ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
15 березня 2019 року Справа № 280/84/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження, в порядку письмового провадження, адміністративну справу за позовом
про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) до Повного товариства "ЛОМБАРД ПОЗИЧКА "ТОВ "ФІНАНСОВИЙ ДВІР" І КОМПАНІЯ" (далі - відповідач), в якому позивач просить: стягнути з Повного товариства "ЛОМБАРД ПОЗИЧКА "ТОВ "ФІНАНСОВИЙ ДВІР" І КОМПАНІЯ" (69124, м. Запоріжжя, вул. Хортицьке шоссе, 46, код ЄДРПОУ 36689608) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місце знаходження патника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн.
Ухвалою суду від 11 лютого 2019 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, а перше судове засідання призначено 05 березня 2019 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ломбардом порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме: пункт 2.6 розділу 2 Порядку, станом на 22 серпня 2018 року Ломбардом не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок за 2017 рік. Враховуючи викладене, позивачем до ПОВНОГО ТОВАРИСТВА "ЛОМБАРД ПОЗИКА" TOB "ФІНАНСОВИЙ ДВІР" І КОМПАНІЯ" застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 грн. (сімнадцять тисяча гривень).
Представник Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг позовні вимоги підтримує у поновному обсязі.
Представник Повного товариства "ЛОМБАРД ПОЗИЧКА "ТОВ "ФІНАНСОВИЙ ДВІР" І КОМПАНІЯ" до суду не надано відзиву, так як і не надано будь-яких заяв та клопотань.
Про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , затвердженого 23 листопада 2011 року Указом Президента України №1070/2011, передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
У пункті 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг зазначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення
У статті 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг зазначено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 2 частини 1 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг ).
Як зазначено у частиною 1 статті 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
12 вересня 2018 Директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено відносно відповідача ОСОБА_2 №720/1049/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. На суму 17000 грн.
Зазначену постанову винесено на підставі Акту про правопорушення вчинені на ринку Повним товариством ЛОМБАРД ПОЗИЧКА ТОВ ФІНАНСОВИЙ ДВІР І КОМПАНІЯ на ринку фінансових послуг від 22 серпня 2018 року №1049/16-3/13, відповідно до якого Ломбардом порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме: пункт 2.6 розділу 2 Порядку, станом на 22 серпня 2018 року Ломбардом не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок за 2017 рік.
Суд зазначає, що відповідач не надав до суду доказів визнання протиправною та скасування ОСОБА_2 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №720/1049/16-3/13-П від 12 вересня 2018 року.
Згідно з частиною 3 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Таким чином, суд вважає, що позивачем доведено факт наявності порушень відповідачем законодавства у сфері ринків фінансових послуг, ОСОБА_2 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №720/1049/16-3/13-П від 12 вересня 2018 року винесена правомірно, в межах повноважень та на підставі законодавства України.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як встановлено частиною 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача штрафу у сумі 17000 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг є обґрунтованими, зазначена сума відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав. Відзив на позовну заяву відповідач не надав, доводи позивача не спростував.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки, відповідно до приписів статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 3, код ЄДРПОУ 38062828) до Повного товариства "ЛОМБАРД ПОЗИЧКА "ТОВ "ФІНАНСОВИЙ ДВІР" І КОМПАНІЯ" (69124, м. Запоріжжя, вул. Хортицьке шоссе, 46, код ЄДРПОУ 36689608) про стягнення штрафу, - задовольнити.
Стягнути з Повного товариства "ЛОМБАРД ПОЗИЧКА "ТОВ "ФІНАНСОВИЙ ДВІР" І КОМПАНІЯ" (69124, м. Запоріжжя, вул. Хортицьке шоссе, 46, код ЄДРПОУ 36689608) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місце знаходження патника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" символ звітності 106) штраф у сумі 17000 грн.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 15 березня 2019 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2019 |
Оприлюднено | 17.03.2019 |
Номер документу | 80475683 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адмінправопорушення
Коростишівський районний суд Житомирської області
Рибнікова М. М.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні