Рішення
від 07.03.2019 по справі 160/1042/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2019 року Справа № 160/1042/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Врони О.В.

за участю:

секретаря с/з ОСОБА_1

позивача ОСОБА_2

представника позивача ОСОБА_3

представника відповідача ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області про визнання протиправними та скасування постанов, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області, в якій просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №1 від 17 січня 2019 року «Про відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 » ;

- визнати протиправною та скасувати постанову Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №2 від 22.01.2019 року «Про призначення депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області в одномандатних виборчих округах №5, 6, 7» , в частині призначення проміжних виборів депутата в одномандатному виборчому окрузі №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року відкрито провадження у справі №160/1042/19 та призначено судове засідання на 26.02.2019.

В судовому засіданні було оголошено перерву до 07.03.2019р.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що постановою Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області від 17.01.2019 року Про відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 було відкликано депутата Новолатівської сільської ради ОСОБА_2, обраного в одномандатному виборчому окрузі №5 шляхом самовисування за народною ініціативою.

На підставі зазначеної постанови відповідачем було прийнято постанову №2 від 22.01.2019 року Про призначення депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області в одномандатних виборчих округах №5, 6, 7

Позивач не погоджується з рішення, щодо відкликання депутата сільської ради ОСОБА_2, оскільки на його думку відповідачем було порушено процедуру відкликання депутата сільської ради, яка передбачена Законом України Про статус депутатів місцевих рад .

Враховуючи, що постанова Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №2 від 22.01.2019 року Про призначення проміжних виборів депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровськоїобласті в одномандатних виборчих округах №5, 6, 7 , є похідною від постанови Новалатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №1 від 17 січня 2019 року Про відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2, остання також є протиправною та підлягає скасуванню.

Основні порушення законодавства вчинених відповідачем позивач вважає наступні: у регіональних (місцевих) засобах масової інформації не було розміщено оголошення про проведення зборів виборців на яких розглядатиметься питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2, за народною ініціативою; не здійснено повідомлення ОСОБА_2 про проведення зборів виборців, на якому було прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; збір підписів на підписних листах здійснювався неуповноваженими особами, та не у спосіб визначений Законом; не було розміщено оголошення про проведення засідання Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області при розгляді питання, що стосувалось відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради ОСОБА_2 за народною ініціативою та не було її запрошено, у зв'язку з чим остання була позбавлена можливості надати пояснення по суті, що стосувалось її відкликання, зокрема щодо відсутності підстав про відкликання з посади за народною ініціативою.

Представник відповідача надав до суду відзив на позовну заяву та документи, що були витребувані судом ухвалою від 11.02.2019 року в якому зазначив, що за наслідками перевірки та оцінки отриманих 16.01.2019 року від офіційного представника ініціативної групи зі збору підписів виборців про відкликання депутата відповідачем правомірно було прийнято оскаружвані постанову №1 від 17.01.2019 року та №2 від 22.01.2019 року.

Так у громадсько-політичній газеті Вісник було розміщено оголошення про проведення зборів виборців на яких розглядалось питання щодо внесення пропозиції про відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 за народною ініціативою; ОСОБА_2 повідомлялась про проведення зборів виборців, на яких було прийнято рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата за народною ініціативою; збір підписів на підписних листах здійснювався інціаивною групою виборців у визначений Законом спосіб; оголошення про проведення засідання Новолатівської сільської виборчої комісії щодо вирішення питання про відкликання депутата ОСОБА_2 за народною ініціативою не було розміщено, оскільки така дія не визначена законодавством. Отже, позивача не було позбавлено права надавати пояснення по суті питання, що стосується її відкликання.

04.03.3019 представник позивача надав відповідь на відзив, в якому заперечував проти відзиву та підтримав свої раніше вказані обгрунтування позовних вимог.

07.03.2019 представник відповідача надав додаткові пояснення на позов, в яких зазначив, що створена 25 жовтня 2015 року Новолатівська сільська виборча комісія на чолі з головою ОСОБА_5 припинила своє існування, натомість 05 листопада 2016 року був сформований новий кількісний та керівний склад сільських виборчих комісій Широківського району, що повинні здійснювати підготовку та проведення перших виборів у межах Широківського району Дніпропетровської області.

На даний час Новолатівська сільська виборча комісія Широківського району Дніпропетровської області є легітимною і діє в межах своїх повноважень згідно чинного законодавства України.

Позивач та представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечував.

Заслухавши пояснення представників сторін та свідків, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 18 грудня 2016 року ОСОБА_2 на перших виборах депутатів сільської ради Новолатівської об'єднаної територіальної громади в одномандатному виборчому окрузі №5 було обрано депутатом Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області 7 скликання шляхом самовисування.

З метою вирішення питання про відкликання депутата ОСОБА_2, виборцями було розміщено оголошення у місцевому друкованому засобі Вісник , стосовно того, що 08.01.2019 року в с. Новолатівка Широківського району Дніпропетровської області одномандатного виборчого округу №5 біля Новолатівської середньої загальноосвітньої школи відбудуться збори виборців щодо внесення пропозиції про відкликання депутата виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 за народною ініціативою, у зв'язку з тим, що вона без поважних причин пропустила 8 пленарних засідань в результаті чого не могла представляти інтереси виборців, що відповідно до п. 2 ст. 37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад є підставою для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

За результатами вказаних зборів була прийнята пропозиція щодо відкликання депутата виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради , Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 (протокол про збори виборців від 08.01.2019р.) та вирішено затвердити склад ініціативної групи для збору підписів на підтримку вказаної пропозиції.

В подальшому на підтримку пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_2 ініціативною групою було зібрано 59 підписів виборців с. Новолатівка одномандатного виборчого округу №5.

На засіданні Новолатівської сільської виборчої комісії, що відбулось 17.01.2019 р., за результатами перевірки отриманих від ініціативної групи підписних листів та протоколу зборів виборців на підтримку пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_2, Новолатівська сільська виборча комісія постановила відкликати депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 (Протокол Новолатівської сільської ради від 17.01.2019 р.) та прийняла Постанову №1 від 17 січня 2019 року Про відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2, яка була оприлюднена на офіційному веб-сайті Новолатівської сільської ради. Повідомлення про припинення повноважень було направлено депутату ОСОБА_2

У зв'язку з цим, відповідач прийняв постанову №2 від 22.01.2019 року «Про призначення депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області в одномандатних виборчих округах №5, 6, 7» , в частині призначення проміжних виборів депутата в одномандатному виборчому окрузі №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області.

Позивач не погоджуючись із вказаними постановами Новолатівської сільської виборчої комісії звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначений Законом України Про статус депутатів місцевих рад від 11.07.2002 №93-IV (далі - Закон №93, із змінами та доповненнями).

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону №93 депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Частинами 1-2 ст.4 Закону №93 встановлено, що депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів".

Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону №93 повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі: зокрема його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку.

Частиною 2 ст.10 Закону №93 передбачено, що депутат місцевої ради, який не виправдав довір'я виборців, може бути в будь-який час відкликаний ними у встановленому цим Законом порядку.

Правові підстави та порядок відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативною встановлені статтями 37-48 Закону №93.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №93 право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу.

Згідно з п.1 ч.2 ст.38 Закону №93 рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата для відкликання депутата сільської, селищної ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 30 осіб.

Частиною 3 ст.38 Закону №93 передбачено, що не пізніш як за два дні до дня проведення зборів виборців, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, про дату, місце та час їх проведення повідомляються регіональні та/або місцеві засоби масової інформації. Представникам засобів масової інформації гарантується безперешкодний доступ на збори виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

У разі прийняття на зборах виборців рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою на цих зборах утворюється ініціативна група для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (далі - ініціативна група), до складу якої можуть бути включені виборці відповідного округу, та затверджується її персональний склад. Кількість членів ініціативної групи у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради має становити не менше 10 осіб.

Щодо проведення зборів виборців, то з матеріалів справи та пояснень відповідача слідує, що на виконання вимог ч.3 ст.38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад групою виборців Новолатівської сільської ради у громадсько-політичній газеті Вісник від 05.01.2019 р. №1 (стор.6) - виданні Широківського району Дніпропетровської області, було розміщено оголошення про проведення 08.01.2019 р. зборів виборців виборчих округів № 5, 6, 7 в с. Новолатівка біля Новолатівської середньої загальноосвітньої школи, де будуть розглядатись питання про внесення пропозицій щодо відкликання депутатів Новолатівської сільської ради, у тому числі і ОСОБА_2

Відповідач у відзиві зазначив, що обов'язок направляти депутату окреме повідомлення про проведення зборів виборців чинним законодавством не встановлений. Виборці виборчих округів Новолатівської сільської ради та депутат ОСОБА_2 були належним чином та у встановлені строки повідомленні про проведення зборів виборців, а відтак твердження позивача про відсутність жодної інформації щодо проведення зборів виборців є непідтвердженим та спростовується наданим відповідачем доказом опублікування відповідного оголошення в газеті Вісник від 05.01.2019 р.

Суд погоджується з позицією відповідача, що нормами діючого законодавства не передбачено для нього такого обов'язку, як направлення окремого повідомлення депутату, відносно якого буде вирішуватись питання про внесення пропозиції щодо його відкликання про проведення зборів виборців.

Суд критично оцінює доводи позивача, щодо не розміщення у регіональних засобах масової інформації, оголошення про проведення зборів виборців на яких розглядалось питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 ОСОБА_2 за народною ініціативою, оскільки доказами, що містяться в матеріалах адміністративної справи підтверджується, що на виконання вимог ч. 3 ст. 38 Закону №93 групою виборців Новолатівської сільської ради у громадсько - політичній газеті Вісник від 05.01.2019 року №1 - місцевій газеті Широківського району Дніпропетровської області було розміщено оголошення про проведення 08.01.2019 року зборів виборців виборчих округів Новолатівської сільської ради Широківського району, зокрема одномандатного виборчого округу №5.

Разом з тим суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до ч.4 ст.38 Закону №93 у протоколі зборів виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (далі - підписний лист), зразок якого є додатком до протоколу зборів виборців. Протокол підписується головуючим на зборах та секретарем зборів. Додатком до протоколу зборів також є перелік їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, засоби зв'язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.

За результатами зборів виборців, був складений відповідний Протокол про збори виборців одномандатного виборчого округа №5 с. Новолатівка від 08.01.2019 р.

Відповідно до Протоколу про збори виборців одномандатного виборчого округа №5 с. Новолатівка від 08.01.2019 р. на зборах було присутні 33 (тридцять три) виборці.

Відповідачем вказано, що при перевірці Новолатівською сільською виборчою комісією дотримання вимог статей 38 - 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, було встановлено, що три особи, які містяться у списку (Додаток 1 до Протоколу від 08.01.2019 р.) не являються виборцями одномандатному виборчого округу №5. Таким чином, кількість виборців, присутніх на зборах становить 30 (тридцять) осіб і є достатньою для прийняття рішення, щодо внесення пропозиції про ініціювання відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 с. Новолатівка Новолатівської сільської ради Широківського району ОСОБА_2 за народною ініціативою та відповідає вимогам ст. 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що зміст відомостей Додатку 1 до Протоколу про збори виборців одномандатного виборчого округу №5 с.Новолатівка Широківського району Дніпропетровської області від 08.01.2019 року не відповідає вимогам встановленим ч. 4 ст. 38 Закону №93, щодо зазначення в останньому власних імен та по-батькові присутніх 08.01.2019 року на зборах виборців одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області. Згідно Додатку №1 до Протоколу зборів виборців від 08.01.2019 року власні імена виборців відсутні, зазначено лише ініціали, а у декількох ініціали складаються лише з однієї букви.

В судовому засіданні свідок ОСОБА_6, яка 08.01.2019 року приймала участь у зборах виборців одномандатного виборчого округу №5 с.Новолатівка Широківського району Дніпропетровської області, пояснила суду, що в цей день вона не знала про те, що на цих зборах буде вирішуватися питання щодо внесення пропозиції про відкликання депутата одномандатного виборчого округу № 5 с.Новолатівка Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 Їй було відомо, що на даних зборах буде обговорюватись питання про бюджет який має бути виділений на дитсадок. Збори були проведені в середині школи. Ніяке обговорення та голосування з приводу пропозицій про відкликання депутата не відбувалося. На вказаних зборах обговорювалися питання майбутнього бюджету дитсадка. Щодо свого підпису у Додатку 1 до Протоколу про збори виборців одномандатного виборчого округу №5 с.Новолатівка Широківського району Дніпропетровської області від 08.01.2019 року, то свідок зазначила, що коли вона ставила свій підпис вказаний документ мав не такий вигляд як зараз, в ньому було зазначено лише місце для прізвища та підпису.

Свідок ОСОБА_7, яка є директором школи в якій проводилися збори виборців, пояснила, що 08.01.2019 збори відбувалися у школі і вона разом із ОСОБА_8 збирала підписи на підтримання пропозиції про відкликання депутата. Вона разом з іншими виборцями увійшла до ініціативної групи щодо збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_2 та нею було складено підписний лист № 2.

Допитана в якості свідка ОСОБА_9 (голова Новолатівської сільської виборчої комісії), яка 08.01.2019 року приймала участь у зборах виборців одномандатного виборчого округу №5 с.Новолатівка Широківського району Дніпропетровської області, пояснила суду, що на зборах вирішувалися питання щодо бюджету дитсадка. Також, свідок чітко не пояснила проте зазначила, що на зборах йшла мова про таке питання, як внесення пропозиції про відкликання депутата.

Отже з наведеного суд вбачає, що відповідачем не доведено суду того, що учасники зборів від 08.01.2019, були обізнані про мету зборів, обговорювали питання підтримання пропозиції про відкликання депутата, приймали участь у голосуванні на зборах, а також ставили свій підпис з метою підтримання пропозиції про відкликання депутата у Додатку 1 до Протоколу про збори виборців одномандатного виборчого округу №5 с.Новолатівка Широківського району Дніпропетровської області від 08.01.2019 року

Зазначене вказує, що при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не було дотримані вимоги п.1 ч.2,ч.3, ч.4 ст.38 Закону №93.

Частиною 3 ст.38 Закону №93 передбачено, що у разі прийняття на зборах виборців рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою на цих зборах утворюється ініціативна група для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (далі - ініціативна група), до складу якої можуть бути включені виборці відповідного округу, та затверджується її персональний склад. Кількість членів ініціативної групи у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради має становити не менше 10 осіб.

Частиною 5 вищезазначеної статті, визначено, що одночасно з утворенням ініціативної групи для збирання підписів визначається особа яка буде офіційним представником ініціативної групи.

Участь особи, яка пропонується до складу ініціативної групи, в зборах виборців необов'язкова, за умови подання нею власноручно написаної заяви про згоду бути членом ініціативної групи. Ця заява, а також заява про згоду особи бути офіційним представником ініціативної групи, має обов'язково містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, місце роботи, посаду, засоби зв'язку (контактний телефон). До заяви додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.

Разом з цим, ч. 6 ст. 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад бути офіційним представником ініціативної групи, входити до її складу не можуть посадові та службові особи органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, військовослужбовці, судді, працівники судів та правоохоронних органів.

Кількісний та персональний склад ініціативної групи щодо збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_2 викладений у додатку 2 до Протоколу про збори виборців одномандатного виборчого округа №5 с. Новолатівка від 08.01.2019 р., згідно з яким до ініціативної групи увійшло десять виборців. Офіційним представником ініціативної групи призначено ОСОБА_8.

На виконання вимог ч. 5 ст. 38 ЗУ Про статус депутатів місцевих рад членами ініціативної групи були подані письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, а також письмова заява про згоду визначеної особи бути офіційним представником ініціативної групи.

Проте суд зазначає, що як встановлено із заяв поданих членами ініціативної групи для збору підписів, а також особи визначеної бути офіційним представником ініціативної групи, у заявах відсутні відомості про власне ім'я члена ініціативної групи, про його місце роботи, а також відсутні ксерокопії першої та другої сторінки паспорта громадянина України, що унеможливлює встановити, чи мають право вищезазначені особи бути членами ініціативної групи/офіційного представника та займатися збиранням підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата сільської ради.

Отже, в даному випадку суд, також вбачає недотримання вимог частини 5, абзацу 2 ч.3 ст. 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Частиною 1 ст.39 Закону №93 передбачено, що у триденний строк після дня проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, особа, визначена офіційним представником ініціативної групи, повідомляє відповідну територіальну виборчу комісію про факт проведення зборів. До повідомлення додається витяг з протоколу зборів, в якому зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи.

Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення щодо проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата, відповідні місцеву організацію партії, партію (у разі якщо депутат був обраний шляхом висування його місцевою організацією партії) та місцеву раду.

Як зазначено відповідачем, повідомлення про проведення зборів виборців щодо внесення пропозиції про відкликання депутата ОСОБА_2 та створення ініціативної групи було передано до Новолатівської сільської виборчої комісії 09.01.2019 р. Факт отримання Новолатівською сільською радою вказаного повідомлення підтверджується відміткою про присвоєння вхідного номеру та особистим підписом голови виборчої комісії ОСОБА_10 10.01.2019 р. на адресу депутата ОСОБА_2 простим поштовим відправленням було направлено повідомлення про початок збору підписів на підтримку пропозиції щодо відкликання депутата одномандатного округу №5 ОСОБА_2 за народною ініціативою за вих. №17 від 09.01.2019, також вказане повідомлення було передано позивачу 09.01.2019р. в телефонному режимі Головою Новолатівської сільської виборчої комісії ОСОБА_9

Судом встановлено, що копія повідомлення №17 від 09.01.2019 року, яку відповідач надав до суду в якості підтвердження інформування позивача, містить інформацію про початок збору підписів на підтримку пропозицій щодо відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 Проте, такий вид повідомлення не передбачено нормами Законом України Про статус депутатів місцевих рад , оскільки в даному випадку повідомлення має містити інформацію про проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою. До того, ж відповідачем не підтверджено жодними належними доказами надіслання та отримання позивачем вказаного листа. ОСОБА_2 в судовому засіданні вказувала, що їй ніхто не телефонував та повідомлення вона не отримувала.

Отже, відповідачем не доведено суду, що після отримання Новолатівською сільською виборчою комісією повідомлення щодо проведення зборів виборців, ОСОБА_2 було належно проінформовано про проведення зборів виборців та прийняття рішення, як того вимагає ч. 1 ст.39 Закону №93.

Порядок збору підписів врегульований положеннями ст. 40 Закону України, якою зокрема встановлено, що збір підписів проводиться членами ініціативної групи шляхом підписання виборцями підписних листів встановленої форми. Згідно з ч. 2 ст. 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад збір підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою починається з дня, наступного за днем повідомлення територіальної виборчої комісії про створення ініціативної групи. У разі відкликання депутата сільської ради збір підписів проводиться у строк десять днів.

Відповідно до абз. 1-2 ч.1 ст.40 Закону №93 ініціативна група має право виготовляти будь-яку кількість підписних листів з дотриманням встановленої форми підписного листа.

На підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, обраного в одномандатному виборчому окрузі, має бути зібрано підписи у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на відповідних місцевих виборах в одномандатному виборчому окрузі, у якому був обраний депутат.

Згідно з ч.2 ст.40 Закону №93 з дня, наступного за днем повідомлення територіальної виборчої комісії про створення ініціативної групи, починається збір підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, який у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради проводиться у десятиденний строк.

Частиною 3 ст. 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , визначено форму підписного листа для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Так, підписний лист повинен містити дату проведення зборів щодо відкликання депутата, порядковий номер підписного листа, зазначення адміністративно-територіальної одиниці, де збираються підписи (повну назву села, селища, міста (територіальної громади), у якому проводиться збір підписів, а також району, області або Автономної Республіки Крим, до складу яких вона входить), назву місцевої ради, до складу якої обрано депутата, його прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), дату набуття депутатом повноважень, відомості про суб'єкта висування депутата (відповідна місцева організація партії чи шляхом самовисування), членом якої депутатської фракції (групи) чи позафракційним є депутат, а також про члена ініціативної групи, який збирає підписи (прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), місце роботи і адресу місця проживання).

Крім того, підписний лист має містити дані про виборців, які підтримали пропозицію про відкликання депутата місцевої ради: порядковий номер виборця у підписному листі, прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, дату підписання, а також особистий підпис виборця.

Член ініціативної групи, який збирає підписи виборців, до початку їх збирання повинен власноручно внести до підписного листа відомості про себе, передбачені абзацом першим частини третьої цієї статті.

Виборець, який підтримує вимогу щодо відкликання депутата, власноручно на підписному листі зазначає своє прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, ставить на підписному листі дату підписання та свій підпис (ч. 4 ст.40 Закону №93).

Як зазначає відповідач, при перевірці Новолатівської сільською виборчою комісією дотримання вимог статей 38 - 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильності оформлення підписних листів, кількості підписів та перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться підписних листах, було встановлено, що підписні листи №1, №2, №3 містять 59 (п'ятдесят дев'ять) підписів, усі підписи дійсно належать виборцям, внесеним до підписних листів та підписні листи заповнені згідно зі ст. 40 вищевказаного Закону.

На виборах депутатів сільських, селищних та міських рад об'єднаних територіальних громад, що відбулись 18 грудня 2016 року, згідно з протоколом про підсумки голосування з виборів депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області в одномандатному виборчому окрузі №5 взяли участь 115 (сто п'ятнадцять) виборців. Пропозицію щодо відкликання депутата ОСОБА_2 підтримало 59 (п'ятдесят дев'ять) виборців.

Проте, суд зазначає, що із заяв про надання згоди бути членом ініціативної групи та її представником встановлено, що в них відсутні відомості про власне ім'я члена ініціативної групи, про його місце роботи. Підписний лист для збирання збору підписів виборців №1, №2, №3 не містить відомостей про суб'єкта висування депутата, а також про місце роботи члена ініціативної групи, який збирає підписи, що свідчить про не відповідність форми підписних листів №1, №2, №3 на підтримку пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_2 ч. 3 ст. 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Окрім того, в судовому засіданні свідок ОСОБА_11, що значиться у підписному листі № 1 виборцем, яка 13.01.2019 року поставила свій підпис в підтримку місцевої ініціативи, зазначила, що вона не ставила свій підпис на підписному листі та нічого в ньому власноруч не записувала, оскільки в цей день 13.01.2019 року вона перебувала взагалі в іншому місці.

Таким чином, в судовому засіданні не було доведено дотримання норм ч. 4 ст.40 Закону №93, під час збору підписів виборців.

Щодо повідомлення позивача про засідання Новолатівської сільської ради та дотримання гарантій прав депутата, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно ч.1 ст. 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад після завершення збирання підписів заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.

Відповідно до ч.2 статті 41 Закону №93 голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки: у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів.

Протокол зборів виборців щодо відкликання депутата ОСОБА_2 за народною ініціативою разом з підписними листами надійшов до Новолатівської сільської виборчої комісії 16.01.2019 p.

Як вказує відповідач, в той же день, 16.01.2019 р. Новолатівською сільською виборчою комісією було направлено до Широківського відділення поліції Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області повідомлення про проведення 17.01.2019 р. засідання Новолатівської сільської виборчої комісії з питань перевірки отриманих матеріалів про відкликання депутатів місцевої ради за народною ініціативою з проханням направити для участі у засіданні представника. Аналогічне повідомлення від 16.01.2019 р. було направлено до Широківської районної державної адміністрації.

Відповідач стверджує, що нормами діючого законодавства не передбачений обов'язок територіальної виборчої комісії розміщувати оголошення про проведення засідань у засобах масової інформації чи повідомляти про це депутатів, щодо відкликання яких буде здійснюватися перевірка отриманих матеріалів. Засідання Новолатівської сільської виборчої комісії здійснювалось за присутності всіх посадових осіб, а саме: начальника ведення Державного реєстру виборців апарату Широківської РДА ОСОБА_12, дільничого офіцера поліції Широківського ВП Криворізького ВП в Дніпропетровській області ОСОБА_13 та членів виборчої комісії у кількості 9 (дев'яти) осіб, участь яких є обов'язковою при перевірці матеріалів та прийнятті рішення щодо відкликання депутата відповідно до приписів Закону України Про статус депутатів місцевих рад . На думку відповідача, Новолатівською сільською виборчою комісією не чинилось жодних перешкод ОСОБА_2 в реалізації прав, гарантовані їй ст. 48 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , як депутату місцевої ради при розгляді питання про її відкликання.

Разом з цим суд не погоджується з позицією відповідача, щодо відсутності у територіальної виборчої комісії обов'язку розміщувати оголошення про проведення засідань у засобах масової інформації або повідомляти про це депутатів, щодо яких буде здійснюватися перевірка отриманих матеріалів.

Відповідно до ч. 1 ст. 48 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання.

Частиною 2 ст. 48 Закону регламентовано, що депутат місцевої ради має право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об'єднань громадян. У встановленому законодавством порядку депутат місцевої ради може використовувати для роз'яснення своєї позиції засоби масової інформації.

Щодо порядку проведення засідань сільської виборчої комісії, то відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України Про місцеві вибори від 14.07.2015 №595-VIII (далі - Закон №595) Центральна виборча комісія організовує свою роботу відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" та Регламенту Центральної виборчої комісії. Територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону у формі відкритих засідань.

Частиною 2 ст.27 Закону №595 передбачено, що основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.

Згідно з ч. 5 ст.27 Закону №595 засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного.

Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 05.09.2015 № 228 (далі - Порядок №228).

Відповідно до пункту 4.1 Порядку №228 перед проведенням засідання виборчої комісії формується проект порядку денного цього засідання.

Згідно з пунктом 4.3 Порядку №228 проект порядку денного засідання після його погодження з головою комісії секретар комісії в обов'язковому порядку разом з інформацією про час і місце проведення засідання доводить до відома членів комісії, як правило, не пізніше останнього дня перед днем проведення засідання, а в день, що передує дню виборів, та в день виборів - негайно.

Пунктом 4.4 Порядку №228 передбачено, що на засідання виборчої комісії обов'язково запрошуються, як правило, не пізніше останнього дня перед днем засідання комісії, заявники та інші заінтересовані особи.

Відповідно до пункту 4.5 Порядку №228 інформація про дату, час проведення, порядок денний засідання виборчої комісії розміщується на стенді офіційних матеріалів комісії, як правило, не пізніше останнього дня перед днем засідання виборчої комісії.

Таким чином, засідання виборчої комісії, на якому вирішуються питання, віднесені до її компетенції, проводяться після повідомлення усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

Повідомлення заявників та інших заінтересованих осіб про засідання комісії здійснюється не пізніше останнього дня перед днем засідання комісії.

Крім того, територіальна виборча комісія має забезпечити розміщення інформації про дату, час проведення, порядок денний засідання виборчої комісії на стенді офіційних матеріалів комісії не пізніше останнього дня перед днем засідання виборчої комісії.

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що обраний у законний спосіб депутат місцевої ради має право бути присутнім на засіданні територіальної комісії під час розгляду питання щодо його відкликання за народною ініціативою та знати про підстави, що слугували для такого відкликання.

З наданих учасниками справи пояснень, встановлено, що ОСОБА_2 не запрошувалась на засідання виборчої комісії 17.01.2019 року та на момент звернення до суду з даною позовною заявою взагалі не знала про підстави свого відкликання з посади депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області.

Отже суд вважає, що в даному випадку Новолатівською сільською виборчою комісією було порушено ч.ч.1,2 ст.48 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , п. 4.4 Порядку №228, в частині дотримання гарантій прав депутата під час розгляду питання про його відкликання.

Відповідно до ч.5 ст.41 Закону №93 якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради (частина 6 статті 41 Закону №93).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що Новолатівською сільською виборчою комісією Широківського району Дніпропетровської області, під час перевірки отриманих 16.01.2019 року матеріалів, не було повно та об'єктивно перевірено дотримання норм ст.ст. 38-40 Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, оскільки під час судового засідання встановлено, що вказані норми Закону додержані не були.

Частинами 1-2 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Європейський суд з прав людини зазначає, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення у справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).

Відповідно до ч.2 ст. КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи, те, що відповідачем не спростовано доводів позивача про порушення процедури відкликання депутата Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 за народною ініціативою та порушення його права на участь у процесі його відкликання, а також ненадання відповідачем під час розгляду справи належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності свого рішення, суд дійшов висновку про те, що постанова Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №1 від 17 січня 2019 року «Про відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 » є протиправною та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправною та скасування постанови №2 Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області від 22.01.2019 року Про призначення депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області в одномандатних виборчих округах №5, 6, 7 , в частині призначення проміжних виборів депутата в одномандатному виборчому окрузі №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області, суд зазначає наступне.

Згідно з ч.9 ст.41 Закону №93 на підставі рішення вищого керівного органу партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією партії, за народною ініціативою, а у випадку якщо депутат був обраний шляхом самовисування, на підставі свого рішення, передбаченого частиною шостою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня отримання/прийняття відповідного рішення зобов'язана у порядку, передбаченому законом про місцеві вибори, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному одномандатному виборчому окрузі.

Відповідно до ч.5 ст.14 Закону України №595 проміжні вибори депутата сільської, селищної ради призначаються в одномандатному виборчому окрузі територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі дострокового припинення повноважень депутата сільської, селищної ради, обраного у відповідному одномандатному виборчому окрузі.

Частиною 3 ст.15 Закону №595 передбачено, що проміжні вибори депутата сільської, селищної ради призначаються на останню неділю шістдесятиденного строку з дня прийняття рішення про їх призначення, а виборчий процес розпочинається за 50 днів до дня проміжних місцевих виборів.

Рішення про призначення проміжних виборів депутата сільської, селищної ради приймається територіальною виборчою комісією не пізніш як у десятиденний строк з дня дострокового припинення повноважень депутата, обраного у відповідному одномандатному виборчому окрузі.

Таким чином, враховуючи те, що постанова Новалатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №1 від 17 січня 2019 року Про відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 , є протиправною та підлягає скасуванню, суд дійшов висновку про відсутність підстав для призначення відповідачем проміжних місцевих виборів депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області, зокрема, в одномандатному виборчому окрузі №5.

У зв'язку з цим, суд вважає за необхідне визнати протиправною та скасувати постанову Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №2 від 22.01.2019 року «Про призначення депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області в одномандатних виборчих округах №5, 6, 7» , в частині призначення проміжних виборів депутата в одномандатному виборчому окрузі №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області.

Частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись, ст.ст. 139, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_2 (вул. Шкільна, буд.14, с.Новолатівка, Широківський район, Дніпропетровська область, 53711) до Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області (вул.Шкільна, буд.7А, с. Новолатівка, Щироківський район, Дніпропетровська область, 53711) про визнання протиправними та скасування постанов - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №1 від 17 січня 2019 року «Про відкликання депутата одномандатного виборчого округу №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2» .

Визнати протиправною та скасувати постанову Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області №2 від 22.01.2019 року «Про призначення депутатів Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області в одномандатних виборчих округах №5, 6, 7» , в частині призначення проміжних виборів депутата в одномандатному виборчому окрузі №5 Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області.

Стягнути на користь ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань Новолатівської сільської виборчої комісії Широківського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 34195741) судовий збір у розмірі 1536 гривень 80 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складений 07.03.2019 року.

Суддя ОСОБА_14

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80396690
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1042/19

Постанова від 13.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Постанова від 13.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Рішення від 07.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Рішення від 07.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні