Постанова
від 25.02.2019 по справі 2340/2810/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 2340/2810/18 Суддя (судді) першої інстанції: А.В. Руденко

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Губської Л.В., Епель О.В., секретар судового засідання Харитонова Х.Б., за участі сторін: позивача ОСОБА_2 та його представника ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до державного реєстратора Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради Бровко Наталії Миколаївни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент організаційного забезпечення Черкаської міської ради та Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Подолінського 24", про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

13.07.2018 р. ОСОБА_2 звернувся до суду з позовною заявою, яка була уточнена 30.07.2018р. (а.с.25), до державного реєстратора Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради Бровко Н.М., треті особи: Департамент організаційного забезпечення Черкаської міської ради (третя особа 1) та Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Подолінського 24" (третя особа 2), про визнання протиправними дії державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради з проведення 23.05.2017 державної реєстрації юридичної особи Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Подолінського 24, код ЄДРПОУ 22792993, місцезнаходження: 18030, м. Черкаси, вул. Подолінського, 24, номер запису 1 026 145 0000 017592; зобов'язання вчинити дії відповідно до вимог частини 2 статті 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із повідомленням Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Подолінського 24, код ЄДРПОУ 22792993, місцезнаходження: 18030, м. Черкаси, вул. Подолінського, 24, про невідповідність законодавству проведеної 23.05.2017 реєстраційної дії щодо державної реєстрації Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Подолінського 24; визнання протиправними дії державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради з проведення 23.05.2017 державної реєстрації припинення юридичної особи житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40, код ЄДРПОУ 22792993, місцезнаходження: 18030, м.Черкаси, вул. Подолінського, 24, номер запису 1 026 112 0011 003464; зобов'язання державного реєстратора Управління з питань державної реєстрації Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради вчинити дії відповідно до вимог частини 2 статті 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із повідомленням житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40, код ЄДРПОУ 22792993, місцезнаходження: 18030, м. Черкаси, вул. Подолінського, 24 щодо невідповідності законодавству проведеної 23.05.2017 реєстраційної дії про державну реєстрацію припинення юридичної особи житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40.

Позов обґрунтовано тим, що оскаржувані дії відповідача є протиправними, оскільки при отриманні пакету документів для реєстрації юридичної особи ОСББ Подолінського 24 державний реєстратор мав би перевірити наявність повноважень у підписанта реєстраційної картки подавати та підписувати документи, що стосуються державної реєстрації юридичної особи ОСББ, тому що відсутність таких повноважень у Клинковської Л.О. встановлена судовим рішенням Придніпровського районного суду м. Черкаси від 02.05.2018 у справі №711/1580/18.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 31.10.2018 р. у задоволені позовних вимог відмовлено.

Суд першої інстанції виходив з того, що відповідач діяв в межах та у спосіб, визначений законом, оскільки станом на 23.05.2017 під час проведення державної реєстрації припинення юридичної особи житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40 та створення юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Подолінського 24 законних підстав для відмови у здійсненні реєстраційних дій не було.

Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Черкаського окружного адміністративного суду м. Києва від 31.10.2018 р. як таке, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги аналогічні доводам позовної заяви.

В судовому засіданні представники позивача підтримали доводи апеляційної скарги.

Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлялися належним чином.

Відповідно до ч.2 ст.313КАС України неявка сторін та інших учасників справи не перешкоджає розгляду справи.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників апелянта, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Справу розглянуто в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що 12.02.2017 р. на чергових загальних зборах ЖБК Будівник-3 №40 прийнято рішення про припинення ЖБК Будівник-3 №40 шляхом реорганізації житлово-будівельного кооперативу в об`єднання співвласників багатоквартирного будинку; призначено голову ліквідаційної комісії Клинковську Л.О., уповноважено її подати документи для державної реєстрації об`єднання.

В той же день, 12.02.2017 р. на засіданні установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку прийнято рішення про створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Подолінського 24 на підставі рішення загальних зборів (протокол №4) ЖБК шляхом реорганізації Житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40 в об`єднання співвласників багатоквартирного будинку; надано повноваження представнику зборів Клинковській Л.О. необхідні для державної реєстрації ОСББ Подолінського 24 та подання документів для державної реєстрації об'єднання.

13.03.2017 р. до Центру надання адміністративних послуг уповноваженою особою житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 № 40 Клинковською Л.О. подано заяву про реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті реорганізації, яке було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

19.05.2017 р. уповноважена особа житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40 Клинковська Л.О. подала до Центру надання адміністративних послуг заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40 та заяву про державну реєстрацію створення юридичної особи ОСББ Подолінського 24 . До вказаних заяв додано відповідні документи.

23.05.2017 року державним реєстратором управління з питань державної реєстрації Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради Бровко Н.М. внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань:

- запис 1 026 112 0011 003464 про державну реєстрацію припинення юридичної особи житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40;

- запис 1 026 145 0000 017592 про державну реєстрацію юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення обєднання співвласників багатоквартирного будинку Подолінського 24 .

Рішенням Придніпровського районного суду м. Черкаси від 02.05.2018 у справі № 711/1580/18 визнано недійсним оформлене протоколом чергових загальних зборів Житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40 від 24.05.2016 року рішення про обрання Клинковської Л.О. головою Житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40; визнано недійсним оформлене протоколом №4 чергових загальних зборів Житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40 від 12.02.2017 року рішення про припинення Житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40 шляхом реорганізації житлово-будівельного кооперативу в обєднання співвласників багатоквартирного будинку. Вказане судове рішення вступило в законну силу 11.06.2018 року.

27.06.2018р. позивач звернувся до Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради із заявою про скасування реєстраційної дії щодо проведення реєстрації юридичної особи ОСББ та скасування державної реєстрації припинення юридичної особи житлово-будівельного кооперативу Будівник-3 №40, на яку отримав відповідь від 05.07.2018 №4839-2 в якому зазначено, що рішення Придніпровського районного суду міста Черкаси від 02.05.2018 у справі №711/1580/18 виконанню державним реєстратором не підлягає, оскільки резолютивна частина вищевказаного рішення не передбачає внесення будь-яких змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.9).

Вказані обставини підтверджені належними, допустимими та достатніми доказами і не є спірними.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі Закон №755-IV) регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Частиною 2 статті 6 Закону №755-IV передбачено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації передбачені в статті 15 Закону №755-IV.

Перелік документів, що подаються заявником для державної реєстрації юридичної особи визначений у ст. 17 Закону №755-IV.

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону №755-IV для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи, зокрема:

1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, виділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права може зазначатися, що вона діє на підставі модельного статуту;

2-1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;

5) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа;

9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

11) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття;

14) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу - у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону №755-IV для державної реєстрації створення юридичної особи - державного органу подається заява про державну реєстрацію створення юридичної особи.

Частиною 14 статті 17 Закону №755-IV передбачено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання; 4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання; 5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення; 6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону №755-IV порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Згідно з ч. 2 ст. 33 Закону №755-IV у разі виявлення державним реєстратором невідповідності законодавству проведеної реєстраційної дії державний реєстратор зобов'язаний повідомити про це юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, або фізичну особу - підприємця, стосовно яких проведено реєстраційну дію, для подачі державному реєстратору документів, передбачених цим Законом, або звернення до суду для вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень.

Матеріалами справи підтверджено, що на час здійснення відповідачем реєстраційних дій, а саме 23.05.2017р., рішення Придніпровського районного суду м. Черкаси від 02.05.2018 у справі №711/1580/18 не існувало, отже законодавчих підстав для відмови у державній реєстрації у відповідача не було, внаслідок чого, правильним є висновок суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог.

Щодо решти позовних вимог про зобов'язання відповідача вчинити певні дії, колегія суддів зазначає, що враховуючи положення ч.2 ст. 33 Закону №755-IV, позовні вимоги в цій частині також не є обґрунтованими, оскільки порушень з боку відповідача на час вчинення державних реєстраційних дій в судовому порядку не встановлено.

Таким чином, всі наведені апелянтом аргументи апеляційної скарги не заслуговують уваги, оскільки вони не спростовують правильних висновків суду першої інстанції.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо необґрунтованості позовних вимог.

Стаття 77 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Отже, апелянтом не надано суду переконливих доказів обґрунтованості позовних вимог.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для його скасування.

Повний текст постанови виготовлено 04.03.2019 р.

Керуючись статтями 308, 309, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 р. - залишити без задоволення.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до державного реєстратора Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради Бровко Наталії Миколаївни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент організаційного забезпечення Черкаської міської ради та Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Подолінського 24", про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

Л.В. Губська

О.В. Епель

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80232171
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/2810/18

Постанова від 25.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Постанова від 25.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 31.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Рішення від 31.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні