ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
05.03.2019Справа № 910/16277/18
Господарський суд міста Києва у складі судді Ягічевої Н.І. , за участі секретаря судового засідання Яценко Я. М., розглянувши у судовому засіданні матеріали справи
до Солом'янської районної в місті Києві державна адміністрація (проспект Повітрофлотський, 41, м.Київ, 03020, код ЄДРПОУ 37378937)
третя особа , яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю ''МБЛ ІНТЕРНЕШНЛ ІСТ КОМП'ЮТЕРЛЕНД-КИЇВ'' (вул. Смілянська, буд. 17-А, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ 20045430)
про визнання незаконним та скасування рішення
за участю представників сторін: згідно протоколу судового засідання
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Темпо Групп" звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання незаконними та скасування результатів проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальної громади міста Києва - нежитлового приміщення, який був проведений 23.11.2018 та оформлений протоколом засідання постійно діючої конкурсної комісії при Солом'янській районній в місті Києві державній адміністрації для проведення конкурсів на право оренди об'єктів.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 31.10.2018 у газеті Хрещатик №118 (5169) Солом'янською районною в місті Києві державною адміністрацією було опубліковано оголошення про проведення конкурсу на право оренди нежитлового приміщення загальною площею 93,8 кв.м. за адресою: вул.Донецька, 14/30 (1 поверх). Для участі у конкурсі позивачем було подано пакет документів, проте, ТОВ Темпо Групп не було допущено до участі у конкурсі. На думку позивача, при проведенні конкурсу відповідачем було допущено два порушення Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва, а саме: проведення конкурсу через 23 календарних дні, замість 20-ти, як відповідачем було зазначено в оголошенні; не зазначення в оголошенні про проведення конкурсу конкретної дати його проведення, як то вимагає п.4 Порядку.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.12.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального провадження та призначено підготовче засідання на 08.01.2019.
26.12.2018 через відділ діловодства суду відповідач подав відзив на позовну заяву у якому заперечує проти позовних вимог та вказує, що позивачем не було подано зобов'язання щодо виконання умов конкурсу та інформацію про засоби зв'язку з претендентом на участь у конкурсі для проведення авансової орендної плати. Представник позивача був присутнім на конкурсі при цьому ніяких заперечень з боку позивача не надходило. Таким чином, позивач погодився, що він не виконав вимог та умов, що передбачали його участь. Порушення строків проведення конкурсу безпідставні.
08.01.2019 через відділ діловодства суду відповідач подав відповідь на відзив та клопотання про залучення третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.01.2019 залучено Товариство з обмеженою відповідальністю ''МБЛ ІНТЕРНЕШНЛ ІСТ КОМП'ЮТЕРЛЕНД-КИЇВ'', як переможця конкурсу, до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача та відкладено підготовче засідання на 05.02.2019.
05.02.2019 через відділ діловодства суду позивач подав клопотання про долучення документів до матеріалів справи з відповідними документами.
Ухвалою від 05.02.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 05.03.2019
Представник позивача в судовому засіданні 05.03.2019 підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити, представник відповідача заперечив.
У судовому засіданні 05.03.2019 оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до ст. 240 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази та оцінивши їх в сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно ст. 7 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", орендодавець може оголосити про передачу майна в оренду в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з ч. 6 ст. 9 Закону України "Про оренду державного і комунального майна" порядок проведення конкурсу для об'єктів, що перебувають у комунальній власності визначається органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.7 ст.9 Закону України Про оренду державного та комунального майна за наявності заяв про оренду нерухомого майна (за умов відсутності бюджетної установи, організації) від двох або більше фізичних чи юридичних осіб орендар визначається на конкурсних засадах.
Рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва затверджено Порядок проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва.
Зазначений Порядок визначає процедуру проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва, зокрема, цілісних майнових комплексів комунальних підприємств територіальної громади міста Києва, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), нерухомого майна (будівель, споруд, нежитлових приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває у комунальній власності (далі - об'єкт).
Конкурс на право оренди об'єкта (далі - конкурс) оголошується орендодавцем. Конкурс проводить конкурсна комісія.
Відповідно до п. 4 Порядку оголошення про проведення конкурсу на право оренди майна публікується після надходження до орендодавця рішення постійної комісії Київської міської ради з питань власності (далі - Постійна комісія) або Київської міської ради та визначення конкурсною комісією умов конкурсу. Оголошення публікується в газеті Хрещатик та додатково за рішенням конкурсної комісії в інших виданнях. Оголошення також оприлюднюється на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації (Єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва) та офіційній інтернет-сторінці орендодавця у разі наявності.
Відповідно до витягу з протоколу №37/113, копія якого міститься в матеріалах справи, на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань власності від 28.08.2018 було погоджено питання щодо оголошення конкурсу на вказане вище нежитлове приміщення, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та передане до сфери управління Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації.
Відповідно до протоколу № 24 засідання постійно діючої конкурсної комісії при Солом'янській районній в місті Києві державній адміністрації для проведення, конкурсів на право оренди об'єктів, які належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва та передані до сфери управління Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації від 24.10.2018 конкурсною комісією було погоджено умови проведення конкурсу на право оренди майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та передане до сфери управління Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації - нежитлового приміщення 1 поверху, загальною площею 93,80 кв.м., на вул. Донецькій, буд. № 14/30. Було вирішено оприлюднити в засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу на право оренди.
Також було визначено перелік документів, які подаються претендентами на участь у конкурсі, та спосіб їх подання.
Згідно із п. 4 Порядку оголошення публікується не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно містити такі відомості:
інформація про об'єкт (назва, площа, місцезнаходження із зазначенням поверху, у разі оренди цілісного майнового комплексу - також обсяг і основна номенклатура продукції, у тому числі тієї, що експортується, кількість і склад робочих місць, рівень прибутковості об'єкта за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна в заставі, податковій заставі, в оренді);
умови конкурсу;
дата, час і місце проведення конкурсу;
кінцевий строк прийняття пропозицій від претендентів (не більш як за. три робочих дні до дати проведення конкурсу);
розмір авансової орендної плати, що становить подвійну стартову орендну плату, та реквізити рахунку для її внесення;
перелік документів, які подаються претендентами для участі в конкурсі, місце та форма їх подання.
В протоколі №24 від 24.10.2018 зазначено, що конкурс буде проведено за адресою: м.Київ, просп. Повітрофлотський 41, каб. 409. через 20 календарних днів після опублікування інформації в газеті Хрещатик .
У відповідності до вимог Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та Порядку, відповідачем 31.10.2018 №118 в газеті Хрещатик було опубліковано оголошення про конкурс на право оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва, орендодавець - Солом'янська районна в місті Києві державна адміністрація.
Як вбачається з матеріалів справи, оголошення про конкурс було оприлюднене в газеті Хрещатик від 31.10.2018 № 118 (5169), а також на веб-сайті Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації, останнім днем прийому документів для участі у конкурсі було визначено 16.11.2018, а конкурс відбувся 23.11.2018, отже, порушення строків проведення конкурсу, на які вказує позивача є безпідставні.
Згідно із ч. 1 ст. 7 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" ініціатива щодо оренди майна може виходити від фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до статті 6 цього Закону, пропозиція може надходити від орендодавців, зазначених у статті 5 цього Закону; орендодавець може оголосити про передачу майна в оренду в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до п. 4.8 порядку, у випадку надходження двох і більше заяв орендодавець за рішенням Постійної комісії оголошує конкурс на право оренди.
Враховуючи, що на оренду вказаного приміщення надійшло дві заяви до Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації звернулись два претенденти на право оренди вказаного вище нежитлового приміщення: ТОВ Дуом та ТОВ МБЛ Інтернешнл Іст Комп'ютерленд-Київ (третя особа).
Відповідно до пункту 7 Порядку для участі в конкурсі претендент подає на розгляд конкурсної комісії в запечатаному конверті прошнуровані та пронумеровані документи разом з описом:
1) заяву про участь у конкурсі та документи, зазначені в оголошенні про конкурс. У разі оренди цілісного майнового комплексу претендент подає також висновок органу Антимонопольного комітету про можливість передачі претенденту в оренду зазначеного майна. Якщо претендент вже подавав заяву про оренду, яка стала підставою для оголошення конкурсу, після оголошення конкурсу він подає нові пропозиції відповідно до умов конкурсу;
пропозиції щодо виконання умов конкурсу, крім розміру орендної плати, пропозиція стосовно якого вноситься учасником конкурсу в день проведення конкурсу;
інформацію про засоби зв'язку з ним;
2) відомості про претендента:
для юридичної особи:
документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи;
копії установчих документів (завірені заявником) та базовий витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, який виданий не більше як за 30 днів до дня подачі документів;
для фізичної особи:
копію документа, що посвідчує особу, та належним чином оформлену довіреність на представника;
за наявності відповідного статусу - базовий витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, який виданий не більше як за 30 днів до дня подачі документів;
завірену належним чином копію декларації про доходи або звіту суб'єкта малого підприємництва - фізичної особи - платника єдиного податку.
3) документи, що засвідчують сплату авансової орендної плати.
Як стверджує відповідач, позивачем документи для участі у конкурсі були подані 16.11.2018 в запечатаному конверті.
23.11.2018 конкурсною комісією під час розпечатування конвертів і оголошення їх змісту в таблиці фіксувалась наявність тих документів, що передбачались в оголошенні про конкурс, і тих, які були надані претендентами на розгляд конкурсної комісії.
Відповідно до протоколу №25 від 27.11.2018, ТОВ Темпо груп не подало всі необхідні документи, зазначені в оголошенні, а саме: зобов'язання (пропозиції) щодо виконання умов конкурсу, інформацію про засоби зв'язку з претендентом на участь у конкурсі та реквізити претендента на участь у конкурсі для повернення авансової орендної плати. Оскільки пропозиція не відповідає умовам конкурсу, то, враховуючи п.9,11,15 порядку не допустити ТОВ Темпо груп до розкриття пропозицій по орендній платі. Отже, позивачем не виконано вимоги Порядку надання документів.
Посилання позивача на неотримання копії протоколу, яким оформлено результати проведення конкурсу, то слід зазначити, що відповідно до Порядку Орендодавець протягом трьох робочих днів після затвердження протоколу про результати конкурсу розміщує інформацію на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації Єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва) та офіційній інтернет-сторінці орендодавця. Вказані вимоги були повністю дотримані відповідачем. Надання копії протоколу не передбачено.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Акт державного або іншого органу це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Підставами для визнання акту недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акту недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача (п. 2 Роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 26.01.00. № 02-5/35 Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів ).
Посилання позивача на, те що порядок не передбачає такої форми документу як таблиця, в якій зафіксовано відсутність подання позивачем певних документів, не приймається судом до уваги, оскільки, порушення подання документів ТОВ Темпо груп також встановлено в протоколі №25 від 23.11.2018.
Згідно зі статтею 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Обов'язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб'єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з'ясувати обставини, які мають значення для справи.
За приписами статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Однак, позивач, у порушення наведених приписів процесуального законодавства, не надав суду належних та допустимих доказів, які б підтверджували правомірність заявлених ним позовних вимог.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що конкурсна комісія діяла в межах, встановлених чинним законодавством, процедура проведення конкурсу відповідає усім вимогам чинного законодавства, котрі до неї ставляться. Твердження позивача про протилежне не обґрунтовані та спростовуються матеріалами справи.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на позивача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 86, 129, 233, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене у строки та порядку, встановленому розділом ІV ГПК України.
Повне рішення складено 15.03.2019.
Суддя Н.І.Ягічева
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 19.03.2019 |
Номер документу | 80492777 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ягічева Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні