Ухвала
від 04.03.2019 по справі 202/1595/19
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 202/1595/19

Провадження № 1-кс/202/2574/2019

ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2019 року м. Дніпро

слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1

за участю секретарясудового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувшиклопотання прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42019040000000075, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.02.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчим управлінням ГУ НП України в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42019040000000075, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.02.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, процесуальне керівництво якого здійснюється прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області.

01березня 2019року впровадження слідчогосудді Індустріальногорайонного судум.Дніпропетровська надійшлоклопотання прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42019040000000075.

Згідно матеріалівклопотання,під часдосудового розслідуваннявстановлено факти привласнення бюджетних грошових коштів, отриманих в якості дотації суб`єктами підприємницької діяльності, які надали завідомо неправдиві документи для отримання бюджетної дотацію як сільгоспвиробники, що спричинило незаконну виплату бюджетних грошових коштів в особливо великих розмірах.

Так, протягом 2017 року СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 отримав 7 246 005 грн. на поточні рахунки у банку як сільгоспвиробник (вид діяльності відповідно до пункту 16-1.3 ст. 16-1 ЗУ «Про державну підтримку сільського господарства України»),однак згідно аналізу 5 додатків виявлено наступні сумнівні операції по придбанню та реалізації товарів, які можуть вплинути на розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів (при питомій вазі вартості сільськогосподарських товарів менше 75 відсотків вартості всіх товарів, поставлених ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно бюджетна дотація не сплачується, підприємство виключається з реєстру отримувачів бюджетної дотації).

При аналізі 5 додатків виявлено сумнівну закупівля молока у ТОВ Промсервіс ЄДРПОУ НОМЕР_2 , ( АДРЕСА_1 , керівник ОСОБА_4 ) 305 тон молока на суму 3 050 000 грн. Зазначене підприємство займається реалізацією продуктів харчування в бюджетні Дніпропетровської області (загальна сума договорів 51 млнгрн), та може бути підконтрольне СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Також в закупівлях підприємства відсутні будь яке придбання ветеринарних засобів для тварин, кормів, ветеринарного обстеження та закупівля КРС, що свідчить про те, що підприємство не являється сільгоспвиробником, а діє лише як посередник. Також є придбання в великої кількості бензину, газу скрапленого, дизельного пального на суму 8,7 млнгрн що свідчить про закупівлю молока у населення за готівку. Закупівля молока у неплатників ПДВ взагалі не відображається по 5 додаткам.

На підприємстві відсутня будь яка нерухомість, є в оренді лише 22 та (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва) яка використовується для вирощування зернових культур.

За період 2016-2018 рік підприємство реалізує 306 тис. тон молока на загальну суму 228 874 970 грн. Сумнівні операції по продажу молока:

- продаж ІНФОРМАЦІЯ_2 ЄДРПОУ 13441711 1333 тон молока на загальну суму 12 716 797 грн;

- продаж ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРОПОУ НОМЕР_3 ( АДРЕСА_1 ) 105 тон молока на суму 1,4 млнгрн Зазначене підприємство займається реалізацією продуктів харчування в бюджетні Дніпропетровської області (загальна сума договорів 4,7 млн. грн), та може бути підконтрольне СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». продаж ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ЄДРПОУ НОМЕР_4 ( АДРЕСА_2 , директор ОСОБА_5 ) 400 тон молока на суму 3 млн. грн.

- Продаж ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ЄДРПОУ НОМЕР_5 ( АДРЕСА_3 ) 2150 тон молока на суму 13 927 730 грн.

- Продаж ПП « ОСОБА_6 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 ( АДРЕСА_4 , директор ОСОБА_7 ) 4640 тон молока на ЗО млн грн.

Так, відповідно до ст.16-1.3 Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, право на отримання бюджетної дотації мають сільськогосподарські товаровиробники, які здійснюють такі види діяльності (в частині відношення до молочної продукції): 1. КВЕД 01.41_Розведення великої рогатої худоби молочних порід, який включає: вирощування та розведення великої рогатої худоби молочних порід;одержування сирого молока корів, у тому числі м`ясних порід і буйволиць.2. КВЕД 10.51_ Перероблення молока, виробництво масла та сиру, який включає: виробництво незбираного молока визначеної жирності, пастеризованого, стерилізованого, гомогенізованого, топленого;виробництво напоїв на основі молока (кефіру, ряжанки, тощо); виробництво вершків з незбираного молока, пастеризованого,стерилізованого та гомогенізованого виробництво сметани.

Вжитими заходами встановлено, що СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 не зареєстровано у Реєстрі тварин як власника тварин, тобто у власності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відсутні тварини великої рогатої худоби, які б могли давати молоко, а уся велика рогата худоба, яка дає молоко, постійно знаходиться у домашніх господарствах (асоційованих членів), утримується, доглядається та доїться силами громадян-власників, а також ВРХ ніколи і нікому не передавалась.

Між фізичними особами (членами кооперативу) та кооперативом укладені договори про передачу в оренду корів у користуванні кооперативом, однак фактично корови знаходяться у містах мешкання фізичних осіб. Фізичні особи (члени кооперативу) мешкають у населених пунктах: Дніпропетровської, Херсонської та Запорізької областях.

Відповідно до податкових відомостей за формою 1ДФЮ кількість членів більше 1500 фізичних осіб - власників корів.

Службові особи СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » достовірно знаючи, що основним видом діяльності СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » являється діяльність у тваринництві, яка полягає у здійсненні доставки свіжого молока з місць проживання власників великої рогатої худоби на базу СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 », де молоко тільки охолоджується та відпускається на молокозаводи, тобто будь-яка переробка молока не здійснюється і фактична діяльність вказаного кооперативу не відповідає жодному виду діяльності, що входить до переліку видів діяльності, за якими товаровиробники мають право на отримання бюджетної дотації, здійснили складання офіційних документів із внесенням до них завідомо неправдивих відомостей, а саме Заяви про включення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації. Згідно ст. 1 ЗУ «Про сільськогосподарську кооперацію» сільськогосподарський кооператив - юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які є виробниками сільськогосподарської продукції, що добровільно об`єдналися на основі членства для провадження спільної господарської та іншої діяльності, пов`язаної з виробництвом, переробкою, зберіганням, збутом, продажем продукції рослинництва, тваринництва, лісівництва чи рибництва, постачанням засобів виробництва і матеріально-технічних ресурсів членам цього кооперативу, наданням їм послуг з метою задоволення економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування. Однак члени кооперативу ніякої спільної господарської діяльності, пов`язаною з виробництва молока. Виходячи з вищевикладеного СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за своїм визначенням не є сільськогосподарським товаровиробником, отже не має право на включення до реєстру отримувачів дотації.

У ході проведення досудового розслідування встановлені банківські рахунки СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) у різних банківських установах, зокрема у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 , МФО НОМЕР_8 ), які використовуються з метою легалізації грошових коштів отриманих злочинним шляхом.

Зокрема, у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 , МФО НОМЕР_8 )вказаною юридичною особою відкрито рахунки: НОМЕР_9 , НОМЕР_10 , НОМЕР_11 (українська гривня).

У ході досудового розслідування виникла необхідність у отриманні повної інформації про рух грошових коштів по банківським рахункам вказаної юридичної осіб за період 2016-2019 років, оскільки така інформація надасть можливість встановити необхідну інформацію про обставини вчинення злочинів (час, місце, причетних осіб тощо), а також встановити механізм легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом, встановити інші не цей час невідомі слідству епізоди злочинної діяльності зазначених осіб. Крім того, у слідства є необхідність і у отриманні оригіналів всіх документів щодо відкриття рахунків, користування ними з боку зазначених осіб, оскільки такі документи можуть бути необхідні для проведення судових-почеркознавчих експертиз у кримінальному провадженні з метою встановлення осіб, що підписували договори, акти виконаних робіт та послуг із комунальними підприємствами.

Прокурор у судове засідання не з`явився, подав заяву, в якій просив розглянути клопотання за його відсутності.

На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, вважаю за можливе розглянути клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, приходжу до наступного висновку.

Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.

Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя в ухвалі про тимчасовий доступ до речей і документів може дати розпорядження про можливість вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей і документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Враховуючи викладене, вважаю, що клопотання прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42019040000000075, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.02.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, є обґрунтованим, законним та підлягає задоволенню.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 110, 131, 132, 159-166, 309, 369-372, 395 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42019040000000075, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.02.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, - задовольнити.

АТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 , МФО НОМЕР_8 ), розташованому за адресою: АДРЕСА_5 , надати прокурорам другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , слідчому СУ ГУ НП в Дніпропетровській області ОСОБА_12 , іншим слідчим та прокурорам у кримінальному провадженні, оперуповноваженим УЗЕ в Дніпропетровській області ДЗЕ НП України ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , а також іншим особам в порядку винесення постанови чи доручення згідно вимог ст.ст. 36, 40, 41, ч. 6 ст. 218 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів, з можливістю вилучення оригіналів документів, що містять охоронювану законом банківську таємницю по банківським рахункам, відкритим СВК « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зокрема рахунки НОМЕР_9 , НОМЕР_10 , НОМЕР_11 (українська гривня), а також будь-яким іншим рахункам, які використовувалисьу період 2016-2019 років зазначеною юридичною особою, а саме:

1) документів, які відображають відкриття, розпорядження зазначеними рахунками, у тому числі заяви на відкриття рахунку, договори щодо використання системи клієнт банк, картки зі зразками підписів та відтисків печатей, договорів на розрахунково-касове обслуговування, юридичних справи підприємств-власників рахунків, в тому числі копій паспортів посадових осіб, наказів та інших документів про призначення на посаду особи з правом підпису та повноваженнями діяти від підприємства, здійснювати фінансові угоди, документів підтверджуючих зміну особи уповноваженої на керування рахунками (при наявності таких змін), копії паспорта уповноваженого представника підприємства, IP-адрес та MAC-адрес з яких здійснювалася авторизація та операції за допомогою інтернет-банкінгу на електронних та паперових носіях;

2) інформацію (реєстр) про рух грошових коштів по вказаними рахункам за період з 01.01.2016 по теперішній час включно, із розшифровкою платежів: із зазначенням дати, суми, номеру платіжного доручення, призначення платежу з розшифровкою назви, коду ЄДРПОУ та рахунку підприємства контрагента, первинних платіжних документів по вказаних рахунках, у тому числі платіжних доручень, грошових чеків та інших документів, підтверджуючих зарахування, зняття та перерахування грошових коштів по вказаному рахунку, із зазначенням залишку коштів на рахунках на кожен день на паперових та електронних носіях.

3) договорів щодо отримання векселів, реєстрів виданих векселів, оригінали векселів (або копії), які підтверджують пред`явлення до сплати векселя, заяви щодо сплати векселя, актів пред`явлення векселів до сплати.

4) матеріалів кредитних справ стосовно надання кредитів вказаним особам та підприємствам, службовим особам вказаних підприємств з дати відкриття рахунків по дату оголошення ухвали суду включно.

5) інших документів, що містяться у банківських справах, та містять на собі підписи посадових осіб та працівників підприємств, фізичних осіб-підприємців, довірених осіб тощо.

6) наявні фото- та відеоматеріали щодо зняття грошових коштів або проведення інших транзакцій за вказаними банківськими рахунками та пов`язаними із ними банківськими картками (з камер банкоматів, відділень банку тощо) у паперовому вигляді та на електронному носії.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів, відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України.

Визначити строк виконання ухвали до 03 квітня 2019 року включно.

Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудІндустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення04.03.2019
Оприлюднено15.02.2023
Номер документу80530819
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —202/1595/19

Ухвала від 04.03.2019

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Кухтін Г. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні