Справа № 420/472/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Бойко О.Я.,
за участі:
секретаря судового засідання Белінського Г.В.,
представника позивача ОСОБА_1І за ордером,
представника відповідача ОСОБА_2 за довіреністю ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Агрокомпанія «Агроток» до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 29.11.2018 р. №0236641207,-
ОСОБА_3 спору:
Приватне підприємство «Агрокомпанія «Агроток» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС в Одеській області в якому просило:
1. Скасувати податкове повідомлення - рішення №0236641207 від 29.11.2018 року.
ІІ. Аргументи сторін
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.
Головний державний ревізор - інспектор відділу камеральних перевірок податкової звітності території обслуговування Чорноморської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУДФС в Одеській області провів перевірку ПП Агрокомпанія Агроток щодо своєчасності реєстрації податкових накладних за звітний період: квітень, травень 2018.
В ході перевірки складено акт №24661/15-32-12-07/37832074 від 09.08.2018 .
Згідно з висновком акту, перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування, що належать наданню покупцям - платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст.201 ПК України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації.
Позивач не погоджуючись з актом перевірки від 09.08.2018 р. №24661/1532-12-07/37832074 надіслав заперечення на нього.
24.09.2018 р. підприємство отримало лист Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, згідно з яким заперечення ПП Агрокомпанія Агроток було повернуто без розгляду, у зв'язку з тим, що з вищевказаним запереченням потрібно звертатися до структурних підрозділів ГУ ДФС в Одеській області.
Не погоджуючись з даним рішенням Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області №1114/10/15-03 від 05.09.2018 р. ПП Агрокомпанія Агроток подано скаргу до ГУ ДФС в Одеській області від 02.10.2018 р. на бездіяльність Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області.
В листопаді 2018 р. позивач отримав лист ГУ ДФС в Одеській області №15224/10/15-32-12-07-09 від 26.10.2018 р., згідно з яким до ГУ ДФС в Одеській області заперечення до акту перевірки від 09.08.2018 р. №24661/15-32-12-07/37832074 від ПП Агрокомпанія Агроток не надходили.
У зв'язку з чим на підставі акту перевірки №24661/15-32-12-07/37832074 від 09.08.2018 р. відповідач виніс податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 29.11.2018 р.
27.04.2018 р. квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.04.2018 р. в результаті обробки документ не прийнято, у зв'язку з відсутністю укладеного з платником договору про приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
При звернені до керівництва Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, було повідомлено, що це технічна помилка в системі документообігу, яка буде виправлена на протязі доби.
Однак при наступних спробах реєстрації податкових накладних ПП Агрокомпанія Агроток згідно з квитанцією - Документ не прийнято, у зв'язку з відсутністю укладеного з платником договору про приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору.
При зверненні 15.05.2018 р. до Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області позивачу повідомлено, що дане звернення не за адресою, так як державний інспектор не вирішує такі питанні.
Також 15.05.2018 р. позивач письмово звернувся до Головного управління внутрішньої безпеки ДФС України, ГУ ДФС в Одеській області та до ДФС України з приводу блокування реєстрації податкових накладних та на гарячу лінію Сервісу Пульс ДФС України.
Однак в телефонному режимі головним державним інспектором Сервісу Пульс ДФС України згідно з зверненням ЖУ №49605 від 15.05.2018 р., представнику позивача повідомлено, що відмова у реєстрації податкових накладних відбулася у зв'язку з відсутністю платників податків за місцем реєстрації. Однак підприємство з липня 2017 р. своє місцезнаходження не змінювало ні юридично ні фактично, що також підтверджується поясненнями директора ПП Агрокомпанія Агроток від 21.05.2018 р. прийнятими старшим оперуповноваженим ВОСА ПДВ ОУ Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області за місцезнаходженням підприємства, а саме: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Автомобільна,11.
Позивач зазначив, що порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у даному випадку відбулося за відсутності вини платника податків ПП Агрокомпанія Агроток та з незалежних від нього причин.
Позивач вважає, що податкове повідомлення рішення протиправне та належить до скасування.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила задовольнити з підстав викладених у позовній заяві (а.с.4-11).
04.02.2019 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами загального позовного провадження.
28.02.2019 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання закрито підготовче провадження та продовжено розгляд справи по суті.
Представник відповідача у задоволенні позову просила відмовити з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов (а.с.104-107).
В обґрунтування відзиву представник відповідача зазначив наступне.
Так, ГУ ДФС в Одеській області провело перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за звітний період квітень, травень 2018 р. та складено акт від 09.08.2018 р. №24661/15-32-12-07-37832074.
Згідно з ІС Єдиний реєстр податкових накладних податкові накладні виписані позивачем за період квітень, травень 2018 р., перелік яких наведено у акті перевірки, зареєстровані з порушенням законодавчо встановлених термінів.
Саме на підставі акту перевірки контролюючим органом 29.11.2018 р. винесено податкове повідомлення-рішення №0236641207 щодо застосування до ПП Агрокомпанія Агроток штрафу у розмірі 33514,62 грн. за встановлене та відображене в акті камеральної перевірки порушення позивачем строку реєстрації податкових накладних.
Представник відповідача зазначила, що відповідач діяв на підставі у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами та іншими нормативними актами України, а тому податкове повідомлення-рішення є обґрунтованим.
Представник позивача надала відповідь на відзив, в якому зазначила, що в квитанціях до податкових накладних документ не прийнято у зв'язку з відсутністю укладеного з платником договору про приєднання, а згідно з інформацією повідомленої інспектором Сервісу Пульс ДФС України, відмова у реєстрації податкових накладних відбувається у зв'язку з відсутністю платника податків за місцем реєстрації.
На думку представника позивача, дані свідчать про неправомірність відмови в реєстрації податкових накладних органами державної фіскальної служби.
Заслухавши вступне слово представників учасників справи, з'ясувавши обставини на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та дослідивши письмові докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином
ІІІ. Обставини, встановлені судом
Так, суд встановив, що Головний державний ревізор - інспектор відділу камеральних перевірок податкової звітності території обслуговування Чорноморської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУДФС в Одеській області провів перевірку позивача щодо своєчасності реєстрації податкових накладних за звітний період: квітень, травень 2018.
За результатами перевірки відповідач склав акт №24661/15-32-12-07/37832074 від 09.08.2018 Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних (а.с.14-15).
Згідно з висновком акту, перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування, що належать наданню покупцям - платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст.201 ПК України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації.
Позивач не погоджуючись з актом перевірки від 09.08.2018 р. №24661/1532-12-07/37832074 надіслав заперечення на нього.
24.09.2018 р. підприємство отримало лист Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, згідно з яким заперечення позивача повернуто без розгляду, у зв'язку з тим, що з вищевказаним запереченням потрібно звертатися до структурних підрозділів ГУ ДФС в Одеській області.
Не погоджуючись з даним рішенням Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області №1114/10/15-03 від 05.09.2018 р. позивач подав скаргу до ГУ ДФС в Одеській області від 02.10.2018 р. на бездіяльність Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області.
В листопаді 2018 р. позивач отримав лист ГУ ДФС в Одеській області №15224/10/15-32-12-07-09 від 26.10.2018 р., згідно з яким до ГУ ДФС в Одеській області заперечення до акту перевірки від 09.08.2018 р. №24661/15-32-12-07/37832074 від позивача не надходили.
На підставі акту перевірки №24661/15-32-12-07/37832074 відповідач виніс податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 29.11.2018 р, щодо застосування до позивача штрафу у розмірі 33 514,62 грн. за встановлене та відображене в акті камеральної перевірки порушення позивачем строку реєстрації податкових накладних м (а.с.12).
Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
ІV Джерела права та висновки суду.
Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов'язки платників податків та зборів, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Згідно з положеннями п.201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з п. 74.2. статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п.5 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Приписами п.п. 12,13,14,17 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Суд зауважує, що податковим законодавством визначено обов'язок контролюючого органу щодо прийняття для реєстрації податкових накладних та визначений вичерпний перелік підстав для відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд встановив, що 28.02.2018 р. позивач надіслав Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області заяву про приєднання від 28.02.2018 р. №1 договору про визнання електронних документів від 01.12.2017 р. №1503001 (а.с.49).
Згідно з квитанцією №2, отримано заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів01.03.2018 23:58:45, реєстраційний номер документу: НОМЕР_2, документ прийнято , відправник: Центральний портал прийому звітності ДФС України, версія 2.2.16.52 (а.с.50).
Позивач зазначив, що до квітня місяця 2018 року вся податкова звітність, податкові накладні реєструвалися належним чином, оскільки ніяких змін в діяльності підприємства не відбулося.
27.04.2018 р. квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.04.2018 р. в результаті обробки документ не прийнято, у зв'язку з відсутністю укладеного з платником договору про приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу (а.с.51).
При звернені до керівництва Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, було повідомлено, що це технічна помилка в системі документообігу, яка буде виправлена на протязі доби.
Однак при наступних спробах реєстрації податкових накладних позивачем згідно з квитанцією - Документ не прийнято, у зв'язку з відсутністю укладеного з платником договору про приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с.54-55).
При зверненні 15.05.2018 р. до Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області позивачу повідомлено, що дане звернення не за адресою, так як державний інспектор не вирішує такі питанні.
Також 15.05.2018 р. позивач письмово звернувся до Головного управління внутрішньої безпеки ДФС України, ГУ ДФС в Одеській області та до ДФС України з приводу блокування реєстрації податкових накладних та на гарячу лінію Сервісу Пульс ДФС України.
Однак в телефонному режимі головним державним інспектором Сервісу Пульс ДФС України згідно з зверненням ЖУ №49605 від 15.05.2018 р., представнику позивача повідомлено, що відмова у реєстрації податкових накладних відбулася у зв'язку з відсутністю платників податків за місцем реєстрації. Однак підприємство з липня 2017 р. своє місцезнаходження не змінювало ні юридично ні фактично, що також підтверджується поясненнями директора ПП Агрокомпанія Агроток від 21.05.2018 р. прийнятими старшим оперуповноваженим ВОСА ПДВ ОУ Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області за місцезнаходженням підприємства, а саме: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Автомобільна,11 (а.с.69).
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд робить висновок, що порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у даному випадку відбулося за відсутності вини позивача та з незалежних від нього причин.
Зокрема, суд зазначає, що при складанні акту перевірки відповідач використав необґрунтовані дані, а також суб'єктивні припущення, які не мають підтверджуючих доказів та належного обґрунтування, що в свою чергу призвело до прийняття протиправного податкового повідомлення - рішення №0236641207 від 29.11.2018 р.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Згідно з ч.2 статті 77 КАС України: В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача .
Враховуючи викладене вище, суд робить висновок, що позовні вимоги позивача про скасування податкового повідомлення-рішення є обґрунтованими та такими, що належать до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 1921,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №38 від 18.01.2019 р. (а.с.13).
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
На підставі викладеного, керуючись, ст.ст. 2,77,139, 244-246 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2.Скасувати податкове повідомлення - рішення №0236641207 від 29.11.2018 року.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області на користь Приватного підприємства «Агрокомпанія «Агроток» судовий збір у розмірі 1921(одна тисяча дев'ятсот двадцять одна),00 грн.
4. Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.
5. Позивач - Приватне підприємство «Агрокомпанія «Агроток» , адреса:67703, м. Білгород-Дністровський, вул. Автомобільна,11 код ЄДРПОУ 37832074.
Відповідач - Головне управління ДФС в Одеській області, адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5; код ЄДРПОУ 39398646.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 05 березня 2019 року
Суддя О.Я. Бойко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 06.03.2019 |
Номер документу | 80229682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні