Справа №359/9575/18 Головуючий у І інстанції Кабанячий Ю.В.
Провадження №33/824/779/19 Доповідач у ІІ інстанції Рудніченко О.М.
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 лютого 2019 року м. Київ
Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Рудніченко О.М.
секретар: Ганжа В.В.
за участю:
особи, яка притягується до відповідальності: ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу представника Державної фіскальної служби України Київської митниці ДФС Клімова С.Г. на постанову Бориспільського міськрайонного суду міста Києва від 28 грудня 2018 року, якою відносно:
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця с. В. ЛюбашаКостопільського району Рівненської області, керівника БЛАГОД IЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД МИЛОСЕРДЯ ЗАРАДИ ДОБРА (33010, Рівненська область, м. Рівне, вул. Дубенська, буд. 46, кв. (офіс) 64, ЄДРПОУ 40263557); зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1; паспорт громадянина України серії НОМЕР_2, виданий 09.07.1998 року Рівненським МУ УМВС України в Рівненській області, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 ,-
закрито провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, за відсутністю складу адміністративного правопорушення,-
В С Т А Н О В И В:
Як вбачається з постанови суду першої інстанції, 12.09.2017 року на митну територію України через п/п Краківець-Корчова м/п Краковець у зоні діяльності Львівської митниці ДФС на адресу БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД МИЛОСЕРДЯ ЗАРАДИ ДОБРА (33010, Рівненська область, м. Рівне, вул. Дубенська, буд. 46, кв. (офіс) 64, ЄДРПОУ 40263557) ввезено товар гуманітарної допомоги одяг та речі, що були у використанні .
Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є Helping Other (115 George Street, Edinburgh EH 2 4JN. U.K. Scotland) Шотландія.
Відповідно до графи 4 міжнародної автотранспортної накладної ( CMR ) № 069385 від 11.09.2017 року місцем завантаження товару є SKARYSZEH , РеспублікаПольща.
Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами НОМЕР_3.
Під час пропуску зазначеного товару на митну територію України 12.09.2017 року у якості підстави для переміщення Львівській митниці ДФС надано товаросупровідні документи, зокрема: - книжка МДП ( Carnet TIR) XE .80856168 від 11.09.2017 року; - міжнародна автотранспортна накладна ( CMR ) № 069385 від 11.09.2017 року; - інвойс ( invoice) № М-29 від 19.07.2017 року.
13.09.2017 року до відділу митного оформлення № 1 митного поста Святошин (Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Антонова, буд. 1-А) Київської митниці ДФС керівником ТОВ АВТ Імекс (03164, Україна, м. Київ, вул. Обухівська, 135, офіс 45, ЄДРПОУ 37098979) ОСОБА_6, який діяв на підставі договору Доручення на надання митно-брокерських послуг від 02.03.2017 року № 121-02/2017, укладеного з БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЄЮ ФОНД МИЛОСЕРДЯ ЗАРАДИ ДОБРА (33010, Рівненська область, м. Рівне, вул. Дубенська, буд. 46, кв. (офіс) 64, ЄДРПОУ 40263557), з метою митного оформлення товару гуманітарної допомоги, подано в електронному вигляді митну декларацію типу ІМ 40 АА (далі - ЕМД) та прикріплені до неї товаросупровідні документи.
Поданій митній декларації з внутрішнім номером 2263 присвоєно реєстраційний номер UA125110/2017/416299 та 13.09.2017 року здійснено митне оформлення товару гуманітарної допомоги одяг та речі, що були у використанні , кількістю 213 місць, загальною вагою брутто 18 418, 50 кг.
Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності БЛАГОД IЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД МИЛОСЕРДЯ ЗАРАДИ ДОБРА , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Республіки Польща, надану до митниці листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС України від 29.08.2018 року № 26589/7/99-99-20-02-01-17.
Відповідно до отриманих від митних органів Республіки Польща копій документів, а саме: експортної декларації від 11.09.2017 року № 17 PL 303080E0051823 встановлено, що товари одяг, що був у використанні переміщувались вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами НОМЕР_3 , кількістю 213 місць, загальною вагою брутто 18 419, 00 кг. від компанії TEXTIL TRADE JACEK SZRAMKE KROTKA 10 83-100 TCZEW (РеспублікиПольща) на адресу LLC TL LOGISTIK ST. NALYVAIKA 12/44 43023 LUTSK (Україна) та вартість вищевказаних товарів становила 62 254, 53 Євро. (згідно з курсом Національного банку України на 12.09.2017 року 1 Євро - 31, 20264100 грн., станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість зазначених товарів в перерахунку на національну валюту становила 1 942 505, 75 грн.).
Таким чином, інформація, отримана від митних органів Республіки Польща в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що товари одяг та речі що були у використанні переміщені вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами НОМЕР_3 , кількістю 213 місць, загальною вагою брутто 18 419, 00 кг. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії відправника, компанії одержувача та вартості експортованого товару.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - БЛАГОДIЙНА ОРГАНIЗАЦIЯ ФОНД МИЛОСЕРДЯ ЗАРАДИ ДОБРА , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника цієї юридичної особи перебував громадянин України ОСОБА_2.
Перебуваючи на посаді керівника БЛАГОД IЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД МИЛОСЕРДЯ ЗАРАДИ ДОБРА , громадянин України ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний забезпечувати надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, керівником БЛАГОД IЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД МИЛОСЕРДЯ ЗАРАДИ ДОБРА , громадянином України ОСОБА_2 вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів одяг та речі, що були у використанні через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.
Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, громадянин України ОСОБА_2 протягом 2017-2018 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
У зв'язку з чим, інспектором митниці 18.09.2018 року складено протокол про порушення митних правил №0736/12500/18.
Постановою Бориспільського міськрайонного суду міста Києва від 28 грудня 2018 року, відносно громадянина України ОСОБА_2, закрито провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанцїі представник Державної фіскальної служби України Київської митниці ДФС Клімов С.Г. подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Бориспільського міськрайонного суду міста Києва від 28 грудня 2018 року відносно громадянина України ОСОБА_2 та постановити нову постанову, якою ОСОБА_2 визнати винним у вчиненні порушення митних правил за ознаками ч. 1 ст. 483 МК України та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення, а також стягнути вартість безпосередніх предметів правопорушення на підставі ч.2 ст. 541 МК України у зв'язку з неможливістю їх конфіскації.
В обґрунтування апеляційної скарги, апелянт зазначає, що постанова суду першої інстанції передчасна, винесена без врахування дійсних обставин справи, норм чинного законодавства та такою, що підлягає скасуванню.
Вислухавши пояснення ОСОБА_2, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Згідно з вимогами ст. ст. 245, 252 КУпАП під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об'єктивне дослідження всіх обставин справи, вирішення її в точній відповідності із Законом.
Відповідно до ст. 280 КУпАП суд зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:
1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;
2) поясненнями свідків;
3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;
4) висновком експерта;
5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Частина 1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Як вбачається з матеріалів адміністративного провадження, підставою для складення протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 за ч.1 ст. 483 МК України є інформація, отримана від митних органів Республіки Польща в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що товари одяг та речі що були у використанні переміщені вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами НОМЕР_3, кількістю 213 місць, загальною вагою брутто 18 419, 00 кг. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії відправника, компанії одержувача та вартості експортованого товару.
Однак, в матеріалах справи відсутні оригінали документів надісланих разом з відповіддю митних органів Республіки Польща , копії документів складені на іноземній мові, без розгляду на українську мову, а тому апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції щодо належності та допустимості даних доказів при розгляді адміністративного провадження.
Частина 1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Апеляційний суд звертає увагу на те, що з об'єктивної сторони, порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, проявляється у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості. При цьому, відповідне правопорушення може бути вчинене умисно або з необережності.
Оцінюючи докази в їх сукупності, керуючись матеріалами справи, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що викладені в протоколі обставини, не відповідають дійсності, оскільки спростовується як нормативно, так і фактичними даними, які виключають об'єктивну сторону правопорушення (переміщення товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товару), що підтверджується належними доказами (митна декларація, інвойс, копія закордонного паспорту, довідка Державної закордонної служби).
В діях громадянина ОСОБА_2 відсутня суб'єктивна ознака правопорушення (умислу), яка є необхідною ознакою будь-якого складу правопорушення, у тому числі передбаченого ст. 483 Митного кодексу України, а тому унеможливлює притягнення особи до адміністративної відповідальності та є підставою для закриття провадження по справі у відповідності до п. 1 ст.247 КУпАП.
Із урахуванням викладеного, апеляційний суд вважає обґрунтованими висновки суду першої інстанції про необхідність закриття провадження по справі у зв`язку з відсутні в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення.
Доводи, зазначені в апеляційній скарзі представника Київської митниці ФДС Клімова С.Г. є такими, що не впливають на висновки суду першої інстанції.
За таких обставин, постанова Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 28 грудня 2018 року про закриття провадження у справі щодо ОСОБА_2 відповідає вимогам закону, підстав для зміни чи скасування цієї постанови, суд не вбачає, у зв'язку із чим залишає постанову без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 289, 294 КУпАП, ст. 528 МКУ,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу представника Державної фіскальної служби України Київської митниці ДФС Клімова С.Г. - залишити без задоволення.
Постанову Бориспільського міськрайонного суду міста Києва від 28 грудня 2018 року відносно громадянина України ОСОБА_2 - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя О.М. Рудніченко
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2019 |
Оприлюднено | 11.03.2019 |
Номер документу | 80330803 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Рудніченко Оксана Миколаївн
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Кабанячий Ю. В.
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Бондаренко І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні