ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" березня 2019 р. справа № 0940/49/19
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Шумей М.В. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-будівельна дільниця №14" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 17842,04 грн., -
ВСТАНОВИВ:
03.01.2019 Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-будівельна дільниця №14" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 17842,04 грн.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що відповідач відповідно до статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайнятого інвалідом, повен був до 17.04.2018 самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 15540,00 грн, однак станом на 19.12.2018 року відповідачем не сплачено адміністративно-господарські санкції. Сума заборгованості по адміністративно-господарських санкціях складає 15540,00 грн та пеня за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій 2302,04 грн. Враховуючи зазначене, позивач просить задовольнити позов та стягнути на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-будівельна дільниця №14" заборгованість по адміністративно-господарським санкціям та пені за 2017 рік в загальній сумі 17842,04 грн.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.01.19 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
28.01.2019 ТзОВ "Ремонтно-будівельна дільниця № 14" подало суду відзив на позов. Вважає даний позов безпідставний та таким, що не підлягає задоволенню з підстав викладених у відзиві. Просить відмовити у задоволенні позову.
30.01.2019 Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів подало суду відповідь на відзив, у якій не погоджується із відзивом на позов, та просить задовольнити позов у повному обсязі.
11.02.2019 відповідач подав суду заперечення на відповідь на відзив, в якій зазначає, що ТзОВ "Ремонтно-будівельна дільниця № 14" у 2017 році не було порушено нормативу робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.
Розглянувши позовну заяву в порядку визначеному статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши докази які містяться в матеріалах справи, відзив на позов, відповідь на відзив, заперечення на відповідь на відзив, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних підстав.
Спірні правовідносини врегульовані наступними нормативно-правовими актами: Законом України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (далі Закон України № 875-ХІІ), постановою КМ України №70 від 31.01.2007 року Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні (далі постанова КМУ №70), Наказом Міністерства праці та соціальної політики від 10.02.2007 року №42 Про затвердження форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів".
Відповідно до ст.19 Закону України № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку, яка передбачена ст.20 Закону у вигляді сплати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарських санкцій, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Крім того, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій передбачено нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою КМУ №70, визначено, що роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів поданого відповідачем 26.02.2018 року, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 7 осіб та фонд оплати праці штатних працівників 310800,00 грн.
Судом встановлено, що відповідач 12.06.2017 подав до позивача звіт форми 3-ПН яким проінформував центр зайнятості про наявність вакансії для працевлаштування особи з інвалідністю, однак відповідачем не подано доказів створення робочого місця для осіб з інвалідністю.
Суд звертає увагу на те, що відповідач подав вказаний звіт тільки 12.06.2017, тобто через півроку звітного 2017 року, а до цього часу, відповідач не вживав заходів щодо працевлаштування особи з інвалідністю, не зважаючи на те, що протягом звітного 2017 року середньооблікова кількість штатних працівників відповідача складала 8 осіб.
Також, суд вважає за необхідне зазначити, що 25.01.2019 відповідачем самостійно подано уточнюючий звіт за звітний 2017 рік у якому вказано, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у 2017 році становить 8 осіб.
Однак, із листа Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області від 23.03.2018 № 4959/11 вбачається, що відповідач протягом звітного 2017 року використовував найману працю 10-ти осіб, при цьому працевлаштованих осіб з інвалідністю не було (а.с. 10).
Таким чином вказані обставини спростовують доводи відповідача про те, що у 2017 році Товариством з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-будівельна дільниця №14" не було порушено нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
При таких обставинах відповідно до ст. 20 Закону відповідачем повинні бути сплачені відділенню Фонду адміністративно - господарські санкції у сумі 15540,00 грн відповідно до розрахунку заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів (а.с. 9).
Станом на 19 грудня 2018 року відповідачем не сплачено адміністративно - господарські санкції.
Враховуючи зазначене відповідач не виконав обов'язок визначений законодавством, не сплативши відділенню Фонду адміністративно-господарські санкції, чим порушив вимоги ст. 20 Закону.
На підставі звіту позивач застосував до відповідача адміністративно-господарські санкції в сумі середньорічної заробітної плати штатного працівника за не створення 1 робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 15540,00 грн, а за порушення строків їх сплати нарахував пеню в розмірі 120 % річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, яка становить 2302,04 грн.
З урахуванням встановлених фактів, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог, у зв'язку з чим адміністративний позов підлягає задоволенню шляхом стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій у сумі 15540,00 грн та пені у розмірі 2302,04 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-будівельна дільниця № 14" (код ЄДРПОУ 34367786, вул. Мухи 10, м. Рогатин, Івано-Франківська область, 77000) на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 13662300, вул. Гуцульська 9, м. Івано-Франківськ, 76007) адміністративно-господарські санкції в сумі 15540 (п"ятнадцять тисяч п"ятсот сорок) грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно-будівельна дільниця № 14" (код ЄДРПОУ 34367786, вул. Мухи 10, м. Рогатин, Івано-Франківська область, 77000) на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 13662300, вул. Гуцульська 9, м. Івано-Франківськ, 76007) пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2302 (дві тисячі триста дві) грн 04 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Шумей М.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2019 |
Оприлюднено | 13.03.2019 |
Номер документу | 80344247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні