Рішення
від 14.03.2019 по справі 810/2178/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 березня 2019 року м.Київ справа № 810/2178/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тетіївський пряник до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю Тетіївський пряник (далі - позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Київській області (далі - відповідач ) про скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС у Київській області від 29.09.2017 №0045751207, від 29.09.2017 № НОМЕР_1.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що не погоджується з висновками Акта документальної позапланової виїзної перевірки від 15.09.2017 № 3813/10-36-12-07/36178864 (далі - Акт перевірки), на підставі яких було прийнято спірне податкове повідомлення-рішення і вважає висновки зазначеного Акта безпідставними та незаконними з огляду на наступне.

Так, позивач зазначив, що відповідачем зроблено помилкові висновки щодо завищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 27813,81 грн. Контролюючим органом помилково віднесено до документів, що підтверджують фактичну сплату податкової накладної № 4209 від 30.06.2017 платіжне доручення № 3188 від 30.05.2017 та платіжне доручення № 3191 від 01.06.2017.

Також позивач зазначив, що хибним є висновок контролюючого органу про порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН на загальну суму ПДВ 4852,35 грн. за червень 2017 року. Податкова накладна № 26 від 21.06.2017 була подана на реєстрацію 14.07.2017, про що свідчить повідомлення № 1, проте повідомлення № 3 про отримання контролюючим органом податкової накладної надійшло тільки 19.07.2017, отже, податкова накладна була зареєстрована в ЄРПН з порушенням строку з вини контролюючого органу.

Крім того, позивач посилався на порушення процедури проведення перевірки та оформлення її результатів, а саме, несвоєчасне надсилання запитів, необґрунтовану відмову з розгляду заперечень на акт перевірки, неповідомлення позивача про місце і час розгляду заперечень на акт перевірки.

Відповідач проти позову заперечує, у відзиві на позовну заяву (том 1 а.с. 212-215) вказує, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем правомірно і у відповідності до вимог чинного податкового законодавства. В обґрунтування заперечень посилався на обставини, викладені в Акті перевірки та на те, що в ході проведення перевірки на адресу позивача було направлено запити про надання документів від 04.09.2017 та від 11.09.2017, проте під час перевірки позивачем не було надано первинні та інші документи щодо обліку руху коштів всередині підприємства. Також відповідач зазначає, що позивачем включено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню по контрагенту ТОВ ТВП Зодіак за червень 2017 року у сумі 7902,00 грн., однак в ході проведення перевірки встановлено, що платником включено фактично сплачену суму бюджетного відшкодування за товари, отримані за травень 2017 року.

Також, згідно з ІС Єдиний реєстр податкових накладних , податкова накладна та/або розрахунок коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, виписана ТОВ Тетіївський пряник від 21.06.2017 № 26, зареєстрована в ЄРПН 19.07.2017, тобто з порушенням законодавчо встановлених термінів.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.05.2018 відкрито провадження в адміністративній справі №810/2178/18, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання, витребувано докази по справі від сторін.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.06.2018 продовжено строк проведення підготовчого провадження по справі на 30 календарних днів та відкладено підготовче засідання на 13.08.2019.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.08.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 06.09.2018.

У судовому засіданні 19.09.2018 представником позивача до Київського окружного адміністративного суду подано клопотання від 19.09.2018 про розгляд справи в порядку письмового провадження (том 2 а.с. 33).

У судовому засіданні 19.09.2018 представник відповідача проти розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечував.

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Приймаючи до уваги подане представником позивача клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження, враховуючи відсутність заперечень у представника відповідача та те, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, у витребуванні додаткових доказів суд прийшов до висновку здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.09.2018 постановлено здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Тетіївський пряник зареєстровано як юридична особа 08.09.2009 (ідентифікаційний код 36178864), номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 13491020000000485, за адресою: 09800, Київська область, Тетіївський район, місто Тетіїв, вулиця Цвіткова, будинок 69, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія ААБ № 327626 (том 1, а.с. 65).

Товариство з обмеженою відповідальністю Тетіївський пряник є платником податку на додану вартість з 01.09.2011 згідно Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100348056 від 01.09.2011 (том 1 а.с. 209).

Між позивачем та Тетіївським відділенням Білоцерківської ОДПІ 28.11.2016 було укладено договір № 281120165 про визнання електронних документів (том 1 а.с. 178-180). Зазначений договір був прийнятий Тетіївською ОДПІ, про що свідчать копії квитанції № 2 (том 1 а.с. 177).

Завідувачем сектора контролю за відшкодуванням ПДВ території обслуговування Білоцерківської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_1 відповідно до наказу Головного управління ДФС у Київській області від 31.08.2017 № 1559 та направлення на перевірку від 31.08.2017 року № 2015, виданих ГУ ДФС у Київській області з 31.08.2017 по 13.09.2017 згідно пп. 20.1.4 п. 20.1. ст. 20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.8. п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ Тетіївський пряник (код ЄДРПОУ 36178864) з питань правомірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника у банку по декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року.

Під час проведення перевірки на адресу ТОВ Тетіївський пряник було надіслано запити про надання документів № 1/10-36-12-07 від 04.09.2017 року та № 2/10-36-12-07 від 11.09.2017.

Згідно акту від 04.09.2017 про отримання документів щодо фінансово-господарської діяльності за червень 2017 року по ТОВ Тетіївський пряник , позивачем було надано документи щодо фінансово-господарської діяльності за червень 2017 року по ТОВ Тетіївський пряник (том 1 а.с. 60-62).

Згідно акту від 11.09.2017 про отримання документів щодо фінансово-господарської діяльності за червень 2017 року по ТОВ Тетіївський пряник , позивачем було надано документи щодо фінансово-господарської діяльності за червень 2017 року по ТОВ Тетіївський пряник (том 1 а.с. 58-59).

Згідно відповіді ТОВ Тетіївський пряник за вих. № 49 від 12.09.2017 на запит № 1/10-36-12-07 від 04.09.2017 року та № 2/10-36-12-07 від 11.09.2017, позивач надав копії документів, які не були надані раніше (том 1 а.с. 63-64).

Результати перевірки оформлено актом від 15.09.2017 №3813/10-36-12-07/36178864 (далі акт перевірки) (том 1, а.с.18-29), згідно якого було встановлено порушення позивачем вимог Кодексу в частині достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються з державного бюджету за червень 2017 року, а саме абз. б п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено заявлену суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 27813,81 грн. за червень 2017 року. Також перевіркою встановлено порушення позивачем п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в частині порушення терміну реєстрації податкових накладних ЄРПН на загальну суму ПДВ 4852,35 грн. за червень 2017 року.

В Акті перевірки зазначено, що ТОВ Тетіївський пряник включено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню по контрагенту ТОВ ТВП Зодіак (код ЄДРПОУ 21124657) за червень 2017 року у сумі ПДВ 7902,00 грн. За результатами аналізу первинних документів рахунку-фактури № СФ-0000498 від 25.05.2017 року на суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн., податкової накладної № 89 від 25.05.2017 року на загальну суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн. (яка включена до складу податкового кредиту за травень 2017 року) та платіжного доручення № 3202 від 07.06.2017 року на загальну суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн. встановлено, що платником фактично сплачено за товари, отримані за травень 2017 року. До перевірки не надано копії платіжних документів, що підтверджують факт оплати по отриманим видатковим накладним № РН-0000563 від 08.06.2017, № РН-0000574 за червень 2017 року. За результатами перевірки встановлено завищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 27814 грн. за червень 2017 року.

Акт перевірки було надіслано позивачу засобами поштового зв'язку, про що свідчить копія поштового конверту з поштовим відправленням з штрих-кодовим ідентифікатором 0911700424653 (том 1 а.с. 30) та отримано позивачем 20.09.2017, про що свідчить повідомлення про відстеження пересилання поштового відправлення за штрих-кодовим ідентифікатором 0911700424653 (том 1 а.с. 30).

Не погоджуючись з висновками, які містяться в Акті перевірки, ТОВ Тетіївський пряник подало заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки ГУ ДФС у Київській області від 15.09.2017 № 3813/10-36-12-07/36178864, про що свідчить заперечення вих. № 50 від 25.09.2017 року (том 1 а.с. 74-81).

Заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки були направлені позивачем засобами поштового зв'язку 25.09.2017 року, про що свідчить опис вкладення в цінний лист на адресу Головного управління ДФС у Київській області (том 1 а.с. 35) та квитанція ПАТ Укрпошта від 25.09.2017 (том 1 а.с. 36).

Головним управлінням ДФС у Київській області листом № 6701/10/10-36-12-06-11 від 29.09.2017 залишено без розгляду заперечення ТОВ Тетіївський пряник на акт перевірки (том 1 а.с. 37-38).

Головним управлінням ДФС у Київській області 29.09.2017 на підставі Акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_2, яким виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період червень 2017 року та відсутність права на врахування такої суми від'ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість на суму 27813,81 грн. (том 1 а.с. 31).

Також Головним управлінням ДФС у Київській області 29.09.2017 на підставі Акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 4852,35 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 485,24 грн. (том 1 а.с. 32-33).

Податкові повідомлення-рішення були оскаржені позивачем в адміністративному порядку шляхом подання до ДФС України первинної скарги за вих. № 56 від 20.10.2017 на податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС України у Київській області № НОМЕР_2 та № НОМЕР_1 від 29.09.2017 (том 1 а.с. 156-166).

Про направлення ДФС України первинної скарги про оскарження податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС у Київській області від 29.09.2017 року №0045751207 та № НОМЕР_1 позивач повідомив Головне управління ДФС у Київській області шляхом надсилання 20.10.2017 року повідомлення, про що свідчить повідомлення № 55 від 20.10.2017 (а.с. 40).

Відповіді ДФС України на первинну скаргу про оскарження податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС у Київській області від 29.09.2017 року №0045751207 та № НОМЕР_1 матеріали справи не містять.

Не погоджуючись із податковими повідомленнями-рішеннями та висновками, які містяться в Акті перевірки Головного управління ДФС у Київській області ТОВ Тетіївський пряник за захистом порушених прав та інтересів звернулось до Київського окружного адміністративного суду із позовом з вимогою про визнання податкових повідомлень-рішень протиправними та їх скасування.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Стосовно податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області від 29.09.2017 №0045751207, яким виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за червень 2017 року та відсутність права на врахування такої суми від'ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість на суму 27813,81 грн. судом встановлено таке.

Перевіркою встановлено, що ТОВ Тетіївський пряник включено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню по контрагенту ТОВ ТВП Зодіак (код ЄДРПОУ 21124657) за червень 2017 року у сумі ПДВ 7902,00 грн. За результатами аналізу первинних документів рахунку-фактури № СФ-0000498 від 25.05.2017 року на суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн., податкової накладної № 89 від 25.05.2017 року на загальну суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн. (яка включена до складу податкового кредиту за травень 2017 року) та платіжного доручення № 3202 від 07.06.2017 року на загальну суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн. встановлено, що платником фактично сплачено за товари, отримані за травень 2017 року. До перевірки не надано копії платіжних документів, що підтверджують факт оплати по отриманим видатковим накладним № РН-0000563 від 08.06.2017, № РН-0000574 за червень 2017 року. За результатами перевірки встановлено завищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 27814 грн. за червень 2017 року.

Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог щодо дотримання позивачем положень податкового законодавства при визначенні позивачем суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, суд виходив з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основним законодавчим актом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства є Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI.

Відповідно до пункту 46.1 Податкового кодексу України (тут і далі - у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань.

Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу України встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно з пунктом 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200 1 .3 ст.200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200 1 .3 ст.200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.7 статті 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Згідно з пунктом 200.8 статті 200 Податкового кодексу України до податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідно до закону.

Згідно з абзацом третім пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з абзацом четвертим пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.Згідно абзацу 1 пункту 201.10. Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з абзацом другим пункту 201.10. Податкового кодексу України, податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до абзацу 4 підпункту 4 пункту 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 (далі - Порядок), який набрав чинності 01.02.2016, платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4). Відповідно до абзацу 5, 6 підпункту 4 пункту 5 розділу V Порядку, залишок від'ємного значення після вирахування суми податкового боргу та суми бюджетного відшкодування (рядок 20 - рядок 20.1 - рядок 20.2) відображається у рядку 20.3.

Відповідно до підпункту 5 пункту 5 розділу V Порядку, сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3), відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 наступного звітного (податкового) періоду.

Як встановлено судом, позивачем 20.06.2017 подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2017 року (том 2 а.с. 24-25), згідно якої у рядку 9 Усього податкових зобов'язань зазначено суму 174 512,00 грн.; у рядку 10.1 Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з основною ставкою у колонці А зазначено суму 1 609 367,00 грн., а у колонці Б 321 873,00 грн.; у рядку 16 Від'ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду проставлено прочерк., так само, як і у рядку 16.1 значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду ; у рядку 17 Усього податкового кредиту зазначено 321 873,00 грн.; в рядку 19 Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду зазначено суму 147 361,00 грн. (р.17 - р.9); у рядку 20.2 підлягає бюджетному відшкодуванню (р.20.2.1 + р.20.2.2) зазначено суму 79 000,00 грн.; у рядку 20.2.1 на рахунок платника у банку зазначено суму 79 000,00 грн.; у рядку 21 сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду зазначено суму 68 361,00 грн.

Про надсилання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 2 а.с. 27).

Про отримання контролюючим органом податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2017 року свідчить квитанція № 2 (том 2 а.с. 26).

З наданих позивачем копій додатків до податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2017 року, судом встановлено наступне.

В Додатку 2 до податкової декларації з податку на додану вартість Довідка про суму від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) зазначено суму 68 361,00 грн., у тому числі за травень 2017 року 68 361,00 грн. (рядок 21 Декларації) (том 2 а.с. 28-29).

Про надсилання Додатку 2 до податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 2 а.с. 30).

В Додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) в таблиці 1 Розрахунок суми бюджетного відшкодування в рядку 1 Сума від'ємного значення, що не перевищує суму, обчислену до пункту 200 1 .3 статті 200 1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вирахуванням суми, зарахованої у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість (рядок 20 - рядок 20.1 декларації звітного (податкового) періоду зазначено суму 147 361,00 грн., в рядку 2 зазначеної таблиці Фактично сплачено у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України (значення рядка Усього графи 6 таблиці 2 зазначено суму 79 000,00 грн., в рядку 3 зазначеної таблиці Сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (зазначається сума рядка 1, яка не більше значення рядка 2) (значення цього рядка переноситься до рядка 20.2 декларації за поточний звітний (податковий) період) зазначено суму 79 000,00 грн. (том 2 а.с. 16).

В Додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) в таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України , зазначений постачальник: ТОВ Призма 14 , ІПН 312008326505, звітний період, у якому виникло від'ємне значення - травень 2017 року, сума 79 000,00 грн.

Про надсилання Додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 2 а.с. 17).

В Додатку 4 до податкової декларації з податку на додану вартість Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізовується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) зазначено, що бюджетне відшкодування, визначене в податковій декларації за звітний (податковий) період у сумі 79000,00 грн. позивач просить перерахувати на рахунок №26008189802 МФО 380805 АТ ОСОБА_2 Аваль (том 2 а.с. 18-19).

Про надсилання Додатку 4 до податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 2 а.с. 20).

Як встановлено судом, позивачем 20.07.2017 подано податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2017 року (том 1 а.с. 193-194), згідно якої у рядку 9 Усього податкових зобов'язань зазначено суму 234 309,00 грн.; у рядку 10.1 Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з основною ставкою у колонці А зазначено суму 1 730 560,00 грн., а у колонці Б 346 112,00 грн.; у рядку 16 Від'ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду зазначено суму 68 361,00 грн., так само, як і у рядку 16.1 значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду ; у рядку 17 Усього податкового кредиту зазначено 414 473,00 грн.; в рядку 19 Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду зазначено суму 180 164,00 грн. (р.17 - р.9); у рядку 20.2 підлягає бюджетному відшкодуванню (р.20.2.1 + р.20.2.2) зазначено суму 64 758,00 грн.; у рядку 20.2.1 на рахунок платника у банку зазначено суму 64 758,00 грн.; у рядку 21 сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду зазначено суму 115 406,00 грн.

Про надсилання податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 1 а.с. 192).

Про отримання контролюючим органом податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року свідчить квитанція № 2 (том 1 а.с. 191).

З наданих позивачем копій додатків до Податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року, судом встановлено наступне.

В Додатку 2 до податкової декларації з податку на додану вартість Довідка про суму від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) зазначено суму 115 406,00 грн., у тому числі за травень 2017 року 68 361,00 грн., за червень 2017 року 47 045,00 грн. (рядок 21 Декларації) (том 1 а.с. 189-190).

Про надсилання Додатку 2 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 1 а.с. 188).

В Додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) в таблиці 1 Розрахунок суми бюджетного відшкодування в рядку 1 Сума від'ємного значення, що не перевищує суму, обчислену до пункту 200 1 .3 статті 200 1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вирахуванням суми, зарахованої у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість (рядок 20 - рядок 20.1 декларації звітного (податкового) періоду зазначено суму 180 164,00 грн., в рядку 2 зазначеної таблиці Фактично сплачено у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України (значення рядка Усього графи 6 таблиці 2 зазначено суму 64 758,00 грн., в рядку 3 зазначеної таблиці Сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (зазначається сума рядка 1, яка не більше значення рядка 2) (значення цього рядка переноситься до рядка 20.2 декларації за поточний звітний (податковий) період) зазначено суму 64 758,00 грн. (том 1 а.с. 196).

В Додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) в таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України , зазначені постачальники:

- ПрАТ Київобленерго (ІПН 232431810368), звітний період, у якому виникло від'ємне значення - червень 2017 року, сума 56 856,00 грн.;

- ТОВ ТВП Зодіак (ІПН 211246518175), звітний період, у якому виникло від'ємне значення - червень 2017 року, сума 7 902,00 грн.

Всього сума від'ємного значення 64 758,00 грн.

Про надсилання Додатку 3 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 1 а.с. 195).

В Додатку 4 до податкової декларації з податку на додану вартість Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізовується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) зазначено, що бюджетне відшкодування, визначене в податковій декларації за звітний (податковий) період у сумі 64 758,00 грн. позивач просить перерахувати на рахунок №26008189802 МФО 380805 АТ ОСОБА_2 Аваль (том 1 а.с. 186-187).

Про надсилання Додатку 4 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 1 а.с. 185).

В Додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість в розділі ІІ Податковий кредит таблиці 2 Операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7% , зокрема, зазначені постачальники ТОВ ТВП Зодіак (рядок 7), ІПН 211246518175, обсяг постачання без податку на додану вартість 123 838,34 грн., сума податку на додану вартість за основною ставкою 24 767,66 грн., ПрАТ Київобленерго (рядок 10), ІПН 232431810368, обсяг постачання без податку на додану вартість 284 280,13 грн., сума податку на додану вартість за основною ставкою 56 856,03 грн. (том 1 а.с. 183).

Про надсилання Додатку 5 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року свідчить квитанція № 1 (том 1 а.с. 181).

Отже, по контрагенту ТОВ ТВП Зодіак позивачем до складу податкового кредиту за червень 2017 року включено суму податку на додану вартість у розмірі 24 767,66 грн., обсяг постачання без податку на додану вартість становить 123 838,34 грн., з яких в Додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) в таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України по постачальнику ТОВ ТВП Зодіак включено суму 7 902,00 грн.

На підтвердження правомірності формування податкового кредиту за червень 2017 року та відповідно суми від'ємного значення податку на додану вартість у червні 2017 року у розмірі 7 902,00 грн. Позивачем було надано до суду договір поставки товарів № 80, укладений 09.11.2011 року між позивачем та ТОВ ТПП Зодіак (том 1 а.с. 41-43).

Згідно з п. 1.1. Договору, Постачальник зобов'язується поставити (передати у власність) Покупцю, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити гофротару (далі - товар) на умовах зазначеного договору.

Згідно з п. 3.1. Договору, оплата за поставлений товар здійснюється протягом 10 календарних днів з дати поставки товару Покупцю.

На підтвердження обсягу задекларованих операцій з постачальником ТОВ ТВП Зодіак позивачем під час розгляду справи було надано суду:

- видаткову накладну № РН- 000563 від 08.06.2017 року на суму 33 064,67 грн., ПДВ 6 612,93 грн., сума з ПДВ 39 677,60 грн. (том 1 а.с. 238), рахунок-фактуру від постачальника ТОВ ТВП Зодіак (ЄДРПОУ 21124657) № СФ-0000552 від 08.06.2017 на суму 33 064,67 грн., ПДВ 6 612,93 грн., сума з ПДВ 39 677,60 грн. (том 1 а.с. 239), платіжне доручення № 3264 від 04.07.2017 про перерахування ТОВ Тетіївський пряник на користь ТОВ ТВП Зодіак (ЄДРПОУ 21124657) 39 677,60 грн., призначення платежу: оплата за г/ящик згідно рах. № СФ-0000552 від 08.06.2017 (том 1 а.с. 240), податкову накладну від 08.06.2017 №29 на суму 39677,60 грн., в т.ч. ПДВ на суму 6612,93 грн. (т.3, а.с.40);

- видаткову накладну № РН- 000574 від 13.06.2017 року, постачальник ТОВ ТВП Зодіак , на суму 57 461,67 грн., ПДВ 11 492,33 грн., сума з ПДВ 68 954,00 грн. (том 1 а.с. 241), рахунок-фактуру від постачальника ТОВ ТВП Зодіак (ЄДРПОУ 21124657) № СФ-0000561 від 13.06.2017 на суму 57 461,67 грн., ПДВ 11 492,33 грн., сума з ПДВ 68 954,00 грн. (том 1 а.с. 242), платіжне доручення № 3259 від 03.07.2017 про перерахування ТОВ Тетіївський пряник на користь ТОВ ТВП Зодіак (ЄДРПОУ 21124657) 68 954,00 грн., призначення платежу: оплата за г/ящик згідно рах. № СФ-0000561 від 13.06.2017, у т.ч. ПДВ 20%-11492,33 грн. (том 1 а.с. 243), податкову накладну від 13.06.2017 №41 на суму 68954,00 грн., в т.ч. ПДВ на суму 11492,33 грн. (т.3, а.с.34);

- видаткову накладну № РН- 0000630 від 29.06.2017 року, постачальник ТОВ ТВП Зодіак , на суму 33 312,00 грн., ПДВ 6 662,40 грн., сума з ПДВ 39 974,40 грн. (том 3 а.с. 38), рахунок-фактуру від постачальника ТОВ ТВП Зодіак (ЄДРПОУ 21124657) № СФ-0000622 від 29.06.2017 на суму 33 312,00 грн., ПДВ 6 662,40 грн., сума з ПДВ 39 974,40 грн. (том 3 а.с. 37), платіжне доручення № 3281 від 11.07.2017 про перерахування ТОВ Тетіївський пряник на користь ТОВ ТВП Зодіак (ЄДРПОУ 21124657) 39 974,40 грн., призначення платежу: оплата за г/ящик згідно рах. № СФ-0000622 від 29.06.2017, у т.ч. ПДВ 20%-6662,40 грн. (том 3 а.с. 39), податкову накладну від 29.06.2017 №97 на суму 39974,40 грн., в т.ч. ПДВ на суму 6662,40 грн. (т.3, а.с.42).

В Акті перевірки зазначено, що ТОВ Тетіївський пряник включено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню по контрагенту ТОВ ТВП Зодіак за червень 2017 року у сумі ПДВ 7902,00 грн. За результатами аналізу первинних документів під час перевірки, а саме рахунку-фактури № СФ-0000498 від 25.05.2017 року на суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн., податкової накладної № 89 від 25.05.2017 року на загальну суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн. (яка включена до складу податкового кредиту за травень 2017 року) та платіжного доручення № 3202 від 07.06.2017 року на загальну суму 65792,80 грн., в т.ч. ПДВ 10965,47 грн. встановлено, що платником фактично сплачено за товари, отримані за травень 2017 року. До перевірки не надано копії платіжних документів, що підтверджують факт оплати по отриманим видатковим накладним № РН-0000563 від 08.06.2017, № РН-0000574 за червень 2017 року. За результатами перевірки встановлено завищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 27814 грн. за червень 2017 року.

Отже, відповідач вважає, що умовою для отримання бюджетного відшкодування в даному випадку є оплата поставлених у червні 2017 року.

Судом встановлено, що згідно рахунку-фактури від постачальника ТОВ ТВП Зодіак №СФ-0000498 від 25.05.2017 , Постачальником було поставлено товар, а саме, гофролоток 380*290*110 Львів білий у кількості 152000 тис.шт., гофролоток 380*290*110 (3к) у кількості 756000 тис. шт., гофролоток 380*285*120 (3к) у кількості 100000 тис.шт., гофроящик 380*285*190 № 16 у кількості 550000 тис.шт. на загальну суму 54 827,33 грн., ПДВ 10 965,47 грн., сума з ПДВ 65 792,80 грн. (том 2 а.с. 9).

Платіжним дорученням № 3202 від 07.06.2017 ТОВ Тетіївський пряник перераховано на користь ТОВ ТВП Зодіак (ЄДРПОУ 21124657) 65 792,80 грн., призначення платежу: оплата за г/ящик згідно рах. № СФ-0000498 від 25.05.2017, у т.ч. ПДВ 20%-10965,47 грн. (том 2 а.с. 10).

ТОВ ТВП Зодіак за правилами першої події після поставки вказаного товару 25.05.2017 складено податкову накладну № 89 на загальну суму 54 827,33 грн., ПДВ 10 965,47 грн., сума з ПДВ 65 792,80 грн. (том 2 а.с. 11).

Суми сплаченого у складі вартості товару ПДВ були віднесені позивачем до складу податкового кредиту за травень 2017 року, що підтверджується додатком 5 до податкової декларації з ПДВ за травень 2017 року (т.2, а.с.22).

Отже, дійсно ТОВ Тетіївський пряник до бюджетного відшкодування за червень 2017 року включено суму ПДВ 7902,00 грн., по операціях поставки товару по контрагенту ТОВ ТВП Зодіак , які відбулись в червні 2017 року, при цьому оплата за поставлений у червні 2017 року товар здійснена у липні 2017 року.

Крім того, сторонами не заперечується та Актом перевірки підтверджується, що між Споживачем ТОВ Тетіївський пряник та ПАТ АЕС Київобленерго Тетіївський РП 24.10.2011 року було укладено договір № 220050809 про постачання електричної енергії, згідно якого Постачальник продавав електричну енергію Споживачу (том 1 а.с. 26).

На підтвердження правомірності формування суми від'ємного значення податку на додану вартість у червні 2017 року на суму 56 856,00 грн. позивачем було надано акт приймання-передачі електричної енергії за червень 2017 року № А-8193482604 від 30.06.2017 до договору про постачання електричної енергії № 00220050809 від 24.10.2011 (том 1 а.с. 52), податкову накладну № 4209 від 30.06.2017, складену Постачальником ПрАТ Київобленерго Тетіївський районний підрозділ на суму 284 280,13 грн., ПДВ 56 856,03 грн., всього з ПДВ 341 136,16 грн. (том 2 а.с. 15).

Суми визначеного у складі вартості послуг ПДВ були віднесені позивачем до складу податкового кредиту за червень 2017 року.

Крім того, на підтвердження обсягу задекларованих операцій з постачальником ПрАТ Київобленерго Тетіївський районний підрозділ позивачем під час розгляду справи було надано суду платіжне доручення № 3255 від 30.06.2017 про перерахування ТОВ Тетіївський пряник на користь ПАТ Київобленерго 20 218,08 грн., призначення платежу аванс за активну електроенергію липень 2017 у т.ч. ПДВ 20% - 3369,68 грн. (том 2 а.с. 12); платіжне доручення № 3191 від 01.06.2017 про перерахування ТОВ Тетіївський пряник на користь ПАТ Київобленерго 60 000,00 грн., призначення платежу аванс за активну електроенергію червень 2017 у т.ч. ПДВ 20% - 10000,00 грн. (том 2 а.с.12); платіжне доручення № 3254 від 29.06.2017 про перерахування ТОВ Тетіївський пряник на користь ПАТ Київобленерго 240000,00 грн., призначення платежу аванс за активну електроенергію липень 2017 у т.ч. ПДВ 20% - 40000,00 грн. (том 2 а.с.13); платіжне доручення № 3210 від 12.06.2017 про перерахування ТОВ Тетіївський пряник на користь ПАТ Київобленерго 3841,08 грн., призначення платежу згідно рахунку за реактивні перетоки № НОМЕР_3 за травень 2016 від 31.05.2017 у т.ч. ПДВ 20% - 640,18 грн. (том 2 а.с.14); платіжне доручення № 3247 від 26.06.2017 про перерахування ТОВ Тетіївський пряник на користь ПАТ Київобленерго 17077,00 грн., призначення платежу аванс за активну електроенергію липень 2017 у т.ч. ПДВ 20% - 2846,17 грн. (том 2 а.с.14).

Отже, судом встановлено, що сума ПДВ, яка задекларована до бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку, була сформована позивачем за рахунок від'ємного значення суми податку на додану вартість, а позивачем під час розгляду справи було документально підтверджено правомірність формування суми від'ємного значення податку на додану вартість у червні 2017 року у розмірі 64 758,00 грн.

Згідно з пунктом 200.1 статі 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200 1 .3 ст.200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200 1 .3 ст.200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Отже, Податковим кодексом України встановлено, що саме сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та різниця між сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду та підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Пункт 200.7 ст. 200 Податкового кодексу України встановлює, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Формування ОСОБА_3 заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

До такого ОСОБА_3 вносяться такі дані: найменування платника податку та його індивідуальний податковий номер; дата подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку, поданої у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання); сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зазначена у кожній заяві, поданій у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку в разі їх подання), у тому числі окремо, яка підлягає перерахуванню на рахунок платника податку у банку та/або в рахунок сплати грошових зобов'язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зменшена на суму податкового боргу; реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування; реквізити бюджетних рахунків для перерахування у рахунок сплати готових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; реквізити бюджетного рахунку, з якого здійснюється бюджетне відшкодування податку; дата початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку (в разі їх подання), в складі яких подана заява про повернення суми бюджетного відшкодування, з обов'язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна); сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, та дата поданої до контролюючого органу заяви в разі виникнення у платника податку необхідності змінити напрям узгодженого бюджетного відшкодування; дата складення та вручення платнику податків акта перевірки; дата та номер податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування за кожною заявою з урахуванням (у разі подання) уточнюючого розрахунку, неузгоджена контролюючим органом; дата початку оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, що оскаржується; дата закінчення оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, узгоджена за результатами оскарження; сума узгодженого контролюючим органом бюджетного відшкодування за кожною заявою та дата її узгодження; дата та сума повернення бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку; дата та сума зарахування (перерахування) в рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Внесення даних до ОСОБА_3 заяв про повернення суми бюджетного відшкодування посадовими особами відповідних органів здійснюється з дотриманням вимог законів щодо електронного підпису та електронного документообігу.

Порядок ведення та форма ОСОБА_3 заяв про повернення суми бюджетного відшкодування затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до ОСОБА_3 заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.

Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до ОСОБА_3 заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (пункт 200.7.2 статті 200 Податкового кодексу України).

ОСОБА_3 заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, передбачені підпунктом 200.7.1 цього пункту, крім підпункту 5 підпункту 200.7.1 цього пункту щодо реквізитів поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування, не є інформацією з обмеженим доступом та підлягають щоденному, крім вихідних, святкових та неробочих днів, оприлюдненню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Порядок надання відповідної інформації центральним органом виконавчої влади, що реалізує податкову та митну політику, та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для її оприлюднення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (пункт 200.7.3 статті 200 Податкового кодексу України).

До податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральнилі органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідно до закону (п. 200.8 статті 200 Податкового кодексу України)

Судом встановлено, що вказаний порядок був дотриманий позивачем.

Отже, суд приходить до висновку про те, що ТОВ Тетіївський пряник на законних підставах задекларувало до бюджетного відшкодування суму ПДВ в розмірі 64 758,00 грн., у тому числі за червень 2017 року у розмірі 64 758,00 грн., а тому вказана сума підлягає бюджетному відшкодуванню.

При цьому суд не приймає до уваги доводи відповідача про те, що умовою для отримання бюджетного відшкодування в даному випадку є оплата поставлених у червні 2017 року, адже з аналізу підпункту б пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України слідує, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг.

Отже, законодавцем передбачено дві обов'язкові умови декларування бюджетного відшкодування, а саме наявність суми від'ємного значення як від'ємної різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту, а також фактична сплата податку грошовими коштами постачальникам товарів як у звітному, так і попередніх податкових періодах, що позивачем було повністю дотримано.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення, яким платнику податків зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за декларацією № НОМЕР_4 від 20.07.2017 за червень 2017 року на суму 27 813,81 грн., є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області 29.09.2017 № НОМЕР_1, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних ЄРПН за червень 2017 року на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 4852,35 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 485,24 грн. суд зазначає наступне.

Відповідно до п.201.1. ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно абзацу першого пункту 201.10. Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно абзацу п'ятого пункту 201.10. Податкового кодексу України, підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Згідно абзацу дев'ятого пункту 201.10. Податкового кодексу України, датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Згідно абзацу десятого пункту 201.10. Податкового кодексу України, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно абзацу чотирнадцятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Судом встановлено, що 21.06.2017 року ТОВ Тетіївський пряник було складено податкову накладну № 26, отримувач (покупець): ПП ВієС Груп (індивідуальний податковий номер 345195409166) на суму 24 261,75 грн., ПДВ 4 852,35 грн., сума з ПДВ 29 114,10 грн. (том 1 а.с. 47).

Отже, останнім днем реєстрації податкової накладної № 26 від 21.06.2017, з огляду на положення абзацу чотирнадцятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, було 15 липня 2017 року.

Податкова накладна № 26 від 21.06.2017 була відправлена Позивачем з використанням електронної пошти на адресу Державної фіскальної служби 14.07.2017 о 12:53, про що свідчать повідомлення № 1 та повідомлення №2, стан документа: поданий (том 1 а.с. 48-49).

Згідно квитанції № 1 податкова накладна № 26 від 21.06.2017 була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України 19.07.2017, про що свідчить квитанція № 1 (том 1 а.с. 51).

Згідно абзацу тринадцятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктами 2-3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години .

Згідно з пунктами 13-14 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Підставою для застосування штрафу до позивача стало порушення граничного строку реєстрації податкової накладної від 21.06.2017 року № 26 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки вона зареєстрована 19 липня 2017 року.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 14 липня 2017 року Позивачем з метою реєстрації податкової накладної від 21.06.2017 року №26 в Єдиному реєстрі податкових накладних надсилалась податкова накладна до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв'язку з використанням електронної пошти на адресу Державної фіскальної служби 14.07.2017 о 12:53, про що свідчать повідомлення № 1 та повідомлення №2, в яких зазначено стан документа: поданий.

Разом з тим, до 23 год. 00 хв. 14.07.2017 квитанції про прийняття або неприйняття вказаних податкових накладних на адресу підприємства не надходили.

Отже, позивачем були вчинені дії з метою реєстрації податкової накладної № 26 від 21.06.2017 в межах строку, наданого Податковим кодексом України для реєстрації податкової накладної, однак податкова накладна не була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, наданого Податковим кодексом України, з причин, що не залежали від волі позивача.

Позивачем було вчинено всіх залежних від нього заходів для недопущення порушення законодавства при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних спірної податкової накладної, отже відсутньою є вина позивача в порушенні граничного строку реєстрації податкової накладної.

Відповідачем не надано доказів про надіслання позивачу квитанції про прийняття або неприйняття податкової накладної №26 саме протягом операційного дня 14.07.2017 (з 0 до 23 год. 00 хв.), а відтак така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд зауважує, що відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Позивач не припустився протиправних дій у даному випадку, тому навіть за умови відсутності у відповідача відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов'язку з реєстрації податкової накладної, останній не підлягає притягненню до відповідальності.

Аналогічної правової позиції дотримується Верховний Суд у постановах від 10.05.2018 у справі № 819/869/17; від 20.02.2018 у справі №819/1189/17; від 22.11.2018 у справі №813/815/18.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення, яким платнику податків за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних ЄРПН за червень 2017 року на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 4852,35 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 485,24 грн., є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тобто, ці норми одночасно покладають обов'язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління ".

Під час розгляду справи відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не були надані належні та допустимі докази на підтвердження правомірності прийняття податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС у Київській області від 29.09.2017 №0045751207 та № НОМЕР_1.

З огляду на зазначене, беручи до уваги докази, наявні у матеріалах справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідач як суб'єкт владних повноважень діяв необґрунтовано, не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законом України.

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наявних в матеріалах справи доказів, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов позивача підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як встановлено судом, позивачем за подання адміністративного позову сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн. згідно платіжного доручення № 3716 від 31.01.2018 року (а.с. 2). Витрати позивача, пов'язані з залученням свідків та проведенням судових експертиз відсутні, отже, судові витрати (судовий збір) у розмірі 1762,00 грн. підлягають стягненню з відповідача

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області від 29.09.2017 №0045751207, № НОМЕР_1.

3. Стягнути судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Тетіївський пряник (ідентифікаційний код 36178864, місцезнаходження юридичної особи: 09800, Київська область, Тетіївський район, місто Тетіїв, вулиця Цвіткова, будинок 69), за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39393260, місцезнаходження: 03051 м. Київ вул. Народного Ополчення, 5а).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено14.03.2019.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2019
Оприлюднено17.03.2019
Номер документу80486433
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2178/18

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 11.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Постанова від 11.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 14.03.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні