ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
25.02.10 Справа №2а-13458/09/13/0170
Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі суддіО льшанській Т.С. , , при секрета рі Барабановій А.І. розглянув ши за участю:
представника прокуратури - Шумейко Р.Ю., посвідчення № 340;
представника відповідача - Андосенко А.В., довіреніс ть №4453 від 21.10.2009;
позивач - не з'явився,
у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у за адміністративним позово м
за позовом Військового пр окурора Військової прокурат ури Сімферопольського гарні зону Військово-Морських сил України в інтересах особи ОСОБА_3
до Військової частини А2320
про стягнення заборговано сті у сумі 915,00 грн.
Обставини справи: Військов ий прокурор Військової проку ратури Сімферопольського га рнізону Військово-Морських с ил України звернувся до Окру жного адміністративного суд у АР Крим із адміністративни м позовом в інтересах особи ОСОБА_3 до Військової части ни А2320 про стягнення грошової компенсації замість речовог о майна у сумі 915,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 26.10.2009 року він був виключ ений із списків особового ск ладу Військової частини А2320 у зв' язку зі звільненням зі З бройних Сил України у запас з а п.6 п.п “а” Закону України "Про військовий обов'язок і війсь кову службу" (після закінченн я строку контракту). Відповід но до довідки-розрахунку №130 в ін мав право на отримання гро шової компенсації за речове майно у сумі 915,00 грн. До цього ча су компенсація йому не випла чена у зв' язку з відсутніст ю коштів у відповідача.
Представник прокуратури н аполягав на задоволенні адмі ністративного позову у повно му обсязі.
Позивач у судове засідання , яке відбулося 25.02.2010 не з'явився , сповіщений належним чином, н адав суду заяву у якій зазнач ив, що позовні вимоги підтрим ує у повному обсязі та просит ь суд розглянути справу за йо го відсутністю.
Представник відповідача п роти позовних вимог заперечу вав, у своїх запереченнях на а дміністративний позов від 03.12 .2009 відповідач зазначає, що вим оги позивача про стягнення г рошової компенсації замість речового майна не засновані на законні, оскільки відпові дно до Закону України "Про дея кі заходи щодо економії бюдж етних коштів" від 17.02.200 з 11.03.2000 приз упинено право військовослуж бовців на грошову компенсаці ю за речове майно та продовол ьчий пайок.
Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши докази у справі в їх сукупності, заслухавши по яснення представників сторі н, суд
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 відповідно до наказу командира Військової частини А2320 від 19.10.2009р. №55-КС звіл ьнений з військової служби у запас за пунктом 6 підпунктом “а” Закону України "Про війсь ковий обов'язок і військову с лужбу" (після закінчення стро ку контракту) без права носін ня військової форми одягу, а н аказом в.о. командира військо вої частини А2320 від 26.10.2009р. №213 вик лючений зі списків особового складу частини (а.с.6).
Відповідно до статті 1 Закон у України від 20.12.1991 № 2011-XII "Про соці альний і правовий захист вій ськовослужбовців та членів ї х сімей" соціальний захист ві йськовослужбовців - діяльніс ть (функція) держави, спрямова на на встановлення системи п равових і соціальних гаранті й, що забезпечують реалізаці ю конституційних прав і своб од, задоволення матеріальних і духовних потреб військово службовців відповідно до осо бливого виду їх службової ді яльності, статусу в суспільс тві, підтримання соціальної стабільності у військовому с ередовищі. Це право на забезп ечення їх у разі повної, частк ової або тимчасової втрати п рацездатності, втрати годува льника, безробіття з незалеж них від них обставин, у старос ті, а також в інших випадках, п ередбачених законом.
Заборона обмежень прав вій ськовослужбовців встановле на статтею 2 Закону України ві д 20.12.1991 № 2011-XII "Про соціальний і пра вовий захист військовослужб овців та членів їх сімей", згід но з якою ніхто не вправі обме жувати військовослужбовців та членів їх сімей у правах і свободах, визначених законод авством України.
Відповідно до частини 1 стат ті 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-X II "Про соціальний і правовий з ахист військовослужбовців т а членів їх сімей" держава гар антує військовослужбовцям д остатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в о бсязі, що відповідає умовам в ійськової служби, стимулює з акріплення кваліфікованих в ійськових кадрів, а відповід но до ч.2 зазначеної статті вій ськовослужбовці одержують з а рахунок держави грошове за безпечення, а також речове ма йно і продовольчі пайки або з а бажанням військовослужбов ця грошову компенсацію заміс ть них.
Пунктом 2 Закону України “Пр о деякі заходи щодо економії бюджетних коштів” від 17.02.2000р. № 1459-ІІІ призупинено дію частин и 2 ст. 9 Закону України “Про соц іальний і правовий захист ві йськовослужбовців та членів їх сімей” в частині одержанн я військовослужбовцями прод овольчих пайків або за їх баж анням грошової компенсації з амість них та замість речово го майна. Зазначена Укра їни набрав чинності з дня опу блікування, яке відбулося 11.03.20 00р. в Урядовому кур'єрі N45 від 11.03.2 000р.
Законом України № 328-V від 03.11.2006 с таття 9 викладена в новій реда кції та введена в дію стаття 9- 1 Закону України від 20.12.1991 № 2011-XII “П ро соціальний і правовий зах ист військовослужбовців та ч ленів їх сімей”, яка не зупиня лася будь-яким нормативно-пр авовим актом, та на яку не поши рюється зупинення, встановле не Законом України “Про деяк і заходи щодо економії бюдже тних коштів”.
Частиною 1 статті 9-1 Закону Ук раїни від 20.12.1991 № 2011-XII "Про соціаль ний і правовий захист військ овослужбовців та членів їх с імей" встановлено, що продово льче та речове забезпечення військовослужбовців здійсн юється за нормами і в терміни , що встановлюються Кабінето м Міністрів України.
Пунктом 28 “Положення про ре чове забезпечення військово службовців Збройних Сил у ми рний час”, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 22.07.1998р. №1135 військовос лужбовці, звільнені з військ ової служби у запас або відст авку з правом носіння військ ової форми одягу, за своїм баж анням можуть одержати речове майно, належне їм до одержанн я в місяці звільнення, або гро шову компенсацію за нього за цінами на день підписання у в ійськовій частині наказу про звільнення.
Згідно п. 27 Положення про пор ядок речового забезпечення в ійськовослужбовців Збройни х Сил України та інших військ ових формувань у мирний час, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України от 28 ж овтня 2004 року № 1444, військовослу жбовці у разі звільнення з ві йськової служби у запас або в ідставку з правом носіння ві йськової форми одягу, за бажа нням можуть отримати речове майно, яке вони не отримали пі д час звільнення, або грошову компенсацію за нього за ціна ми на день підписання наказу про звільнення. Зазначена особам, звільненим у запас або відставку після закінчен ня строку контракту, за належ не їм але не отримане протяго м дії контракту речове майно виплачується грошова компен сація пропорційно часу, що ми нув з дня виникнення права на отримання цього майна до дат и закінчення контракту, або в идається речове майно на сум у грошової компенсації.
Таким чином, законодавство м України передбачено право вибору військовослужбовцем , який звільнюється зі Збройн их Сил України отримати речо ве майно в натурі або грошову компенсацію за нього. Зазн ачена право не може бути об межено, скасовано або змінен о відповідачем на власний ро зсуд без передбачених законо м підстав.
У судовому засіданні позив ач заявив про бажання одержа ти компенсацію за не отриман е речове майно, відмовляючис ь від його отримання в натурі , що являється його правом від повідно до п. 27 Положення.
Відповідно до довідки розр ахунку №130 від 26.10.2009р. про вартіст ь речового майна, що підлягає видачі при звільненні матро са служби за контрактом ОСО БА_3, виданої начальником фі нансово-економічної служби В ійськової частини А2320, розмір компенсації за речове майно , на яку має право позивач, скл адає 915,00 грн. (а.с.7). Зазначена компенсація відповідачем п озивачу не виплачена.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України в адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь обов'язок щодо доказуванн я правомірності свого рішенн я, дії чи бездіяльності покла дається на відповідача, якщо він заперечує проти адмініс тративного позову.
Доводи відповідача щодо не можливості задоволення позо вних вимог у в' язку з відсут ністю бюджетних коштів, приз начених на ці виплати, судом н е можуть прийняті до уваги. Су д вважає необхідним визначит и, що реалізація особою права , що пов' язане з отриманням б юджетних коштів, яке базуєть ся на спеціальних та чинних н а час виникнення спірних пра вовідносин нормативно-право вих актів національного зако нодавства, не може бути поста влена у залежність від бюдже тних асигнувань, тобто посил ання суб' єктами владних пов новажень на відсутність кошт ів, як на причину невиконання своїх зобов' язань, не прийм ається до уваги. Так, у справі «Кечко проти України» Європе йський Суд з прав людини конс татував, що не приймає аргуме нт Уряду щодо бюджетних асиг нувань, оскільки органи держ авної влади не можуть посила тись на відсутність коштів я к на причину невиконання сво їх зобов' язань.
За таких обставин позовні в имоги є обґрунтованими, підт верджуються матеріалами спр ави та підлягають задоволенн ю повністю.
Вступну та резолютивну час тину постанови проголошено у судовому засіданні 25.02.2010.
У повному обсязі постанова виготовлена 26.02.2010.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159,160, 163 КАС Ук раїни
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольн ити повністю.
Стягнути з військової част ини А2320 (97578, Сімферопольський ра йон, с. Перевальне, вул. Жовтне ва, р/р 35225003000356, ЄДРПОУ 07866501, МФО 821026) на користь ОСОБА_3 (18300, АДРЕС А_1) компенсацію за не отрима не речове майно в сумі 915,00 грн.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністрат ивний суд АР Крим шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження постанови суду в деся тиденний строк з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі - з дн я складення в повному обсязі . Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя Ол ьшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2010 |
Оприлюднено | 25.06.2010 |
Номер документу | 8028886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні