Рішення
від 05.03.2019 по справі 925/1204/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2019 року м. Черкаси

справа № 925/1204/18

Господарський суд Черкаської області у складі: головуючого - судді Скиби Г.М., за участю секретаря судового засідання Хелис Н.М., у відкритому засіданні суду за правилами підготовчого провадження в приміщенні суду розглянув справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Сантехстиль» , м. Черкаси, бул. Шевченка, 398, оф.№2

до комунального підприємства «Придніпровська служба утримання будинків» Черкаської міської ради, м. Черкаси, вул. Надпільна, 330/5

про стягнення 431 261,25 грн. заборгованості та санкцій,

за участю повноважних представників сторін:

від позивача: участі не брав;

від відповідача: участі не брав.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сантехстиль» звернулося до господарського суду Черкаської області з позовом до комунального підприємства «Придніпровська служба утримання будинків» Черкаської міської ради про стягнення заборгованості за поставлені товари сантехнічного призначення згідно договору поставки від 30.03.2018р. №6ПЗ в розмірі 431 261,25 грн., в тому числі 347 422,54 грн. основного боргу, 83 838,71 грн. пені за несвоєчасну оплату поставлених товарів за період з 01.09.2018р. по 19.11.2018р. та відшкодування судових витрат.

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 23.11.2018р. відкрито провадження у справі №925/1204/18 (суддя Єфіменко В.В.). Розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 19.12.2018р. розгляд справи відкладено.

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 14.01.2019р. суд ухвалив справу №925/1204/18 розглянути за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі.

На підставі автоматизованого розподілу справ між суддями, у зв'язку з звільненням судді Єфіменко В.В. з посади у відставку, справу господарського суду №925/1204/18 передано до провадження судді Скибі Г.М.

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 06.02.2019р. прийнято справу №925/1204/18 до провадження судді Скибі Г.М., підготовче засідання призначено на 05.03.2019р.

Сторони, належним чином повідомлені про дату та час судового засідання, участь своїх представників у судове засідання не забезпечили.

До початку судового засідання позивач подав до суду заяву від 11.02.2019р. №13, якою повідомив про недоцільність залучення до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача - Черкаського міськвиконкому. Просить суд провести розгляд справи за відсутності їх представника та повідомляє про визнання позову відповідачем відповідно до листа від 11.01.2019р. №98, яким останній не заперечує існування заборгованості та пропонує розстрочити заборгованість на шість місяців.

Позивач заявою від 28.02.2019р. №16 підтримав заявлені позовні вимоги в повній мірі та підтвердив наявність перемовин з відповідачем щодо узгодження умов, строків та порядку виконання судового рішення у даній справі.

Заявою від 04.03.2019р. №17 позивач повідомив про сплату відповідачем 30 000,00грн. згідно з платіжного доручення від 01.03.2019р. №3143, у зв'язку з чим просить стягнути з відповідача 317422,54 грн. боргу, 83838,71 грн. неустойки у формі пені та судовий збір у сумі 6468,92 грн.

Також позивач заявою від 05.03.2019р. просить повернути з державного бюджету 50 відсотків судового збору у сумі 3234,46 грн., у зв'язку з визнанням відповідачем позову.

До початку підготовчого засідання відповідач подав до суду клопотання від 06.02.2019р. №338 про недоцільність залучення органів місцевого самоврядування до участі у справі та про розгляд справи за відсутності представника відповідача за наявними у справі матеріалами.

Інших доказів сторонами не подано.

Судом з'ясовано та перевірено доказами такі взаємовідносини сторін та обставини:

30.03.2018 р. між комунальним підприємством Придніпровська служба утримання будинків Черкаської міської ради (Покупець- Відповідач по справі), в особі директора ОСОБА_1, що діє на підставі Статуту, та товариством з обмеженою відповідальністю «Сантехстиль» (Постачальник - Позивач по справі), в особі директора ОСОБА_2, що діє на підставі Статуту було укладено договір №6П3 (далі - Договір, а.с. 11-12).

Пунктом 1.1. Договору передбачено, що Постачальник зобов'язується поставити, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити Постачальнику матеріали, товари, продукцію - (Товар).

Згідно п. 1.2 Договору кількість Товару в кожному конкретному випадку вказується згідно накладної Покупця.

Відповідно до п. 2.2 Договору ціна Договору становить 638000 грн.

Відповідно до п. 3.1 Договору розрахунок за поставлений Товар здійснюється шляхом оплати Покупцем відповідно рахунків-фактури або видаткових накладних Постачальника на умовах відстрочки платежу до 60 календарних днів з дати відпуску Товару.

Відповідно до п. 7.4 Договору Покупець за затримку оплати Товару сплачує Постачальнику пеню в розмірі 0,5% від несплаченої суми за кожен день прострочення.

На виконання умов Договору Постачальник у період з 19.06.2018р. по 06.09.2018р. поставив та передав у власність, а Покупець прийняв товар на загальну суму 347422,54 грн., що підтверджується:

- рахунком-фактурою №СС-0000675 від 19.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000568 від 09.06.2018р. на суму 247,12 грн. (а.с. 21, 138);

- рахунком-фактурою №СС-0000671 від 19.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000607 від 23.06.2018р. на суму 8211,24 грн. (а.с. 22, 149);

- рахунком-фактурою №СС-0000676 від 19.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000569 від 23.06.2018р. на суму 1393,61 грн. (а.с. 23, 138);

- рахунком-фактурою №СС-0000680 від 20.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000570 від 20.06.2018р. на суму 193,62 грн.,(а.с. 24, 139)

- рахунком-фактурою №СС-0000681 від 20.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000571 від 20.06.2018р. на суму 1121,62 грн. (а.с. 25, 140);

- рахунком-фактурою №СС-0000683 від 20.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000572 від 20.06.2018р. на суму 303,29 грн., (а.с. 26, 140);

- рахунком-фактурою №СС-0000684 від 20.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000573 від 20.06.2018р. на суму 648,42 грн., (а.с. 27, 141);

- рахунком-фактурою №СС-0000688 від 20.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000574 від 20.06.2018р. на суму 2094,19 грн. (а.с. 28, 141);

- рахунком-фактурою №СС-0000689 від 20.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000575 від 20.06.2018р. на суму 150,15 грн. (а.с. 29, 142);

- рахунком-фактурою №СС-0000690 від 20.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000576 від 21.06.2018р. на суму 790,31 грн. (а.с. 30, 142);

- рахунком-фактурою №СС-0000694 від 21.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000581 від 20.06.2018р. на суму 2214,08 грн. (а.с. 31, 143);

- рахунком-фактурою №СС-0000693 від 21.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000580 від 21.06.2018р. на суму 2129,73 грн.(а.с. 32, 143);

- рахунком-фактурою №СС-0000695 від 21.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000583 від 22.06.2018р. на суму 3115,98 грн. (а.с. 33, 144);

- рахунком-фактурою №СС-0000697 від 22.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000592 від 22.06.2018р. на суму 1385,65 грн. (а.с. 34, 144);

- рахунком-фактурою №СС-0000701 від 22.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000596 від 22.06.2018р. на суму 311,34 грн. (а.с. 35, 146);

- рахунком-фактурою №СС-0000698 від 22.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000593 від 22.06.2018р. на суму 321,87 грн. (а.с. 36, 145);

- рахунком-фактурою №СС-0000699 від 22.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000594 від 22.06.2018р. на суму 460,49 грн. (а.с. 37, 145);

- рахунком-фактурою №СС-0000700 від 22.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000595 від 22.06.2018р. на суму 1454,70 грн., (а.с. 38, 146);

- рахунком-фактурою №СС-0000701 від 22.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000596 від 22.06.2018р. на суму 311,34 грн. (а.с. 39, 146);

- рахунком-фактурою №СС-0000703 від 22.06.2018р.та видатковою накладною №СС-0000597 від 22.06.2018р. на суму 888,26 грн. (а.с. 40, 147);

- рахунком-фактурою №СС-0000705 від 22.06.2018р.та видатковою накладною №СС-0000598 від 22.06.2018р. на суму 583,40 грн. (а.с. 41, 147);

- рахунком-фактурою №СС-0000706 від 22.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000602 від 22.06.2018р. на суму 78,54 грн. (а.с. 42, 148);

- рахунком-фактурою №СС-0000707 від 22.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000605 від 22.06.2018р. на суму 424,78 грн. (а.с. 43, 148);

- рахунком-фактурою №СС-0000708 від 23.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000608 від 23.06.2018р. на суму 2035,26 грн. (а.с. 44, 149);

- рахунком-фактурою №СС-0000709 від 23.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000609 від 23.06.2018р. на суму 3963,76 грн. (а.с. 45, 150);

- рахунком-фактурою №СС-0000710 від 23.06.2018р.та видатковою накладною №СС-0000610 від 23.06.2018р. на суму 190,09 грн. (а.с. 46, 150);

- рахунком-фактурою №СС-0000741 від 25.06.2018р та видатковою накладною №СС-0000617 від 25.06.2018р. на суму 5197,20 грн. (а.с. 47, 151);

- рахунком-фактурою №СС-0000714 від 25.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000614 від 25.06.2018р. на суму 141,68 грн. (а.с. 48, 151);

- рахунком-фактурою №СС-0000720 від 25.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000616 від 25.06.2018р. на суму 63,98 грн. (а.с. 49, 152);

- рахунком-фактурою №СС-0000742 від 26.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000620 від 25.06.2018р. на суму 7306,70 грн. (а.с. 50, 152);

- рахунком-фактурою №СС-0000743 від 27.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000622 від 27.06.2018р. на суму 2508,15 грн. (а.с. 51, 153);

- рахунком-фактурою №СС-0000744 від 27.06.2018р. та видатковою накладною №СС-0000623 від 27.06.2018р. на суму 1919,95 грн. (а.с. 52, 153);

- рахунком-фактурою №СС-0000737 від 27.06.2018р.та видатковою накладною №СС-0000624 від 27.06.2018р. на суму 13,16 грн. (а.с. 53, 154);

- рахунком-фактурою №СС-0000769 від 01.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000632 від 03.07.2018р. на суму 2905,17 грн. (а.с. 54, 175);

- рахунком-фактурою №СС-0000770 від 02.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000633 від 03.07.2018р. на суму 1927,32 грн. (а.с. 55, 174);

- рахунком-фактурою №СС-0000772 від 02.07.2018р.та видатковою накладною №СС-0000634 від 03.07.2018р. на суму 2071,92 грн. (а.с. 56, 174);

- рахунком-фактурою №СС-0000766 від 03.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000638 від 03.07.2018р. на суму 2434,81 грн. (а.с. 57, 173);

- рахунком-фактурою №СС-0000768 від 03.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000637 від 03.07.2018р. на суму 7165,89 грн.(а.с. 58, 173);

- рахунком-фактурою №СС-0000771 від 04.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000641 від 04.07.2018р. на суму 3194,10 грн. (а.с. 59, 172);

- рахунком-фактурою №СС-0000775 від 04.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000642 від 04.07.2018р. на суму 1479,53 грн. (а.с. 60, 172);

- рахунком-фактурою №СС-0000781 від 05.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000643 від 05.07.2018р. на суму 1343,61 грн. (а.с. 61, 171);

- рахунком-фактурою №СС-0000797 від 05.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000644 від 05.07.2018р. на суму 967,66 грн. (а.с. 62, 171);

- рахунком-фактурою №СС-0000798 від 05.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000645 від 05.07.2018р. на суму 1780,04 грн.. (а.с. 63, 164);

- рахунком-фактурою №СС-0000787 від 06.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000648 від 06.07.2018р. на суму 607,17 грн. (а.с. 64, 164);

- рахунком-фактурою №СС-0000790 від 06.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000649 від 06.07.2018р. на суму 2115,94 грн. (а.с. 65, 167);

- рахунком-фактурою №СС-0000799 від 06.07.2018р.та видатковою накладною №СС-0000650 від 06.07.2018р. на суму 638,60 грн. (а.с. 66, 167);

- рахунком-фактурою №СС-0000827 від 11.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000654 від 11.07.2018р. на суму 8789,19 грн. (а.с. 67, 166);

- рахунком-фактурою №СС-0000828 від 11.07.2018р.та видатковою накладною №СС-0000655 від 11.07.2018р. на суму 1421,17 грн. (а.с. 68, 165);

- рахунком-фактурою №СС-0000829 від 11.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000656 від 11.07.2018р. на суму 6874,68 грн.(а.с. 69, 165);

- рахунком-фактурою №СС-0000833 від 12.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000665 від 13.07.2018р. на суму 468 грн. (а.с. 70, 170);

- рахунком-фактурою №СС-0000830 від 12.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000666 від 13.07.2018р. на суму 6084,07 грн. (а.с. 71, 169);

- рахунком-фактурою №СС-0000837 від 13.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000666 від 13.07.2018р. на суму 1993,98 грн. (а.с. 72, 170);

- рахунком-фактурою №СС-0000862 від 18.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000670 від 18.07.2018р. на суму 6680,57 грн. (а.с. 73, 169);

- рахунком-фактурою №СС-0000864 від 18.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000671 від 18.07.2018р. на суму 2564,28 грн. (а.с. 74, 168);

- рахунком-фактурою №СС-0000865 від 18.07.2018р.та видатковою накладною №СС-0000672 від 18.07.2018р. на суму 6918,50 грн. (а.с. 75, 168);

- рахунком-фактурою №СС-0000882 від 20.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000673 від 20.07.2018р. на суму 1648,49 грн. (а.с. 76, 163);

- рахунком-фактурою №СС-0000883 від 20.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000675 від 20.07.2018р. на суму 1812,38 грн. (а.с. 77, 163);

- рахунком-фактурою №СС-0000884 від 20.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000674 від 20.07.2018р. на суму 6362,74 грн. (а.с. 78, 162);

- рахунком-фактурою №СС-0000885 від 23.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000674 від 20.07.2018р. на суму 1125,10 грн. (а.с. 79, 162);

- рахунком-фактурою №СС-0000894 від 24.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000688 від 25.07.2018р. на суму 1087,92грн., (а.с. 80, 161);

- рахунком-фактурою №СС-0000900 від 25.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000686 від 25.07.2018р. на суму 5521,18 грн. (а.с. 81, 162);

- рахунком-фактурою №СС-0000899 від 25.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000687 від 25.07.2018р. на суму 2480,95 грн. (а.с. 82, 161);

- рахунком-фактурою №СС-0000919 від 27.07.2018р.та видатковою накладною №СС-0000692 від 27.07.2018р. на суму 15120,84 грн. (а.с. 83, 160);

- рахунком-фактурою №СС-0000918 від 27.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000692 від 27.07.2018р. на суму 4343,93 грн. (а.с. 84, 160);

- рахунком-фактурою №СС-0000901 від 27.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000693 від 27.07.2018р. на суму 3870,94 грн. (а.с. 85, 159);

- рахунком-фактурою №СС-0000942 від 31.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000697 від 31.07.2018р. на суму 392,56 грн. (а.с. 86, 158);

- рахунком-фактурою №СС-0000943 від 31.07.2018р.та видатковою накладною №СС-0000698 від 31.07.2018р. на суму 99,43 грн. (а.с. 87, 158);

- рахунком-фактурою №СС-0000935 від 31.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000694 від 31.07.2018р. на суму 10487,72 грн. (а.с. 88, 157);

- рахунком-фактурою №СС-0000936 від 31.07.2018р.та видатковою накладною №СС-0000695 від 31.07.2018р. на суму 3444,37 грн. (а.с. 89, 156);

- рахунком-фактурою №СС-0000937 від 31.07.2018р. та видатковою накладною №СС-0000696 від 31.07.2018р. на суму 1051,97 грн. (а.с. 90, 155);

- рахунком-фактурою №СС-0000971 від 03.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000703 від 03.08.2018р. на суму 3636,28 грн. (а.с. 91, 177);

- рахунком-фактурою №СС-0000972 від 03.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000704 від 03.08.2018р. на суму 1312216 грн. (а.с. 92, 176);

- рахунком-фактурою №СС-0000973 від 03.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000705 від 03.08.2018р. на суму 2966,14 грн. (а.с. 93, 177);

- рахунком-фактурою №СС-0000990 від 10.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000710 від 10.08.2018р. на суму 4492,52, грн. (а.с. 94, 179);

- рахунком-фактурою №СС-0000989 від 10.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000708 від 10.08.2018р. на суму 13287,98 грн. (а.с. 95, 179);

- рахунком-фактурою №СС-0000991 від 10.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000709 від 10.08.2018р. на суму 3096,64 грн. (а.с. 96, 178);

- рахунком-фактурою №СС-0001017 від 15.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000714 від 16.08.2018р. на суму 15445,94 грн. (а.с. 97, 181);

- рахунком-фактурою №СС-0001018 від 15.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000715 від 16.08.2018р. на суму 4706,03грн. (а.с. 98, 180);

- рахунком-фактурою №СС-0001019 від 15.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000716 від 16.08.2018р. на суму 2021,20 грн. (а.с. 99, 180);

- рахунком-фактурою №СС-0001016 від 16.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000726 від 17.08.2018р. на суму 4311,77 грн. (а.с. 100, 182);

- рахунком-фактурою №СС-0001024 від 17.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000727 від 17.08.2018р. на суму 1773,31 грн. (а.с. 101, 182);

- рахунком-фактурою №СС-0001035 від 17.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000725 від 17.08.2018р. на суму 1984,14 грн. (а.с. 102, 181);

- рахунком-фактурою №СС-0001057 від 23.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000732 від 23.08.2018р. на суму 5507,74 грн. (а.с. 103, 187);

- рахунком-фактурою №СС-0001058 від 23.08.2018р.та видатковою накладною №СС-0000733 від 23.08.2018р. на суму 6085,32 грн. (а.с. 104, 187);

- рахунком-фактурою №СС-0001059 від 23.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000734 від 23.08.2018р. на суму 10493,95грн. (а.с. 105, 186);

- рахунком-фактурою №СС-0001097 від 29.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000734 від 23.08.2018р. на суму 8665,63 грн. (а.с. 106, 186);

- рахунком-фактурою №СС-0001098 від 29.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000739 від 29.08.2018р. на суму 11288,19 грн., (а.с. 107, 185);

- рахунком-фактурою №СС-0001099 від 29.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000740 від 29.08.2018р. на суму 3883,20 грн. (а.с. 108, 184);

- рахунком-фактурою №СС-0001120 від 31.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000742 від 31.08.2018р. на суму 2257,85 грн. (а.с. 109, 183);

- рахунком-фактурою №СС-0001121 від 31.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000743 від 04.09.2018р. на суму 9865,59 грн. (а.с. 110, 188);

- рахунком-фактурою №СС-0001122 від 31.08.2018р. та видатковою накладною №СС-0000744 від 31.08.2018р. на суму 6053,46 грн. (а.с. 111, 183);

- рахунком-фактурою №СС-0001140 від 06.09.2018р. та видатковою накладною №СС-0000746 від 06.09.2018р. на суму 18879,14 грн. (а.с. 112, 191);

- рахунком-фактурою №СС-0001141 від 06.09.2018р.та видатковою накладною №СС-0000747 від 06.09.2018р. на суму 16773,30 грн. (а.с. 113, 189);

- рахунком-фактурою №СС-0001142 від 06.09.2018р.та видатковою накладною №СС-0000748 від 06.09.2018р. на суму 2019,80 грн. (а.с. 114, 190).

Вказаний товар був отриманий без зауважень уповноваженими особами Покупця, які діяли на підставі довіреностей:

№339 від 06.06 2018р. (а.с. 135),

№94 від 03.07. 2018р. (а.с. 136),

№112 від 01.08.2018р. (а.с. 137),

№122 від 04.09. 2018р. (а.с. 134).

Пунктом 3.1 Договору передбачено, що розрахунок за поставлений Товар здійснюється шляхом оплати Покупцем відповідно до рахунків-фактури або видаткових накладних Постачальника на умовах відстрочки платежу до 60 календарних днів з дати відпуску Товару.

Покупець не виконав належним чином умови Договору в частині оплати вартості товару в обумовлені строки, у зв'язку з чим Продавцем було направлено на адресу Покупця претензії по погашенню заборгованості №4 від 24.10.2018р. (а.с. 123-124), №5 від 07.11.2018р. (а.с. 128-129).

Відповідач листом №2603 від 05.11.2018р. повідомив позивача, що у зв'язку з тяжким фінансовим станом комунального підприємства «Придніпровська служба утримання будинків» Черкаської міської ради не має змоги здійснити погашення заборгованості, у разі належного фінансування погашення заборгованості буде проведено у найкоротший термін (а.с. 132).

Таким, чином, сума основного боргу Відповідача перед Позивачем станом на момент подачі цього позову по Договору становила 347 422,54 грн. На вказану суму основного боргу Позивач нарахував відповідно до п. 7.4 Договору пеню у сумі 83 838,71 грн.

01 березня 2019 року відповідач сплатив позивачу 30000,00 грн. заборгованості на підставі платіжного доручення №3143.

Невиконання Відповідачем взятих на себе зобов'язань стало підставою звернення Позивача до суду для захисту порушеного права та примусового стягнення боргу з Відповідача.

Відповідач вимоги не заперечив, визнав заборгованість, до моменту прийняття рішення судом частково погасив борг. Доводи позивача не спростував. Доказів повного погашення боргу не надано.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності та за внутрішнім переконанням, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають до часткового задоволення.

Згідно з постановою Пленуму Верховного суду України від 18.12.2009р. №14 Про судове рішення у цивільній справі , рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги цивільного судочинства, вирішив справу згідно з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, а також правильно витлумачив ці норми. Обґрунтованим визнається рішення, ухвалене на основі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених доказами, які були досліджені в судовому засіданні і які відповідають вимогам закону про їх належність та допустимість, або обставин, що не підлягають доказуванню, а також якщо рішення містить вичерпні висновки суду, що відповідають встановленим на підставі достовірних доказів обставинам, які мають значення для вирішення справи.

У відповідності з положеннями постанови пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012р. №6 Про судове рішення рішення з господарського спору повинно прийматись у відповідності з нормами матеріального і процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими господарським судом, тобто з'ясованими шляхом дослідження та оцінки судом належних і допустимих доказів у конкретній справі.

Сторони за договором є суб'єктами господарювання та самостійними юридичними особами, що підтверджено витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Місце проведення господарської діяльності сторін відповідає місцю їх реєстрації згідно даних ЄДРПОУ - положення ст. 93 ЦК України.

Згідно ч. 3 ст. 5 Господарського кодексу України (далі - ГК України) суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні здійснювати свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Частина 2 ст. 13 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачає зобов'язання особи при здійсненні своїх прав утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб.

Між сторонами виникли та існують договірні відносини оплатної поставки товару на підставі письмового строкового оплатного двостороннього консенсуального договору.

За змістом ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

За правовою природою спірний договір поставки від 30.03.2018р. №6П3 є договором купівлі-продажу і відповідає вимогам ст. 655 Глави 54 ЦК України, якою встановлено, що одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві) та отримати гроші, а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно ч.1 ст. 173 ГК України зобов'язання, що виникає між суб'єктами господарювання, в силу якого один суб'єкт зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта, або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку, є господарським зобов'язанням.

Згідно ч. 1 ст. 174 ГК України господарські зобов'язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.

Суд вважає, що сторонами досягнуто згоди по всіх істотних умовах договору. Договір поставки від 30.03.2018р. №6П3 не заперечений сторонами, не визнаний судом недійсним та не розірваний в установленому порядку. Суд також враховує презумпцію правомірності правочину (положення ст. 204 ЦК України).

Позивач у період з 19.06.2018р. по 06.09.2018р.. здійснив поставку, а Відповідач прийняв товар сантехнічного призначення на загальну суму 347 422,54 грн., що підтверджується рахунками-фактурою, видатковими накладними та не оспорюється сторонами. Претензій щодо кількості, якості та асортименту отриманого товару не заявлено.

Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Як встановлено судом, між Позивачем та Відповідачем було узгоджено строк сплати за отриманий товар, який визначений п. 3.1 Договору - Покупець зобов'язується розрахуватись за поставлений Товар шляхом оплати Покупцем відповідно до рахунків-фактури або видаткових накладних Постачальника на умовах відстрочки платежу до 60 календарних днів з дати відпуску Товару.

Суд враховує відсутність претензій Відповідача стосовно неналежної поставки товару, недопоставки товару чи іншого невиконання умов спірного договору.

Суд також враховує, що Відповідач свої зобов'язання в частині належної та повної оплати за вже отриманий товар належним чином не виконав.

Строк виконання Відповідачем грошового зобов'язання перед позивачем за Договором є таким, що настав.

Відповідно до ст.ст. 525, 526, 530 ЦК України зобов'язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог чинного законодавства. Одностороння відмова від зобов'язання не допускається, якщо інше не передбачено договором або законом.

Суд враховує часткову оплату товару відповідачем вже після відкриття провадження у справі - 30000,00 грн. перераховано по платіжному дорученню №3143 від 01.03.2019р. та прийнято позивачем. Провадження в цій частині належить закрити за відсутністю предмету спору.

Частиною першою ст. 692 ЦК України передбачено, що покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару, тому суд вважає обґрунтованим та доведеним право Позивача на стягнення з Відповідача суми заборгованості за поставлений товар у розмірі 317422,54 грн. Позов в цій частині підлягає до задоволення.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язань, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Штрафними санкціями у відповідності з ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.

Договір про забезпечення виконання зобов'язання у виді неустойки сторонами укладено в письмовому виді відповідно до приписів ст.ст. 546, 549 ЦК України.

В п. 7.4 Договору закріплено, що Покупець за затримку оплати Товару сплачує Постачальнику пеню в розмірі 0,5% від несплаченої суми за кожен день прострочення.

На підставі вказаних вимог Позивачем нараховано Відповідачу 83 838,71 грн. пені за несвоєчасну оплату поставлених товарів за період з 01.09.2018р. по 19.11.2018р., які просить стягнути з відповідача.

Розрахунок перевірено судом за допомогою калькулятора санкцій апаратного комплексу Ліга-Закон .

Виконаний позивачем розрахунок вимоги виконано вірно та не перевищує сум можливого нарахування. 83 838,71 грн. пені, підлягають до стягнення з відповідача на користь позивача.

Відповідно до ст.ст. 74, 76-79 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Обов'язок доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб'єктивного права.

Відповідно до ст. ст. 13 Господарського процесуального кодексу України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Суд зазначає, що проведення оплати відповідачем під час розгляду справи та неподання ним доказів у справу про оплату - має враховуватись виконавчою службою при виконанні рішення суду в ході виконавчого провадження. Суд вважає, що відповідач мав достатньо часу для надання доказів про проведення розрахунку.

Суд, з урахуванням поданих відповідачем документів, видів діяльності відповідача - виключно обслуговування житлового фонду та заборона будь-якої іншої діяльності, в врахуванням матеріалів справи, позиції представників сторін, керуючись приписами ст. 239 ГПК України, вважає за можливе частково задовольнити клопотання відповідача про розстрочення стягнення з метою реального виконання рішення суду. Належить розстрочити виконання рішення суду на 3 місяці, рівними частинами, зі щомісячною сплатою на користь позивача по 133753,75 грн. до 30 числа місяця після набрання рішенням законної сили.

Згідно ст. 129 ГПК України судові витрати належить покласти на Відповідача та стягнути на користь позивача 3234,46 грн. судового збору.

Відповідно до приписів ст. 130 ГПК України при визнанні позовних вимог відповідачем з останнього стягується 50% судового збору на користь позивача. Решта 50% сплаченого судового збору підлягають поверненню з державного бюджету позивачу за його мотивованою письмовою заявою.

Керуючись ст.ст. 129-130, 185, 231-233, 236-241 ГПК України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Стягнути з відповідача: комунального підприємства Придніпровська служба утримання будинків Черкаської міської ради, м. Черкаси, вул. Надпільна, 330/5, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 36701792, номер рахунку в банку невідомий

на користь позивача: товариства з обмеженою відповідальністю «Сантехстиль» , м. Черкаси, бул. Шевченка, 398, оф.№2, ідентифікаційний номер ЄДРПОУ 39099487, номер рахунку в банку невідомий

317422,54 грн. заборгованості, 83838,71 грн. пені та 3234, 46 грн. судового збору.

Провадження в частині сплати 30000, грн. боргу - закрити.

Розстрочити виконання рішення суду рівними частинами на 3 місяці, зі сплатою до 30 числа кожного місяця:

105807,51 грн. до 30 квітня 2019р.;

105807,51 грн. до 30 травня 2019р.;

105807,52 грн. до 30 червня 2019р.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складення повного судового рішення. Сторони у справі протягом цього строку мають право подати апеляційну скаргу безпосередньо до суду апеляційної інстанції на вказане рішення.

Повне рішення складено 14.03.2019р.

Суддя Г.М. Скиба

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено15.03.2019
Номер документу80457665
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1204/18

Ухвала від 25.03.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Рішення від 05.03.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 05.03.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 06.02.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 14.01.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

Ухвала від 19.12.2018

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

Ухвала від 23.11.2018

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні