ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/410/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Бездрабка О.І.,
суддів - Дубровної В.А., Хом`якової В.В.,
при секретарі - Садовій О.Р.,
за участю:
представника позивача - Горощенко Л.В.,
представників відповідача - Зінченко О.Л., Нерушко Д.Г.,
представника третьої особи Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області - Ляшенко І.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом довіреної особи від кандидата на пост Президента України Тимошенко Ю.В. територіального виборчого округу № 183 Бабенка Григорія Івановича до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 183, треті особи: Державна установа "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)", Білозерська районна державна адміністрація Херсонської області про скасування постанови № 7 від 28.02.2019 р.,
встановив:
Довірена особа від кандидата на пост Президента України Тимошенко Ю.В. територіального виборчого округу № 183 Бабенко Григорій Іванович (далі - позивач) звернувся з позовною заявою до окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 183 (далі - відповідач, ОВК № 183), треті особи: Державна установа "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)", Білозерська районна державна адміністрація Херсонської області, в якому просить скасувати постанову № 7 від 28.02.2019 р.
В обґрунтування позовної заяви зазначає, що 28.02.2019 р. ОВК № 183 прийнято постанову № 7 "Про утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі у одномандатному виборчому окрузі № 183", згідно якої на території Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" утворена спеціальна виборча дільниця на тимчасовій основі № 000001. Оскаржувана постанова прийнята з порушенням ст.20 Закону України "Про вибори Президента України", оскільки згідно офіційного веб-сайту державного реєстру виборців на території Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" вже утворена і діє на постійній основі спеціальна виборча дільниця № 650086. Наявність двох виборчих дільниць в одній установі призведе до безпідставних додаткових витрат бюджетних коштів та може призвести до фальсифікації підрахунку голосів виборців. Також вказує на те, що подання про утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі № 000001 на території Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" внесено з порушенням вимог Закону в частині строків подання та його змісту. Зокрема, відповідно до ч.2 ст.20 Закону України "Про вибори Президента України" подання повинно надійти до відповідної виборчої комісії не пізніше як за тридцять п`ять днів до дня голосування, тобто не пізніше 25.02.2019 р., в той час як вищевказане подання зареєстровано в журналі вхідної кореспонденції ОВК № 183 26.02.2019 р. Крім того, в поданні щодо утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі на території Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" зазначена адреса установи вул.Соборна, 187, с.Дар`ївка Білозерського району Херсонської області, що не відповідає дійсності, так як у державному реєстрі виборців адреса Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" вказана адреса: вул.Соборна, 193, с.Дар`ївка Білозерського району Херсонської області.
Ухвалою від 04.03.2019 р. відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 05.03.2019 р. на 15:00 год.
Ухвалою від 05.03.2019 р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Білозерську районну державну адміністрацію Херсонської області.
05.03.2019 р. від відповідача надійшли заперечення на позовну заяву, відповідно до яких просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на те, що розпорядження голови Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області від 18.02.2019 р. № 32 "Про утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі" з поданням надійшло до ОВК № 183 21.02.2019 р. Подання відповідало усім вимогам законодавства, подано у встановлений законодавством строк та відповідним суб`єктом, а тому у ОВК № 183 не було інших повноважень, окрім як утворити дану спеціальну виборчу дільницю, оскільки Законом України "Про вибори Президента України" не вказано, що ОВК може залишити без розгляду дане питання або відмовити суб`єкту подання в утворені виборчої дільниці. Відмова у задоволенні даного подання могла б розглядатися як бездіяльність виборчої комісії. Зазначає, що дійсно, відповідно до додатку № 21 до постанови Центральної виборчої комісії від 12.04.2012 р. № 66 на території Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" за адресою: вул.Соборна, 187, с.Дар`ївка, Білозерський район, Херсонська область, утворена спеціальна виборча дільниця № 650086, яка діє на постійній основі. Однак відповідач постановою від 28.02.2019 р. № 7 утворив спеціальну виборчу дільницю на тимчасовій основі для забезпечення реалізації виборчого права осіб, які перебувають у закладах, що розташовані на території цієї державної установи, а саме, для осіб, які тимчасово перебувають в дільниці слідчого ізолятора та в Дар`ївській багатопрофільній лікарні № 10 філії Центру охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України в Херсонській області, що повністю узгоджується з вимогами ч.2 ст.20 Закону України "Про вибори Президента України".
В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити з підстав, вказаних у позовній заяві.
Представники відповідача заперечували проти задоволення позовних вимог з викладених у запереченнях підстав.
Представник третьої особи - Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області в судовому засіданні пояснила, що від Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10) надійшло подання про створення на території установи спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі у зв`язку з тим, що в установі розміщено слідчий ізолятор та лікарня. За результатами розгляду цього подання головою Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області прийнято розпорядження від 18.02.2019 р. № 32 "Про утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі", підписано відповідне подання, яке 21.02.2019 р. доставлено до ОВК № 183.
Представник третьої особи - Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову виходячи з наступного.
Судом встановлено, що постановою Верховної Ради України від 26.11.2018 р. № 2631-VІІІ призначено чергові вибори Президента України на неділю, 31 березня 2019 року.
Постановою Центральної виборчої комісії від 27.12.2018 р. № 253 оголошено початок виборчого процесу чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року з 31 грудня 2018 року.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25.01.2019 р. № 106 ОСОБА_1 зареєстровано як кандидата на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року.
Головою Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області на підставі подання Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" від 14.02.2019 р. № 26/6-786 прийнято розпорядження від 18.02.2019 р. № 32 "Про утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі" та 18.02.2019 р. підписано відповідне подання, яке 18.02.2019 р. за № 01-12-83/0/19/601-8 направлено до ОВК № 183.
На підставі даного подання, ОВК № 183 28.02.2019 р. прийнято постанову № 7 "Про утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі у одномандатному виборчому окрузі № 183".
Не погоджуючись з таким рішенням ОВК № 183, довірена особа кандидата на пост Президента України Тимошенко Ю.В. територіального виборчого округу № 183 Бабенко Г.І. звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку правомірності оскаржуваної постанови, суд виходить з наступних приписів законодавства.
Відповідно до ч.6 ст.103 Конституції України порядок проведення виборів Президента України встановлюється законом.
Спеціальним законом в Україні, який регламентує порядок проведення виборів Президента України, є Закон України "Про вибори Президента України" від 05.03.1999 р. № 474-ХІV (далі - Закон № 474-XIV).
За змістом ч.ч.1, 3 ст.3 Закону № 474-XIV вибори Президента України є рівними: громадяни України беруть участь у виборах на рівних засадах.
Усі кандидати на пост Президента України мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі.
Згідно ч.4 ст.3 Закону № 474-XIV рівність прав і умов участі у виборчому процесі забезпечується: забороною привілеїв чи обмежень кандидатів на пост Президента України за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; забороною втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у виборчий процес, за винятком випадків, передбачених цим Законом; забороною використання для фінансування передвиборної агітації інших коштів, крім коштів Державного бюджету України та коштів виборчих фондів кандидатів на пост Президента України; рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, їх службових та посадових осіб до кандидатів на пост Президента України; рівним та неупередженим ставленням засобів масової інформації до кандидатів на пост Президента України.
Відповідно до ч.2 ст.11 Закону № 474-XIV виборчий процес здійснюється на засадах: законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес; політичного плюралізму та багатопартійності; публічності та відкритості виборчого процесу; рівності всіх кандидатів на пост Президента України; рівності прав партій - суб`єктів виборчого процесу; свободи передвиборної агітації, рівних умов доступу кандидатів на пост Президента України до засобів масової інформації; неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів на пост Президента України, партій.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.19 Закону № 474-XIV вибори Президента України проводяться по єдиному загальнодержавному одномандатному виборчому округу, який включає в себе всю територію України та закордонний виборчий округ (далі - закордонний округ).
Для підготовки, організації і проведення виборів Президента України використовуються одномандатні виборчі округи, що були утворені відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України" і діють на постійній основі (далі - територіальні виборчі округи).
Частинами 1, 2 статті 21 Закону № 474-XIV визначено, що вибори Президента України організовують і проводять: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) дільничні виборчі комісії.
Повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення виборів Президента України поширюються: 1) Центральної виборчої комісії - на всю територію України; 2) окружної виборчої комісії - на територію відповідного територіального виборчого округу; 3) дільничної виборчої комісії - на територію відповідної виборчої дільниці.
Відповідно до ч.1 ст.22 Закону № 474-XIV виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів Президента України і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори Президента України.
Положеннями ч.ч.1, 4, 12, 13, 14 ст.28 Закону № 474-XIV передбачено, що основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.
Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності більше половини членів комісії від складу цієї комісії.
На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання).
Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії.
Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: найменування комісії; найменування постанови; дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; резолютивну частину. Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (засідання).
Повноваження окружної виборчої комісії щодо організації і проведення виборів Президента України встановлено ст.26 Закону № 474-XIV, серед яких згідно п.2 ч.1, утворює спеціальні виборчі дільниці у випадках, визначених цим Законом.
Приписами ч.1 ст.20 Закону № 474-XIV визначено, що для підготовки, організації і проведення голосування та підрахунку голосів виборців використовуються звичайні, спеціальні та закордонні виборчі дільниці, утворені на постійній основі відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України", а також спеціальні дільниці, що утворюються на тимчасовій основі відповідно до цього Закону (далі - виборчі дільниці).
Згідно ч.2 ст.20 Закону № 474-XIV спеціальні виборчі дільниці, що існують на тимчасовій основі, утворюються окружною виборчою комісією на підставі подань районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій чи виконавчих комітетів міських рад міст обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення, форма яких затверджується Центральною виборчою комісією. Зазначені подання повинні надійти до відповідної окружної виборчої комісії не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування.
Спеціальні виборчі дільниці призначені для організації та проведення голосування виборців у стаціонарних закладах охорони здоров`я, на суднах, які перебувають у день виборів у плаванні під Державним Прапором України, на полярній станції України, в установах виконання покарань і слідчих ізоляторах та інших місцях тимчасового перебування виборців з обмеженими можливостями пересування. У винятковому випадку спеціальні виборчі дільниці можуть утворюватися Центральною виборчою комісією на території військових частин (формувань).
Спеціальні виборчі дільниці утворюються за місцем розташування відповідних закладів чи установ або за місцем приписки судна чи полярної станції.
Постановою Центральної виборчої комісії від 20.12.2018 р. № 250 затверджено календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року (далі - Календарний план).
Згідно п.44 Календарного плану визначено кінцеву дату внесення до окружних виборчих комісій подань щодо утворення спеціальних виборчих дільниць, що існують на тимчасовій основі, - до 23 лютого включно.
Відповідно до ч.3 ст.20 Закону № 474-XIV у поданні щодо утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі у відповідному закладі чи установі зазначаються: 1) назва закладу чи установи; 2) юридична адреса закладу чи установи; 3) орієнтовна кількість виборців, що перебуватимуть у закладі чи установі на день голосування; 4) наявність відповідного приміщення для голосування та його адреса (у разі якщо адреса приміщення для голосування відмінна від юридичної адреси закладу чи установи); 5) зобов`язання керівництва закладу чи установи щодо забезпечення відкритого доступу до приміщення для голосування членів відповідної виборчої комісії та осіб, які за цим Законом мають право бути присутніми при голосуванні та підрахунку голосів.
Частиною 5 статті 20 Закону № 474-XIV передбачено, що Центральна виборча комісія забезпечує оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії переліку звичайних та спеціальних виборчих дільниць, що утворені та діють на постійній основі, із зазначенням територіальних виборчих округів, до яких ці виборчі дільниці відносяться, номерів виборчих дільниць, їх меж чи установ (закладів), у яких вони утворені, адрес відповідних дільничних виборчих комісій та приміщень для голосування на чергових виборах Президента України не пізніш як за сто днів, а на позачергових та повторних виборах не пізніш як за п`ятдесят днів до дня виборів.
Відповідно до ч.10 ст.20 Закону № 474-XIV виборчі дільниці, що існують на тимчасовій основі, утворюються не пізніш як за тридцять днів до дня виборів. У винятковому випадку спеціальна виборча дільниця може утворюватися Центральною виборчою комісією не пізніш як за десять днів до дня виборів у разі утворення нового стаціонарного закладу охорони здоров`я, установи виконання покарань, слідчого ізолятора чи іншого закладу (установи) з тимчасовим перебуванням виборців з обмеженими можливостями пересування, непередбаченого виходу у плавання судна під Державним Прапором України, на території військової частини (формування) за поданням відповідної окружної виборчої комісії або Міністерства оборони України.
З аналізу даних правових норм слідує, що до повноважень ОВК входить створення спеціальних виборчих дільниць на тимчасовій основі, яке реалізується шляхом прийняття відповідної постанови, не пізніш ніж за тридцять днів до дня голосування. Таке рішення приймається ОВК за результатами розгляду подання, суб`єктом внесення якого є, серед інших, районні державні адміністрації. При цьому подання повинно надійти до відповідної окружної виборчої комісії до 23 лютого включно. Зміст подання повинен відповідати вимогам, визначеним ч.3 ст.20 Закону № 474-XIV.
З матеріалів справи вбачається, що на підставі подання Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" від 14.02.2019 р. № 26/6-786 головою Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області 18.02.2019 р. прийнято розпорядження № 32 "Про утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі", згідно п.1 якого відділу ведення Державного реєстру виборців районної державної адміністрації внести подання до окружної виборчої комісії територіального виборчого округу № 183 для проведення чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року щодо утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі у с.Дар`ївка.
Також головою Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області 18.02.2019 р. підписано відповідне подання щодо первинного утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі, яке відповідно до супровідного листа від 18.02.2019 р. № 01-12-83/0/601-8 направлено до ОВК № 183.
Дане подання надійшло до ОВК № 183 21.02.2019 р., що підтверджується журналом реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії та комісії з референдуму.
Допитана у судовому засідання в якості свідка ОСОБА_2 пояснила, що вона особисто 21.02.2019 р. наручно доставила подання до ОВК № 183 та надала його секретарю ОВК № 183 Ємцовій Л.П.
Допитана в якості свідка в судовому засіданні ОСОБА_3 підтвердила, що подання Білозерської районної адміністрації Херсонської області щодо утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі надійшло до ОВК № 183 21.02.2019 р. Реєстрацію даного подання в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії здійснено 26.02.2019 р., так як до 26.02.2019 р. у ОВК № 183 вказаного журналу не було. Також пояснила, що оскільки журнал отримано 26.02.2019 р., то в ньому спочатку було зареєстровано подання спостерігачів від "Опори", а потім подання Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області на створення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі, яке надійшло до ОВК № 183 21.02.2019 р.
Вказані факти також підтвердила у судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_4 (голова ОВК № 183).
Таким чином, показаннями свідків ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , журналом реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії спростовано доводи позивача про те, що подання Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області від 18.02.2019 р. надійшло до ОВК № 183 26.02.2019 р., а позивачем не надано жодних належних та допустимих доказів на підтвердження цих тверджень.
За таких обставин доводи позивача про порушення строків надходження подання до ОВК № 183 є безпідставними.
Зміст подання Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області від 18.02.2019 р. щодо первинного утворення спеціальної виборчої дільниці та тимчасовій основі відповідає вимогам ч.3 ст.20 Закону № 474-XIV. Зокрема, в ньому відображено назву установи, її юридичну адресу, орієнтовну кількість виборців, що перебуватимуть в установі на день голосування, приміщення, в яких буде проводитися голосування та розміщуватися виборча дільниця, їх площа, зобов`язання керівництва установи щодо забезпечення відкритого доступу до приміщення для голосування членів виборчої дільниці та осіб, які мають право бути присутніми при голосуванні та підрахунку голосів.
Стосовно доводів позивача про зазначення у поданні неправильної адреси установи, в якій створено спеціальну виборчу дільницю на тимчасовій основі суд зазначає наступне.
У поданні Білозерської районної державної адміністрації від 18.02.2019 р. щодо первинного утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі вказано адресу Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" - вул.Соборна, 187, с.Дар`вка, Білозерський район, Херсонська область. Дана адреса також відображена і у інформації щодо утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі № 000001 у одномандатному виборчому окрузі № 183, яка є додатком до постанови ОВК № 183 від 28.02.2019 р. № 7.
Дійсно, згідно Державного реєстру виборців адреса Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" - вул.Соборна, 193, с.Дар`ївка, Булозерський район, Херсонська область.
В той же час під час судового засідання встановлено, що 26.02.2019 р. Білозерською районною державною адміністрацією Херсонської області, на підставі листа Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" від 22.02.2019 р. за № 26/6-951, до Центральної виборчої комісії внесено подання про зміну адреси Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" з вул.Соборна, 187 на вул.Соборна, 193. Відомості щодо прийнятого Центральною виборчою комісією рішення за результатами розгляду подання на час розгляду справи відсутні.
Суд зауважує, що відображення адреси виборчої дільниці здійснюється з метою, щоб виборці, які проживають на певній території, знали її місцезнаходження та могли реалізувати своє виборче право. В той же час спеціальну виборчу дільницю на тимчасовій основі № 000001 утворено в установі виконання покарання для виборців, які тимчасово у ній перебувають у зв`язку з відбуванням покарання за вчинені кримінальні правопорушення, внаслідок чого вони на час відбування покарання позбавлені права вільного пересування за межами установи, а тому навіть у разі зазначення невірного номера будинку установи, виборців не буде позбавлено права голосування внаслідок специфіки їх утримання в установі.
Допитана в судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_5 (інспектор ВСВРП Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)") пояснила, що необхідність створення на території установи спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі зумовлена тим, що в структуру установи також входять слідчий ізолятор та лікарня, в якій на тимчасовій основі перебувають особи, що не відбувають покарання в Державній установі "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)". З метою забезпечення виборчого права цих осіб і було внесено відповідне подання Білозерській районній державній адміністрації Херсонської області. При вирішенні питання щодо потреби в утворенні спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі керувалися вимогами ч.2 ст.20 Закону України "Про вибори Президента України", яка передбачає створення таких виборчих дільниць у слідчих ізоляторах та лікарнях.
На підтвердження даних фактів свідок надала до суду наказ від 11.02.2019 р. № 14/ОД "Про затвердження та введення в дію структури та штату державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)", інвентарні картки №№ 2, 3.
В судовому засіданні встановлено, що на території Державної установи "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" утворена і діє на постійній основі спеціальна виборча дільниця № 650086. Однак, враховуючи те, що в структуру установи входять слідчий ізолятор та багатофункціональна лікарня, створення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі для забезпечення можливості реалізувати виборчі права саме особам, які там тимчасово знаходяться, не суперечить вимогам ч.2 ст.20 Закону України "Про вибори Президента України".
Суд відмічає, що Закон України "Про вибори Президента України" не містить заборони стосовно неможливості утворення спеціальної виборчої дільниці на тимчасовій основі в установі, де вже створено спеціальну виборчу дільницю на постійній основі, за наявності для цього підстав. Визначальним є необхідність забезпечення всіх осіб, які перебувають в установі на тимчасовій основі, можливістю реалізувати своє право на голосування.
Підсумовуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що при прийнятті постанови від 28.02.2019 р. № 7 ОВК № 183 діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Законом України "Про вибори Президента України".
Суд акцентує увагу на тому, що ч.18 ст.28 Закону № 474-XIV визначено виключні підстави для скасування рішення виборчої комісії. Зокрема, рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване виборчою комісією вищого рівня або судом.
Суд за результатами розгляду справи таких порушень не встановив, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог довіреної особи від кандидата на пост Президента України Тимошенко Ю.В. територіального виборчого округу № 183 Бабенка Григорія Івановича.
Керуючись ст.ст.9, 14, 72-78, 90, 242-246, 250, 255, 271, 273, 278 КАС України, суд -
вирішив:
Відмовити в задоволенні позову довіреної особи від кандидата на пост Президента України Тимошенко Ю.В. територіального виборчого округу № 183 Бабенка Григорія Івановича ( АДРЕСА_1 ) до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 183 (73000, м.Херсон, вул.Суворова, 29, код ЄДРПОУ 42836175), треті особи: Державна установа "Дар`ївська виправна колонія (№ 10)" (75032, Херсонська область, Білозерський район, с.Дар`ївка, вул.Соборна, 193), Білозерська районна державна адміністрація Херсонської області (75000, Херсонська область, смт.Білозерка, вул.Свободи, 87, код ЄДРПОУ 0405993) про скасування постанови № 7 від 28.02.2019 р.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в дводенний строк з дня його проголошення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Головуючий Бездрабко О.І.
Судді Дубровна В.А.
Хом`якова В.В.
кат. 101020100
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 16.09.2022 |
Номер документу | 80262533 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо виборчого процесу та референдуму, зокрема щодо виборів Президента України, з них формування складу виборчих комісій |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні