Постанова
від 01.03.2019 по справі 760/5947/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/5947/19

3-2682/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2019 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Українець В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, заступника директора ТОВ РЕНАК (04107, м. Київ, вул. Татарська, буд. 2б, кв. (офіс) 1, код ЄДРПОУ 19492520), що проживає за адресою: АДРЕСА_1, паспорт громадянина України серії НОМЕР_3 від 25 жовтня 2001 року, виданий Залізничним РУГУ МВС України в м. Києві, код ДРФО НОМЕР_1,

за ч. 1 ст. 483 МК України, -

в с т а н о в и в:

27 лютого 2019 року до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.

Відповідно до протоколу № 0090/10000/19 про порушення митних правил від 23 січня 2019 року в зоні діяльності Київської міської митниці ДФС 14 січня 2019 року здійснено митне оформлення товару шлаки-відходи, що містять переважно мідь за митною декларацією типу ЕК 10 АА від 04.01.2019 року № UA100010/2019/504082.

Відправником/продавцем товару виступає ТОВ РЕНАК (04107, м. Київ, вул. Татарська, 2б, к.1), одержувачем/покупцем - фірма Siegfried Jacob Metallwerke GmbH & Co KG (58256 Ennepetal-Voerde Jacobstrasse 41-45 Німеччина).

Згідно рахунку від 04.01.2019 року № 752, виставленому ТОВ РЕНАК для фірми Siegfried Jacob Metallwerke GmbH & Co KG (Німеччина) вартість товару становить 25010,95 євро (EUR).

18.01.2019 року до Київської міської митниці ДФС листом Головного управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області від 18.01.2019 року № 51/7/-288 (вхід. КММ № 337/9) надійшло Доручення від 18.01.2019 року № 51/7/-289 на проведення переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, заявлених за МД № UA100010/2019/504082, що переміщуються ТОВ РЕНАК (код ЄДРПОУ 19492520).

22.01.2019 року проведено переогляд вказаного вище товару, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA100010/2019/504082.

Під час проведення переогляду у керівника служби безпеки ТОВ ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ ТРАНССЕРВІС ОСОБА_2 були відібрані пояснення, в яких останній повідомив, що 14.01.2019 року він отримав від представника ТОВ РЕНАК низку документів, на підставі яких мало здійснюватися міжнародне перевезення вказаного вантажу до Німеччини.

У комплекті документів знаходилась міжнародна транспортна накладна (CMR) бланк № 1041826 з печаткою ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС .

ОСОБА_2 пояснив, що ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС не видавало бланк міжнародної транспортної накладної (CMR) № 1041826 для перевезення вантажу, оформленого за МД від 14.01.2019 року № UA100010/2019/504082.

Також, останній зазначив, що вказаний бланк CMR був використаний у 2018 році при виконанні перевезення 29.10.2018 року (МД від 29.10.2018 року № UA100010/2018/005189). Тобто, міжнародна транспортна накладна бланк № 1041826 взагалі не могла бути серед документів митного оформлення 04.01.2019 року.

У поясненнях, наданих з даного приводу заступником директора ТОВ РЕНАК ОСОБА_1, останній зазначає, що підготовка документів для митного оформлення автомобіля з д.р.н.з. НОМЕР_4 здійснювалась безпосередньо ним. У зв'язку з тим, що на момент підготовки необхідного пакету документів у нього не виявилось нового комплекту CMR, ним були використані аркуші CMR від одного із попередніх відправлень.

Таким чином, заступником директора ТОВ РЕНАК ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів шлаки-відходи, що містять переважно мідь , вагою брутто 21557 кг, нетто - 21500 кг та вартістю 25010,95 євро, що відповідно до курсу НБУ станом на 14.01.2019 року (1 EUR - 32,469826 грн.) становить 812 101, 19 грн., з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом (CMR від 04.01.2019 року № 1041826).

Таким чином, у діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії направлені на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом.

ОСОБА_1 та його захисник у судовому засіданні вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнали. Пояснили суду, що CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 не могла бути використана у 2018 році при виконанні перевезення товарів через невідповідність дати її складення, що перевіряється працівниками митних органів. У 2018 році ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС передало представнику ТОВ РЕНАК 12 бланків CMR, на яких був вказаний номер № 1041826. З них 6 бланків були використані ТОВ РЕНАК для перевезення вантажу згідно CMR від 29 жовтня 2018 року № 1041826 (МД від 29 жовтня 2018 року № UA100010/2018/0005189), а 6 бланків були використані ТОВ РЕНАК для перевезення вантажу згідно CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 (МД від 14 січня 2019 року № UA100010/2019/504082).

Законодавство не регламентує послідовність заповнення інформацією відповідних граф CMR, а тому заповнення скріпленого печаткою перевізника бланку CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 не є порушенням вимог законодавства. Таким чином, CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 не є таким, що одержаний незаконним шляхом. CMR від 29 жовтня 2018 року № 1041826 та CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 є різними документами, що підтверджують різні міжнародні перевезення вантажу.

Крім того, заявкою від 21 грудня 2018 року ТОВ РЕНАК довірило ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС здійснити доставку вантажу в біг-бегах загальною вагою 22 тони. Зазначена заява була погоджена ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС , про що свідчить підпис та штамп перевізника, вказівка імені водія ОСОБА_3 та номер автомобіля НОМЕР_2 та причепа НОМЕР_5.

Вважають, що адміністративна справа підлягає закриттю у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв'язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил № 0090/10000/19 за ч. 1 ст. 483 МК України. Зазначив, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.

Встановлено, що 14 січня 2019 року в зоні діяльності Київської міської митниці ДФС здійснено митне оформлення товару шлаки-відходи, що містять переважно мідь за митною декларацією типу ЕК 10 АА від 04.01.2019 року № UA100010/2019/504082.

Відправником/продавцем товару виступає ТОВ РЕНАК (04107, м. Київ, вул. Татарська, 2б, к.1), одержувачем/покупцем - фірма Siegfried Jacob Metallwerke GmbH & Co KG (58256 Ennepetal-Voerde Jacobstrasse 41-45 Німеччина).

Згідно рахунку від 04.01.2019 року № 752, виставленому ТОВ РЕНАК для фірми Siegfried Jacob Metallwerke GmbH & Co KG (Німеччина) вартість товару становить 25010,95 євро (EUR).

22.01.2019 року проведено переогляд вказаного вище товару, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA100010/2019/504082.

Під час проведення переогляду у керівника служби безпеки ТОВ ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ ТРАНССЕРВІС ОСОБА_2 були відібрані пояснення, в яких останній повідомив, що 14.01.2019 року він отримав від представника ТОВ РЕНАК низку документів, на підставі яких мало здійснюватися міжнародне перевезення вказаного вантажу до Німеччини.

У комплекті документів знаходилась міжнародна транспортна накладна (CMR) бланк № 1041826 з печаткою ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС .

ОСОБА_2 пояснив, що ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС не видавало бланк міжнародної транспортної накладної (CMR) № 1041826 для перевезення вантажу, оформленого за МД від 14.01.2019 року № UA100010/2019/504082.

Також, останній зазначив, що вказаний бланк CMR був використаний у 2018 році при виконанні перевезення 29.10.2018 року (МД від 29.10.2018 року № UA100010/2018/005189). Тобто, міжнародна транспортна накладна бланк № 1041826 взагалі не могла бути серед документів митного оформлення 04.01.2019 року.

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

23 січня 2019 року стосовно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0090/10000/19 за ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки товари переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом.

З пояснень захисника ОСОБА_1 у 2018 році ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС передало представнику ТОВ РЕНАК 12 бланків CMR, на яких був вказаний номер № 1041826. З них 6 бланків були використані ТОВ РЕНАК для перевезення вантажу згідно CMR від 29 жовтня 2018 року № 1041826 (МД від 29 жовтня 2018 року № UA100010/2018/0005189), а 6 бланків були використані ТОВ РЕНАК для перевезення вантажу згідно CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 (МД від 14 січня 2019 року № UA100010/2019/504082).

Законодавство не регламентує послідовність заповнення інформацією відповідних граф CMR, а тому заповнення скріпленого печаткою перевізника бланку CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 не є порушенням вимог законодавства. Таким чином, CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 не є таким, що одержаний незаконним шляхом.

CMR від 29 жовтня 2018 року № 1041826 та CMR від 04 січня 2019 року № 1041826 є різними документами, що підтверджують різні міжнародні перевезення вантажу.

Крім того, заявкою від 21 грудня 2018 року ТОВ РЕНАК довірило ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС здійснити доставку вантажу в біг-бегах загальною вагою 22 тони. Зазначена заява була погоджена ТОВ ТК ТРАНССЕРВІС , про що свідчить підпис та штамп перевізника, вказівка імені водія ОСОБА_3 та номер автомобіля НОМЕР_2 та причепа НОМЕР_5.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з ч. 1 ст. 268 МК України допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.

Вбачається, що дії ОСОБА_1 не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру.

Таким чином, дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом, ОСОБА_1 не вчинялись.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, оскільки зазначена в поданому інвойсі сума є більшою, ніж вартість товару.

З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, що сумніви мають трактуватись на користь притягуваного до відповідальності, вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

Відповідно до ч. 6 ст. 283 КпАП України постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, а також вказівку про порядок і строк її оскарження.

Керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,

п о с т а н о в и в:

Закрити провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Повернути ОСОБА_1 вилучений згідно протоколу про порушення митних правил № 0090/10000/19 від 23 січня 2019 року товар шлаки-відходи, що містять переважно мідь (у 19 біг бегах).

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.03.2019
Оприлюднено11.03.2019
Номер документу80329958
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/5947/19

Постанова від 22.04.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Юденко Тамара Миколаївна

Постанова від 01.03.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні