Рішення
від 05.03.2019 по справі 1340/5956/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/5956/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом голови ліквідаційної комісії та кінцевого бенефіціарного власника колективного підприємства Нівелір ОСОБА_1 до управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи,

В С Т А Н О В И В:

Голова ліквідаційної комісії та кінцевий бенефіціарний власник колективного підприємства Нівелір ОСОБА_1 (далі - позивач) 10.12.2018 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради (далі - відповідач) з вимогою скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті ліквідації колективного підприємства Нівелір (ідентифікаційний код 06959086) від 24.09.2018, номер запису 14151110009003370, проведену державним реєстратором управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради. Відповідно до доводів позовної заяви, позивач вказує, що проведення державним реєстратором управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради державної реєстрації припинення колективного підприємства Нівелір відбулось до завершення перевірок ГУ ПФУ у Львівській області, та Залізничної ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області. При цьому ліквідаційна комісія не сплатила всі необхідні податки та інші обов'язкові платежі з ліквідаційного рахунку, на котрому залишилася нерозподіленою значна сума коштів. Для звершення ліквідаційної процедури колективного підприємства Нівелір , а саме: закриття ліквідаційного рахунку, сплати всіх податків та зборів та проведення для цього перевірок контролюючих органів підприємства позивач просить суд постановити рішення, яким скасувати реєстраційну дію припинення державної реєстрації колективного підприємства Нівелір . В адресовані суду заяві від 06.02.2019 позивач просить не стягувати з відповідача понесених ним судових витрат, оскільки визнає, що передчасно та внаслідок власної помилки подав державному реєстратору заяву та документи для реєстрації припинення юридичної особи до фактичного завершення ліквідаційної процедури.

Відповідач, управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, позов не визнає з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву (а.с. 27-28) та зазначає, що державна реєстрація припинення юридичної особи проведена державним реєстратором управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради відповідно до вимог Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на підставі поданого головою ліквідаційної комісії КП Нівелір пакету документів. Водночас представник відповідача повідомив суд, що у випадку прийняття судом рішення про скасування реєстраційної дії - запису про припинення юридичної особи КП Нівелір - відповідач виконає таке рішення суду.

Кожен з учасників справи подав письмове клопотання, просив розгляд справи провести за відсутності представника. Суд на підставі частини дев'ятої статті 205 КАС України ухвалив завершити розгляд справи та постановити рішення суду в порядку письмового провадження.

Суд дослідив зміст та підстави позовної заяви та відзиву на позов, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:

18.07.2018 членами колективного підприємства Нівелір (ЄДРПОУ 06959086) проведено загальні збори, на котрих прийнято рішення про припинення діяльності КП Нівелір шляхом ліквідації, головою ліквідаційної комісії призначено ОСОБА_1. Це рішення загальних зборів оформлено протоколом №7 (а.с. 11).

21.09.2018 голова ліквідаційної комісії ОСОБА_1 звернувся до державного реєстратора органу державної реєстрації із заявою про державну реєстрацію припинення колективного підприємства Нівелір в результаті його ліквідації (а.с.35). Згідно опису документів, для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації заявник надав державному реєстратору реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з реєстрацією, довідку архівної установи про прийняття документів на довгострокове зберігання (а.с. 36-38).

24.09.2018 року державний реєстратор Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради вніс до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис № 14151110009003370 про державну реєстрацію припинення юридичної особи (а.с. 9-10). На момент проведення державної реєстрації припинення колективного підприємства Нівелір не завершені перевірки ГУ ПФУ у Львівській області та Залізничної ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області, не розподілені кошти в сумі 233239,17 грн., що знаходяться на ліквідаційному рахунку підприємства.

Позивач звернувся до управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради про відміну дати ліквідації колективного підприємства Нівелір та отримав відповідь (лист від 04.10.2018 № 2902-945) про те, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі; заявнику роз'яснено, що для скасування державної реєстрації юридичної особи КП Нівелір заявнику необхідно звернутись до суду (а.с.12).

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV).

Згідно пункту 4 частини першої статті 1 Закон № 755-ІV державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 4 Закону № 755-IV одним з принципів державної реєстрації є принцип внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Згідно з частинами першою, четвертою статті 14 Закону № 755-IV документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

Документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.

Відповідно до частини тринадцятої статті 17 Закон № 755-ІV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Частиною другою статті 6 Закону № 755-ІV визначено повноваження державного реєстратора, державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6 1 ) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до абзацу 7 пункту 2 частини першої статті 25 Закону № 755-ІV державна реєстрація скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі проводиться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".

При прийнятті рішення суд виходить з таких мотивів:

На підставі поданих головою ліквідаційної комісії КП Нівелір ОСОБА_1 документів державний реєстратор Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради провів державну реєстрацію припинення юридичної особи колективного підприємства Нівелір , про що 24.09.2018 вніс до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідний запис № 14151110009003370. На момент внесення державним реєстратором до ЄДР відповідного запису про припинення колективного підприємства Нівелір не завершено перевірки підприємства контролюючими органами, не розподілені у встановленому законом порядку кошти, що залишилися на рахунку підприємства тощо.

У цій справі суд не встановив порушення державним реєстратором порядку прийняття рішення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. Водночас суд враховує, що голова ліквідаційної комісії внаслідок помилки передчасно подав державному реєстратору заяву та відповідні документи для державної реєстрації припинення юридичної особи, до фактичного завершення ліквідаційної процедури; державний реєстратор не має повноважень самостійно скасувати внесений ним запис, а підставою для вчинення такої дії є судове рішення.

Враховуючи, що відповідно до абзацу 7 пункту 2 частини першої статті 25 Закону № 755-ІV лише судове рішення про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи може бути підставою для внесення відповідного запису в ЄДР, а також необхідність завершення ліквідаційної процедури колективного підприємства Нівелір (розподілити кошти з ліквідаційного рахунку підприємства, сплатити до бюджету належні податки та збори, а також провести необхідні перевірки) суд приймає рішення про скасування реєстраційної дії припинення державної реєстрації колективного підприємства Нівелір .

Питання про розподіл судових витрат за приписами статті 139 КАС України суд не вирішує, оскільки позивач у заяві від 06.02.2019 (а.с. 48) просив понесені ним судові витрати в вигляді 704,80 грн. судового збору залишити за ним.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 250, 251, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

задовольнити адміністративний позов повністю.

скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 14151110009003370 від 24.09.2018 про державну реєстрацію припинення юридичної особи колективного підприємства Нівелір (ідентифікаційний код 06959086).

Судові витрати не розподіляти.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Москаль Р.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80229553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/5956/18

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 15.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні