Рішення
від 11.03.2019 по справі 1.380.2019.000383
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.000383

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2019 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Крутько О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1, позивач) до Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації (далі відповідач) про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду, просить визнати протиправною бездіяльність Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації, що полягає у ненаданні ОСОБА_1 публічної інформації в порядку передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації ; зобов'язати Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації надати ОСОБА_1 протягом 5 робочих днів з дня набрання рішенням законної сили відкриту публічну інформацію, а саме: на підставі якого нормативно-правового акту Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації знаходиться в стані припинення з 01.01.2016 року, відповідно до наявної у відкритому доступі інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; хто є правонаступником Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації та зазначити правову підставу правонаступництва; яка уповноважена особа (орган) здійснює припинення (ліквідацію) Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації і на якій стадії дане припинення перебуває (обсяг дій зроблених та що необхідно зробити).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він звернувся до Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації із запитом на отримання публічної інформації, зокрема просив повідомити: на підставі якого нормативно-правового акту Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації знаходиться в стані припинення з 01.01.2016 року, відповідно до наявної у відкритому доступі інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; хто є правонаступником Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації та зазначити правову підставу правонаступництва; яка уповноважена особа (орган) здійснює припинення (ліквідацію) Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації і на якій стадії дане припинення перебуває (обсяг дій зроблених та що необхідно зробити). Листом за №01-14/115 від 18.04.2018 року відповідач повідомив, що запит стосується надання великого обсягу інформації, тому строк його розгляду продовжено до 20 робочих днів. Відповідачем запитуваної інформації не надано. Вважає протиправною бездіяльність відповідача, з підстав порушення його права на доступ та одержання публічної інформації в порядку, передбаченому чинним законодавством, а тому звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 11.02.2019 року відкрито спрощене провадження у справі.

Відповідачем на день розгляду справи відзиву на позовну заяву не було подано.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ОСОБА_1 згідно наказу №1/2017 від 26.06.2017 року є директором ПП Західмонтажкомплект .

21.09.2017 року рішенням Господарського суду Черкаської області у справі №925/763/17 позов ПП Західмонтажкомплект задоволено повністю та стягнуто з Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації 5494018,14 грн. інфляційних втрат.

ПП Західмонтажкомплект отримано судовий наказ та пред'явлено його до виконання у Головне управління Державної казначейської служби України у Черкаській області.

В квітні 2018 року позивачем отримано лист про повернення документів з підстав перебування Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації на підставі розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації від 02.11.2015 року №553 Про структуру обласної державної адміністрації в стані припинення.

05.04.2018 року позивач звернувся до Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації із запитом на отримання публічної інформації, а саме просив повідомити:

-на підставі якого нормативно-правового акту Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації знаходиться в стані припинення з 01.01.2016 року, відповідно до наявної у відкритому доступі інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

-хто є правонаступником Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації та зазначити правову підставу правонаступництва;

-яка уповноважена особа (орган) здійснює припинення (ліквідацію) Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації і на якій стадії дане припинення перебуває (обсяг дій зроблених та що необхідно зробити).

18.04.2018 року листом за №01-14/115 відповідач повідомив позивача, що відповідно до частини четвертої статті 20 Закону України Про доступ до публічної інформації запит стосується надання великого обсягу інформації та потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, тому строк розгляду запиту продовжено до 20 робочих днів.

Відповідач відповіді на запит позивачу не надав.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

У відповідності до вимог ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Статтею 5 Закону України Про інформацію встановлено, що кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Згідно статті 9 Закону України Про інформацію , всі громадяни України, юридичні особи і державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення та зберігання відомостей, необхідних їм для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів, здійснення завдань і функцій.

Спеціальним законом, який визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес, є Закон України Про доступ до публічної інформації №2939-VI від 13.01.2011 року (далі - Закон №2939-VI).

Згідно ст. 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації", публічна інформація - відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Виходячи з викладеного вище, публічна інформація розглядається у двох аспектах: відомості - отримані або створені у процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством; відомості, які знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації.

Відповідно до ст. 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі. Запит на інформацію має містити: 1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

За приписами ч. 1 ст. 4 Закону України "Про доступ до публічної інформації", доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах: 1) прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; 2) вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом; 3) рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Згідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації", доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Приписами ч. 5 ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації", до розпорядників інформації, зобов'язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб'єкти господарювання, які володіють: 1) інформацією про стан довкілля; 2) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту; 3) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров'ю та безпеці громадян; 4) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією).

Згідно до ст. 29 Закону України "Про інформацію", інформація з обмеженим доступом може бути поширена, якщо вона є суспільно необхідною, тобто є предметом суспільного інтересу, і право громадськості знати цю інформацію переважає потенційну шкоду від її поширення.

Предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов'язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.

Відповідно до положень ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відмова в задоволенні запиту на інформацію врегульована ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації": розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.

При цьому, відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовий формі (ч.5 ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

Пунктом 6 ч.1 ст. 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено обов'язок розпорядника інформації надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Аналізуючи вказані норми, суд зазначає, що розпорядник інформації повинен надати відповідь на письмовий запит запитувача інформації, при цьому, такий повинен бути повним, достовірним та точним або мотивовану відмову у наданні запитуваної інформації, у разі наявності підстав, унормованих ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Згідно матеріалів справи, відповідач листом за №01-14/115 від 18.04.2018 року повідомив позивача, про те, що запит від 05.04.2018 року стосується надання великого обсягу інформації та потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, тому строк розгляду запиту продовжено до 20 робочих днів.

Управлінням житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації відповіді на запит від 05.04.2018 року позивачу не надано. В ході розгляду справи відповідач не спростував факт ненадання інформації на запит позивача.

Отже, відповідач обов'язок щодо надання публічної інформації не виконав, тобто допустив протиправну бездіяльність.

Статтею 23 Закону встановлено що рішення, дії або бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити: відмову в задоволенні запиту на інформацію; відстрочку задоволення запиту на інформацію; ненадання відповіді на запит на інформацію; надання недостовірної або неповної інформації; несвоєчасне надання інформації; невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; інші рішення, дії або бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Суд зазначає, що бездіяльність відповідача - суб'єкта владних повноважень, це його пасивна поведінка, яка може мати вплив на реалізацію прав, свобод, інтересів фізичної чи юридичної особи.

Судом встановлено факт бездіяльності відповідача, яка полягає у ненаданні відповіді на запит позивача на інформацію.

З урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідності їх задоволення шляхом визнання протиправною бездіяльності відповідача та зобов'язання надати відповідь позивачу на запит на інформацію.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, усі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 241-247, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації щодо ненадання відповіді на запит ОСОБА_1 на інформацію від 05.04.2018 року.

Зобов'язати Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації надати відповідь на запит ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) на інформацію від 05.04.2018 року.

Стягнути з Управління житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації (18000, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.193, код ЄДРПОУ 03363938) за рахунок бюджетних асигнувань 768,40 грн. сплаченого судового збору на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2019
Оприлюднено12.03.2019
Номер документу80344877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.000383

Рішення від 11.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 25.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні