Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан ОСОБА_1, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
01 березня 2019 р. № 520/10237/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Зінченка А.В.
при секретарі- Алавердян Е.А.
за участі сторін:
представника позивача - ОСОБА_1
представника відповідачів - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фірми "Ікар-бізнес"- Товариства з обмеженою відповідальністю (АДРЕСА_1, 61146, код ЄДРПОУ 22706568) до Виконавчого комітету Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7,м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 04059243) та Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської обл. (вул. Квітки-Основ'яненка, 7, м.Харків, 61003, код ЄДРПОУ 26489004) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Фірма "Ікар-бізнес"- Товариство з обмеженою відповідальністю, звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Виконавчого комітету Харківської міської ради та Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області, в якому, після уточнення позовних вимог, просив суд визнати протиправною бездіяльність суб'єктів владних повноважень (Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області та виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області) щодо неприсвоєння адреси нежитловій будівлі літ.А-1 по вул.Героїв Праці, ріг вул.Гвардійців-Широнінців у м.Харкові; визнати протиправним та скасувати рішення Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області щодо неможливості присвоєння адреси нежитловій будівлі літ.А-1 по вул.Героїв Праці, ріг вул.Гвардійців-Широнінців у м.Харкові, викладене у листі № 8336/0/27-18 від 01.11.2018р. та зобов'язати уповноважених осіб Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області підготувати та подати на розгляд виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області відповідні документи (в тому числі проект рішення ) щодо можливості присвоєння адреси "вул.Героїв Праці, 27" нежитловій будівлі літ.А-1, яка належить фірмі "Ікар-бізнес"-ТОВ та розташована по вул.Героїв Праці, ріг вул. Гвардійців-Широнінців у м.Харкові.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідачів в судовому засіданні проти позову заперечував, надав до суду відзив на позов, в якому в задоволенні позовних вимог просив відмовити.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.
В судовому засіданні встановлено, що Розпорядженням виконавчого комітету Московської районної ради народних депутатів м.Харкова Харківської області № 107 від 17.02.1994 р. дозволено фірмі "Ікар-бізнес"-ТОВ встановити зупиночний павільйон з вбудованими торгівельними кіосками по вул.Героїв Праці кут пр.Тракторобудівників та вул.Гвардійців-Широнінців кут вул.ОСОБА_3.
10.08.1995 р. між замовником фірмою "Ікар-бізнес"-ТОВ та підрядником кооперативом "Жемчуг" було укладено підрядний договір на будівництво зупиночного павільйону, роботи за яким були виконані згідно акту на рембудроботи від 01.11.1995 р.
Актом комісії від 17.10.1995 під головуванням заступника голови РВК Московського району м.Харкова ОСОБА_4 вищезазначений об'єкт прийнятий до експлуатації.
Наказом директора фірми "Ікар-бізнес"-ТОВ № 23 від 14.11.1995 р. створено комісію з приймання основних засобів, актом якої за № 5 від 15.11.1995 р. зупиночний павільйон взято на баланс та введено в експлуатацію.
30.11.1995 на замовлення фірми "Ікар-бізнес"-ТОВ комунальним підприємством ХМБТІ виготовлено технічний паспорт на об'єкт нерухомості літ.А-1; літ.А-1-1; літ.А- 2-1 по вул.Героїв Праці, ріг вул.Гвардійців-Широнінців.
Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради № 355 від 29.04.1998 р. фірмі "Ікар-бізнес"-ТОВ надано у користування земельну ділянку для обслуговування павільйону очікування з вбудованими приміщеннями для дрібно-роздрібної торгівлі по вул.Героїв Праці, ріг вул.Гвардійців-Широнінців, на підставі якого 03.11.1999р. укладено договір оренди земельної ділянки строком до 29.04.2003 р.
ОСОБА_3 оренди земельної ділянки неодноразово поновлювалось, зокрема, договором оренди від 11.08.2003р. - строком по 30.04.2008р.; договором оренди від 26.03.2012 р.- строком по 01.02.2016; додатковою угодою від 16.01.2017р. - строком по 01.10.2019 р.
ОСОБА_3 оренди зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно згідно витягу № 81555998 від 01.03.2017 р .
3гідно п.3 договору оренди землі від 26.03.2012 р. на земельній ділянці знаходиться об'єкт нерухомого майна - павільйон очікування.
У 2013 р. на вимогу голови Адміністрації Московського району м.Харкова ОСОБА_5 позивачем було замовлено паспорт оздоблення фасаду будівлі зупиночного павільйону, який було погоджено архітектором Московського району м.Харкова ОСОБА_6 і головним архітектором міста ОСОБА_7 та зареєстровано управлінням містобудування та архітектури 04.11.2013 р. за№ 526/13.
11.04.2018 р. КП ХМБТІ виготовлено технічний паспорт на громадський будинок літ. А-1 станом на дату виготовлення, а також видано довідку-характеристику об'єкту нерухомості.
10.05.2018 р. позивачем було подано заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо реєстрації права власності на громадський будинок літ.А-1 по вул. Героїв Праці, ріг вул. Гвардійців-Широнінців. 15.05.2018р. державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_8 було зупинено розгляд заяви через, зокрема, ненадання документу, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомості адреси.
14.06.2018 р. позивач звернувся з листом на ім'я міського голови м. Харкова з питання присвоєння адреси нежитловій будівлі літ.А-1, на який отримав відповідь № 5568/0/27- 18 від 12.07.2018 р. за підписом головного архітектора міста ОСОБА_7, з якої випливало, що присвоєння адреси відбудеться після відповіді КП ХМБТІ щодо адреси об'єкту.
Статтею 7 Конституції України встановлено, що в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до п. 1. ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 54 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Частиною 4 вказаної статті унормовано, що положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.
Відповідно до п. 1.1. Положення про Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 20.11.2015 № 7/15 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Положення), Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради (далі - Управління) є самостійним виконавчим органом Харківської міської ради, який утворюється міською радою.
Відповідно до п. 1.2. Положення Управління підконтрольне та підзвітне міській раді, підпорядковане виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступнику міського голови з питань містобудування, архітектури та земельних відносин, директору Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради.
Відповідно до п. 4.1.20. Положення Управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює повноваження, зокрема, щодо підготовки проектів розпорядчих актів щодо присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості, розташованим на території міста.
Єдині правила присвоєння адрес земельним ділянкам і нерозривно зв'язаними з ними будівлям і спорудам, єдині правила визначення адрес, їх складу і структури визначаються Порядком про присвоєння адрес об'єктам нерухомості, розташованим на території міста Харкова, затвердженого рішення 8 сесії Харківської міської ради 6 скликання Про затвердження Порядку присвоєння адрес об'єктам нерухомості, розташованим на території міста Харкова від 06.07.2011 р. № 325/11 (далі - Порядок).
Відповідно до приписів п. 1.7. Порядку проект рішення про присвоєння, зміну або анулювання адрес об'єктів нерухомості готує та виносить на розгляд виконавчого комітету Харківської міської ради Управління відповідно до Регламенту виконавчих органів Харківської міської ради.
За вимогами ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Разом з цим, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 54 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Вказані норми надають міським радам можливість делегування деяких власних повноважень до своїх виконавчих органів.
Таким чином, оскільки повноваження щодо розгляду питань стосовно підготовки проекту рішення виконавчого комітету щодо присвоєння адрес об'єктам нерухомості на території м. Харкова віднесено до компетенції Управління, саме цей виконавчий орган попередньо розглядав заяву Позивача.
Як вже встановлено судом, листом від 14.06.2018 р. до Харківської міської ради надійшло звернення Позивача щодо присвоєння адреси об'єкту нерухомості (нежитлової будівлі літ. А-1 по вул. Героїв Праці ріг вул. Гвардійців-Широнінців).
Суд вказує, що відповідно до п. 1.2. Порядку для новозбудованих об'єктів до заяви додаються наступні документи: нотаріально засвідчені копії установчих документів (юридичні особи), паспорт, ідентифікаційний номер (фізичні особи); документи, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою; документи, що засвідчують відповідність закінченого будівництвом об'єкту проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам (сертифікат відповідності, декларація тощо); технічний паспорт, виготовлений комунальним підприємством Харківське міське бюро технічної інвентаризації ; інформація КП Харківське міське бюро технічної інвентаризації щодо адреси об'єкта (до створення Єдиного адресного реєстру); пропозиції архітектурного відділу відповідного району управління містобудування та архітектури зі схемою розташування об'єкту; фотофіксація об'єкта;довідка з Єдиного адресного реєстру на відповідність адреси об'єкту (після його створення).
Відповідач зазначає, що позивачем до заяви не було додано, зокрема, інформацію КП Харківське міське бюро технічної інвентаризації щодо адреси об'єкта (до створення Єдиного адресного реєстру); пропозиції архітектурного відділу відповідного району управління містобудування та архітектури зі схемою розташування об'єкту.
Але, як вже зазначалось, 07.08.2018р. між КП ХМБТІ та фірмою "Ікар-бізнес"-ТОВ укладено договір з виготовлення довідки про можливість присвоєння адреси, роботи за яким виконані згідно акту приймання-передачі наданих послуг від 21.08.2018 р. та надано довідку про можливість присвоєння адреси.
03.10.2018 р. позивач звернувся за інформацією щодо стану розгляду питання присвоєння адреси, на що отримав відповідь від 01.11.2018 р. за № 8336/0/27-18 щодо неможливості присвоєння адреси вищевказаному об'єкту.
Таким чином, проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку, про неправомірність винесеного рішення щодо неможливості присвоєння адреси нежитловій будівлі літ.А-1 по вул. Героїв Праці ріг вул. Гвардійців-Широнінців у м.Харкові, викладене у листі № 8336/0/27-18 від 01.11.2018 року, так як позивачем виконані всі вимоги законодавства, надані усі необхідні документи, тому вказане рішення є протиправним, а тому підлягає скасуванню.
Щодо вимоги визнати протиправною бездіяльність суб'єктів владних повноважень (Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області та виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області) щодо неприсвоєння адреси нежитловій будівлі літ.А-1 по вул.Героїв Праці, ріг вул.Гвардійців-Широнінців у м.Харкові.
Суд вказує, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що відповідачами по справі заява позивача була розглянута та йому надано відповідь, а тому суд робить висновок , що вони діяли на підставі та в межах повноважень.
Тому в цій частині позовних вимог слід відмовити.
Суд зазначає, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є частково обґрунтованими, частково підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області щодо неможливості присвоєння адреси нежитловій будівлі літ.А-1 по вул. Героїв Праці, ріг вул.Гвардійців-Широнінців у місті Харкові, викладене у листі № 8336/0/27-18 від 01.11.2018.
Зобов'язати Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області підготувати та подати на розгляд Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області відповідні документи (в тому числі проект наказу) щодо можливості присвоєння адреси "вул.Героїв Праці, 27" нежитловій будівлі літ.А-1, яка належить фірмі "Ікар-бізнес"-ТОВ та розташована по ОСОБА_3, ріг вул. Гвардійців-Широнінців у м.Харкові.
Стягнути з Управління містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської обл. (вул. Квітки-Основ'яненка, 7, м.Харків, 61003, код ЄДРПОУ 26489004) на користь Фірми "Ікар-бізнес"- Товариства з обмеженою відповідальністю (АДРЕСА_1, 61146, код ЄДРПОУ 22706568) сплачений судовий збір в сумі 3524 (три тисячі пятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст рішення виготовлено 06 березня 2019 року.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2019 |
Оприлюднено | 06.03.2019 |
Номер документу | 80262159 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні