ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
12 березня 2019 року м. Дніпросправа № 808/1811/18 Суддя І інстанції - Конишева О.В.
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),
суддів: Сафронової С.В., Мельника В.В.,
за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Аккум Індастрі до Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю АККУМ ІНДАСТРІ звернулося до суду з вищевказаним позовом, в якому просило:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
-від 03.05.2018 № 677506/41922231 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.04.2018 № 1 на суму 29 168,40 грн. (в т.ч. ПДВ 4861,40 грн.),
-від 03.05.2018 № 677515/41922231 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.04.2018 № 2 на суму 28 623,60 грн. (в т.ч. ПДВ 4770,60 грн.);
-від 03.05.2018 № 677525/41922231 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.04.2018 № 3 на суму 28 302,00 грн. (в т.ч. ПДВ 4717,00 грн.);
-від 12.06.2018 № 783840/41922231 про відмову у реєстрації податкової накладної від 21.05.2018 № 1 на суму 6 200,40 грн. (в т.ч. ПДВ 1033,40 грн.),
в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю Аккум Індастрі .
Зобов'язати Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: від 16.04.2018 № 1 на суму 29 168,40 грн. (в т.ч. ПДВ 4861,40 грн.), від 16.04.2018 № 2 на суму 28 623,60 грн. (в т.ч. ПДВ 4770,60 грн.), від 16.04.2018 № 3 на суму 28 302,00 грн. (в т.ч. ПДВ 4717,00 грн.), 21.05.2018 № 1 на суму 6 200,40 грн. (в т.ч. ПДВ 1033,40 грн.), подані Товариством з обмеженою відповідальністю Аккум Індастрі , з дати подання їх на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що в рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних не зазначено підкреслень тих документів, які на думку контролюючого органу не надані, що робить ці рішення формальними, та такими, що не гуртуються на результатах аналізу пакету документів платника податків, які надавалися до перевірки і свідчать про реальний характер господарських операцій. Крім того вказує, що підприємство не підпадає під критерії ризиковості, що визначені пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2018 року позов було задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням Головне управління ДФС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просила постанову суду скасувати та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Вказує, що підставою прийняття оскаржених рішень було ненадання підприємством копій первинних документів, передбачених пунктом 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117. Суд не навів жодного аргументу щодо оцінки доказів наведених відповідачами, а саме щодо недоліку пакету документів наданого позивачем на розгляд Комісії, що і обумовило прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних. Вказує також, що Наказ № 567 від 13.06.2017 року на який посилається суд був чинний лише до 21.02.2018 року після чого набрав чинності Постанова КМУ від 21.02.2018 року № 117. Крім того предметом спору є не реальність господарських операцій , а законність та обґрунтованість рішення суб'єкта владних повноважень.
У судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник Головного управління ДФС у Запорізькій області підтримав вимоги апеляційної скарги з викладених у ній підстав представник позивача не з'явився, про час та місце слухання справи повідомлялися належним чином.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального права, правову оцінку досліджених судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Профільними видами діяльності підприємства є Виробництво батарей і акумуляторів (код КВЕД 27.20), Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (код КВЕД 45.31).
В ході здійснення господарської діяльності ТОВ Аккум Індастрі у виробництві акумуляторних батарей використовуються різні складові частини, зокрема:
1.Електроліт (УКТ ЗЕД НОМЕР_1) - договір поставки № 020318 від 02.02.2018 р., постачальник ТОВ Неохим В (код ЄДРПОУ 33813241);
2.Сода каустична луска (УКТ ЗЕД НОМЕР_2) - договір поставки № 166/230418 від 29.03.2018 р., постачальник ТОВ Анеда (код ЄДРПОУ 36221736);
3.Селітра натрієва (УКТ ЗЕД НОМЕР_3) - договір поставки № 4400 від 23.03.2018 р., постачальник ТОВ Харківторгсервіс (код ЄДРПОУ 39537770);
4.Комплектуючі (УКТ ЗЕД 8507) - договір поставки № 2/01-03 від 01.03.2018 р., постачальник ТОВ Ритм (код ЄДРПОУ 02970104);
5.Мазут паливний 100 зольний мало сірчистий низькопарафіністий (УКТ ЗЕД НОМЕР_4) - договір поставки № АІТХП-210318(1) від 21.03.2018 р., постачальник ТОВ Технохімпостач (код ЄДРПОУ 40009323);
З ТОВ Аккум Індастрі у трудових відносинах перебувають фахівці відповідних професій, а саме: станом на 01.04.2018 р., на підприємстві, працювало 33 найманих працівники, а станом на 01.06.2018 р. 40 найманих працівники
Так між ТОВ Аккум Індастрі (Постачальник) та ТОВ ТД Аккумтрейд (Покупець) укладеного договір поставки № 1 від 06.03.2018 р.
Так, 16.04.2018 р. ТОВ Аккум Індастрі за видатковою накладною № 2 було реалізовано 42 акумуляторні батареї на суму 29168,40 грн. в тому числі ПДВ 4861,40 грн., за видатковою накладною № 3 було реалізовано 41 акумуляторну батарею на суму 28623,60 грн. в тому числі ПДВ 4770,60 грн., за видатковою накладною № 4 було реалізовано 15 акумуляторних батарей на суму 28302,00 грн. в тому числі ПДВ 4717,00 грн., за видатковою накладною № 11 від 21.05.2018 р. було реалізовано 7 акумуляторних батарей на суму 6200,40 грн. в тому числі ПДВ 1033,40 грн.
Оскільки склад Покупця - ТОВ ТД Аккумтрейд знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Базова, буд. 4, а склад Постачальника ТОВ Аккум Індастрі знаходяться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Базова, буд. 5, транспортування акумуляторних батарей (переміщення зі складу на склад) відбувалося згідно умов договору поставки (п. 3.1 Договору) за допомогою навантажувача Постачальника, який не передбачає складання товарно-транспортних накладних.
Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПКУ ТОВ Аккум Індастрі було складено податкові накладні № 1 від 16.04.2018, № 2 від 16.04.2018р., № 3 від 16.04.2018р., та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
23.04.2018 до вказаних податкових накладних було отримано квитанції, згідно яких: Документ прийнято. Реєстрація зупинена .
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК … в Єдиному реєстрі РН/РК відповідає вимогам п.п.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку…
Після того як 14.05.2018 позивачем було подано позовну заяву до Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, до Державної фіскальної служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПКУ ТОВ Аккум Індастрі було складено ще одну податкову накладну № 1 від 21.05.2018, та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак 23.05.2018 р. до вказаної податкової накладної як до попередніх також було отримано квитанцію, згідно якої: Документ прийнято. Реєстрація зупинена .
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК … в Єдиному реєстрі РН/РК відповідає вимогам п.п.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку…
На виконання п.56.23. ст.56 ПКУ з боку ТОВ Аккум Індастрі на адресу ДФС було направлено Повідомлення, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, копії договорів та додатків до них, видаткових накладних, та інш. Як зазначено в рішеннях від 03.05.2018 № 677506/41922231, 03.05.2018 № 677515/41922231, 03.05.2018 № 677525/41922231, 12.06.2018 № 783840/41922231, їх не прийнято через те, що надані платником податку копії документів, не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправності спірних у цій справі актів індивідуальної дії та безпідставності їх прийняття, а також невідповідності змісту вимогам, що висуваються до їх обґрунтування та форми.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.
Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622 (який діяв під час виникнення спірних правовідносин), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (який діяв під час виникнення спірних правовідносин), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України ; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Аналізуючи зазначені правові норми суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що фіскальний орган був зобов'язаний у Квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, яким позивача віднесено до переліку ризикових платників. В той же час належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ ВОЛІС ЛТД до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 оскаржувані рішення не містять
Протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку відповідачем не надано ані до суду першої інстанції, ані під час апеляційного перегляду.
У п.п.18-21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з п.2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Як зазначено у п.18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Аналогічні вимоги містить і п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні)№.
В той же час, як вірно зазначено судом першої інстанції відповідачем не надано доказів результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
Згідно з п.19 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено, що під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії.
В той же час відповідачем не надано протоколів засідання Комісії під час прийняття оскаржуваних Рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, матеріалів роботи комісії тощо.
Судом першої інстанції вірно надано оцінку документам первинної податкової та бухгалтерської звітності по взаємовідносинах з ТОВ ТД Аккумтрейд , які підтверджують реальність здійснених господарських операції та вказують на наявність у позивача ділової мети їх вчинення з метою отримання економічного ефекту .
Визнаючи протиправним та скасовуючи рішення відповідача про відмову реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних суд першої інстанції вірно виходив з тих обставин, що останні прийняті без додержання процедури розгляду матеріалів, не наведено мотивації віднесення ТОВ Аккум Індастрі до ризикових платників податків.
Крім того Наказ № 567 від 13.06.2017 року був чинний на час виникнення спірних правовідносин, а тому доводи апеляційної скарги з приводу втрати ним чинності на підставі Постанова КМУ від 21.02.2018 року № 117 є безпідставними.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Дійшовши обґрунтованого висновку про протиправність оскаржених рішень відповідача, суд першої інстанції вірно виходив із того, що належним способом захисту порушеного права є не лише скасування таких рішень відповідача, а й зобов`язання останнього зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, оскільки саме такий спосіб захисту порушеного права є свідченням того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.
Керуючись п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2018 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення в повному обсязі.
В повному обсязі постанова складена 13 березня 2019 року.
Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов
суддя С.В. Сафронова
суддя В.В. Мельник
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2019 |
Оприлюднено | 15.03.2019 |
Номер документу | 80453835 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні