Справа № 420/5997/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - адвоката Микитенко Т.В. (за довіреністю), представника відповідача - Наумової К.М. (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Приватного акціонерного товариства "Долинка" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Долинка" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 05.11.2018 року №0048351405 та №0048361405.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в період з 04 жовтня 2018 року по 10 жовтня 2018 року посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області була проведена позапланова виїзна документальна перевірка фінансово-господарської діяльності ПрАТ Долинка з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ Вега Сіті Груп за період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року. За результатами перевірки відповідачем складений Акт позапланової виїзної перевірки від 18.10.2018 року №2234/15-32-14-05/00413400, яким встановлено порушення ПрАТ Долинка п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.3 ст.198 ПК України в результаті завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 500004,00 грн., у т.ч. у березні 2018 року на 500004,00 грн., а саме: завищено від'ємне значення, яке переноситься до рядка 16.1. декларації наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 471 879,00 грн., у т.ч. у березні 2018 року - на 471879,00 грн.; занижено податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього у сумі 28125,00 грн., у т.ч. у березні 2018 року - на суму 28125,00 грн.
Позивач вказав, що 07.11.2018 року ПрАТ Долинка отримані податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області, а саме: податкове повідомлення-рішення №0048351405 (форма В4) від 05.11.2018 року, в якому зазначено про порушення позивачем п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.3 ст. 198 ПК України, зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість позивача на 471879,00 гривень за звітний період березень 2018 року ; податкове повідомлення-рішення №0048361405 (форма Р) від 05.11.2018 року, в якому зазначено про порушення позивачем п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.3 ст. 198 ПК України, у зв'язку із чим згідно з підп. 54.3.2. п.54.3 ст.54, п.58.1 ст.58 ПК України збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на 35156,00 грн., у т.ч. сума нарахованого податкового зобов'язання у розмірі 28125,00 грн. та сума штрафних санкцій у розмірі 7031,00 грн.
Позивач зазначив, що ПрАТ Долинка є сільськогосподарським товаровиробником, основним видом діяльності якого є вирощування винограду (код КВЕД 01.21). Позивач здійснює діяльність з вирощування винограду на орендованих земельних ділянках.
Позивач вказав, що 15.03.2018 року ПрАТ Долинка уклало Договір поставки №1503/01 з TOB Вега Сіті Груп (Постачальник), згідно з яким останній зобов'язується передавати у власність, а перший зобов'язується приймати і оплачувати на умовах цього Договору товар за найменуванням, у кількості і за цінами, вказаними у Специфікаціях. Згідно зі Специфікацією №1 до Договору від 15.03.2018 pоку, сторони погодили найменування, кількість, ціну товару, що підлягає поставці, а саме: товар перегній у кількості 6000 тон загальною вартістю з урахуванням ПДВ - 3000024,00 грн. 20.03.2018 року відбулася поставка товару, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000001 на товар перегній у кількості 6000 тон загальною вартістю 3000024,00 грн., в тому числі ПДВ 500004 грн.
Позивач вказав, що 20.03.2018 року товар було передано на зберігання Постачальнику, про що був підписаний Акт приймання-передачі товару до Договору, відповідно до якого Покупець передав, а Постачальник прийняв на зберігання товар перегній у кількості 6000 тон загальною вартістю 3000024,00 грн. Місце зберігання товару: Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт. Авангард, тваринна ферма.
Позивач зазначив, що згідно з п.3.3. Договору датою поставки є дата передання товару уповноваженому представнику Покупця, що збігається з датою видаткової накладної. За взаємною згодою Покупець має право вивозити отриманий у власність Товар протягом 180 календарних днів з моменту оформлення видаткової накладної без додаткової плати за зберігання. Позивач вказав, що ПрАТ Долинка мало передбачене Договором право вивозити свій, отриманий у власність, товар протягом 180 календарних днів (тобто, приблизно до середини вересня 2018 року) з дати поставки товару та оформлення видаткової накладної (20.03.2018 року).
Позивач зазначив, що придбаний товар використовувався для удобрення ґрунту перед посадкою молодих виноградників (плантаж) та для удобрення виноградників.
Також позивач зазначив, що допущення помилок у бухгалтерському обліку є підставою для застосування до головного бухгалтера відповідальності, передбаченої статтею 164 2 Кодексу про адміністративні правопорушення (Порушення законодавства з фінансових питань). Разом із тим, факт існування у минулому помилки у відображенні в бухгалтерському обліку господарської операції не є підставою для висновку про її безтоварність.
Позивач вказав, що ПрАТ Долинка не придбавало та не здійснювало вивезення у квітні-червні 2018 року іншого перегною у кількості 6000 тон, ніж придбаного 20.03.2018 року, що додатково підтверджує, що у вказаний період перевозився саме перегній, придбаний 20.03.2018 року.
Ухвалою від 05.12.2018 року відкрито загальне позовне провадження у вказаній справі та призначено підготовче засідання на 18 грудня 2018 року об 11:00 год.
У підготовчому засіданні, призначеному на 18.12.2018 року на 11:00 год., оголошено перерву до 24.01.2019 року до 10:00 год. з метою дотримання процесуальних прав учасників справи на подання заяв по суті справи.
Ухвалою від 24.01.2019 року судом закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 01 лютого 2019 року о 10 год. 00 хв.
У судовому засіданні 01.02.2019 року оголошено перерву до 20.02.2019 року до 14:30 год. для надання додаткових доказів учасниками справи на вимогу суду.
У судовому засіданні 20.02.2019 року оголошено перерву до 26.02.2019 року до 11:00 год. у зв'язку з необхідністю подання додаткових доказів учасниками справи.
У судове засідання, призначене на 20 лютого 2019 року на 11:00 годину, з'явилися представник позивача та представник відповідача.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, вважав його необґрунтованим. 20.12.2018 року представник відповідача надав письмовий відзив, в якому зазначив, що за період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року ПрАТ "Долинка" задекларовано податкового кредиту з податку на додану вартість у розмірі 632602 грн. Перевіркою повноти визначення податкового кредиту по взаємовідносинах ПрАТ Долинка" із TOB "Вега Сіті Груп" за період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року встановлено його завищення на суму 500004 грн., у тому числі: у березні 2018 - на суму 500004 грн. ПрАТ "Долинка" було включено до складу податкового кредиту в декларації з ПДВ у березні 2018 року ПДВ в сумі 500004 грн. з вартості придбаних товарно-матеріальних цінностей (перегній), придбаний у постачальника TOB Вега Сіті Груп . Фактично ПрАТ "Долинка" отримано товар - перегній 20.03.2018 року, відповідно видатковій накладній №РН-0000001 від 20.03.2018 року, в якій вказано: товар перегній , в кількості 6000 тон, загальною вартістю 3000024 грн., у тому числі ПДВ 500004 грн., за податковою накладною від 20.03.2018 року№10. Оплата за товар перегній на адресу TOB "Вега Сіті Груп", ПрАТ "Долинка" здійснювало 23.04.2018 року в сумі 500000 грн., 25.04.2018 року - в сумі 500000 грн., 26.04.2018 року - в сумі 700000 грн., 08.05.2018 року - в сумі 500000 грн., 16.05.2018 року - в сумі 500000 грн., 21.05.2018 року - в сумі 300024 грн. Придбання та оприбуткування товару ПрАТ "Долинка" від TOB "Вега Сіті Груп" відбулось у березні 2018 року, що підтверджено даними бухгалтерського обліку та первинними документами, наданими до перевірки.
Також представник відповідача зазначив, що придбаний у TOB "Вега Сіті Груп" товар перегній не відноситься до перевезень, що здійснювали перевізники TOB БЄЛ-ТРАНС та TOB Формат Бридж та, відповідно, придбані транспортні послуги по перевезенню перегною та надані до перевірки товарно-транспортні накладні TOB БЄЛ-ТРАНС та TOB Формат Бридж не мають відношення до придбаного перегною у TOB "Вега Сіті Груп" в кількості 6000 т. та оприбуткованого у березні 2018 році. Представник відповідача вказав, що у ПрАТ "Долинка" відсутні (до перевірки не були надані) товарно-транспортні накладні, які б засвідчували фізичне переміщення товару перегній у березні 2018 року від постачальника до покупця (від смт. Авангард до с. Долинка Саратського району)
Перевезення перегною здійснено протягом квітня-червня 2018 року, акти про виконання транспортних послуг щодо перевезення перегною, прийняті замовником ПрАТ "Долинка" протягом травня-липня 2018 року, тоді як відповідно до видаткових накладних, постачання товару та, відповідно, перехід права власності від TOB "Вега Сіті Груп" до ПрАТ "Долинка", а також відображення у регістрах бухгалтерського обліку здійснено у березні 2018, а саме 20.03.2018 року. Невідповідність дати придбання перегною, дати його транспортування та дати виконання транспортних послуг перевізниками вказує на відсутність реального здійснення операції з придбання перегною.
Представник відповідача зазначив, що згідно первинних документів, наданих до перевірки, ПрАТ "Долинка" здійснено лише документальне оформлення придбаного товару (перегною) без фактичної їх поставки, формування податкового кредиту без реального здійснення господарської та іншої економічної діяльності за такими операціями.
Представник відповідача вказав, що в порушення п.44.1 ст.44, п.п. а п.198.1, п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України, ПрАТ "Долинка" безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних товарно-матеріальних цінностей, придбання яких не підтверджено обов'язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 500004 грн., у т.ч. у березні 2018 року на 500004 грн.
За період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року ПрАТ "Долинка" задекларовано від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового періоду) в розмірі 471879 грн.
Під час перевірки дотримання вимог податкового та іншого законодавства України по взаємовідносинах ПрАТ "Долинка" з TOB "Вега Сіті Груп" за період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року в результаті порушень, викладених у п.3.1.2 Акту перевірки встановлено: завищення від'ємного значення, яке переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду) в розмірі 471879 грн., у т.ч. у березні 2018 року на 471879 грн., заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього у сумі 28125 грн., у т.ч. у березні 2018 року - на 28125 грн.
Представник відповідача вважав , що ГУ ДФС в Одеській області правомірно було винесено податкові повідомлення-рішення, а доводи позивача суперечать фактичним обставинам справи.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ПрАТ "Долинка" зареєстроване 09 .0 7.2001 року за №1 547 120 0000 000144 (а.с. 18-23, т. 1).
Основним видом економічної діяльності ПрАТ "Долинка" є: "Вирощування винограду" (код КВЕД 01.21).
Судом встановлено, що на підставі направлень, виданих ГУ ДФС в Одеській області, згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, та відповідно до наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 28.09.2018 року №7304 Про проведення виїзної документальної позапланової перевірки , була проведена позапланова виїзна перевірка ПрАТ "Долинка", з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ Вега Сіті Груп (код ЄДРПОУ 40042491), за період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року.
За результатами перевірки відповідачем складено акт від 18 жовтня 2018 року №2234/15-32-14-05/00413400 "Про результати позапланової виїзної документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ПрАТ "Долинка" (код ЄДРПОУ 00413400) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських правовідносин з ТОВ Вега Сіті Груп (код ЄДРПОУ 40042491), за період з 01.03.2018 року по 31.03.2018 року (а.с. 75-88, т. 1).
Відповідно до висновку акту, перевіркою встановлено наступні порушення ПрАТ "Долинка": п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 500004 грн., у тому числі: у березні 2018 року на 500004 грн., а саме: завищено від'ємне значення, яке переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 471879 грн., у тому числі: у березні 2018 року - 471879 грн.; занижено податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього у сумі 28125 грн., у тому числі: у березні 2018 року - на 28125 грн.
Не погоджуючись з висновками акту перевірки від 18 жовтня 2018 року №2234/15-32-14-05/00413400, 25.10.2018 року позивач звернувся до ГУ ДФС в Одеській області з запереченнями на вказаний акт перевірки (а.с. 89-93, т. 1).
Листом від 02.11.2018 року №15521/10/15-32-14-05-08 про розгляд заперечень ПрАТ "Долинка" до акту перевірки від 18 жовтня 2018 року №2234/15-32-14-05/00413400, Головне управління ДФС в Одеській області повідомило позивача про те, що висновки акту від 18 жовтня 2018 року №2234/15-32-14-05/00413400 відповідають вимогам чинного законодавства (а.с. 94-102, т. 1).
На підставі висновків акту перевірки від 18 жовтня 2018 року №2234/15-32-14-05/00413400 та з урахуванням відповіді на заперечення від 02.11.2018 року №15521/10/15-32-14-05-08, 05.11.2018 року Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято наступні податкові повідомлення-рішення:
- №0048361405, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" на загальну суму 35156 грн., у тому числі 28125 грн. - за податковими зобов'язаннями; 7031 грн. - штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (а.с. 14, т. 1);
- №0048351405, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість, у зв'язку з завищенням суми від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 471879 грн. за звітний період березень 2018 року (а.с. 16, т. 1).
Також судом встановлено, що 15.03.2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Вега Сіті Груп" (Постачальник) та Приватним акціонерним товариством "Долинка" (Покупець) укладено Договір поставки №1503/1 (а.с. 25-26, т. 1).
Відповідно до п.1.1 Договору, протягом строку дії цього Договору Постачальник зобов'язується передавати у власність, а Покупець зобов'язується приймати і оплачувати на умовах цього Договору товар за найменуванням, у кількості і за цінами, вказаними у Специфікаціях.
Згідно п.1.2 Договору, Постачальник здійснює зберігання поставленого товару до моменту його фактичного вивезення Покупцем. Вартість зберігання входить у ціну товару та додатково не оплачується.
Відповідно до пунктів 2.1, 2.2 та 2.3 Договору, ціна за одиницю та вартість товару визначається в Специфікаціях та видаткових накладних.
Оплата товару здійснюється покупцем у національній валюті шляхом перерахування суми грошових коштів на банківський рахунок Продавця протягом 30-ти днів з дати поставки (передачі) товару.
За взаємною домовленістю сторін розрахунки за товар можуть здійснюватися частинами, а також з використанням інших форм розрахунків у порядку, встановленому законом України.
Відповідно до п.3.1 Договору, товар поставляється Покупцю протягом 30-ти календарних днів, починаючи з дати узгодження сторонами виду, найменування, кількості, ціни товару у відповідній Специфікації або у інший строк, встановлений у Специфікації.
Згідно п.3.2 Договору, товар поставляється на умовах EXW (Одеська область, Овідіопольський район, смт. Авангард, тваринна ферма) згідно правил ІНКОТЕРМС 2010.
Відповідно до п.3.3 Договору, датою поставки є дата передання товару уповноваженому представнику Покупця, що збігається з датою видаткової накладної. За взаємною згодою Покупець має право вивозити отриманий у власність товар протягом 180 календарних днів з моменту оформлення видаткової накладної без додаткової плати за зберігання.
Згідно зі Специфікацією №1 до Договору поставки №1503/1 від 15.03.2018 pоку , укладеного між ТОВ Вега Сіті Груп та ПрАТ Долинка , сторони погодили найменування, кількість, ціну товару, що підлягає поставці, а саме: товар перегній у кількості 6000 тон загальною вартістю з урахуванням ПДВ - 3000024,00 грн., ціна за 1 тону без ПДВ - 416,67 грн. (а.с. 27, т. 1).
На виконання Договору поставки №1503/1 від 15.03.2018 pоку ПрАТ Долинка надано наступні документи:
- видаткову накладну №РН-0000001 від 20.03.2018 року (а.с. 28, т. 1);
- акт приймання-передачі товару на зберігання від 20.03.2018 року (а.с. 29, т. 1);
- акт передачі-приймання торвару зі зберігання від 30.06.2018 року (а.с. 30, т. 1);
- платіжні доручення №190 від 23.04.2018 року, №203 від 25.04.2018 року №213 від 26.04.2018 року, №226 від 08.05.2018 року, №247 від 16.05.2018 року, №263 від 21.05.2018 року (а.с. 31-36, т. 1);
- договір про надання транспортних послуг №01/06/18 від 01.06.2018 року, укладений між ТОВ Бєл-Транс (Виконавець) та ПрАТ Долинка (Замовник), відповідно до якого Замовник замовляє, а Виконавець зобов'язується надати транспортні послуги з перевезення вантажу згідно заявки Замовника (а.с. 37-40, т. 1);
- акт №ОУ-0001668 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 27.06.2018 року (а.с. 41, т. 1);
- договір №0218 на транспортно-експедиторське обслуговування від 30.03.2018 року, укладений між ТОВ Формат Бридж (Експедитор) та ПрАТ Долинка (Замовник), який регулює взаємини сторін пов'язані із здійсненням товарно-експедиторського обслуговування і організацією перевезень експортних, імпортних, транзитних та інших вантажів (а.с. 42-45, т. 1);
- акт №ОУ-00056 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.07.2018 року (а.с. 446, т. 1);
- накладні, картки рахунку 2081, акти списання перегною (а.с. 47-74, т. 1);
- товарно-транспортні накладні на перевезення перегною з квітня по червень 2018 року (перевізник ТОВ Формат Бридж ) (а.с. 3-191, т. 2; а.с. 2-101, т. 3);
- товарно-транспортні накладні на перевезення перегною за червень 2018 року (перевізник ТОВ Бєл-Транс ) (а.с. 2-126, т. 4).
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно приписів п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Пунктом 198.2 ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Згідно п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно з ч.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Частиною 2 цієї статті визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Суд бере до уваги доводи позивача, що ПрАТ Долинка мало передбачене Договором право вивозити, отриманий у власність товар протягом 180 календарних днів з дати поставки товару та оформлення видаткової накладної.
З матеріалів справи вбачається, що 20.03.2018 року відбулася поставка товару, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000001 на товар перегній у кількості 6000 тон загальною вартістю 3000024 грн., в тому числі ПДВ 500004 грн. (а.с. 28, т. 1).
Як зазначено судом вище, відповідно до п.1.2. Договору Постачальник здійснює зберігання поставленого товару до моменту його фактичного вивезення Покупцем. Вартість зберігання входить у ціну товару та додатково не оплачується.
20.03.2018 року товар було передано на зберігання Постачальнику (ТОВ Вега Сіті Груп ), про що був підписаний Акт приймання-передачі товару до Договору, відповідно до якого Покупець (ПрАТ Долинка ) передав, а Постачальник (ТОВ Вега Сіті Груп ) прийняв на зберігання товар перегній у кількості 6000 тон загальною вартістю 3000024 грн. Місце зберігання товару: Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт. Авангард, тваринна ферма (а.с. 29, т. 1) .
Крім того, згідно з п.3.3 Договору , датою поставки є дата передання товару уповноваженому представнику Покупця, що збігається з датою видаткової накладної. За взаємною згодою Покупець має право вивозити отриманий у власність Товар протягом 180 календарний днів з моменту оформлення видаткової накладної без додаткової плати за зберігання.
Також з матеріалів справи вбачається, що на підставі пунктів 1.2, 3.3 Договору фактичне вивезення товару було здійснено у період квітень-червень 2018 року перевізниками TOB Формат Бридж та TOB БЄЛ-ТРАНС , із якими ПрАТ Долинка було укладено договори перевезення, а саме: договір на транспортно-експедиторське обслуговування №0218 від 30.03.2018 року та договір про надання транспортних послуг №01/06/18 від 01.06.2018 року (а.с. 37-40, 42-45, т. 1).
Перевезення товару у вказаний період підтверджується товарно-транспортними накладними TOB Формат Бридж (товарно-транспортні накладні з №01/06 по №100/06, на підставі яких перевезено 1091,93 тон; з №1/05 по №92/05, на підставі яких перевезено 1048,73 тон; з №1/04 по №96/04, на підставі яких перевезено 1091,99 тон) та товарно-транспортними накладними TOB БЄЛ-ТРАНС (товарно-транспортні накладні з №1668-1 по №1668-127, на підставі яких перевезено 2767,35 тон) (а.с. 3-191, т. 2; а.с. 2-101, т. 3; а.с. 2-126, т. 4).
Таким чином, у період квітень-червень 2018 року зазначеними перевізниками було вивезено увесь товар перегній , придбаний ПрАТ Долинка .
Повернення товару Покупцеві зі зберігання підтверджується актом передачі-приймання товару зі зберігання від 30.06.2018 року до Договору (а.с. 30, т. 1) .
Надання послуг перевезення підтверджується актами надання послуг перевезення №ОУ-0001668 від 27.06.2018 року з TOB БЄЛ-ТРАНС та №ОУ-00056 від 31.07.2018 року з TOB Формат Бридж (а.с. 41, 46, т. 1) .
За викладених обставин, суд не бере до уваги доводи відповідача про відсутність у позивача первинних документів на транспортування перегною, оскільки згадані вище ТТН на перевезення товару ТОВ БЄР-ТРАНС та TOB Формат Бридж підтверджують факт перевезення перегною зазначеними перевізниками за замовленням позивача (Покупця).
Оплата товару була здійснена у період з 23.04.2018 року по 21.05.2018 року частковими платежами, що підтверджується копіями платіжних доручень (а.с. 31-36, т. 1).
Також суд бере до уваги доводи позивача, що придбаний товар використовувався для удобрення ґрунту перед посадкою молодих виноградників (плантаж) та для удобрення виноградників, що підтверджується актами списання перегною №473 від 30.04.2018 року, №9 від 31.05.2018 року, №21 від 30.06.2018 року, №23 від 30.06.2018 року, №26 від 31.07.2018 року, №27 від 31.07.2018 року, №28 від 31.07.2018 року (а.с. 58-64, т. 1) .
Суд погоджується з доводами позивача, що ПрАТ Долинка не придбавало та не здійснювало вивезення у квітні-червні 2018 року іншого перегною у кількості 6000 тон, ніж придбаного 20.03.2018 року за Договором поставки №1503/01 від 15.03.2018 року, укладеним із ТОВ Вега Сіті Груп .
Помилка у бухгалтерському та складському обліку ПрАТ Долинка , а саме: оприбуткування товару на центральний склад ПрАТ Долинка 20.03.2018 року замість відображення зберігання товару на складі постачальника з оприбуткування товару на центральний склад ПрАТ Долинка по мірі отримання товару зі зберігання, не є підставою для висновку про нереальність господарської операції, оскільки інші первинні документи, описані судом вище, підтверджують реальність даної господарської операції.
Крім того, в матеріалах справи наявна пояснювальна записка головного бухгалтера ПрАТ Долинка від 05.11.2018 року стосовно допущених помилок (а.с. 103, т. 1).
Стосовно доводів відповідача, що за даними звітності ТОВ Вега Сіті Груп , поданої до ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві , Фінансовий звіт та баланс встановлено, що власні основні засоби на балансі підприємства відсутні , суд зауважує, що чинне законодавство не зобов'язує юридичну особу мати власні основні засоби.
Відсутність у постачальника власних основних засобів не є перешкодою для здійснення господарської діяльності, не є доказом нереальності господарської операції постачання та зберігання товару та не може тягнути негативні податкові наслідки для покупця.
Чинне законодавство не ставить умову виникнення податкових зобов'язань платника у залежність від стану податкового обліку його контрагентів, фактичного знаходження їх за місцем реєстрації та наявності чи відсутності основних фондів. Позивач не може нести відповідальність за невиконання його контрагентами своїх зобов'язань, адже поняття добросовісний платник , яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у платника додаткового обов'язку з контролю за дотриманням його постачальниками правил оподаткування, а саме: платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов'язань. А відтак, за умови не встановлення податковим органом наявності замкнутої схеми руху коштів, яка б могла свідчити про узгодженість дій позивача та його постачальників для одержання товариством незаконної податкової вигоди, останнє не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу.
Стосовно доводів відповідача, що у видатковій накладній та у специфікації вказана вартість товару без вартості послуг зберігання, суд зазначає наступне .
Як вже зазначено судом вище, згідно п.1.2 Договору , Постачальник здійснює зберігання поставленого товару до моменту його фактичного вивезення Покупцем. Вартість зберігання входить у ціну Товару та додатково не оплачується.
Таким чином, договором врегульовано, що вартість зберігання входить до ціни товару, у зв'язку із чим у видатковій накладній та у специфікації вказується вартість товару.
Чинне законодавство не встановлює обов'язок зазначати вартість складових ціни товару, отже, зазначене не є порушенням положень чинного законодавства та не свідчить про нереальність операції.
Крім того, в листом ГУ ДФС в Одеській області від 02.11.2018 року №15521/10/15-32-14-05-08 про розгляд заперечень ПрАТ "Долинка" до акту перевірки від 18 жовтня 2018 року №2234/15-32-14-05/00413400 зазначено, що згідно баз даних ГУ ДФС в Одеській області, встановлено, що ТОВ Вега Сіті Груп придбав перегній у ТОВ Авангард-Д (смт. Авангард, Овідіопольсткий р-н). Зазначено, що вказана адреса зберігання належить ТОВ Авангард-Д , а саме: тваринна ферма, смт. Авангард, Овідіопольський район, тобто фактичним зберігачем міг бути ТОВ Авангард-Д , але з ТОВ Авангард-Д поклажодавець - ПрАТ Долинка не складав актів приймання-передачі та договорів на зберігання товару (а.с. 100, т. 1).
Таким чином, доводи відповідача про відсутність реального (законного) джерела походження товару спростовується самим відповідачем у листі, вказаному судом вище.
Товар (перегній) постачався TOB Вега Сіті Груп у відповідності до умов договору поставки, укладеного з ПрАТ Долинка ,та вивозився перевізниками з місця поставки, а саме: тваринної ферми, розташованої у смт. Авангард Овідіопольського району Одеській області.
Стосовно зауваження відповідача про те, що вказана адреса зберігання належить TOB Авангард-Д , тобто фактичним зберігачем міг бути TOB Авангард-Д , суд зазначає, що вказана обставина не є підставою для висновку про нереальність господарської операції, адже, як зазначалося раніше, товар був закуплений TOB Вега Сіті Груп у TOB Авангард-Д , а отже сторони могли врегулювати питання, пов'язані з наданням права на користування майном у межах договірних відносин.
Крім того, на підтвердження прийняття товару (перегною) працівниками ПрАТ Долинка ОСОБА_7 та ОСОБА_4 позивач надав суду копії довіреностей та копії наказів ПрАТ Долинка на підтвердження їх працевлаштування на ПрАТ Долинка (а.с. 194-198, т. 4).
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що перевіряючими ГУ ДФС в Одеській області зроблений хибний висновок про те, що придбаний у Постачальника товар перегній не відноситься до перевезень, що здійснювали перевізники, та що придбані транспортні послуги по перевезенню перегною та надані до перевірки ТТН не мають відношення до придбаного перегною у Постачальника в кількості 6000 тон, оприбуткованого у березні 2018 року. Внаслідок цього перевіряючими помилково зроблено висновок про те, що ПрАТ Долинка безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних товарно-матеріальних цінностей, придбання яких не підтверджено обов'язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ у сумі 500004 грн. у березні 2018 року.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення № 0048351405 (форма В4) від 05.11.2018 року та № 0048361405 (форма Р) від 05.11.2018 року є протиправними та підлягають скасуванню, а адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Долинка" підлягає задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Приватного акціонерного товариства "Долинка" - задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області № 0048351405 (форма В4) від 05.11.2018 року та № 0048361405 (форма Р) від 05.11.2018 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, буд.5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Приватного акціонерного товариства "Долинка" (адреса: с. Долинка, Саратський район, Одеська область, 68253, код ЄДРПОУ 00413400) судові витрати у розмірі 3524 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 11 березня 2019 року.
Суддя В.В. Андрухів
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2019 |
Оприлюднено | 13.03.2019 |
Номер документу | 80382959 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні