Рішення
від 01.03.2019 по справі 520/9770/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

01 березня 2019 р. № 520/9770/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Зоркіна Ю.В.

при секретарі судового засідання Пройдак С.М.

у присутності представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 (АДРЕСА_2, код НОМЕР_1) до Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області (вул. Сумський Шлях, буд. 79 Б, м. Дергачі, Харківська область, 62303, код ЄДРПОУ33804991) третя особа: ОСОБА_3 (АДРЕСА_1) про скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд: визнати протиправним та скасувати постанову Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області № 2 від 14.06.2017 року.

Ухвалою суду від 12.11.2018 року у справі відкрито провадження та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою від 27.11.2018 року до участі у справі в якості третьої особи залучено гр. ОСОБА_3

В судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримав у повному обсязі, просив позовні вимоги задовольнити з тих підстав, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідач діяв не у відповідності до вимог чинного законодавства , в тому числі ст.7,51 Закону України Про місцеве самоврядування та відповідно ст.90 Закону України Про місцеві вибори

Відповідач надав суду заяву про визнання адміністративного позову (а.с.18-20), у якому зазначив , що вважає позовні вимоги обґрунтованими та просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Третя особа надала суду пояснення на адміністративний позов (а.с.45-46), у яких зазначив, що оскаржувану постанову не отримував, про те , що він є депутатом дізнався з отриманих від суду документів, зазначив, що вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Заслухавши пояснення представників сторін, що прибули в судове засідання , дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до рішення Дергачівської міської ради VII скликання № 2 від 20.11.2015 року Про підсумки виборів , визнання повноважень та реєстрацію депутатів Дергачівської міської ради (а.с.30) визнано з 20.11.2015 повноваження депутатів Дергачівської міської ради, обраних на виборах депутатів міської ради 25.10.2015 року, в тому числі ОСОБА_2 (а.с.30 зворотній бік).

Постановою Дергачівської міської виборчої комісії від 14.06.2017 року № 2 з урахуванням положень ч.1 ст.5, ст.7 Закону України Про статус депутатів місцевих рад та ст.90 Закону України Про місцеві вибори внаслідок дострокового припинення повноважень депутатом ОСОБА_2 громадянина ОСОБА_4 визнано обраним депутатом Дергачівської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі на чергових виборах Дергачівської міської ради 25.10.2015 року.

Перевіряючи оскаржуване рішення відповідача на відповідність положенням ч.2 ст.2 КАС України суд зазначає наступне.

Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради визначає Закон України Про статус депутатів місцевих рад від 11 липня 2002 року № 93-IV зі змінами і доповненнями, який також встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради.

Згідно з частиною першою статті 2 цього Закону депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

За приписами частини другої статті 4 Закону України Про статус депутатів місцевих рад повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

Судом встановлено, що на першій сесії Дергачівської міської ради VII 20.11.2015 року прийнято рішення № 2 Про підсумки виборів , визнання повноважень та реєстрацію депутатів Дергачівської міської ради . Отже повноваження позивачки як депутата місцевої ради розпочалися з 20.11.2015 року

Як вбачається з матеріалів справи, підставою прийняття відповідачем оскаржуваної постанови стало отримання офіційних документів, якими підтверджується призначення позивачки на посаду оператора компютерного набору виконавчого комітету Дергачівської міської ради та фактичне виконання останньою повноважень заступника голови з фінансово-економічних питань.

Згідно статті 2 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. Дія цього Закону не поширюється на технічних працівників та обслуговуючий персонал органів місцевого самоврядування

Частиною 1 статті 5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад передбачено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі, зокрема, обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з Конституцією України і законом не сумісне з виконанням депутатських повноважень.

Статтею 6 Закону України Про статус депутатів місцевих рад встановлено, що депутат місцевої ради здійснює свої повноваження, не пориваючи з виробничою або службовою діяльністю. Депутат місцевої ради, обраний секретарем сільської, селищної, міської ради, головою, заступником голови районної, обласної, районної у місті ради, працює у відповідній раді на постійній основі і не може суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах (за винятком викладацької, наукової та творчої у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до частини 1, 3 статті 7 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради, який перебуває на посаді керівника місцевого органу виконавчої влади чи на іншій посаді, на яку поширюються вимоги Конституції та законів України щодо обмеження сумісництва, не може поєднувати свою службову діяльність на цій посаді з посадою сільського, селищного, міського голови, секретаря сільської, селищної, міської ради, голови та заступника голови районної у місті, районної, обласної ради, а також з іншою роботою на постійній основі в радах, їх виконавчих органах та апараті. Депутат місцевої ради не може мати іншого представницького мандата

За змістом статті 51 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради за пропозицією голови відповідної ради.

Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури. При цьому частиною 9 цього ж Закону встановлено, що до складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що посадою, несумісною з виконанням депутатських повноважень, є членство у складі виконавчого комітету, оскільки саме це прямо заборонено законом.

Із долучених до матеріалів справи рішень Дергачівської міської ради від 20.11.2015 року № 15 Про утворення виконавчого комітету Дергачівської міської ради VII скликання та затвердження його персонального складу , від 25.04.2018 року № 3 Про затвердження персонального складу виконавчого комітету Дергачівської міської ради VII скликання у новій редакції встановлено, що позивачка не входила до персонального складу виконавчого комітету Дергачівської міської ради (а.с.10-12).

Офіційних документів на підтвердження наявності підстав застосування приписів ст.5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , в тому числі віднесення посади оператору комп'ютерного набору до категорії державних службовців на підставі ст.3 Закону України "Про державну службу" № 889, Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" та постанови КМУ від 06.04.2016 року № 271 "Про затвердження критеріїв визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування", на які міститься посилання в оскаржуваній постанові, відповідачем не надано, як не встановлено і судом в порядку, визначеному ст.9 КАС України.

Згідно ч.1 ст.16 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" депутат місцевої ради періодично, але не рідше одного разу на рік, зобов'язаний звітувати про свою роботу перед виборцями відповідного виборчого округу, об'єднаннями громадян. Рада визначає орієнтовні строки проведення звітів депутатів місцевої ради перед виборцями.

Із долученого до матеріалів справи рішення ХХХV сесії VІІ скликання від 22.12.2017 року № 11 "Про звітування депутатів" встановлено, що на депутатів Дергачівської міської ради покладено обов'язок подання щорічних звітів за попередній рік. (а.с.31).

Матеріалами справи підтверджено, що позивачкою у 2016-2017 роках подано відповідні звіти, які прийняті міською радою та розміщені на офіційному веб-сайті Дергачівської міської ради.

Відповідно до ст.ст.7, 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі викладеного вище, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 72-77, 211, 241-243, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати постанову Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області № 2 від 14.06.2017 року

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі рішення виготовлено 11.03.2019

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80383286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/9770/18

Рішення від 01.03.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 27.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Постанова від 19.10.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Одеської області

Громік Р. Д.

Постанова від 12.10.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Одеської області

Громік Р. Д.

Постанова від 16.08.2018

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні