Постанова
від 07.12.2010 по справі 2а-5594/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-5594/10/2370

07.12.2010 р. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Трофімової Л.В.,

при секретарі - Левчуку А.С.,

за участю: представника позивача -ОСОБА_1 за довіреністю; представника відповідача -не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області до дочірнього підприємства Черкаситорф державного підприємства Київторф про стягнення економічних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Держцінінспекція в Черкаській області звернулась до суду з адміністративним позовом до ДП Черкаситорф ДП Київторф про стягнення економічних санкцій

Позивач стверджував, що відповідач не виконує рішення від 19.10.2010 р. № 228 про застосування до нього економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в сумі 31 430 грн. 82 коп.

На підставі наведених обставин позивач просив стягнути з відповідача вищевказану заборгованість.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги в повному обсязі та просила їх задовольнити.

Відповідач письмових заперечень проти адміністративного позову не подав, у судове засідання свого представника не направив.

Заслухавши пояснення представника позивача, відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

ДП Черкаситорф ДП Київторф зареєстровано суб'єктом підприємницької діяльності Черкаською районною державною адміністрацією Черкаської області 03.04.2001 р. (ідентифікаційний код 31471283).

В період з 4 жовтня 2010 р. по 15 жовтня 2010 року посадовими особами позивача проведено планову перевірку відповідача з питань дотримання порядку встановлення та застосування цін на паливно-енергетичні ресурси, що відпускаються населенню для побутових потреб відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996р. № 1548 та розпорядження голови Черкаської обласної державної адміністрації від 25.09.2006 р. № 400 Про внесення змін до розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації від 21.01.2002 № 32 .

Під час перевірки позивачем було встановлено, що при формуванні, встановленні та застосуванні роздрібної ціни на торф'яні брикети, що відпускаються для побутових потреб населення, завищено граничний рівень рентабельності. Замість 18 відсотків встановлених розпорядженням голови Черкаської обласної державної адміністрації від 25.09.2006 р. № 400 Про внесення змін до розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації від 21.01.2002 № 32 , підприємством в період з 15.05.2009 р. по 31.05.2010 р. застосовувалась рентабельність у розмірі 20 відсотків. Сума необґрунтованої виручки склала 10 476 грн. 94 коп.

За результатами зазначеної перевірки працівниками державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області складено акт від 15.10.2010 р. № 2358.

На підставі вищевказаного акту перевірки начальником державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області ОСОБА_2 прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 19.10.2010 р. № 228 на загальну суму 31 430 грн. 82 коп., з яких необґрунтовано отримана виручка 10 476 грн. 94 коп. та штраф у сумі 20 953 грн. 88 коп., що разом з вимогою щодо усунення порушень законодавства про порядок встановлення і застосування цін від 19.10.2010 року № 3946 та претензією від 19.10.2010 року № 3947 направлено відповідачу.

Статтею 10 Закону України Про ціни і ціноутворення від 03.12.1990 р. № 507-XII передбачено, що зміна рівня державних фіксованих та регульованих цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг здійснюється в порядку і в строки, що визначаються тими органами, які відповідно до цього Закону затверджують або регулюють ціни (тарифи).

Держцінінспекція в межах повноважень, передбачених Законом України Про ціни та ціноутворення від 03.12.1990 р. № 507-ХІІ; постановою Кабінету Міністрів України Питання Державної інспекції з контролю за цінами від 13.12.2000 р. № 1819 здійснює перевірки з питань додержання порядку формування, встановлення та застосування цін і тарифів, що регулюються державою. Статтями 4, 8 вказаного Закону передбачено, що уряд України визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами). Кабінетом Міністрів України можуть вводитись інші методи державного регулювання цін і тарифів.

Частина 1 статті 14 Закону України Про ціни і ціноутворення від 03.12.1990 р. № 507-ХІІ передбачає відповідальність за порушення державної дисципліни цін: вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в дохід відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Відповідно до п.1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 р. N 298/519, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. за N 1047/6238, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного законодавства в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.

Пунктом 1.6 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 р. N 298/519, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. за N 1047/6238 передбачено, що необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами.

При цьому, під виручкою від продажу товарів, робіт, послуг при вирішенні спору про стягнення економічних санкцій слід розуміти суму коштів, фактично отриманих господарюючим суб'єктом на розрахунковий рахунок чи в касу підприємства (п.2 оглядового листа Вищого Господарського суду України від 16.12.2004 р. N 01-8/3273 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про ціни і ціноутворення").

Крім того, відповідно до приписів статті 1 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" від 03.07.98 N 727/98, виручкою від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) вважається сума, фактично отримана суб'єктом підприємницької діяльності на розрахунковий рахунок або (та) в касу за здійснення операцій з продажу продукції (товарів, робіт, послуг).

Рішення державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області від 19.10.2010 р. № 228 відповідачем не виконано і у встановленому законодавством порядку не оскаржено, економічні санкції не сплачені.

За цих обставин, суд знаходить вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем -суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 160, 162 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з дочірнього підприємства Черкаситорф державного підприємства Київторф (19630, Черкаська область, Черкаський район, смт. Ірдинь, вул. Леніна, 2, ідентифікаційний код 31471283) у дохід бюджету через Державну інспекцію з контролю за цінами в Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, ідентифікаційний код 22791597) економічні санкції в сумі 31 430 (тридцять одна тисяча чотириста тридцять) грн. 82 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Постанова складена в повному обсязі 10 грудня 2010 р.

Суддя Л.В.Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено15.03.2019
Номер документу80458592
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5594/10/2370

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні