Рішення
від 13.03.2019 по справі 420/1464/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1464/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд колегією у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В., суддів Андрухіва В.В., Бутенка А.В.,

за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,

розглянув у порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами загального позовного провадження з урахуванням особливостей встановлених ст. ст.268-273, 277 КАС України адміністративну справу за позовом Довіреної особи кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому округу № 137 - ОСОБА_2 до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137 про скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Довіреної особи кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому округу № 137 - ОСОБА_2 до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137, за результатом розгляду якого позивач просить суд:

скасувати Постанову Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137 № 19 від 11.03.2019 року про утворення дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137;

зобов'язати Окружну виборчу комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137 повторно розглянути питання про утворення дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 з одночасним призначенням керівних посад відповідно до вимог ч.1 ст.24 Закону України Про вибори Президента України та постанови Центральної виборчої комісії Про Порядок розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій № 71 від 25 березня 2014 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 11.03.2019 року Окружною виборчою комісією з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137 під час чергового засідання розглянуто питання про утворення дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137. За результатами розгляду вищезазначеного питання Окружною виборчою комісією з виборів Президента України від 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137 прийнято Постанову № 19 від 11.03.2019 року про утворення дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137, а саме: Окружна виборча комісія з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137 постановила: Утворити дільничні виборчі комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 без призначення в них керівних посад. Оголосити перерву у засіданні Окружної виборчої комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 до 12.03.2019 року 11:00. Питання призначення на керівні посади в утворених дільничних виборчих комісіях розглянути на засіданні Окружної виборчої комісії з виборів Президента України від 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 12.03.2019 року. .

Позивач зазначає, що відповідач під час розгляду питання про утворення дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 та прийнятті Постанови № 19 від 11.03.2019 року порушив вимоги ч. 1 ст. 24 ЗУ Про вибори Президента України та п. 1.5 Додатку до постанови Центральної виборчої комісії від 25.03.2014 року № 71 Про Порядок розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій щодо обов'язкового призначення голови, заступника голови, секретаря кожної дільничної виборчої комісії звичайної та спеціальної виборчої дільниці одночасно з формуванням складу дільничних виборчих комісій, що порушує права кандидата на пост Президента України - ОСОБА_1. Позивач зазначає, що у зв'язку із порушенням Окружною виборчою комісіє з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137 вимог ч. 1 ст. 24 ЗУ Про вибори Президента України та п. 1.5 Додатку до постанови Центральної виборчої комісії від 25.03.2014 року № 71 Про Порядок розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій , кандидат на пост Президента України - ОСОБА_1 була позбавлена права на пропорційну частку кожної категорії керівних посад у складі дільничних виборчих комісій окремо малих, середніх, великих дільниць у межах територіального виборчого округу - голів, заступників голів та секретарів комісій, передбаченого п. 1.2 Додатку до постанови Центральної виборчої комісії від 25.03.2014 року № 71 Про Порядок розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій .

Ухвалою суду від 12.03.2019 року о 20 год. 30 хвл. відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей встановлених ст. ст.268-273, 277 КАС України. Ухвалою суду від 13.03.2019 року о 10 год. 23 хвл. відмовлено у задоволенні заяви позивача про вжиття заходів забезпечення позову.

У судове засідання, призначене на 13.03.2019 року на 11 год. 00 хвл., сторони не з'явилися, повідомлені про дату, час і місце судового розгляду у відповідності до приписів ст. 268 КАС України.

Згідно з ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанції.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно з ухвалою суду від 13.03.2019 року, яка занесена до протоколу судового засідання, справу розглянуто в порядку письмового провадження.

13.03.2019 року від голови Окружної виборчої комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137 - ОСОБА_3 засобами електронного зв'язку, надійшов відзив на позовну заяву, з огляду на який відповідач вказує, що Окружною виборчою комісією з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 при прийнятті Постанови № 19 від 11.03.2019 року про утворення дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 дійсно порушені вимоги ч. 1 ст. 24 ЗУ Про вибори Президента України та п. 1.5 Додатку до Постанови Центральної виборчої комісії від 25 березня 2014 року № 71 Про Порядок розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій щодо обов'язкового призначення голови, секретаря кожної дільничної виборчої комісії, звичайної та спеціальної виборчої дільниці одночасно. У відповідності до ст. ст. 44,47 КАС України, відповідач визнає позовну заяву про скасування постанови та зобов'язання вчинити дії у справі № 420/1464/19. При цьому, у якості додатків до відзиву вказані засвідчена копія посвідчення члена Окружної виборчої комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального округу № 137 та копія відзиву з доданими матеріалами для Позивача. З огляду на акт від 13.03.2019 року № 134, що складений працівниками відділу судово-адміністративних послуг та аналітичної роботи, вказаної у додатку до відзиву засвідченої копії посвідчення члена Окружної виборчої комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального округу № 137 та доданих матеріалів до копії відзиву для Позивача при відкритті електронного листа не виявилося.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Згідно з витягом з протоколу № 7 засідання Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137 від 11 березня 2019 року об 11 год. 15 хвл., за результатом розгляду пропозиції голови ОВК № 137 ОСОБА_3 про винесення на голосування питання про утворення ДВК в територіальному ОВК № 137, присутні на засіданні члени комісії у складі 17 осіб вирішили: утворити дільничні виборчі комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 з виборів Президента України 31 березня 2019 року без призначення в них керівних посад. Оголосити перерву у засіданні окружної виборчої комісії № 137 з виборів Президента України 31 березня 2019 року до 12.03.2019 року на 11.00. Питання призначення на керівні посади в утворених дільничних виборчих комісіях розглянути на засіданні ОВК 12.03.2019 року. Проголосували: За - 17 членів комісії, Проти - 0, Утримались - 0.

Згідно з постановою № 19 Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137 від 11.03.2019 року о 18 год. 45 хвл. Про утворення ДВК у територіальному виборчому окрузі № 137 з виборів Президента України 31 березня 2019 року , відповідно до ч. 1 ст. 24, ч. 3 ст. 26 ЗУ Про вибори Президента України , на підставі розглянутого подання, Окружна виборча комісія постановила:

1.Утворити дільничні виборчі комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 без призначення в них керівних посад.

2.Оголосити перерву у засіданні окружної виборчої комісії № 137 з виборів Президента України 31 березня 2019 року до 12.03.2019 року на 11.00.

3.Питання призначення на керівні посади в утворених дільничних виборчих комісіях розглянути на засіданні ОВК 12.03.2019 року.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 21 ЗУ Про вибори Президента України , вибори Президента України організовують і проводять: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) дільничні виборчі комісії.

Відповідно до ч. ч. 4, 5 ст. 22 ЗУ Про вибори Президента України , окружна виборча комісія є юридичною особою. Окружна виборча комісія є комісією вищого рівня щодо усіх дільничних виборчих комісій на території відповідного територіального виборчого округу з питань виборів Президента України.

Дільнична виборча комісія не є юридичною особою. Дільнична виборча комісія є суб'єктом відповідного виборчого процесу, має право звернення у межах своїх повноважень до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ та організацій, їх посадових та службових осіб. Дільнична виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 26 ЗУ Про вибори Президента України , окружна виборча комісія щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України: утворює дільничні виборчі комісії.

Приписами ч. 1 ст. 24 ЗУ Про вибори Президента України , дільнична виборча комісія утворюється відповідною окружною виборчою комісією не пізніш як за вісімнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше дев'яти осіб.

Відповідно до п. 1.5 Порядку розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 25 березня 2014 року № 71, призначення окружною виборчою комісією голови, заступника голови, секретаря кожної дільничної виборчої комісії звичайної та спеціальної виборчої дільниці відбувається одночасно з формуванням складу дільничних виборчих комісій та оформлюється однією постановою окружної виборчої комісії.

Тобто, з огляду на наведені норми законодавства, суд робить висновок, що фактичне створення дільничної виборчої комісії передбачає прийняття окружною виборчою комісією рішення, яке містить в собі три складові:1) утворення дільничних виборчих комісій, 2) формування складу таких комісій, 3) призначення голів, заступників голів, секретарів кожної дільничної виборчої комісії зі складу членів сформованих комісій та, лише за наявності у постанові окружної виборчої комісії про утворення дільничних виборчих комісій відомостей, що зазначені вище судом, постанову окружної виборчої комісії можна вважати рішенням про утворення дільничних виборчих комісій.

Суд встановив, що оскаржувана постанова № 19 від 11.03.2019 року не містить відомостей щодо складу дільничних комісій та призначення голів, заступників голів та секретарів дільничних комісій.

Вказаною постановою Окружна виборча комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137, на думку суду, фактично не утворила дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137, а лише оголосила перерву у засіданні Окружної виборчої комісії № 137 з виборів Президента України до 12.03.2019 року на 11.00.

Згідно з п. 14 ст. 28 ЗУ Про вибори Президента України , рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: найменування комісії; найменування постанови; дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; резолютивну частину. Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (засідання). З питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні рішення.

Відповідно до п. 22 ст. 28 ЗУ Про вибори Президента України , з питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.

Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.

Суд зазначає, що з огляду на витяг з протоколу засідання № 7 від 11.03.2019 року, на голосування членів Окружної виборчої комісії було винесено питання про утворення ДВК у територіальному ОВК № 137.

Як вказав вище суд, фактично рішення про утворення дільничних виборчих комісій в розумінні ч. 1 ст. 24 ЗУ Про вибори Президента України прийняте не було, оскільки прийнявши рішення про утворення дільничних виборчих комісій, члени Окружної виборчої комісії не прийняли рішення щодо складу вказаних дільничних виборчих комісій та розподілу керівних посад.

Таким чином, на думку суду у відповідача були відсутні підстави приймати за результатом засідання 11.03.2019 року рішення у формі постанови, натомість окружна виборча комісія мала прийняти протокольне рішення про оголошення перерви.

Такий висновок суду відповідає приписам п. 17 ст. 28 ЗУ Про вибори Президента України , яким передбачено, що рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов'язковим для виконання. Ніхто не має права втручатися у діяльність виборчих комісій, за винятком випадків, передбачених законом.

Суд зазначає, що постанова № 19 від 11.03.2019 року є знеособленою, вона не скерована до певного кола осіб та не несе для кандидатур до складу дільничних виборчих комісій правових наслідків, не породжує та не порушує будь-чиїх прав та обов'язків, а лише фіксує факт оголошення перерви у засіданні та передбачає, що фактичне вирішення питання щодо утворення дільничних виборчих комісій буде вирішено 12.03.2019 року. При цьому, суд вважає за необхідне наголосити, що перенесення засідання окружної виборчої комісії на 12.03.2019 року вчинене з дотримання строку, визначеного ч. 1 ст. 24 ЗУ Про вибори Президента України .

Крім того, Окружною виборчою комісією з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137 не порушено п. 1.5 Порядку розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 25 березня 2014 року № 71, який встановлює обов'язковість одночасного оформлення однією постановою лише призначення посадових осіб та формування складу дільничних виборчих комісій, оскільки оскаржуваною постановою № 19, склад дільничних виборчих комісій не формувався.

Таким чином, на думку суду вимога позивача про скасування постанови Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137 від 11.03.2019 року № 19 є такою, що не належить до задоволення.

Суд зазначає, що з урахуванням того, що фактичне вирішення питання про утворення дільничних виборчих комісій було перенесено на 12.03.2019 року, не належить до задоволення й вимога позивача про зобов'язання відповідача повторно розглянути питання про утворення дільничних виборчих комісій з виборів Президента України 31.03.2019 року у територіальному виборчому окрузі № 137 з одночасним призначенням керівних посад, оскільки відповідач у постанові № 19 від 11.03.2019 року визначив дату, коли вказане питання буде розглянуто.

Станом на час розгляду справи сторонами не надано суду доказів щодо прийняття чи неприйняття будь-яких рішень окружною виборчою комісією з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137 за результатами засідання 12.03.2019 року.

Відповідно до ст. ч. 6 ст. 47 КАС України, суд не приймає відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси.

Суд зазначає, що з урахуванням наведених висновків та враховуючи, що ОСОБА_3, яка визнала адміністративний позов, самостійно внесла пропозицію про винесення на голосування 11.03.2019 року питання про утворення ДВК в територіальному ОВК № 137, проголосувала за утворення ДВК та оголошення перерви у засіданні до 12.03.2019 року, особисто підписала протокол № 7 від 11.03.2019 року та постанову № 19 від 11.03.2019 року, наявні підстави для не прийняття визнання позову відповідачем, оскільки визнання головою Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 137 ОСОБА_3 позову суперечить діям та рішенням, які вчинялися нею при прийнятті оскаржуваної постанови та суперечить ЗУ Про вибори Президента України , оскільки судом встановлено відсутність порушень вимог ч.1 ст.24 Закону.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, суд робить висновок, що адміністративний позов не належить до задоволення.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 242, 245, 246, 268-273, 277 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Довіреної особи кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому округу № 137 - ОСОБА_2 до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137 про скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст. 272 Кодексу адміністративного судочинства України.

Порядок та строки подання апеляційної скарги на рішення суду передбачено ст. 278 КАС України.

Позивач - Довірена особа кандидата на пост Президента України ОСОБА_1 на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року у територіальному виборчому округу № 137 - ОСОБА_2 АДРЕСА_1).

Відповідач - Окружна виборча комісія з виборів Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 137 (вул. Бочковича, буд. 1, м. Подільськ, Одеська обл., 66301, код ЄДРПОУ: 42838722).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 13.03.2019 року о 15 год. 58 хвл.

Головуючий суддя Н.В. Бжассо

Суддя В.В.Андрухів

Суддя А.В. Бутенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2019
Оприлюднено14.03.2019
Номер документу80406627
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1464/19

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Рішення від 13.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні