РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
22 лютого 2019 року м. Рівне №460/3229/18
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник не прибув, відповідача: представник не прибув, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:
Головного управління ДФС у Рівненській області
до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Зоря"
про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за бюджетною позичкою, -
В С Т А Н О В И В:
28.12.2018 Головне управління ДФС у Рівненській області звернулось до суду з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Зоря" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за бюджетною позичкою.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом у зв'язку з несплатою зобов'язань перед державним бюджетом по бюджетним позичкам, наданим за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету. Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкової заборгованості.
Ухвалою від 29.12.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 29.01.2019 .
Ухвалою суду від 29.01.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 22.02.2019.
Представник позивача в судове засідання не прибув, в позовній заяві заявлене клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Відповідач в судове засідання не прибув. Про час, місце та дату судового засідання був повідомлений судом належним чином. Відзив на адміністративний позов на адресу суду не надходив.
Відповідно до частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки, які були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи та вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Судом не визнавалася обов'язковою участь сторін у судовому засіданні. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи неявку у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалося.
Дослідивши у відкритому судовому засіданні подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволенню в повному обсязі, з огляду на наступне.
Сільськогосподарський виробничий кооператив "Зоря" зареєстрований рішенням Березнівської районної державної адміністрації від 29.12.1999р. і є правонаступником КСП "Зоря".
КСП "Зоря" було подано заяву до відділення Державного казначейства України в Березнівському районі про надання фінансової допомоги відповідно до Постанови КМУ №1003 від 11.09.1997 "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо- зимовий період 1997/98 року" в сумі 4800 грн.
Згідно з договором про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 років №020 від 30.09.1997 відповідно до Постанови КМУ №1003 від 11.09.1997 "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року" КСП "Зоря" було надано фінансову допомогу в сумі 4,8тис.грн. для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року на умовах повернення до 1 жовтня 1998 року.
Надання фінансової допомоги підтверджується платіжними дорученнями: №108 від 06.10.1997р. на суму 800грн., №95 від 15.10.1997р. на суму 400грн., №98 від 06.11.1997р. на суму 400грн.
Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України №186-р від 03.04.2002р. №186-р та наказу головупрсільгосппродукту №37 від 17.06.2002 заборгованість СВК "Зоря" по постанові КМУ №1003 від 11.09.1997р. була реструктуризована згідно з графіком погашення сум заборгованості.
Згідно з договором про надання та повернення коштів для фінансового забезпечення підготовки техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998р. №002 від 02.04.1998 відповідно до Постанови КМУ №220 від 26.02.1998 "Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році" КСП "Зоря" було надано кошти в сумі 5,0тис.грн. для оплати рахунків на запасні частини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств на умовах повернення до 1 жовтня 1998 року.
Надання позик підтверджується рахунком-фактурою №141 від 03.04.1998р. на суму 151,80грн. та накладною №01234 від 17.04.1998р. на суму 2284,78грн.
Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України №186-р від 03.04.2002р. та наказу головупрсільгосппродукту №37 від 17.06.2002р. заборгованість СВК "Зоря" по постанові КМУ №220 від 22.02.1998р. була реструктуризована згідно з графіком погашення сум заборгованості.
Крім того згідно з договором про надання та повернення коштів для фінансового забезпечення підготовки техніки до проведення весняно-польових робіт в 1999 році : №002 від 04.03.1999 відповідно до Постанови КМУ №1953 від 10.12.1998 "Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році" КСП "Зоря" було надано кошти в сумі 2,2 тис.грн. для оплати рахунків на запасні частини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств на умовах повернення до 1 жовтня 1999 року.
Надання позик підтверджується рахунком від №6 від 01.03.1999 на суму 600 грн.
Згідно з протоколом №18/3 від 01.08.2002 про урегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання, між стороною-надавачем позичок та СВК "Зоря", заборгованість СВК "Зоря" по Постанові КМУ №1953 від 10.12.1998 була реструктуризована та підлягала сплаті згідно з графіком погашення.
На даний час заборгованість за вище вказаними позиками в повному обсязі не погашена.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходив з наступного.
Відповідно до частини першої статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів з 01 січня 2011 року регулюються Податковим кодексом України.
Так, Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно ч.9 ст.17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою не поширюється.
Постановою Кабінету Міністрів України №174 від 02.03.2011 затверджено Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості.
Відповідно до п.10 такого Порядку, з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом:
- інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.
Нарахування пені починається з моменту виникнення простроченої заборгованості і припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання повинне бути виконано, якщо інше не встановлено законом або договором про надання кредиту, бюджетної позички/фінансової допомоги (пункт 11 Порядку).
Згідно з п.15 вказаного Порядку прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби.
Згідно з пп.191.1.38 п.191 ст.191 Податкового кодексу України однією з функцій контролюючих органів є стягнення сум простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
На податковий орган не покладено обов'язок перевіряти правомірність та обґрунтованість заборгованості, а відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України в установленому законодавством порядку за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, якеподається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку.
Відтак норми Бюджетного та Податкового кодексу України наділяють органи ДФС повноваженнями бути органом стягнення щодо заборгованості суб'єктів господарювання по поворотній фінансовій допомозі. При цьому органи доходів та зборів під час вжиття заходів, спрямованих на погашення відповідної заборгованості, діють в порядку та спосіб, визначені Податковим кодексом України. Проте поширення на поворотну фінансову допомогу з бюджету процедури стягнення, визначеної Податковоим кодексом України, жодним чином не впливає на правову природу такої заборгованості і не наділяє її статусом податкового боргу боржника. Відтак заборгованість Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Зоря" по поверненню поворотної фінансової допомоги не є податковим боргом, а тому на неї не поширюються норми ст.ст. 59, 95, 101, 102 Податкового кодексу України.
На підставі наведеного, суд вбачає наявність, передбачених чинним законодавством, обставин для стягнення з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Зоря" боргу в розмірі 1185,29 грн.
Враховуючи положення частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судовий збір відшкодуванню не підлягає.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Рівненській області (вул.Відінська,12, м.Рівне, 33023, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 39394217) до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Зоря" ( с.Великі Селища, Березнівський район, Рівненська область, 34653, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 30570008 ) задовольнити повністю.
Стягнути із Сільськогосподарського кооперативу "Зоря" кошти за простроченою заборгованістю за бюджетними позичками в сумі в сумі 1185, 29 коп.
- основний борг 500,00 грн., який перерахувати на р/р 31134404700006, одержувач: УК у Березнівському районі /Березнівський район/ 00263100, банк одержувача: ГУДКСУ у Рівненській області, МФО 833017, код ЄДРПОУ 38029644, пеня 23,55 грн., яку перерахувати на р/р №31117115017006, одержувач: УК у Березнівському районі /Березнівський район/ 24060300, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 38029644;
- основний борг 552,00 грн. який перерахувати на р/р 31133405700006, одержувач: УК у у Березнівському районі /Березнівський район/ 00263100, банк одержувача: ГУДКСУ у Рівненській області, МФО 833017, код ЄДРПОУ 38029644, пеня 25,98 грн., яку перерахувати на р/р №31117115017006, одержувач: УК у Березнівському районі /Березнівський район/24060300, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ 38029644;
- основний борг 80,00 грн., який перерахувати на р/р 31132406700006, одержувач: УК у у Березнівському районі /Березнівський район/ 00263100, банк одержувача: ГУДКСУ у Рівненській області, МФО 833017, код ЄДРПОУ 38029644, пеня 3,76 грн., яку перерахувати на р/р № 31117115017006, одержувач: УК у Березнівському районі /Березнівський район/ 24060300, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ 38029644.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складений 27 лютого 2019 року.
Суддя Друзенко Н.В.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2019 |
Оприлюднено | 11.03.2019 |
Номер документу | 80313338 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Друзенко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні