Рішення
від 05.03.2019 по справі 904/4913/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.03.2019м. ДніпроСправа № 904/4913/18

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Рудь І.А. за участю секретаря судового засідання Кандиби Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Нікопольської міської ради Дніпропетровської області, м. Нікополь Дніпропетровської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Нікополь", м. Нікополь Дніпропетровської області

про стягнення збитків, завданих внаслідок використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів, у розмірі 121 188 грн. 81 коп.

Представники:

від позивача: Маркова Л.І., дов.№2493 від 20.06.2018, представник;

від відповідача: не з'явився.

СУТЬ СПОРУ:

Нікопольська міська рада Дніпропетровської області звернулася до господарського суду з позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Нікополь" збитки у розмірі 121 188 грн. 81 коп., завдані внаслідок використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що в порушення вимог земельного законодавства, відповідач у період з 01.01.2012 по 31.08.2018 користувався земельною ділянкою площею 0,6000 га, розташованою за адресою: м. Нікополь, пров. Береговій, 1-а без належно оформленого права користування нею, у зв'язку з чим позивачем здійснено розрахунок збитків за період з 01.11.2015 по 31.08.2018 у вигляді недоотриманої орендної плати за користування земельною ділянкою у заявленому розмірі, які позивач просить стягнути з відповідача.

Ухвалою господарського суду від 06.11.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, розгляд якої призначено за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 04.12.2018.

Ухвалою господарського суду від 04.12.2018 підготовче засідання відкладено на 18.12.2018, у зв'язку із неявкою представників сторін, поданням ними клопотань про відкладення розгляду справи та необхідністю надання сторонами витребуваних судом документів.

Ухвалою господарського суду від 18.12.2018 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів за ініціативою суду, підготовче засідання відкладене на 24.01.2019, у зв'язку із неявкою представників сторін та необхідністю надання сторонами витребуваних судом документів.

Ухвалою господарського суду від 24.01.2019 закрито підготовче провадження; справу призначено до судового розгляду по суті в засіданні на 19.02.2019.

У призначені засідання відповідач явку повноважного представника не забезпечив та не надав витребувані судом документи. Про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином за його місцезнаходженням згідно матеріалів справи та за інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Крім того, суд наголошує на тому, що ухвали суду надіслані відповідачу завчасно, з урахуванням Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2013 № 958.

За таких обставин у суду маються достатні підстави вважати, що ним вжито належних заходів до повідомлення відповідача про дату, час та місце судового слухання, але останній не скористався своїм правом на участь представника у судових засіданнях.

Відповідно до ч. 9 ст. 81, ч. 9 ст. 165 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

У судовому засіданні 05.03.2019 представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

В порядку ст. 240 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно із свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 19.12.2006 ЯЯЯ № 344405 Товариству з обмеженою відповідальністю "Еко-Нікополь" на праві приватної власності належить триповерхова будівля яхт-клубу, А-3, загальною площею 649,0 кв.м., розташована за адресою: АДРЕСА_1. Підставою виникнення права власності зазначено рішення Виконкому Нікопольської міської ради від 13.12.2006 № 753/4 (а.с. 28).

Крім того, 08.11.2005 між ОСОБА_2 (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Еко-Нікополь" (покупець) укладені договори купівлі-продажу, відповідно до яких покупець придбав у продавця наступне нерухоме майно:

- частину елінгу для човнів (інв.. № 134111);

- причал для лодок (інв.. № 134110), тенісний корт (ін.. № 141023), літній павільйон (інв.. № 141060), вбиральню зовнішню (інв.. № 133765), причальну лінію (інв.. № 141051),

яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Договори посвідчено приватним нотаріусом Нікопольського міського нотаріального округу Максименко О.В. 08.11.2005 за реєстраційними № 3611, № 3614 (а.с. 16, 19).

Також, 19.12.2005 між ОСОБА_2 (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Еко-Нікополь" (покупець) укладені договори купівлі-продажу, відповідно до яких покупець придбав у продавця наступне рухоме майно:

- сарай на водній станції (літ.В) інв.. № 133558;

- сарай для зберігання лодок байдарок (літ. И) інф. № 133560;

- туалет (літ. К) інф. № 133766,

яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Договори посвідчено приватним нотаріусом Нікопольського міського нотаріального округу Максименко О.В. 19.12.2005 за реєстраційними № 4271, № 4263, № 4267 (а.с. 22, 24, 26).

Наведені обставини підтверджуються також витягами з Державного реєстру правочинів, витягами про реєстрацію права власності на нерухоме майно (а.с. 17, 18, 20, 21, 23, 25, 27).

Рішенням від 24.02.2012 № 8-17/VІ ТОВ Еко-Нікополь надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 намічуваною площею 0,60 га для будівництва та обслуговування об'єктів фізичної культури і спорту за фактичним розміщенням триповерхової будівлі яхт-клубу. Строк дії дозволу: один рік (а.с. 35).

Як зазначає позивач, відповідачем у період з моменту реєстрації права власності на нерухоме майно по теперішній час правовстановлюючі документи на земельну ділянку на пров. Береговий. 1-А не оформлено.

У період з 01.01.2012 по 01.01.2015 ТОВ "Еко-Нікополь" земельну ділянку на АДРЕСА_1 використовував без оформлених належним чином правовстановлюючих документів.

Рішенням виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 25.03.2015 № 220 затверджено акт комісії від 19.03.2015 № 4 по визначенню збитків у розмірі 183 326 грн. 87 коп., завданих Нікопольській міській раді, як власнику землі, при використанні земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 9 178 кв.м. ТОВ "Еко-Нікополь" внаслідок порушення вимог земельного законодавства за період з 01.01.2012 до 01.01.2015.

Рішенням від 26.01.2018 № 6-30/VІІ відповідачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за фактичним розміщенням нежитлових будівель в оренду на АДРЕСА_1 намічуваною площею 0.6000 га (код цільового призначення земельної ділянки згідно КВЦПЗ - 07.02, для будівництва та обслуговування об'єктів фізичної культури і спорту) (а.с. 33-34).

З огляду на відсутність укладеного між позивачем та відповідачем договору оренди земельної ділянки у період з листопада 2015 по серпень 2018, має місце фактичне використання земельної ділянки у вказаний період відповідачем без правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку.

Листом № 5625/18 від 27.07.2018 позивачем запрошено відповідача на засідання комісії по визначенню розмірів збитків, завданих Нікопольській міській раді, як власнику землі, при використанні земельної ділянки по пров. Береговий, буд. 1-а у м. Нікополь, яке призначене на 02.08.2018 о 15-50 год. (а.с. 30).

Актом обстеження земельної ділянки в місті Нікополі від 30.07.2018, складеного за результатом обстеження робочою групою земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 у місті Нікополь, встановлено наступне:

На земельній ділянці за адресою: м. Нікополь, пров. Береговий, 1а знаходяться триповерхова будівля: готель Якорь , кафе Якорь , яхт клуб (комплекс).

При огляді даної будівлі видно, що в даному комплексі Якорь (відкрито на момент обстеження) здійснюється господарська діяльність з продажу ліків.

Згідно куточку споживача здійснює діяльність ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_1). Згідно інформації, наданої ФОП ОСОБА_4, даний комплекс (нерухомість) є власністю ТОВ Еко-Нікополь (код 33125736) та використовується ФОП ОСОБА_4 згідно договору оренди від 01.02.2016 № -1/16 (на кафе площею 30 кв.м.) терміном з 01.02.2016 по 31.01.2021 та від 01.12.2015 № -4/15 (на готель площею 300 кв.м, яхт клуб площею 10 кв.м., кафе площею 70 кв.м) терміном з 01.12.2015 по 31.12.2018.

Територія даної земельної ділянки прибрана, охайна (а.с. 36).

За результатом засідання комісії з питань визначення та відшкодування збитків, завданих Нікопольській міській раді, як власнику землі, при використанні земельних ділянок, яке відбулось 02.08.2018, вирішено наступне:

- підготувати розрахунок збитків у вигляді неодержаних доходів за земельну ділянку площею 6 000,0 м2 на АДРЕСА_1 без оформлених належним чином правовстановлюючих документів за період з 01.09.2015 по 31.07.2018, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 № 284 (а.с. 35).

Листом № 6143/18 від 23.08.2018 позивачем запрошено відповідача на засідання комісії по визначенню розмірів збитків, завданих Нікопольській міській раді, як власнику землі, при використанні земельної ділянки по АДРЕСА_1, яке призначене на 04.09.2018 о 14-45 год.

За інформацією Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області (лист від 20.08.2018 № 362/9/04-07-07-13/1, лист від 02.08.2018 № 320/9/04-07-07-13/1 та лист від 11.04.2018 № 158/9/04-07-07-20/1) ТОВ Еко-Нікополь за земельну ділянку по пров. Береговий. 1-а: нараховано у 2015 - 0 грн., сплачено 0 грн.; нараховано у 2016 - 0 грн., сплачено - 0 грн.; нараховано у 2017 - 0 грн., сплачено - 0 грн., нараховано у 2018 - 0 грн., сплачено - 0 грн. (а.с. 32, 38, 39).

За інформацією міськрайонного управління у Нікопольському районі та м. Нікополі ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 04.07.2018 № 405/420-18-0.172. нормативну грошову оцінку земель м. Нікополя проведено у 2008 році ПП "Лада" та затверджено рішенням сесії Нікопольської міської ради від 01.08.2008 за № 40-28/V, базова вартість І кв.м. складає 107,01 грн., введена в дію з 01.01.2009 рішенням сесії Нікопольської міської ради від 24.10.2008 № 2-31/V. Кумулятивний коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки міста Нікополя станом на 01.01.2018 складає 2,315 (а.с. 29).

За викладених обставин, Нікопольською міською радою розраховано заподіяні ТОВ "Еко-Нікополь" збитки за період з 01.11.2015 по 31.08.2018 на суму 121 188 грн. 81 коп. (а.с. 45).

Рішенням Виконавчого комітету Нікопольської міської ради № 699 від 12.09.2018 затверджено акт комісії від 04.09.2018, за змістом якого вирішено:

- визначити землекористувачу ТОВ "Еко-Нікополь" розмір збитків у вигляді неодержаних доходів за земельну ділянку площею 0,6000 га (6000м 2 ) за адресою: АДРЕСА_1 за період з 01.11.2015 по 31.08.2018 у розмірі 121 188 грн. 81 коп.;

- збитки підлягають відшкодуванню власнику землі - Нікопольській міській раді згідно статей 12,156, 157, 189, 206 Земельного кодексу України, пункту 2 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19.04.1993 №284, статті 23, 224 Господарського кодексу України, статей 16, 22, 386, 390, 1166 Цивільного кодексу України (а.с. 43).

На виконання рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради № 699 від 12.09.2018 відповідачу направлено листа № 6699/18 від 20.09.2018 про добровільну сплату збитків (а.с.46).

Посилаючись на фактичне використання відповідачем спірної земельної ділянки без укладення договору оренди та неотримання доходу в розмірі орендної плати Нікопольська міська рада просить стягнути 121 188 грн. 81 коп. збитків, у вигляді недоотриманих бюджетом доходів за фактичне використання земельної ділянки за період з 01.11.2015 по 31.08.2018, які відповідачем у добровільному порядку не відшкодовані, що і є причиною виникнення спору.

При цьому, відомостей щодо наявності обставин, що унеможливили укладення між позивачем та відповідачем договору оренди спірної земельної ділянки до суду не надано.

Дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно зі ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

У відповідності до пунктів 1, 2 ч. 1 ст. 4 вказаного Закону обов'язковій державній реєстрації підлягають, зокрема, право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном.

Згідно приписів ст.1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" самовільним зайняттям земельної ділянки є будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу

виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Фактичного використання відповідачем без правовстановлюючих документів, а саме без договору оренди земельної ділянки 6000 м2, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, в період, зазначений в акті, відповідачем належними доказами не спростовано.

Згідно із ст. 211 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за самовільне зайняття земельних ділянок.

Статтею 22 Цивільного кодексу України передбачено, що особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

За приписами ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

З огляду на положення ст.ст. 22, 1166 Цивільного кодексу України для застосування такої міри відповідальності, як стягнення майнової шкоди (збитків), потрібна наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, а саме: протиправної поведінки, збитків, причинного зв'язку між протиправною поведінкою заподіювача шкоди та збитками, вини. При цьому для стягнення збитків у вигляді неодержаних доходів (упущеної вигоди) також необхідним є встановлення заходів, вжитих стороною для одержання такої вигоди. За відсутності хоча б одного з цих елементів цивільно-правова відповідальність не настає.

Земельний кодекс України та інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин є спеціальними до правовідносин щодо відшкодування збитків землевласникам та землекористувачам, у тому числі у вигляді неодержаних ними доходів.

У відповідності до ст.152 Земельного кодексу України землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом відшкодування заподіяних збитків.

За приписами ст.156 Земельного кодексу України власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок: а) вилучення (викупу) сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом; б) тимчасового зайняття сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників для інших видів використання; в) встановлення обмежень щодо використання земельних ділянок; г) погіршення якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників; ґ) приведення сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників у непридатний для використання стан; д) неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

Відповідно до ст.157 Земельного Кодексу України відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 1 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 284 від 19.04.1993 (далі - Порядок) власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні, зокрема, неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.

Відшкодуванню згідно з п. 3 Порядку підлягають, зокрема, збитки власників землі і землекористувачів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані. При цьому неодержаним доходом є дохід, який міг би одержати власник землі, землекористувач, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття.

Розміри збитків, у тому числі неодержані доходи згідно п. 2 Порядку, визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад.

Відповідно до п.5 Порядку збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі орендарям, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше одного місяця після затвердження актів комісій.

Згідно акту від 04.09.2018 внаслідок фактичного використання земельної ділянки без укладення відповідного договору оренди позивач зазнав збитків у розмірі 121 188 грн. 81 коп.

Перевіривши вказаний розрахунок, суд дійшов висновку, що його зроблено у відповідності до формули, визначеної Порядком та з урахуванням конкретної нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Отже, позивачем дотримано встановлений законом спеціальний порядок визначення розміру збитків, який підлягає застосуванню при розгляді справ про стягнення збитків.

Обов'язок вносити плату за землю передбачено ст. 1 Закону України "Про оренду землі", згідно з якою оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Відповідно до норм чинного законодавства міська рада, як суб'єкт права на землі комунальної власності, використовує земельні ділянки шляхом передачі їх в оренду зацікавленим особам з метою отримання орендної плати. Підставою для сплати орендарем орендної плати є договір оренди, який набирає чинності після досягнення домовленості з усіх істотних умов, підписання його сторонами і державної реєстрації.

В той же час, відсутність договору оренди землі позбавляє міську раду, як орендодавця, права отримувати від цієї земельної ділянки доход в розмірі встановленої чинним законодавством орендної плати.

Отже, отримавши право власності на нерухоме майно розташоване за адресою: Дніпропетровська область, АДРЕСА_1, відповідач набув право користування земельною ділянкою, на якій воно розміщено, та мав відповідним чином оформити таке право, уклавши договір оренди земельної ділянки з Нікопольською міською радою.

За встановлених обставин, господарський суд вважає, що факт порушення відповідачем чинного земельного законодавства, що виявився у тривалому користуванні земельною ділянкою площею 0,60 га, за адресою: Дніпропетровська область, АДРЕСА_1, без укладення договору оренди земельної ділянки є доведеним та є підставою для нарахування збитків.

Можливість стягнення збитків (упущеної вигоди) за користування земельними ділянками з фактичних користувачів внаслідок неодержання доходів у вигляді орендної плати викладена у постанові Верховного Суду 18.04.2018 у справі № 904/11577/16.

Згідно із ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України).

Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч. 3 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України).

За приписами ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно із положеннями ст. ст. 78, 79 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

З урахуванням вищевикладеного, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача збитків, завданих використанням земельної ділянки за відсутності належним чином оформленого права землекористування за період з 01.11.2015 по 31.08.2018, у сумі 121 188 грн. 81 коп. є обґрунтованими, доведеними позивачем належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню.

Згідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 2, 73, 74, 76, 77-79, 81, 86, 91, 129, 165. 233, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Нікополь" (53211, Дніпропетровська область, м. Нікополь, пров. Береговий, буд. 1-А, код ЄДРПОУ 33125736) на користь Нікопольської міської ради Дніпропетровської області (53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, буд. 3, код ЄДРПОУ 37338501) 121 188 грн. 81 коп. (сто двадцять одну тисячу сто вісімдесят вісім грн. 81 коп.) збитків, завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів, 1 817 грн. 83 коп. (одну тисячу вісімсот сімнадцять грн. 83 коп.) витрат по сплаті судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Дніпропетровської області.

Суддя І.А. Рудь

Повне рішення складено 15.03.2019

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено18.03.2019
Номер документу80492232
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4913/18

Судовий наказ від 05.04.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Рішення від 05.03.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 19.02.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 24.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 18.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 04.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 06.11.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні