Рішення
від 08.01.2019 по справі 160/9170/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 січня 2019 року Справа № 160/9170/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Врони О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства СК Гала-СКД про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі -позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Публічного акціонерного товариства СК Гала-СКД (далі - ПАТ СК Гала-СКД , відповідач) про стягнення штрафу на загальну суму 30600 грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.12.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачено штраф у загальному розмірі 30600 грн., який накладено за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Оскільки відповідач добровільно не сплатив суму штрафних санкцій, позивач просить позовну заяву задовольнити повністю та стягнути з ПАТ СК Гала-СКД у судовому порядку 30600 грн.

Відповідачем, на виконання ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не надіслано до суду письмового відзиву на позов та не повідомлено про поважність причин ненадання відзиву.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що у відношенні ПАТ СК Гала-СКД були складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 року №425-ЦА-УП-Е, №426-ЦА-УП-Е, №428-ЦА-УП-Е.

Постановами про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 13.08.2018 року та 31.08.2018 року було призначено розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів.

На дату розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем порушення, визначені в актах про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 року №425-ЦА-УП-Е, №426-ЦА-УП-Е, №428-ЦА-УП-Е, усунуті не були.

На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 року №425-ЦА-УП-Е відповідачем винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.08.2018 року:

- №508-ЦА-УП-Е, якою застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100 грн. за нерозміщення регулярної річної інформації за 2016 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії;

- №509-ЦА-УП-Е, якою застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100 грн. за нерозміщення регулярної річної інформації за 2017 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії.

На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 року №426-ЦА-УП-Е відповідачем винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.08.2018 року:

- №510-ЦА-УП-Е, якою застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100 грн. за неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2016 рік;

- №511-ЦА-УП-Е, якою застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100 грн. за неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік.

На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 року №428-ЦА-УП-Е відповідачем винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.08.2018 року:

- №512-ЦА-УП-Е, якою застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100 грн. за не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Комісії регулярної річної інформації емітента за 2016 рік;

- №513-ЦА-УП-Е, якою застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100 грн. за не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік.

Вказані постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.08.2018 року були направлені на адресу відповідача, що підтверджується списком № 4 згрупованих поштових відправлень та квитанцією ДП "Укрпошти".

Несплата відповідачем у законодавчо визначеному порядку та у строки накладених санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, є підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з цим позовом.

При вирішенні спору суд виходить з того, що правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Законом України Про цінні папери та фондовий ринок , підзаконними нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").

Відповідно до вимог статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 № 3480-IV, регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- розміщення на власному веб-сайті.

За приписами пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826,зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 (надалі - Положення № 2826) розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

У ході розгляду справи встановлено, що відповідачем нерозміщена інформація у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, неопублікована інформація, неподана інформація до НКЦПФР, чим порушено ч.1 ст.39, ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" № 3480-ІV від 23.02.2006, з урахуванням вимог пункту 3 Розділу І, пунктів 1 та 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україн"і державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно частини першої статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 №2180/24712 (далі-Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65-2Закону України Про акціонерні товариства та пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах , строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства.

Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації.

Регулярна квартальна інформація згідно з цим Положенням розкривається у термін не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Пунктами 3 та 4 глави 4 розділу ІІ Положення передбачено, у разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент або його правонаступник розкриває регулярну річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.

Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Відповідно до ч.1 п.8 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовується штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Відповідач доказів оскарження вказаних постанов та/або доказів сплати визначеного постановами штрафу не надав, у зв'язку з чим, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно зі статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати до стягнення не підлягають.

Керуючись статтями 139, 205, 241-246, 250, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корм.30, ЄДРПОУ 37956207) до Публічного акціонерного товариства СК Гала-СКД (49089, м. Дніпро, вул. Будівельників, буд. 60, ЄДРПОУ 21870934) про стягнення заборгованості- задовольнити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства СК Гала-СКД штраф у розмірі 30600,00 (тридцять тисяч шістсот гривень 00 коп.) до Державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Судові витрати по справі не стягуються.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Врона

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.01.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80396697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9170/18

Рішення від 08.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 07.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні