Рішення
від 14.03.2019 по справі 300/107/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" березня 2019 р. справа № 300/107/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап'юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Калуської міської ради Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії , -

ВСТАНОВИВ:

15.01.2019 ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Калуської міської ради Івано-Франківської області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 у місті Калуші за № 1700 від 26.07.2018, зобов'язання повторно розглянути клопотання від 27.06.2018.

21.01.2019 ухвалою суду відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Позивач заявлені позовні вимоги щодо предмета спору обґрунтовує тим, відповідач протиправно, в порушення норм Земельного кодексу України, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності відмовив у наданні дозволу на розроблення проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 у місті Калуші. Оскаржуване рішення вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Відповідач суду направив відзив на позовну заяву з викладом заперечень проти позову, просив в задоволенні позову відмовити на тій підставі, що земельні ділянки на які позивач має намір отримати дозвіл на розробку проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, площею 0, 0688 га, кадастровий номер 2610400000:08:010:0033 та площею 0, 0698 га, кадастровий номер 2610400000:08:010:0010 для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 в місті Калуші відповідно до Генерального плану міста Калуша віднесені до земельних насаджень захисної зони, тому прийняття рішення щодо надання дозволу на розробку проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок суперечить вимогам Генерального плану та містобудівній документації.

Позивачем надано відповідь на відзив із викладом своїх пояснень, міркувань та аргументів щодо наведених відповідачем у відзиві на позовну заяву заперечень, в обґрунтування якого, пояснив, що Генеральний план міста Калуша 1979 року є застарілим та не відповідає дійсності. Територія в районі вулиці Січових Стрільців, 22 використовується як житлова забудова.

Відповідачем подано заперечення щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень, суду пояснено, що відповідно до Генерального плану міста Калуша, затвердженого рішенням облвиконкому за № 184 від 06.06.1979 та актуалізованого рішенням Калуської міської ради за №1960 від 06.06.2013, територія в районі вулиці Січових Стрільців, 22 віднесені до земель зелених насаджень захисної зони.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у позовній заяві, встановив наступне.

27.06.2018 ОСОБА_1 звернувся до Калуської міської ради Івано-Франківської області з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, кадастрові номера 2610400000:08:010:0033, 2610400000:08:010:0010, для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 в місті Калуші.

26.04.2018 рішенням Калуської міської ради Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 у місті Калуші за № 1700, на підставі статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Земельного кодексу України, статтей 8, 10 ,19, 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації за №290від 16.11.2011, з врахуванням висновків постійної комісії міської ради з питань будівництва та землеустрою, відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, площею 0, 0688 га, кадастровий номер 2610400000:08:010:0033 та площею 0, 0698 га, кадастровий номер 2610400000:08:010:0010 для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 в місті Калуші.

Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельний кодекс України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин.

Відповідно до частини 1 статті 158 Земельного кодексу України земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Закон України Про місцеве самоврядування в Україні відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідно до підпункту 1 пункту а частини 1 статті 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації.

Закон України Про регулювання містобудівної діяльності встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Частиною 1 статті 16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до пунктів 2, 3 частини 1 статті 1 даного Закону генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Згідно частини 1 статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану.

Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Згідно частини 1 статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Відповідно до частини 4 статті 19 даного Закону детальний план території визначає: принципи планувально-просторової організації забудови; червоні лінії та лінії регулювання забудови; функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; черговість та обсяги інженерної підготовки території; систему інженерних мереж; порядок організації транспортного і пішохідного руху; порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів (у разі відсутності плану зонування території).

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (частина 6 статті 19 Закону).

Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою (частина 8 статті 19 Закону).

Відповідно до частини 10 статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності внесення змін до детального плану території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту та плану зонування території.

На виконання частини четвертої статті 12, частини п'ятої статті 14, частини третьої статті 16 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України за №290 від 16.11.2011 затверджено Порядок розроблення містобудівної документації (далі - Порядок).

Порядок визначає механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях (далі - містобудівна документація) (пункт 1.1 розділу І Порядку).

Детальний план території розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту, а якщо територія розташована за межами населеного пункту, відповідно до схеми планування території району (в разі відсутності адміністративного району - відповідно до схеми планування території Автономної Республіки Крим, області) (пункт 4.8 розділу ІV Порядку).

Частиною 2 статті 5 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Про затвердження ДБН Б.1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території" за № 107 від 12.03.2012, з метою удосконалення нормативної бази у будівельному комплексі України та на підставі рішення науково-технічної ради Мінрегіону від 29 грудня 2011 року № 104 затверджено з наданням чинності з 1 жовтня 2012 року державні будівельні норми ДБН Б.1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території".

Згідно пункту 4.1 ДБН Б.1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території" детальний план розробляється з метою: - уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, схеми планування території району; - уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту або території за його межами; - визначення функціонального призначення та параметрів забудови окремої земельної ділянки за межами населеного пункту з метою розміщення об'єкта будівництва; - формування принципів планувальної організації забудови; - встановлення червоних ліній та ліній регулювання забудови; - виявлення та уточнення територіальних ресурсів для всіх видів функціонального використання території; - визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами; - визначення параметрів забудови окремих земельних ділянок; - уточнення містобудівних умов та обмежень згідно з планом зонування у разі його наявності; - визначення містобудівних умов та обмежень у разі відсутності плану зонування; - обґрунтування потреб формування нових земельних ділянок та визначення їх цільового призначення, зображення існуючих земельних ділянок та їх функціонального використання; - визначення потреб у підприємствах та установах обслуговування, місць їх розташування; - забезпечення комплексності забудови території; - визначення доцільності, обсягів, послідовності реконструкції забудови; - створення належних умов охорони і використання об'єктів культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду, інших об'єктів, що підлягають охороні відповідно до законодавства; - визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо: попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території; створення транспортної інфраструктури; організації транспортного і пішохідного руху, розміщення місць паркування транспортних засобів; охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки; комплексного благоустрою та озеленення; використання підземного простору тощо.

Згідно з пунктом 4.2 ДБН Б.1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території" детальний план розробляється: - на структурно-планувальні елементи території населеного пункту, які мають цілісний планувальний характер, - на основі затвердженого генерального плану цього населеного пункту відповідно до чинного законодавства, плану зонування (за наявності) з використанням матеріалів містобудівного та земельного кадастрів; - на окрему територію за межами населеного пункту з певним функціональним використанням (житлова, курортна, оздоровча, рекреаційна, дачна або садова, виробнича тощо) або кількох таких територій - на основі затвердженої містобудівної документації відповідно до чинного законодавства з використанням матеріалів містобудівного та земельного кадастрів; - на земельну ділянку за межами населеного пункту для розміщення окремого об'єкта будівництва - на основі затвердженої містобудівної документації відповідно до чинного законодавства з використанням матеріалів містобудівного та земельного кадастрів.

Враховуючи аналіз вказаних норм права, генеральний план населеного пункту, план зонування та детальний план території є видами містобудівної документації. Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, а план зонування та детальний план території розробляються на підставі плану зонування та не можуть йому суперечити.

Суд встановив, що відповідно до рішення виконавчого комітету Івано-Франківської обласної ради народних депутатів за № 184 від 06.06.1979 територія в районі вулиці Січових Стрільців, 22 віднесена до земель зелених насаджень захисної зони.

Рішенням Калуської міської ради Про актуалізацію генерального плану міста Калуша за № 1960 від 06.06.2013 визнано актуальним для подальшого використання генеральний план міста Калуша, розроблений у 1978 році Українським державним інститутом проектування міст Дніпромітом .

Таким чином, земельні ділянки, на які позивач має намір отримати дозвіл на розробку проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення вказаних вище земельних ділянок для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 в місті Калуші, відповідно до генерального платну міста Калуша віднесені до земель зелених насаджень захисної зони.

Як наслідок, відповідач оскаржуваним рішенням правомірно відмовив позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 у місті Калуші.

За таких обставин, рішення Калуської міської ради Івано-Франківської області Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту детального планування території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд на вулиці Січових Стрільців, 22 у місті Калуші за № 1700 від 26.07.2018 є правомірним, тому в задоволенні позову слід відмовити.

Судові витрати, які підлягають розподілу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволені позову ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) до Калуської міської ради Івано-Франківської області (вулиця Івана Франка, будинок 1, місто Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 33578261) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Остап'юк С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2019
Оприлюднено15.03.2019
Номер документу80452353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/107/19

Рішення від 14.03.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Рішення від 04.03.2019

Цивільне

Воловецький районний суд Закарпатської області

Софілканич О. А.

Ухвала від 06.02.2019

Цивільне

Воловецький районний суд Закарпатської області

Софілканич О. А.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні