Постанова
від 13.03.2019 по справі 321/324/19
МИХАЙЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Михайлівський районний суд Запорізької області

Справа № 321/324/19

Провадження № 3/321/67/2019

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13.03.2019 смт. Михайлівка

Суддя Михайлівського районного суду Запорізької області Кравченко Н.О., за участю: секретаря судового засідання Цаплі Г.В., прокурора Циганія О.Ю., особи, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення ОСОБА_1, розглянувши адміністративну справу, що надійшла з Департаменту захисту економіки Управління захисту економіки в Запорізькій області Національної поліції України у відношенні:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, яка народилася в с. Новомиколаїівка, Новомиколаївського району, Запорізької області, громадянки України, паспорт серії СА № 960463, працює завідувачем Михайлівської дільниці Михайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області,ідентифікаційний номер НОМЕР_1, проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2,

за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до примітки до ст. 172-6 КУпАП суб'єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої та другої статті 45 Закону України Про запобігання корупції зобов'язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно з п.п. а п. 2 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції суб'єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті.

Відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридичною особою публічного права визначається юридична особа, яка створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування.

Так, відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Михайлівська районна Державна лікарня ветеринарної медицини код ЕРДПОУ - 00699342, здійснює свою діяльність від імені Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області код ЕРДПОУ - 40311343, яке є його засновником, являється органом державної влади та створено на підставі постанови Кабінету Міністрів України №1092 від 16.12.2015, та є юридичною особою публічного права.

Відповідно до положення затвердженого Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Михайлівська районна Державна лікарня ветеринарної медицини код ЕРДПОУ - 00699342, створена на підставі наказу голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 21.11.2017 № 1106 Положення про Михайлівську районну Державну лікарню ветеринарної медицини, є державною установою ветеринарної медицини, підпорядковується Головному управлінню Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області, та належить до сфери управління засноване на державній власності та входить до сфери управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

На підставі рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.08.2016 року №3 (із змінами, внесеними рішенням Національного агентства від 06.09.2016року №18, від 30.09.2016року №57 та від 03.11.2016 року №106) під посадовими особами юридичних осіб публічного права (відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.

Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов'язків) відповідного працівника.

Так, адміністративно-господарські функції (обов'язки) - це обов'язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов'язки) - це обов'язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

Наказом начальника Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини від 17.10.2017 № 151 ОСОБА_1 призначено, в порядку переведення на посаду завідувача Михайлівської дільниці-лікаря ветеринарної медицини по незаразних хворобах і неплідності тварин Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини.

Згідно з посадовою інструкцією завідувача Михайлівської дільниці-лікаря ветеринарної медицини по незаразних хворобах і неплідності тварин Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини, ОСОБА_1 є посадовою особою, яка має адміністративно-господарські функції та наділений організаційно-розпорядчими функціями.

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_1, будучи завідувачем Михайлівської дільниці-лікаря ветеринарної медицини по незаразних хворобах і неплідності тварин Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини, є посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до п. 1 примітки до ст. 172-6 КУпАП та п.п. а п. 2 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції є суб'єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, передбачені ст. 172-6 КУпАП.

Статтею 45 Закону України Про запобігання корупції передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

10.06.2016 Національним агентством з питань запобігання корупції прийнято рішення № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 958/29088) Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , яким передбачено, що система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочинає свою роботу в два етапи:

1)перший етап - з 00 год. 00 хв. 01.09.2016 для таких типів декларацій (повідомлень) та суб'єктів декларування:

-щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 01.09.2016 займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені у цьому абзаці декларації подаються протягом 60 календарних днів з дати, визначеної у цьому абзаці;

-декларації, передбачені абз. 1 ч. 2 ст. 45 Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01.09.2016 чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище;

01.09.2016 повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб'єкта декларування, передбачені ч. 2 ст. 52 Закону, службових осіб, які станом на 01.09.2016 чи пізніше цієї дати займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище;

2)другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01.01.2017 для всіх інших суб'єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.

Крім цього, зазначені у пункті 1 цього рішення декларації подаються згідно із Законом шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб- сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Так чином, ОСОБА_1, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до ч. 1 ст. 45, Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 2 від 10.06.2016, була зобов'язана до 01.04.2018 подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік.

Проте встановлено, що згідно публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування (гіперпосилання на Реєстр - https://public.nazk.gov.ua )ОСОБА_1, несвоєчасно подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https://nazk.gov.ua(гіперпосилання на декларацію в Єдиному державному реєстрі осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування (https://public.nazk.gov.ua/declaration/6731afDd-e93f-4704-b8d8-23902ecfc4a3), а саме - 06.04.2018, що є порушенням вимог ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 2, відповідальність за яке передбачена ст. 172-6 ч.І КУпАП .

Згідно послідовності дій користувача Реєстру, які вчинила ОСОБА_1 (дата реєстрації в Реєстрі 21.03.2017 о 13:43) дії по заповненню декларації за 2017 рік розпочала лише 06.04.2018.

Таким чином, у період часу з 01 січня 2018 року по 06.04.2018 ОСОБА_1 жодних дій у Реєстрі не вчиняла.

Поважних причин, які б перешкодили ОСОБА_1 вчасно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік, не встановлено.

Відповідно до наданих пояснень ОСОБА_1, їй було достовірно відомо про те, що згідно з п.п. а п. 2 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції , вона є суб'єктом декларування, та те, що на підставі ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , зобов'язана була до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію, за минулий рік. Подати декларацію не змогла у зв'язку з неможливістю зайти до персонального кабінету, оскільки при реєстрації була використана електронна поштова скринька yandex.ru, яка підпадає під обмеження, відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 № 133/2017. З метою зміни поштової скриньки, відправляла повідомлення до НАЗК. Після підтвердження та зміни електронної поштової скриньки, знаходячись за місцем своєї роботи, 06.04.2018 подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік.

Слід зазначити, що на офіційному сайті Національного агентства з метою завчасної підготовки до чергового етапу декларування були розміщені 27 листопада 2017 року Рекомендації суб'єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні , в яких зокрема, містилася інформація щодо заміни електронних почтових скриньок, які підпадають під обмеження відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 № 133/2017.

Таким чином, ОСОБА_1, будучи завідувачем Михайлівської дільниці-лікаря ветеринарної медицини по незаразних хворобах і неплідності тварин Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини згідно з п.п. а п. 2 ч. 1 ст. З, ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , приміткою до ст. 172-6 КУпАП, є суб'єктом відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, достовірно знаючи про необхідність подати у період часу з 01.01.2018 по 01.04.2018 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, у порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 2, подала її несвоєчасно, а саме 06.04.2018, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП (в редакції Закону № 1700-VII від 14.10.2014) - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

В судовому засіданні ОСОБА_1 визнала себе винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП України та підтвердила обставини, які викладені у протоколі про адміністративне правопорушення, проте зазначила, що не змогла вчасно подати декларацію, оскільки було необхідно зареєструвати нову електронну пошту на сайті НАЗК.

Прокурор Циганій О.Ю. в судовому засіданні вказував, що протокол про вчинення адміністративного правопорушення, складений відповідно до чинного законодавства, та вина ОСОБА_1 повністю підтверджується матеріалами адміністративної справи, тому просив накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення.

Окрім повного визнання ОСОБА_1 вини у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП України , її вина також повністю доведена в ході судового розгляду відповідними доказами, зокрема:копією посадової інструкції ОСОБА_1; копією наказу від 17.10.2015 № 151; копією щорічної декларації ОСОБА_1 за 2017 рік; копією положення Про Михайлівську районну Державну лікарню ветеринарної медицини ; копією плану заходів з запобігання корупції Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини; копією інформації щодо послідовності дій користувача Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1; копією відомостей з публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

Враховуючи, все вищевикладене, суд визнає ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, як несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 33 КУпАП, при накладанні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення-корупційне правопорушення, особа порушника - є суб'єктом відповідальності за адміністративне правопорушення, ступінь його вини - визнання вини, майновий стан -є працюючою пенсіонеркою, обставини, які пом'якшують та обтяжують відповідальність відсутні.

При призначенні адміністративного стягнення ОСОБА_1 суд приймає до уваги характер вчиненого нею правопорушення, особу правопорушника, і приходь до висновку про необхідність призначення їй адміністративного стягнення в межах санкції ст. 172-6 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 33, 36, 172-6, 280, 283, 284 КУпАП, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та призначити адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 (вісімсот п'ятдесят) гривень у прибуток держави (отримувач коштів: УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н/21081100 Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО):899998, Рахунок отримувач: 31116106026007, Код класифікації доходів бюджету: 21081100).

Стягнути з ОСОБА_1 у прибуток держави судовий збір в сумі 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 копійок (код за ЄДРПОУ): 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО): 899998, Рахунок отримувача: 31211256026001, Код класифікації доходів бюджету:22030106).

Строк пред'явлення постанови до виконання складає три місяці з дати її винесення.

Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом десяти днів через Михайлівський районний суд Запорізької області.

Суддя Михайлівського районного суду

Запорізької області ОСОБА_2

СудМихайлівський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення13.03.2019
Оприлюднено14.03.2019
Номер документу80411590
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —321/324/19

Постанова від 13.03.2019

Адмінправопорушення

Михайлівський районний суд Запорізької області

Кравченко Н. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні