Справа № 420/384/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 березня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Радчука А.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гудіел» (65481, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 39901935) про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гудіел» (65481, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 39901935), в якому позивач просив:
стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих ТОВ ГУДІЕЛ (ЄДРПОУ 39901935) податковий борг по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування , норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у розмірі 157680 (сто п'ятдесят сім тисяч шістсот вісімдесят) грн., на бюджетний рахунок № 31110106700021, банк отримувача Головне управління Держказначейської служби України в Одеській області, МФО 828011, код 37894235, КБК 21080900, отримувач коштів Управління державної казначейської служби у м. Южному Одеської області;
стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих ТОВ ГУДІЕЛ (ЄДРПОУ 39901935) податковий борг по адміністративний штрафам та іншим санкціям (надходженням кошті, контроль за справлянням яких закріплено за ГУ Міндоходів) у розмірі 157680 (сто п'ятдесят сім тисяч шістсот вісімдесят) грн., на бюджетний рахунок №, 31112104700021 банк отримувача Головне управління Держказначейської служби України в Одеській області, МФО 828011, код 37894235, КБК 21081103, отримувач коштів Управління державної казначейської служби у м.Южному Одеської області.
В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що відповідно до розрахунку податкового боргу станом на 23.04.2019 року, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника (ІКП), податкова заборгованість ТОВ Гудіел становить 315360 грн. Податковий борг Позивача складається зі штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у розмірі 157 680 грн., а також з адміністративного штрафу та інших санкцій (надходженням коштів, контроль за справлянням яких закріплено за ГУ Міндоходів) у розмірі 157 680 грн.
У зв'язку з несплатою боржником заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу форми Ю № 46223-17 від 02.01.2017 року, яку було направлено рекомендованим листом на адресу ТОВ Гудіел . В добровільному порядку заборгованість Відповідачем погашена не була, у зв'язку із чим Позивач звернувся до суду.
Ухвалою судді від 28.01.2019 року відкрито провадження по справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Відповідач належним чином та своєчасно повідомлявся про встановлений Ухвалою суду від 28.01.2018 року строк для подання відзиву на позовну заяву, проте відзив до суду не направляв.
В судове засідання, призначене на 05.03.2019 року, представник Позивача не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно, що підтверджується наявною в матеріалах справи розпискою. Від представника Позивача через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження без виклику сторін.
В судове засідання, призначене на 05.03.2019 року, Відповідач не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно, що підтверджується відміткою на повідомленні про вручення поштового відправлення.
Відповідно до п. 4 ч. 6 ст. 251 КАС України, днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Частиною 6 ст. 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи неприбуття в судове засідання Відповідача, клопотання представника Позивача та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи письмових доказів.
Відповідно до ч. 4 статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється
У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, згідно приписів ч. 4 ст. 229 КАС України, не здійснювалося.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що ТОВ Гудіел перебуває на обліку як платник податків у Лиманській ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області.
Відповідно до розрахунку податкового боргу станом на 23.04.2019 року, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника (ІКП), податкова заборгованість ТОВ Гудіел становить 315360 грн. Податковий борг Позивача складається зі штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у розмірі 157 680 грн., а також з адміністративного штрафу та інших санкцій (надходженням коштів, контроль за справлянням яких закріплено за ГУ Міндоходів) у розмірі 157 680 грн.
Податкова заборгованість у розмірі 315360 грн. виникла в результаті проведення фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального та складення акту від 10.11.2017 №809/15-32-40-03/9901935, на підставі якого було винесено податкові повідомлення-рішення по штрафним санкціям, а саме від 01.12.2017 №0020504003 на суму 157680 грн., від 01.12.2017 №0020484003 на суму 157 680 грн.
У зв'язку з несплатою боржником заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу форми Ю № 46223-17 від 02.01.2017 року, яку було направлено рекомендованим листом на адресу ТОВ Гудіел . В добровільному порядку заборгованість Відповідачем погашена не була, у зв'язку із чим Позивач звернувся до суду.
Згідно із п. п. 14,1.175. п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі ПК України) визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Підпунктом 16.1.4, п.16.1 ст.16 ПК України передбачає, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п. 36.1. ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податків обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; крім того, п.36.5. ст.36 ПК України встановлено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе/платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Пунктом 54.1. ст. 54 ПК України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п.п.87.9. ст. 89 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його Виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Відповідно до п. 59.1. ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної Податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв'язку з несплатою боржником заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу форми Ю № 46223-17 від 02.01.2017 року, яку було направлено рекомендованим листом на адресу ТОВ Гудіел .
Згідно п. 59.5. ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Пунктом 95.2 ст. 95 ПК України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Судом встановлено, що загальна сума заборгованості, яка обліковується за Відповідачем по узгодженим грошовим зобов'язанням, станом на момент розгляду справи, складає 315360 грн., яка виникла в результаті проведення фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального та складення акту від 10.11.2017 №809/15-32-40-03/9901935, на підставі якого було винесено податкові повідомлення-рішення по штрафним санкціям, а саме від 01.12.2017 №0020504003 на суму 157680 грн., від 01.12.2017 №0020484003 на суму 157 680 грн.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. п. 20.1.34. п. 20.1. ст.. 20 ПУ України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Таким чином, Позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
В пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини у справі Бендерський проти України від 15 листопада 2007 року, заява № 22750/02, зазначено, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають у достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються. Межі такого обов'язку можуть різнитися залежно від природи рішення та мають оцінюватися в світлі обставин кожної справи.
Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Враховуючи те, що судом не встановлено обставин які б звільняли Відповідача від сплати податкового боргу, а також відсутність доказів повної сплати суми боргу на час розгляду справи, на підставі положень ст. 67 Конституції України суд дійшов висновку, що адміністративний позов є законним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 12, 72, 77, 90, 139, 229, 246, 255, 293, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гудіел» (65481, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 39901935) про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих ТОВ ГУДІЕЛ (ЄДРПОУ 39901935) податковий борг по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування , норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у розмірі 157680 (сто п'ятдесят сім тисяч шістсот вісімдесят) грн., на бюджетний рахунок № 31110106700021, банк отримувача Головне управління Держказначейської служби України в Одеській області, МФО 828011, код 37894235, КБК 21080900, отримувач коштів Управління державної казначейської служби у м. Южному Одеської області.
Стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих ТОВ ГУДІЕЛ (ЄДРПОУ 39901935) податковий борг по адміністративний штрафам та іншим санкціям (надходженням кошті, контроль за справлянням яких закріплено за ГУ Міндоходів) у розмірі 157680 (сто п'ятдесят сім тисяч шістсот вісімдесят) грн., на бюджетний рахунок №, 31112104700021 банк отримувача Головне управління Держказначейської служби України в Одеській області, МФО 828011, код 37894235, КБК 21081103, отримувач коштів Управління державної казначейської служби у м.Южному Одеської області.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.
Суддя А.А. Радчук.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2019 |
Оприлюднено | 15.03.2019 |
Номер документу | 80453115 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні