ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.02.2019 року м.Дніпро Справа № 908/2309/18
Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Кузнецова В.О.,
суддів Березкіної О.В., Вечірка І.О.
секретар судового засідання Крицька Я.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області на постанову Господарського суду Запорізької області від 27.11.2018 (суддя Юлдашев О.О.) у справі
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел", м.Бердянськ, Запорізька область
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел", м.Бердянськ, Запорізька область
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Товариством з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "БІЗНЕС ДЖЕТ ТРЕВЕЛ" на підставі статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" подано заяву про відкриття справи про банкрутство.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 19.11.2018 відкрито провадження справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел", введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою Господарського суду Запорізької області від 27.11.2018 у даній справі Товариство з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "БІЗНЕС ДЖЕТ ТРЕВЕЛ" визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатора.
Зазначена постанова обґрунтована посиланням на те, що матеріалами справи підтверджено, що боржником дотримано встановлених законом вимог щодо ліквідації юридичної особи за рішенням власника, зокрема, положень статей 104,105,110 та 111 ЦК України. Майна боржника недостатньо для задоволення кредиторських вимог.
Бердянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області звернулась до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить постанову господарського суду скасувати, прийняти нове рішення про відмову у визнанні Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел" банкрутом.
Скаржник зазначає, що враховуючи аналіз ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.56 Податкового кодексу України, вбачається, що Бердянська ОДПІ позбавлена права для надання заяви до господарського суду письмової заяви про визнання конкурсних грошових вимог до боржника в межах тридцяти днів, оскільки має місце неузгоджені податкові повідомлення рішення, відповідно до яких, суми податкових грошових зобов'язань не облікуються в особовій картці платника податків, які не є податковим боргом, що унеможливлює включити ці суми до реєстру вимог кредиторів.
Судом першої інстанції не прийнято до уваги наявність неузгоджених грошових зобов'язань платника податків ТОВ Авіаційна компанія Бізнес Джет Тревел у розмірі 6216833,50 грн., що стало підставою для прийняття незаконного та необґрунтованого рішення.
У відзиві на апеляційну скаргу ліквідатор просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги у повному обсязі.
На думку ліквідатора, скаржником не зазначено жодної правової норми, яку б порушив або не виконав суд першої інстанції при винесення оскаржуваної постанови.
У визначений ч.3 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" Бердянська ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області не виявила бажання звернутися до господарського суду з заявою про приєднання кредиторських вимог.
Бердянська ОДПІ не входить до кола осіб, які мають право оскаржити судові рішення у цій справі.
27.02.2019 Бердянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області не забезпечила в судове засідання явку повноважного представника.
27.02.2019 до суду апеляційної інстанції надійшло клопотання апелянта про відкладення розгляду справи, у зв'язку з участю його представника в іншому судовому засіданні.
Відповідно до ч.1 ст.216 ГПК України суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених частиною другою статті 202 цього Кодексу, зокрема, у разі першої неявки в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними.
Всупереч ст.ст.76,77 ГПК України, скаржником не надано належних та допустимих доказів в підтвердження, наведених у клопотанні про відкладення розгляду справи, обставин.
Матеріали справи свідчать про те, що апелянт був належним повідомлений про час та місце розгляду апеляційної скарги, проте, не скористався наданим йому процесуальним правом прийняти участь у судовому засіданні.
Приймаючи до уваги, що про дату судового засідання скаржника було попереджено заздалегідь, отже, у останнього було достатньо часу для того, щоб належним чином підготуватися до судового засідання та визначитись щодо особи, яка представлятиме його інтереси з урахуванням відомостей про те, що певні обставини можуть перешкодити заявнику взяти участь у засіданні суду, колегія суддів приходить до висновку про відмову у задоволенні клопотання про відкладення розгляду справи.
27.02.2019 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Заслухавши пояснення представника ліквідатора, дослідивши матеріали справи, розглянувши апеляційну скаргу, перевіривши відповідність оскаржуваної постанови нормам матеріального та процесуального права, колегія суддів враховує таке.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "БІЗНЕС ДЖЕТ ТРЕВЕЛ", зареєстровано за адресою: вул. Свободи, 90-а, офіс 5, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100, згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно з протоколом № 19/02 від 19.02.2018 засновником ТОВ "Авіаційна компанія "БІЗНЕС ДЖЕТ ТРЕВЕЛ" прийнято рішення про припинення товариства шляхом його ліквідації, головою ліквідаційної комісії призначено Дон Віктора Олександровича, загальний строк проведення ліквідаційної процедури встановлено у два місяці.
Про свою ліквідацію боржник - ТОВ "Авіаційна компанія "БІЗНЕС ДЖЕТ ТРЕВЕЛ" повідомив органи державної фіскальної служби, Фонди соціального страхування, тощо.
Як свідчать документи бухгалтерської звітності, а також згідно заявленим кредиторами претензій загальна сума кредиторської заборгованості, що не оспорюється боржником складає 30 000,00 грн.
Заборгованість по заробітній платі перед працівниками підприємства відсутня.
За результатами проведеної інвентаризації головою ліквідаційної комісії встановлена відсутність грошових, інших активів, про що складено відповідний акт від 30.03.2018.
Проміжний ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "БІЗНЕС ДЖЕТ ТРЕВЕЛ", складений станом на 03.10.2018., який відображує кредиторську заборгованість і відсутність дебіторської.
Матеріалами справи підтверджено, що боржником дотримано встановлених законом вимог щодо ліквідації юридичної особи за рішенням власника, зокрема, положень статей 104, 105, 110 та 111 ЦК України.
Майна боржника недостатньо для задоволення кредиторських вимог.
Встановивши наведені обставини, місцевий господарський суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у справі.
Проте, вказаний висновок суду першої інстанції є передчасним, враховуючи наступне.
Згідно ч.1 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (банкрутство боржника, що ліквідується власником), випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.
Частинами 1,3 статті 105 ЦК України встановлено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Згідно п.1 ч.1 та ч.3 ст.110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами. Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
Частинами 1-11 статті 111 ЦК України передбачено, що з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства.
Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.
Ліцензії, документи дозвільного характеру та інші документи, а також печатки та штампи, які підлягають поверненню органам державної влади, органам місцевого самоврядування, повертаються їм ліквідаційною комісією (ліквідатором).
Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.
У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.
До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів.
Отже, необхідними передумовами для звернення зі заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: прийняття рішення власником майна (або органом, уповноваженим управляти майном) боржника про звернення боржника до господарського суду зі заявою; проведення аналізу активів боржника шляхом здійснення інвентаризації та оцінки його майна, в тому числі грошових коштів на рахунках боржника, аналізу пасиву боржника шляхом повідомлення кредиторів про ліквідацію юридичної особи-боржника з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості.
За результатами аналізу активу та пасиву боржника ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає проміжний ліквідаційний баланс, який додається до заяви боржника відповідно до ч.3 ст.11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", звернення з якою до господарського суду є можливим по закінченню строку, передбаченого ст.105 ЦК України.
Дотримання визначених вимог та сукупність вказаних дій ліквідаційної комісії (ліквідатора) під час досудової ліквідації боржника є підставою для звернення ліквідаційної комісії (ліквідатора) із заявою про порушення справи про банкрутство боржника в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" із наданням господарському суду доказів існування всіх необхідних передумов для порушення провадження у справі про банкрутство боржника, що ліквідується власником, саме на момент звернення боржника з відповідною заявою.
Постанова господарського суду про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури є, за своєю правовою природою, судовим рішенням, яке повинно прийматись у цілковитій відповідності з нормами матеріального і процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими господарським судом, тобто з'ясованими шляхом дослідження та оцінки судом належних і допустимих доказів у конкретній справі.
Матеріали справи свідчать про те, що 19.02.2017 учасником Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел", прийнято рішення про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації та призначено голову ліквідаційної комісії (а.с.27).
В порушення вимог ч.1 ст.105 ГПК України відомості про припинення юридичної особи були оприлюднені в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань лише 20.02.2018 (а.с.28).
До ліквідаційної комісії із заявою про визнання грошових вимог у розмірі 30 000,00 грн. звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "АЮРЛЕКС". Зазначені вимоги визнані головою ліквідаційної комісії в повному обсязі та внесено до проміжного ліквідаційного балансу до четвертої черги задоволення.
Відповідно до п.п. 69.1, 69.2 статті 69 Податкового кодексу України банки та інші фінансові установи відкривають поточні та інші рахунки платникам податків - юридичним особам (резидентам і нерезидентам). Банки та інші фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків - юридичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка.
Послідовність дій банків та інших фінансових установ при наданні повідомлень про відкриття або закриття рахунків платників податків - юридичних осіб, до контролюючих органів, в яких обліковуються платники податків, та відкриття або закриття банками власних кореспондентських рахунків, а також форму і зміст повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах, перелік підстав для відмови контролюючих органів у взятті рахунків на облік врегульована Порядком подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 №721.
Пунктом 11.9 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29.12.2011 за №1562/20300, визначено, що з метою забезпечення закриття рахунків юридичних осіб, що ліквідуються, контролюючий орган за основним місцем обліку на звернення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо) надає перелік рахунків у фінансових установах відповідної юридичної особи та/або її відокремлених підрозділів, які на момент звернення взяті на облік контролюючими органами та щодо яких не надходили повідомлення про їх закриття.
Таким чином, належним доказом наявності відкритих/закритих рахунків у боржника є довідка податкового органу щодо наявності таких рахунків.
Доказів того, що ліквідаційна комісія боржника зверталася до відповідного контролюючого органу щодо отримання переліку таких рахунків юридичної особи боржника та відомостей про їх закриття матеріали справи не містять, що свідчить про порушення головою ліквідаційної комісії вимог ч.3 ст.111 ЦК України.
Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затверджене Наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014 р. № 879, визначає порядок проведення інвентаризації активів і зобов'язань та оформлення її результатів.
У розділі ІІ зазначеного Положення зазначено, що для проведення інвентаризації на підприємстві розпорядчим документом керівника підприємства створюється інвентаризаційна комісія з представників апарату управління підприємства, бухгалтерської служби (представників аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, яка здійснює ведення бухгалтерського обліку на підприємстві на договірних засадах) та досвідчених працівників підприємства, які знають об'єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери). Інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства. У тих випадках, коли бухгалтерський облік ведеться безпосередньо керівником підприємства, інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства самостійно. Інвентаризація проводиться повним складом інвентаризаційної комісії (робочої інвентаризаційної комісії) та у присутності матеріально відповідальної особи.
Всупереч наведеному, інвентаризація майна боржника була проведена ліквідатором одноособово, без створення інвентаризаційної комісії та за відсутністю матеріально відповідальної особи.
Відповідно до пункту 5 Положення інвентаризація проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства. Під час інвентаризації активів і зобов'язань перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання і оцінка.
Такими заходами можуть бути отримання відповідних витягів з реєстрів, які діють відповідно до Законів України "Про Державний земельний кадастр", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
В порушення ч. 4 ст. 111 ЦК України ліквідатор не вжив належних заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також його не виявив.
В матеріалах справи відсутні відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, державного реєстру обтяжень рухомого майна, відомостей щодо наявності (відсутності) у боржника рухомого майна (транспортних засобів, сільськогосподарської техніки тощо), відсутні відомості із ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців щодо того, чи є боржник засновником, учасником інших юридичних осіб (наявність корпоративних прав), що свідчить про неналежне виконання ліквідатором обов'язку з інвентаризації майна юридичної особи.
Крім того, матеріали справи не містять доказів проведення аудиторської перевірки та аудиторський висновок щодо фінансового стану боржника.
Колегія суддів вважає, що лише після проведення інвентаризації всього майна підприємства, його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника, а також вжиття всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості підприємства-боржника, можливо встановити, що активів підприємства недостатньо для задоволення вимог кредиторів та наявність підстав для звернення до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство боржника.
Згідно бухгалтерської довідки від 24.10.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел" підтверджує, що в касі товариства наявні грошові кошти на оплату послуг ліквідатора в сумі 90 000,00 грн.
Проте, зазначена сума не внесена до проміжного ліквідаційного балансу боржника.
Приймаючи до уваги наведене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що проміжний ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел", складений станом на 03.10.2018 не можна вважати таким, що відображає повну інформацію щодо активів боржника.
Також, у проміжному ліквідаційному балансі зазначено про відсутність у боржника дебіторської заборгованості.
Водночас, в матеріалах справи відсутні первинні бухгалтерські документи боржника, згідно вимог ст.ст. 8, 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", в підтвердження факту відсутності дебіторської заборгованості.
Отже, місцевим господарським судом не перевірено та не встановлено, чи вживалися головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) заходи щодо виявлення та стягнення дебіторської заборгованості боржника та якими належними та допустимими доказами це підтверджується.
Таким чином, судом першої інстанції не було проведено аналізу активів та пасивів боржника та належним чином не з'ясовано питання про недостатність майна боржника для задоволення вимог кредиторів.
Матеріали справи не містять доказів надання ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел" до органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування документів підприємства, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку, для проведення відповідних перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів, що є порушенням ч.7 ст.111 ЦК України.
Враховуючи встановлені у справі обставини та норми чинного законодавства, які підлягають застосуванню, апеляційний господарський суд вважає, що ліквідаційною комісією боржника не дотримано вимоги законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи, а матеріали справи свідчать про неподання ліквідатором на момент порушення справи про банкрутство документів на підтвердження здійснення повної досудової процедури ліквідації боржника, що є порушенням вимог ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Колегія суддів відхиляє доводи ліквідатора щодо відсутності у апелянта права на апеляційне оскарження судових рішень у цій справі, оскільки, враховуючи особливості процедури банкрутства (в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"), правовий статус фіскальної служби, як контролюючого органу, передбачений нормами цивільного та податкового законодавства, знаходження боржника, як платника податку, на обліку в Бердянській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області до кінця звітного періоду, оскаржувана постанова про визнання боржника банкрутом стосується прав, інтересів та обов'язків скаржника, як особи, яка має правовий статус контролюючого органу.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 31.01.2018 у справі № 911/2510/17.
Встановивши факт безпідставного порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел" , колегія суддів вважає за необхідне постанову господарського суду скасувати, як таку, що прийнята при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи та закрити провадження у даній справі про банкрутство.
Керуючись ст.ст.270,275,278,281,282 ГПК України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області задовольнити.
Постанову Господарського суду Запорізької області від 27.11.2018 у справі №908/2309/18 скасувати.
Провадження у справі №908/2309/18 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "Бізнес Джет Тревел" (71118, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Свободи, будинок 90-А, офіс 5, код ЄДРПОУ 32154499) - закрити.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.
Постанова складена у повному обсязі 05.03.2019.
Головуючий суддя В.О.Кузнецов
Судді О.В.Березкіна
І.О.Вечірко
Суд | Центральний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2019 |
Оприлюднено | 06.03.2019 |
Номер документу | 80232875 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Білецька Людмила Миколаївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні