Справа № 466/2123/19
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 березня 2019 року м. Львів
Слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідчого Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором Львівської місцевої прокуратури №2 ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до речей і документів, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017140090002186 від 24.05.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України
в с т а н о в и в :
14 березня 2019 року слідчий Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням, яке погоджено прокурором Львівської місцевої прокуратури №2 ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до речей і документів, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017140090002186 від 24.05.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України.
В обґрунтування клопотання зіслався на те, що в провадженні слідчого відділення Шевченківського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області перебувають матеріали кримінального провадження за № 12017140090002186 від 24.05.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України.
23.05.2017 в Шевченківський ВП ГУ НП у Львівській області надійшло депутатське звернення народного депутата України ОСОБА_5 , щодо перевірки законності будівництва 9-ти поверхового багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 , так як існує інформація, що вказаний будинок збудований без дотримання вимог законодавства та без відповідних дозвільних документів.
Даний факт зареєстровано в журнал єдиного обліку заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення та інші події Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області за № 13540.
24.05.2017 СВ Шевченківського ВП ГУ НП у Львівській області до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017140090002186 було внесено відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ст. 356 КК України.
У своєму зверненні народний депутат ОСОБА_5 зазначає, що згідно відомостей Державного земельного кадастру земельна ділянка площею 0,0795 га. з кадастровим номером 4610137500:03:001:0029 за адресою: АДРЕСА_1 належить на праві постійного користування в державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Згідно інформації яка міститься у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, право власності на житлові та нежитлові приміщення у вказаному 9-ти поверховому будинку належить ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Відтак покликаючись на вказане, ОСОБА_3 вказує на ймовірний факт самовільного зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво 9-ти поверхового будинку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » так, як земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , не перебуває ні у власності останніх, ні у користуванні.
Згідно ч. 4 ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI, право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 "Деякі питання виконання підготовчих та будівельних робіт" (надалі також Постанова № 466), будівельні роботи можуть виконуватися власником або землекористувачем після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів I-III категорії складності.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до відомостей з Реєстру дозвільних документів, який розміщений на офіційному сайті ІНФОРМАЦІЯ_3 (електронний ресурс - режим доступу: ІНФОРМАЦІЯ_4 розділ "Реєстр дозвільних документів") ІНФОРМАЦІЯ_5 зареєстровано наступні дозвільні документи щодо вказаного багатоквартирного житлового будинку: декларація про початок будівельних робіт № ЛВ 083140630883, яка зареєстрована 05 березня 2014 року; декларація про початок будівельних робіт № ЛВ 083160851594, яка зареєстрована в березні 2016 року; декларація про готовність об`єкта до експлуатації № ЛВ 143161042335, яка зареєстрована в квітні 2016 року.
В депутатському зверненні також зазначено, що 02.05.2015 року посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_5 проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 ", Підприємства Науково-творча майстерня " ІНФОРМАЦІЯ_6 " ІНФОРМАЦІЯ_7 та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " на об`єкті будівництва за адресою АДРЕСА_1 . 28.05.2015 року на підставі Акту перевірки винесено Наказ про скасування реєстрації декларації №23-Д, яким скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 05.03.2014 року за № ЛВ 083140630883 по об`єкту будівництва "Реконструкція з розширенням приміщень побутового корпусу під багатоквартирний житловий будинок з закладами громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 , замовник ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 ".
Відповідно до аб. 2 ч. 3 "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI (який був чинним на момент реєстрації вищенаведених дозвільних документів), органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Як зазначено в п. 2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 р. № 698 (в редакції чинній на момент проведення перевірки), нагляд здійснюється Держархбудінспекцією через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі (далі - головні інспектори будівельного нагляду) шляхом проведення планових, позапланових, документальних і камеральних перевірок.
Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI, державний архітектурно-будівельний нагляд - сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та ІНФОРМАЦІЯ_9 , іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності. Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Як визначено в ст. 356 Кримінального кодексу Українию, самоправство, тобто самовільне, всупереч установленому законом порядку, вчинення будь-яких дій, правомірність яких оспорюється окремим громадянином або підприємством, установою чи організацією, якщо такими діями була заподіяна значна шкода інтересам громадянина, державним чи громадським інтересам або інтересам власника.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування кримінального провадження й встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, розслідування вищезазначеного кримінального провадження, зокрема для встановлення складу кримінального правопорушення передбаченого ст. 356 КК України у вказаному кримінальному провадженні виникла необхідність в отриманні відомостей з документів, які можуть бути використані, як доказ у вказаному провадженні, зокрема: дозвільних документів які надавали право виконання будівельних робіт (декларацій про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об`єкта експлуатації) та документів щодо проведення ІНФОРМАЦІЯ_10 перевірки/перевірок на обєкті будівництва.
Як визначено в п. 7. Положення про ІНФОРМАЦІЯ_11 , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 р. № 294 Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо через апарат та свої територіальні органи.
Територіальним органом ІНФОРМАЦІЯ_12 , який здійснює повноваження ІНФОРМАЦІЯ_12 на території Львівської області є ІНФОРМАЦІЯ_5 ( АДРЕСА_2 ).
Згідно із п.1 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_10 , затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_13 №928 від 12.06.2017 р. вказаний Департамент є територіальним органом, без статусу юридичної особи публічного права, утворений як структурний підрозділ аппарату ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Зважаючи на це дозвільні документи щодо об`єкту будівництва: "Реконструкція з розширенням приміщень побутового корпусу під багатоквартирний житловий будинок з закладами громадського призначення та підземним паркінгом; АДРЕСА_1 ", а також документи про проведення перевірок (як планових так і позапланових) на вказаному об`єкті будівництва та документи складені за результатами проведення перевірок знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_14 в особі ІНФОРМАЦІЯ_15 ( АДРЕСА_2 ).
В судове засідання, призначене на 18.03.2019 року ніхто не з`явився, однак слідчий Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 подав заяву з проханням про розгляд справи за його відсутності, клопотання підтримує, просить його задовольнити.
Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Суд вважає за можливе розглянути дану справу у відсутності осіб, які беруть участь у судовому провадженні без фіксування судового засідання технічними засобами.
Відповідно до ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті. Неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, приходжу до висновку, що для повного та всебічного дослідження всіх обставин у вказаному кримінальному провадженні, з метою, виявлення, відшукування та фіксації відомостей про обставини вказаного кримінального правопорушення, клопотання підлягає до задоволення.
Керуючись ст. ст. 159, 162,163, 164, 165, 166 КПК України
постановив :
клопотання задовольнити.
Надати слідчому СВ Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 , або за його дорученням іншим працівникам поліції Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області тимчасовий доступ до інформації та документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_14 в особі ІНФОРМАЦІЯ_15 ( АДРЕСА_2 ), зокрема: декларації про початок будівельних робіт зареєстрованої за № ЛВ 083140630883 05 березня 2014 року; декларації про початок виконання будівельних робіт № ЛВ 083160851594, яка зареєстрована в березні 2016 року; декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ЛВ 143161042335, яка зареєстрована в квітні 2016 року щодо об`єкту будівництва: "Реконструкція з розширенням приміщень побутового корпусу під багатоквартирний житловий будинок з закладами громадського призначення та підземним паркінгом; АДРЕСА_1 " а також всіх документів, які подавались замовником будівництва при реєстрації цих декларацій, а також документів про проведення перевірок (як планових так і позапланових) на об`єкті будівництва: "Реконструкція з розширенням приміщень побутового корпусу під багатоквартирний житловий будинок з закладами громадського призначення та підземним паркінгом; АДРЕСА_1 " та документів складених за результатами проведення перевірок з можливістю отримання копій всіх документів, а в разі необхідності вилучення оригіналів.
Строк дії ухвали становить один місяць з дня постановлення ухвали.
Виконання ухвали доручити слідчому СВ Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 , або за його дорученням іншим працівникам поліції Шевченківського ВП ГУНП у Львівській області, які, відповідно до вимог КПК України, уповноважені проводити такі слідчі (процесуальні) дії.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2023 |
Номер документу | 80499395 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Шевченківський районний суд м.Львова
Свірідова В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні