ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
11 березня 2019 року м. ПолтаваСправа №440/4756/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Кукоби О.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кремпуть", третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Полтавській області про стягнення коштів,
В С Т А Н О В И В:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Короткий зміст позовних вимог.
Головне управління ДФС у Полтавській області (надалі також позивач) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кремпуть" (надалі - відповідач, ТОВ "Кремпуть"), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Полтавській області (надалі - Кременчуцька ОДПІ) про стягнення коштів з рахунків платника податків за податковим боргом загалом у розмірі 1914070,40 грн, посилаючись на несплату відповідачем узгодженого грошового зобов'язання у строки, визначені Податковим кодексом України.
2. Позиція відповідача та третьої особи.
Поштове відправлення суду разом з копією ухвали від 2.01.19 про відкриття провадження у справі, надіслане на адресу ТОВ "Кремпуть", зазначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, повернулось неврученим з незалежних від суду причин.
Відповідно до пункту 5 частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Крім того, судом на офіційному веб-порталі судової влади України (https://adm.pl.court.gov.ua/sud1670/gromadyanam/vcs/) розміщено оголошення про відкриття провадження у цій справі.
Відповідач відзив на позов до суду не надав.
Третя особа письмових пояснень на позов до суду не надала.
3. Процесуальні дії у справі.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 2.01.19 відкрито провадження у даній справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).
Згідно з частиною п'ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
При цьому, як визначено частиною другою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.
За відсутності клопотань учасників справи про розгляд справи у відкритому судовому засіданні чи за правилами загального позовного провадження, зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ
ТОВ "Кремпуть" зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 37812854/а.с. 13-15/.
Відповідач перебуває на обліку в Кременчуцькій ОДПІ як платник податків з 18.08.11.
За відповідачем обліковується податковий борг загалом у розмірі 1914070,40 грн, у т.ч.: зі сплати податку на додану вартість у розмірі 384836,90 грн, податку на прибуток приватних підприємств - 1525087,03 грн, пеня за порушення термінів розрахунку у сфері ЗЕД, невиконаних зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства - 3636,47 грн, адміністративні штрафи та інші санкції - 510,00 грн, що виник за таких обставин.
Платником податків подано до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість за листопад, грудень 2016 року, січень, липень, серпень 2017 року, серпень 2018 року, у яких самостійно визначено суму податкового зобов'язання до сплати загалом у розмірі 348733,00 грн /а.с. 60-65/.
Крім того, фіскальним органом проведено камеральну перевірку даних у системі електронного адміністрування ПДВ ТОВ "Кремпуть", за результатами якої складено акт від 29.08.17 №4285/16-31-12-03-45/37812854 /а.с. 71/.
На підставі висновків акта перевірки контролюючим органом 29.09.17 сформовано податкове повідомлення-рішення №0025981203 про нарахування платнику податків штрафних санкцій у розмірі 903,50 грн /а.с. 69/.
Дане податкове повідомлення-рішення надіслане платнику податків на податкову адресу, однак поштове відправлення повернулось неврученим /а.с. 69 - зворот/.
Також податковою інспекцією проведено камеральні (електронні) перевірки даних, задекларованих у податковій звітності ТОВ "Кремпуть" з ПДВ, за результатами яких складені акти від 13.11.17 №6169/16-31-12-03-45/37812854 та від 5.12.17 №7514/16-31-12-03-45/37812854 /а.с. 67, 73/.
На підставі висновків актів перевірки контролюючим органом сформовано податкові повідомлення-рішення від 13.11.17 №0033831203 про нарахування платнику податків штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн та від 5.12.17 №0041861203 про нарахування платнику податків штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн /а.с. 66, 72/.
Дані податкові повідомлення-рішення надіслані платнику податків на податкову адресу, однак поштові відправлення повернулись до контролюючого органу неврученими /а.с. 66 - зворот, 72 - зворот/.
Окрім того, Головним управлінням ДФС у Полтавській області проведено планову виїзну документальну перевірку ТОВ "Кремпуть", за результатами якої складено акт від 6.06.16 №201/16-31-14-01-09/37812854 /а.с. 82-85/. На підставі висновків акта перевірки, з урахуванням результатів адміністративного оскарження, контролюючим органом сформовано податкові повідомлення-рішення:
від 15.06.16 №0001831401 про нарахування суми грошового зобов'язання зі сплати пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД у розмірі 3636,47 грн /а.с. 106/;
від 15.09.16 №0001811401 про збільшення суми грошового зобов'язання зі сплати податку на прибуток у розмірі 1166101,00 грн /а.с. 91/.
Зазначені податкові повідомлення-рішення вручені платнику податків 16.06.16 та 23.09.16 відповідно, що підтверджено копіями рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень №№ 3600014980359 та 3600015455738 /а.с. 90, 93/.
Платником податків подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток за І півріччя 2017 року, у якій самостійно визначено суму податкового зобов'язання до сплати у розмірі 792,00 грн /а.с. 80-81/.
Позивачем проведено камеральні перевірки своєчасності подання ТОВ "Кремпуть" декларації з податку на прибуток приватних підприємств за ІІІ квартали 2017 року та за 2017 рік, за результатами яких складено акти від 17.11.17 №6472/16-31-12-10-10/37812854 та від 23.03.18 №2730/16-31-12-10-10/37812854 /а.с. 78, 101/, на підставі висновків яких сформовано податкові повідомлення-рішення від 28.12.17 №0047941210 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн та від 25.04.18 №00241112/0 /а.с. 76, 96/.
Крім того, фіскальним органом проведено камеральну перевірку ТОВ "Кремпуть" з питання своєчасності сплати суми податкового зобов'язання, визначеного податковим повідомленням-рішенням від 15.09.16 №0001811401, за результатами якої складено акт від 26.09.18 №1281/16-31-14-01-10/37812854 /110-113/.
На підставі висновків акта перевірки контролюючим органом 25.10.18 сформовано податкове повідомлення-рішення №0015081401 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 158,40 грн /а.с. 108/.
Зазначене податкове повідомлення-рішення вручене платнику податків 8.11.18, що підтверджено копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №3600004531513 /а.с. 104/.
Окрім того, Головним управлінням ДФС у Полтавській області проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ "Кремпуть", за результатами якої складено акт від 17.02.17 №140/16-31-14-05-09/37812854 /а.с. 21-59/.
На підставі висновків акта перевірки контролюючим органом 20.03.17 сформовано податкове повідомлення-рішення №0002441405 про застосування штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн /а.с. 108/.
Дане податкове повідомлення-рішення вручене платнику податків 28.03.17, що підтверджено копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №3600016287545 /а.с. 102/.
Доказів оскарження вищеперелічених рішень у встановленому законом порядку суду не надано.
Кременчуцькою ОДПІ сформовано та 30.09.16 надіслано на податкову адресу відповідача податкову вимогу від 29.09.16 №3227-17/166 про сплату узгодженої суми грошового зобов'язання у загальному розмірі 765218,33 грн /а.с. 114/. Податкова вимога отримана платником податків 4.10.16, що підтверджено копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №3960013941461 /а.с. 114/.
Сторонами у справі доказів оскарження даної податкової вимоги у встановленому законом порядку не надано.
На суму податкового боргу нарахована пеня у загальному розмірі 390798,03 грн /а.с. 16, 115-123, 130-142/.
До матеріалів справи залучено копію довідки Головного управління ДФС у Полтавській області від 13.12.18 вих. №28204/10/16-31-51-17-18, якою підтверджено, що відповідачем відкриті рахунки в установах банків /а.с. 18/.
Посилаючись на несплату відповідачем податкового зобов'язання у строки, визначені Податковим кодексом України, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У відповідності до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
За змістом підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг визначено як суму узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
При цьому, як визначено пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України, не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Відповідно до підпунктів 54.3.2, 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
За приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Крім того, як визначено підпунктом 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
Відповідно до підпункту 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
А відповідно до пункту 59.5 цієї статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
За змістом статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
ВИСНОВКИ СУДУ
Суд враховує, що статусу податкового боргу набуває лише узгоджена сума грошового (податкового) зобов'язання, не сплачена платником податків у визначений строк.
Податкове зобов'язання, визначене відповідачем у податкових деклараціях, вважається узгодженим з дати подання таких декларацій, не може бути оскаржене та мало бути сплачене ТОВ "Кремпуть" у строки, визначені пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України.
Визначені вказаними вище податковими повідомленнями-рішеннями податкові (грошові) зобов'язання вважаються узгодженими з моменту їх отримання платником податків та мали бути сплачені відповідачем у строк, визначений абзацом першим пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України.
У зв'язку з несплатою відповідачем податкового (грошового) зобов'язання у визначені Податковим кодексом України строки, дані зобов'язання набули статусу податкового боргу.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач відзиву на позовну заяву, жодних заперечень чи доказів сплати суми податкового боргу до суду не надав.
Разом з тим, наявність у ТОВ "Кремпуть" податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями підтверджено зібраними у справі письмовими доказами у їх сукупності.
За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДФС у Полтавській області.
Отже, позов належить задовольнити у повному обсязі.
РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ
Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відповідні витрати у справі відсутні.
Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-77, 90, 241-246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, Полтавський окружний адміністративний суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кремпуть", третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Полтавській області про стягнення коштів задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кремпуть" (код ЄДРПОУ 37812854; вул. Ярмаркова, 13а, м. Кременчук, Полтавська область, 39600) кошти з рахунків у банках на суму податкового боргу зі сплати:
податку на додану вартість у розмірі 384836,90 грн на р/р 31116029016008, код класифікації доходів бюджету 14060100, отримувач - УДКС у м. Кременчуці Полтавської області, код ЄДРПОУ отримувача 37965850, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998;
податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 1525087,03 грн (один мільйон п'ятсот двадцять п'ять тисяч вісімдесят сім гривень три копійки) на р/р 33115318016008, код класифікації доходів бюджету 11021000, отримувач - УДКС у м. Кременчуці Полтавської області, код ЄДРПОУ отримувача 37965850, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998;
пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД у розмірі 3636,47 грн (три тисячі шістсот тридцять шість гривень сорок сім копійок) на р/р 31115105016008, код класифікації доходів бюджету 21081000, отримувач - УДКС у м. Кременчуці Полтавської області, код ЄДРПОУ отримувача 37965850, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998;
адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510,00 грн (п'ятсот десять гривень) на р/р 31114106016008, код класифікації доходів бюджету 21081103, отримувач - УДКС у м. Кременчуці Полтавської області, код ЄДРПОУ отримувача 37965850, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Другого апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів після складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя О.О. Кукоба
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2019 |
Оприлюднено | 13.03.2019 |
Номер документу | 80344612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.О. Кукоба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні