Рішення
від 29.08.2018 по справі 804/4737/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2018 року Справа № 804/4737/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу №804/4737/18 за позовом ОСОБА_2 до Управління соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, та стягнення моральної шкоди,-

ВСТАНОВИВ :

ОСОБА_2 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації, у якому позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати наказ №43-н від 12.12.2017 року "Щодо попередження про скорочення граничної чисельності працівників управління", виданий управлінням соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації;

визнати протиправним та скасувати наказ "Щодо звільнення ОСОБА_2М." від 30.05.2018 року №50-З, виданий управлінням соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації;

поновити ОСОБА_2 на посаді головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації;

стягнути з управління соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_2 заробітну плату за час вимушеного прогулу у розмірі 7061,00 грн.;

стягнути з управління соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_2 30 000,00 грн. у якості компенсації моральної шкоди, внаслідок незаконного звільнення.

Справі за вищевказаним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер №804/4737/18.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.06.2018р. відкрито провадження по справі №804/4737/18 за вищезазначеним позовом та ухвалено здійснювати розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження згідно ч. 2 ст. 257 та ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України у письмовому провадженні.

Згідно ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи були належним чином повідомлені про розгляд справи №804/4737/18 у спрощеному провадженні.

В обгрунтування позовних вимог ОСОБА_2 зазначила, що її незаконно було звільнено із займаної в Управлінні соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації. При цьому, позивач зауважила, що при її звільненні відповідачем не було враховано тривалий стаж державної служби (більше 17 років) у даному управлінні, наявність вищої освіти. Позивач звертає увагу суду, що оскаржуваний наказ містить посилання на п. 4 ч. 1ст. 87 Закону України Про державну службу (вчинення державним службовцем дисциплінарного проступку), в той час як фактичною причиною звільнення стало скорочення численності штату державних службовців (п. 1ч. 1ст. 87 Закону України Про державну службу ). Також ОСОБА_2 зазначила, що всупереч вимогам ч. 2 ст. 38 Конституції України та ст. 49-2 Кодексу законів про працю України одночасно із попередженням про звільнення їй не було запропоновано жодної інше роботи на тому самому підприємстві, в установі/організації та про наявність або відсутність вакантних посад. Крім того, позивач зауважила, що її звільнення відбулось без згоди первинної профспілкової організації. ОСОБА_2 стверджує, що протиправні дії відповідача спричинили їй значну моральну шкоду, яку позивач оцінює у розмірі 30 000, 00 грн.

Позиція Управління соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації відображена у відзиві на позов та у запереченнях на відповідь на відзив і полягає у безпідставності заявлених позивачем до суду вимог. Так, відповідач зазначив, що у відповідності до вимог законодавства на виконання розпоряджень голови райдержадміністрації №51/0/392/17 від 21.02.2017р. та №Р-456/0/392-17 від 11.12.2017р. й відповідних наказів про попередження вивільнення працівників з чисельності штату Управління відбулося скорочення працівників та їх займаних посад в Управлінні соціального захисту населення Широківської райдержадміністрації, у зв'язку з чим з дотриманням чинного законодавства в установлений законом термін було здійснено попередження працівників, а саме 27 осіб, про вивільнення їх зі штатної одиниці. Відповідач зауважує, що ОСОБА_2 у відповідності до ст. 43 Закону України Про державну службу , ст. 49 Кодексу законів про працю України було надано повідомлення про зміну істотних умов праці та запропоновано подати заяву до відділу освіти та гуманітарної політики Широківської райдержадміністрації для призначення на рівнозначну тимчасову посаду. Питання переведення було погоджено з виконуючим обов'язки начальника відділу освіти та гуманітарної політики Широківської райдержадміністрації, однак позивач відмовилась ознайомлюватись з зазначеним повідомленням, про що, було складено акт про відмову з ознайомленням повідомлення про зміну істотних умов праці від 14.03.2018р.

Згідно наявної у матеріалах справи довідки №190 від 04.09.2018р. суддя Барановський Р.А. у період з 16.07.2018р. по 28.08.2018р. - перебував у відпустці.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено наступне.

Згідно із відомостями трудової книжки позивача БТ-ІІ №1799748 ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1; РНОКПП НОМЕР_1) з 14.03.2001р. працювала на різних посадах в Управлінні праці та соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації та з 22.05.2017р. була переведена на посаду головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин, із якої позивача 31.05.2018р. було звільнено на підставі наказу відповідача за №50-З від 30.05.2018р. згідно пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу .

12.12.2017р. Управлінням соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації винесено наказ Щодо попередження про скорочення граничної чисельності працівників управління за №43-н від 12.12.2017р., яким у відповідності до Закону України Про місцеві державні адміністрації , постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій №606 від 18.04.2012р. на виконання розпорядження голови райдержадміністрації №Р-456/0/392-17 від 11.12.2017р. Про структуру райдержадміністрації та внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 21.02.2017 №Р-51/0/392-17 у зв'язку із скороченням штатної чисельності управління наказано, зокрема:

1. До завершення впорядкування штатного розпису управління керівникам структурних підрозділів забезпечити належне виконання функцій всіх структурних підрозділів управління.

2. Головному спеціалісту відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин ОСОБА_3 ознайомити працівників управління під розпис з даним наказом на листі ознайомлення, який є невід'ємною частиною наказу. .

Згідно із додатком до оскаржуваного позивачем наказу №43-н від 12.12.2017р. ОСОБА_2 ознайомлена із даним наказом - 12.12.2017р.

14.12.2017р. Управлінням соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації винесено наказ Про скорочення посад працівників управління за №45-н від 14.12.2017р., яким на виконання розпорядження голови райдержадміністрації №Р-456/0/392-17 від 11.12.2017р. Про структуру райдержадміністрації та внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 21.02.2017 №Р-51/0/392-17 , наказу начальника райдержадміністрації від 12.12.2017р. №43-н Щодо попередження про скорочення граничної чисельності працівників управління наказано, зокрема:

1. Скоротити чисельність працівників управління на чотири штатні одиниці, а саме:

головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин - дві штатні одиниці;

головного спеціаліста відділу прийому громадян - одна штатна одиниця;

провідного інспектора відділу прийому громадян - одна штатна одиниця;

2. Головному спеціалісту відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин ОСОБА_3 підготувати письмове попередження про наступне вивільнення працівників. .

15.12.2017р. позивача ознайомлено із попередженням про наступне вивільнення, у якому у зв'язку зі скороченням чисельності працівників на виконання розпорядження голови райдержадміністрації №Р-456/0/392-17 від 11.12.2017р. Про структуру райдержадміністрації та внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 21.02.2017 №Р-51/0/392-17 на підставі наказу №43-н від 12.12.2017р. Щодо попередження про скорочення граничної чисельності працівників управління та у відповідності до ст. 43 Закону України Про державну службу , ст.49-2 Кодексу законів про працю України, постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій №606 від 18.04.2012р. - попереджено ОСОБА_2 про наступне звільнення із займаної посади у зв'язку доведення граничної штатної чисельності.

При цьому, слід зауважити, що у даному попередженні відсутні відомості про інші наявні в Управлінні соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації вакантні посади та пропозиції щодо зайняття позивачем відповідних посад (в т.ч. шляхом переведення).

22.12.2017р. головою Широківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (далі - Широківська РДА) винесено розпорядження за №Р-475/0/392-17 Про структуру райдержадміністрації та внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 24.02.2017 №Р-53/0/392-17 , яким, зокрема, доручено начальнику управління соціального захисту населення ОСОБА_4 провести необхідний комплекс заходів, пов'язаних з вивільненням працівників управління відповідно до законодавства та підготувати зміни до штатного розпису управління відповідно до переліку штатних одиниць, затверджених даним розпорядженням й подати до 26.12.2017р. на затвердження у встановленому порядку.

При цьому, вищезазначеним розпорядження внесено зміни (пункт 1 розпорядження №Р-475/0/392-17 від 22.12.2017р. набув чинності з 01.03.2018р.) до розпорядження голови райдержадміністрації від 24.02.2017р. №Р-53/0/392-17 Про структуру управління соціального захисту населення районної державної адміністрації у вигляді оновлення за змістом додатків 1 (структура управління соціального захисту населення районної державної адміністрації), 2 (чисельність управління соціального захисту населення районної державної адміністрації), 3 (перелік штатних одиниць управління соціального захисту населення районної державної адміністрації) до розпорядження №Р-53/0/392-17 від 24.02.2017р.

26.12.2017р. на виконання вищезазначеного розпорядження голови Широківської РДА начальником управління соціального захисту населення ОСОБА_4 винесено наказ за №49-н Про затвердження структури управління соціального захисту населення райдержадміністрації , яким наказано попередити всіх працівників управління соціального захисту населення райдержадміністрації (далі - управління) про зміну структури управління та затверджено з 01.03.2018р. структуру і граничну чисельність працівників управління згідно з додатками до розпорядження голови райдержадміністрації згідно із додатками до розпорядження №Р-745/0/392-17 від 24.02.2017р.

Даним наказом передбачено вивести відділ прийому громадян (посади начальника відділу - ОСОБА_5, головних спеціалістів - ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, провідного інспектора - Огородню Н.М.), відділ персоніфікованого обліку (посаду головного спеціаліста - ОСОБА_9С.), відділ у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин (посади головних спеціалістів - ОСОБА_2, ОСОБА_10, ОСОБА_3О.) та ввести посаду головного спеціаліста з питань персоналу - ОСОБА_3, відділ у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин (посаду головного спеціаліста - ОСОБА_9С.), відділу контролю та автоматизованої обробки інформації (посади начальника відділу - ОСОБА_5, головних спеціалістів - ОСОБА_11, ОСОБА_12В.).

Зі змісту додатку до вищезазначеного наказу неможливо встановити дату ознайомлення працівників управління із даним наказом.

23.01.2018р. відповідач звернувся до голови Широківської РДА із листом за вих. №246/1-13 від 23.01.2018р. Про переведення працівників управління соціального захисту населення райдержадміністрації із проханням розглянути можливість переведення працівників управління соціального захисту населення на вакантні посади до районної державної адміністрації (зокрема, ОСОБА_2М.).

30.01.2018р. ОСОБА_2 ознайомлена із повідомленням про зміну істотних умов праці, у якому позивачу запропоновано подати заяву до управління агропромислового розвитку, землекористування та підприємництва Широківської РДА для призначення на рівнозначну посаду головного спеціаліста відділу розвитку сільського господарства та землекористування управління агропромислового розвитку, землекористування та підприємництва Широківської РДА за переведенням із займаної посади, зауваживши, що питання переведення погоджено із начальником управління агропромислового розвитку, землекористування та підприємництва Широківської РДА.

30.01.2018р. позивач ознайомилась із листом Широківської РДА Про переведення працівників за вих. №03-32-197/0/391-18 від 30.01.2018р., у якому відповідачу запропоновано звернутись із відповідними листами, зокрема, до управління агропромислового розвитку, землекористування та підприємництва відносно переведення ОСОБА_2

30.01.2018р. відповідач звернувся до начальника управління агропромислового розвитку, землекористування та підприємництва Широківської РДА із листом за вих. №299/1-13 з проханням розглянути можливість переведення позивача на вакантну посаду до управління агропромислового розвитку, землекористування та підприємництва Широківської РДА.

22.02.2018р. на виконання вищезазначеного розпорядження голови Широківської РДА від 21.02.2018р. №Р-38/0/392-18 Про структуру райдержадміністрації та внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 21.02.2017р. №Р-51/0/392-17 начальником управління соціального захисту населення ОСОБА_4 винесено наказ за №8-н від 22.02.2018р. Про внесення змін до наказу №49-н від 26.12.2017 Про затвердження структури управління соціального захисту населення райдержадміністрації .

Даним наказом затверджено з 03.04.2018р. чисельність працівників управління соціального захисту населення згідно додатку 3 до розпорядження голови райдержадміністрації від 21.02.2017р. №Р-51/0/392-17 (у редакції розпорядження голови райдержадміністрації від 21.02.2018р. №Р-38/0/0392-18, а також наказано повідомити особисто працівників управління, посади яких підпадали скороченню (зокрема, ОСОБА_2, як головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин) про продовження терміну перебування на даних посадах.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідач звернувся до голови Широківської РДА із листом (вих. №711/1-13 від 12.03.2018р.) щодо погодження з обласною державною адміністрацією звільнення ОСОБА_2 - головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення райдержадміністрації.

Дніпропетровська обласна державна адміністрація у листі (вих. №49-1280/0/2-18 від 05.04.2018р.) зазначено, що звільнення ОСОБА_2 з посади головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення райдержадміністрації погоджено за умови дотримання вимог чинного законодавства України.

13.03.2018р. відповідач звернувся до в.о. начальника відділу освіти та гуманітарної політики Широківської РДА із листом за вих. №727/1-13, у якому прохав розглянути можливість переведення ОСОБА_2 на вакантну посаду у даному відділі.

Надалі відповідачем складено повідомлення про зміну істотних умов праці позивача із пропозицією подати заяву до відділу освіти та гуманітарної політики Широківської РДА для призначення на рівнозначну тимчасову посаду за переведенням із займаної посади із наданням листа відділу освіти та гуманітарної політики Широківської РДА Про переведення працівників за вих. №115 від 13.03.2018р., у якому вказано про погодження призначення позивача за переведенням на рівнозначну тимчасову посаду.

14.03.2018р. працівниками Управління соціального захисту населення Широківської РДА складено ОСОБА_3 про відмову позивача з ознайомленням з вищезазначеним повідомленням про зміну істотних умов праці.

30.03.2018р. Управлінням соціального захисту населення Широківської РДА видано наказ №12-н Про внесення змін до наказу №49-н від 26.12.2017 Про затвердження структури управління соціального захисту населення райдержадміністрації , яким на виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 30.03.2018р. №Р-89/0/392-189 Про структуру райдержадміністрації та внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 21.02.2017р. Р-51/0/392-17 наказано, зокрема:

1.Затвердити з 01 червня 2018 року чисельність працівників управління соціального захисту населення Широківської райдержадміністрації згідно додатку 3 до розпорядження голови райдержадміністрації від 21.02.2017 №Р-51/0/392-17 (у редакції розпорядження голови райдержадміністрації 30.03.2018 № Р-89/0/0392-18).

2.Продовжити термін перебування на посаді" головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин (посада, яка підпадає під скорочення) - ОСОБА_2 .

Так, у відповідності до наказу Управління соціального захисту населення Широківської РДА Щодо звільнення ОСОБА_2М. за №50-З від 30.05.2018р. ОСОБА_2 31.05.2018р. звільнено з посади головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення райдержадміністрації у зв'язку зі скороченням чисельності працівників управління згідно пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу .

В якості підстав, які слугували винесенню вищезазначеного наказу зазначено:

-наказ начальника управління №45-н від 14.12.2017р. Про скорочення посад працівників управління ;

-пункт 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу ;

-пункт 4 статті 87 Закону України Про державну службу ;

-стаття 57 Закону України Про державну службу .

Згідно із наявною у матеріалах справи складеною начальником управління ОСОБА_4 та головним бухгалтером ОСОБА_13 Довідкою за №1787/1-13 від 20.06.2018р. на №2274/1-19 від 19.06.2018р., середньоденна заробітна плата ОСОБА_2 на посаді головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення райдержадміністрації у 2018 році становила 353, 05 грн.

Не погодившись із винесеними Управлінням соціального захисту населення Широківської РДА наказами, ОСОБА_2 звернулась до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із пунктом 4 статті 36 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України), підставами припинення трудового договору є: розірвання трудового договору з ініціативи працівника (статті 38, 39), з ініціативи власника або уповноваженого ним органу (статті 40, 41) або на вимогу профспілкового чи іншого уповноваженого на представництво трудовим колективом органу (стаття 45).

Питання розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу регламентується нормами ст. 40 КЗпП України.

Так, відповідно до положень п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України, трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Також цією статтею закріплено, що у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини 1 статті 40 КЗпП України).

Разом з тим, ч. 2 ст. 40 КЗпП України визначено, що звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Вищезазначені норми КЗпП України кореспондуються також з положеннями ст. 87 Закону України Про державну службу №889-VIII від 10.12.2015р. (далі - Закон), який є спеціальним законом, що регулює, в тому числі, порядок проходженням громадянами державної служби.

Так, п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону передбачає, що підставами для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Згідно із ч. 3 ст. 87 Закону - процедура вивільнення державних службовців на підставі пункту 1 частини першої цієї статті визначається законодавством про працю.

Звільнення на підставі пункту 1 частини першої цієї статті допускається лише у разі, якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно до його кваліфікації або якщо він відмовляється від такого переведення.

При реорганізації підприємства або при його перепрофілюванні звільнення за п.1 ст.40 КЗпП України може мати місце, якщо це супроводжується скороченням чисельності або штату працівників, змінами у їх складі за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професіями. Працівник, який був незаконно звільнений до реорганізації, поновлюється на роботі в тому підприємстві, де збереглося його попереднє місце роботи.

З матеріалів справи слідує, що звільнення позивача із займаної посади в Управлінні соціального захисту населення Широківської РДА зумовлене скорочення чисельності працівників.

Статтею 40 КЗпП України передбачено, що звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Згідно із частинами 1- 3 статті 49-2 КЗпП України про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці.

При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством.

Одночасно з попередженням про звільнення у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації працівник, за своїм розсудом, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно.

Незважаючи на наявність станом на день першого попередження позивача про звільнення вакантних посад в Управлінні соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації (зокрема, посада головного спеціаліста у Відділі у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин), жодна з них ОСОБА_2 запропонована не була.

Окрім того, ст. 42 КЗпП України визначено, що при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.

Оскільки обов'язок по працевлаштуванню працівника покладається на власника з дня попередження про вивільнення до дня розірвання трудового договору, за змістом частини 3 статті 49-2 КЗпП України роботодавець є таким, що виконав цей обов'язок, якщо працівникові були запропоновані всі інші вакантні посади (інша робота), які з'явилися на підприємстві протягом цього періоду і які існували на день звільнення.

Згідно зі статтею 2 Закону України Про державну службу рівнозначна посада - це посада державної служби, що належить до однієї групи оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу.

Реорганізація Управління та скорочення посади позивача фактично відбулося з 01.06.2018р. згідно з розпорядженням голови Широківської РДА №51/0/392-17 від 21.02.2017р. (у редакції розпорядження голови райдержадміністрації №Р-89/0/0392-18 від 30.03.2018р.).

Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що, зважаючи на зміст наказу відповідача за №45-н від 14.12.2017р. та з урахуванням змісту додатків до розпорядження голови райдержадміністрації №Р-53/0/392-17 від 24.02.2017р. (у редакції розпорядження голови райдержадміністрації №Р-475/0/0392-17 від 22.12.2017р.), на момент повідомлення ОСОБА_2 (30.01.2018р.) про зміну істотних умов праці в Управлінні соціального захисту населення Широківської РДА була наявна посада головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин, яку займала позивач на момент звільнення 30.05.2018р. згідно із п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України Про державну службу (з 31.05.2018р.).

Натомість, відповідачем не надано до суду належних, допустимих та достатніх доказів на підтвердження того, що складання повідомлення про зміну істотних умов праці щодо позивача (приблизна дата - 13.03.2018р.) в Управлінні соціального захисту населення Широківської РДА були відсутні вакантні посади, які могли бути запропоновані ОСОБА_2, в той час як наказом №45-н від 14.12.2017р. передбачена наявність посад головного спеціаліста відділу у справах інвалідів, ветеранів та соціально-трудових відносин у кількості дві штатні одиниці.

При цьому, відповідачем не надано до суду доказів того, що при вирішенні питання про звільнення позивача із займаної посади Управлінням соціального захисту населення Широківської РДА дотримано вимог статті 42 КЗпП України у вигляді проведення відповідної перевірки.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач всупереч вищенаведеним вимогам законодавства одночасно з попередженням про звільнення ОСОБА_2 (15.12.2017р.) жодної іншої посади не запропонував.

Слід зауважити, що повідомлення про зміну істотних умов праці із пропозицією ОСОБА_2 подати заяву до відділу освіти та гуманітарної політики Широківської РДА для призначення на рівнозначну тимчасову посаду головного спеціаліста відділу суперечить вимогам ст. 49-2 КЗпП України.

Крім того, враховуючи, що Широківська районна державна адміністрація Дніпропетровської області є окремою юридичною особою, позивачу пропонувалась посада державної служби в Широківській РДА за конкурсом, тому на цю посаду позивач мала можливість влаштуватись лише після звільнення з Управління соціального захисту населення Широківської РДА, а не шляхом переведення.

Як слідує із матеріалів справи, ОСОБА_2 має повну вищу освіту за спеціальністю Фінанси та з 14.03.2001р. працювала в органах соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області.

Водночас, відповідачем не доведено дотримання ним вимог ст. 42 КЗпП України, оскільки не надано до суду жодного порівняльного аналізу кваліфікації, показників продуктивності праці або наявності порівняно із іншими працівниками, інших підстав для переважного права на залишення на роботі відповідачем проведено не було.

Отже, з наведеного слідує, що під час звільнення позивачки відповідачем не в повній мірі було досліджено питання про переважне право на залишення працівника на роботі.

Водночас, за умов чинності наказів Управління соціального захисту населення Широківської РДА Про скорочення посад працівників управління за №45-н від 14.12.2017р. та Про затвердження структури управління соціального захисту населення райдержадміністрації за №49-н від 26.12.2017р., які позивачем не оскаржено, поновлення ОСОБА_2 на попередній посаді є неможливим у зв'язку з її скороченням та призначенням останній наказом на посаду рівнозначну посаді позивача іншого працівника управління.

Згідно із статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Правомірність вищезазначених наказів Управління соціального захисту населення Широківської РДА за №45-н від 14.12.2017р. та за №49-н від 26.12.2017р. - не входить у межі позовник вимог, тому не розглядається судом.

Крім того, обґрунтованих правових підстав для визнання протиправним та скасування наказу №43-н від 12.12.2017 року "Щодо попередження про скорочення граничної чисельності працівників управління", виданого управлінням соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації ОСОБА_2 у позовній заяві не наведено, а судом не встановлено.

Відповідно до норм ч.1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За змістом ч. 1 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Окрім того, ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Щодо доводів позивача з посиланням на ст.ст. 40,41,43 КЗпП України про необхідність отримання попередньої згоди виборного органу (профспілкового представника) первинної профспілкової організації, членом якої є працівник, про розірвання трудового договору, слід зазначити таке.

Як слідує зі змісту відзиву на позов відповідача з 2009 року в Управлінні соціального захисту населення Широківської райдержадміністрації відсутній профспілковий комітет, підтверджено протоколом профспілки працівників управління праці та соціального захисту населення Широківської райдержадміністрації (правонаступником якої є відповідач) за №7 від 26.08.2009р. та листом відповідача за вих. №2909/1-13 від 02.08.2018р.

З огляду на викладене, ОСОБА_2 на момент звільнення не була членом профспілкової організації, що виключає необхідність отримання попередньої згоди виборного органу (профспілкового представника) первинної профспілкової організації при вирішенні питання щодо її звільнення.

Позовні вимоги про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу мають похідний характер від вимог про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення позивача та поновлення на роботі є обраним позивачем способом захисту її прав та інтересів, порушених незаконним звільненням.

Водночас, оскільки суд дійшов до висновку про неможливість поновлення ОСОБА_2 на займаній або іншій рівнозначній посаді в Управлінні соціального захисту населення Широківської РДА, то позовні вимоги про поновлення її на роботі в Управлінні, а також про стягнення середнього заробітку за час вимушеного та стягнення моральної шкоди також не підлягають задоволенню.

З огляду на вищевикладене, позов ОСОБА_2 до Управління соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, та стягнення моральної шкоди - задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат у відповідності до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України - у суду відсутні.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 (зазначене позивачем у позовній заяві місце проживання/перебування: 53700, Дніпропетровська область, сел. Широке, вул. Карнаушенко, 27/12; РНОКПП НОМЕР_1) до Управління соціального захисту населення Широківської районної державної адміністрації (місцезнаходження: 53700, Дніпропетровська область, сел. Широке, вул. Соборна, 99; код ЄДРПОУ 03192247) про визнання протиправним та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, та стягнення моральної шкоди - відмовити повністю.

Копію рішення суду направити учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2018
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80531653
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4737/18

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 29.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні