Рішення
від 14.03.2019 по справі 1140/3464/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 березня 2019 року справа № 1140/3464/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Брегея Р.І., розглянувши в м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (у письмовому провадженні) адміністративний позов управління Держпраці у Кіровоградській області (далі - Управління) до товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізований будівельно-монтажний поїзд №816 по СЦБ" (далі - Товариство) про застосування заходів реагування в сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з заявою до відповідача про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у виді зупинення експлуатації кранів автомобільних та електричних, талі електричної і посудини, що працює під тиском.

Управління зазначає, що під час проведення планової перевірки Товариства виявлено порушення з охорони праці, котрі створюють загрозу життю і здоров'ю працівників.

Відповідач заперечень не надіслав, будучи належним чином повідомленим про розгляд справи (а.с.48).

Ухвалою суду від 13 березня 2019 року прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження (а.с.52-53).

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені судом факти та обставини, що стали підставами звернення.

Так, в період з 12 вересня по 25 вересня 2018 року Управління провело планову перевірку відповідача на предмет дотримання вимог законодавчих актів з охорони праці, промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини (а.с.17-21).

Перевірка проведена на підставі наказу від 31 серпня 2018 року №1169 (а.с.15).

Інспектори виявили 3 порушень, які стали підставою звернення до суду.

Цими порушеннями є:

- відсутній дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, усталювання підвищеної небезпеки, а саме: на крани автомобільні КС-2561 К (заводський №1827587, реєстраційний №3858), КС-2561К (заводський №25648 реєстраційний №3859); на крани електричні на залізничній вантажній автодрезині ДГКУ заводські №982, №1306, №1330; на таль електричну (ТК-0.5. 1962 р.в. заводський № б/н); на посудину що працює під тиском понад 0,05 МПа (повітрозбірник об'ємом 200 л, 1975 р.в, заводський № б/н), що є порушенням вимог статті 21 Закону України Про охорону праці (далі - Закон);

- відсутні технічні паспорти із записами про проведення періодичного (чергового) технічного огляду та експертного обстеження на ці ж машини та механізми, що є порушенням вимог статті 13 Закону, пункту 17 НПАОП 0.00-6.18-04 Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року №687, пункту 3 глава 1 розділ VI НПАОП 0.00-1.80-18 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 19 січня 2018 року №62;

- відсутні періодичні (чергові) технічні огляди та експертні обстеження кранів, талії та посудини, що є порушенням вимог статті 13 Закону, пунктів 8, 21 НПАОП 0.00-6.18-04 Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 687.

Акт перевірки підписаний директором Товариства без жодних заперечень (а.с.21).

Юридична оцінка, встановлених судом, фактів та обставин справи.

Перш за все, статтею 4 Закону визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11 серпня 2011 року № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

Управлінням виявлені 2 таких порушення.

Позивач наявність порушення належним чином обґрунтував, посилаючись на приписи діючого законодавства.

Наявність порушення ставить під загрозу життя та здоров'я людей (працівників).

Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Тому, позов ґрунтується на вимогах закону і його належить задовільнити.

Суд розподіляє судові витрати відповідно до приписів частини 2 статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовільнити.

Застосувати стосовно товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізований будівельно-монтажний поїзд №816 по СЦБ" захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у виді зупинення експлуатації кранів автомобільних КС-2561 К (заводський №1827587, реєстраційний №3858), КС-2561К (заводський №25648 реєстраційний №3859), кранів електричних на залізничній вантажній автодрезині ДГКУ (заводські №982, №1306, №1330), талі електричної (ТК-0.5. 1962 р.в. заводський № б/н); посудини, що працює під тиском понад 0,05 МПа (повітрозбірник об'ємом 200 л, 1975 р.в, заводський № б/н), до усунення виявлених порушень.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2019
Оприлюднено15.03.2019
Номер документу80452323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1140/3464/18

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Рішення від 14.03.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні