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів: Початкова школа, гімназія, ліцей - Ворзель , в якому просив зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю Заклад загальної середньої освіти I-IIIступенів: Початкова школа, гімназія, ліцей - Ворзель (код ЄДРПОУ 40477998) припинити дії, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю) шляхом допущення посадових осіб Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до здійснення позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на об'єкт, розташований за адресом: Київська область, смт. Ворзель, вул. Кленова, буд. 11 Б/2.
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.12.2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невідповідність висновків суду обставинам справи, просить оскаржуване судове рішення скасувати та прийняти нову постанову, якою задовольнити його позовні вимоги у повному обсязі.
Апелянт мотивує свої вимоги тим, що судом першої інстанції неповністю з'ясовані обставини справи, порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Станом на 27 лютого 2018 року відповідачем не надано до суду письмового відзиву (заперечень) на апеляційну скаргу.
У відповідності до ст. 308 КАС України, справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Представник апелянта підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити. Постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову, якою задовольнити його позовні вимоги.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення апеляційної скарги, просила залишити рішення суду першої інстанції без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
У відповідності до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи, 23 травня 2018 року, на підставі посвідчення (направлення) від 27.04.2018 року № 2714, інспекторами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області було здійснено вихід за адресою: Київська область, смт. Ворзель, вул. Кленова, буд. 11 Б/2 для проведення позапланової перевірки щодо додержання Товариством з обмеженою відповідальністю Заклад загальної середньої освіти I-IIIступенів: Початкова школа, гімназія, ліцей - Ворзель вимог у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки.
Однак, посадові особи позивача не були допущені до проведення позапланової перевірки.
Як вбачається із змісту Акта про недопущення до проведення позапланової перевірки, підставою для не допуску слугував факт наявності у відповідача договору страхування цивільної відповідальності від 22.05.2018 № 21/6103/114, що укладений з Приватним акціонерним товариством Страхова компанія Універсальний поліс .
Відповідно до Положення про ДСНС, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; 3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; 4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Відповідно до ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок до закону.
Головне управління ДСНС України у Київській області, у відповідності до Кодексу цивільного захисту України та Положення про Головне управління ДСНС України у Київській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНС 21.09.2017 № 507) здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
З метою зменшення втручання державних органів у підприємницьку діяльність, та, відповідно до пункту 4 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України, був прийнятий Указ Президента України Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності № 817/98 від 23.07.1998.
Відповідно до пункту 3 Указу Президента № 817, позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: а) за наслідками зустрічних перевірок виявлено факти, які свідчать про порушення суб'єктом підприємницької діяльності норм законодавства; б) суб'єктом підприємницької діяльності не подано в установлений строк документи обов'язкової звітності; в) виявлено недостовірність даних, заявлених у документах обов'язкової звітності; г) суб'єкт підприємницької діяльності подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами контролюючого органу під час проведення планової чи позапланової виїзної перевірки; д) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з суб'єктом підприємницької діяльності, якщо суб'єкт підприємницької діяльності не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом трьох робочих днів від дня отримання запиту; е) проводиться реорганізація (ліквідація) підприємства.
При цьому, відповідно до пункту 15 Указу Президента № 817, обмеження у строках та підставах проведення перевірок суб'єкта підприємницької діяльності, визначені цим Указом, не поширюються на перевірки, що проводяться на особисте прохання суб'єкта підприємницької діяльності, або перевірки, що проводяться відповідно до кримінально-процесуального законодавства, а також на перевірки суб'єктів господарської діяльності, які мають заборгованість із заробітної плати працівникам.
Отже, позапланова виїзна перевірка може здійснюватись і на підставі рішення Кабінету Міністрів України.
Таким чином, Кабінет Міністрів України наділений повноваженнями щодо призначення позапланової перевірки за відсутності наведених вище обставин.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно із протокольним рішенням, за результатами засідання Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року, був виданий наказ Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 29.03.2018 № 202 Про здійснення позапланових перевірок та наказ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області від 26.04.2018 № 429 Про проведення позапланових перевірок , до якого було включено Товариство з обмеженою відповідальністю Заклад загальної середньої освіти I-III ступенів: Початкова школа, гімназія, ліцей - Ворзель .
Водночас, відповідно до пункту 9 Указу Президента № 817, позапланові перевірки дотримання суб'єктами підприємницької діяльності пожежної безпеки не провадяться, якщо суб'єкт підприємницької діяльності уклав договір страхування цивільної відповідальності перед третіми особами стосовно відшкодування наслідків можливої шкоди.
Позивачем не заперечується той факт, що 22.05.2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Заклад загальної середньої освіти I-IIIступенів: Початкова школа, гімназія, ліцей - Ворзель та Приватним акціонерним товариством Страхова компанія Універсальний поліс за № 21/6103/114 був укладений договір страхування цивільної відповідальності.
Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки позивачем не надано жодних доказів щодо наявності передумов, які визначені у пункті 15 Указу Президента № 817 щодо не поширення його приписів на дані правовідносини та з огляду на наявність у відповідача договору страхування цивільної відповідальності, позивач законодавчо був обмежений у здійсненні виключно позапланового заходу.
Крім того, колегія суддів враховує, що під час судового засідання Головне управлінням ДСНС України у Київській області зазначило, що посадових осіб було допущено на об'єкт за адресою: Київська область, смт. Ворзель, вул. Кленова, 11 Б/2 та перевірка щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Товариства з обмеженою відповідальністю Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів: Початкова школа, гімназія, ліцей - Ворзель відбулась.
За результатами проведеної перевірки складено Акт № 6 за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та видано припис № 2 від 31.01.2019 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
За таких обставин, апеляційна скарга є необґрунтованою, її доводи не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду, не спростовують висновків суду першої інстанції, тому у її задоволенні необхідно відмовити, а рішення суду першої інстанції підлягає залишенню без змін.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДСНС України у Київській області - залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.12.2018 року - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст. 329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя О.М. Ганечко
Судді І.В. Федотов
А.Ю. Коротких
Повний текст постанови виготовлено 04 березня 2019 року.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2019 |
Оприлюднено | 05.03.2019 |
Номер документу | 80221590 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ганечко Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ганечко Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні