Рішення
від 19.03.2019 по справі 200/857/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2019 р. Справа№200/857/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні без повідомлення сторін) адміністративну справу за позовом Харківської місцевої прокуратури № 1 (61072, м. Харків, вул. Тобольська,. 55А) в інтересах держави в особі Департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Східному регіоні (код ЄДРПОУ 41483468, 61022, м. Харків, пл. Свободи, 5 Держпром , к. 69)

до Приватного акціонерного товариства Старо-Кримський кар'єр (код ЄДРПОУ 00292215, 87591, Донецька область, м. Маріуполь, смт. Старий Крим)

про стягнення грошових коштів у вигляді штрафних санкцій у сумі 17340 грн.

ВСТАНОВИВ:

Харківська місцева прокуратура № 1 в інтересах держави в особі Департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Східному регіоні звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Приватного акціонерного товариства Старо-Кримський кар'єр про стягнення грошових коштів у вигляді штрафних санкцій у сумі 17340 грн.

Ухвалою від 21 січня 2019 року суд залишив без руху позовну заяву позивача та надав десятиденний строк з дня отримання копії ухвали для усунення виявлених судом недоліків.

6 лютого 2019 року на адресу суду надійшла заява позивача про усунення недоліків позовної заяви, в якій виконав вимоги ухвали суду від 21 січня 2019 року, чим усунув її недоліки.

Ухвалою від 11 лютого 2019 року суд прийняв до розгляду позовну заяву та відкрив провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження.

За правилами пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Згідно з нормами частини третьої статті 263 КАС України у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.

Позивач зазначає, що у відношенні відповідача було винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 16 серпня 2018 року № 457-СХ-6-Е та № 458-СХ-6-Е, відповідно до яких до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 17000 грн. та 340 грн., які на момент звернення до суду не сплачені.

Суд зазначає, що ухвалою від 11 лютого 2019 року суд встановив відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня вручення відповідачу даної ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву, який повинен бути складений та поданий за правилами, встановленими статтею 162 КАС України, або заяви про визнання позову. Відповідач ухвалу суду отримав 16 лютого 2019 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, проте не надав суду відзив на позовну заяву. З цього приводу суд зазначає, що відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Отже, суд дійшов до висновку щодо розгляду справи за наявними в матеріалах справи документами.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.

Приватне акціонерне товариство Старо-Кримський кар'єр зареєстроване як юридична особа, включене до ЄДРПОУ за номером 00292215.

Частиною 1 статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30 жовтня 1996 року встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР). Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до статей 8, 9 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні НКЦПФР в особі своїх уповноважених осіб має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, а також накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання дозволів на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з положеннями частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні НКЦПФР застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до НКЦПФР -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за невиконання або несвоєчасне виконання рішень НКЦПФР або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб НКЦПФР щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частинами 1 та 2 статті 12 цього Закону встановлено, що уповноважена особа НКЦПФР, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі НКЦПФР, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів. Санкції застосовуються Головою НКЦПФР, членом НКЦПФР, уповноваженими НКЦПФР посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Згідно з положеннями розділу VII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови. Постанова за справою про правопорушення повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження. Постанова за справою про правопорушення підписується уповноваженою особою, яка розглянула справу, та скріплюється гербовою печаткою. У справі про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень:

1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів;

2) про закриття справи. Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.

Згідно з частиною 4 статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Частиною 6 статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок встановлено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються НКЦПФР, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.

Відповідно до пункту 3 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішення НКЦПФР від 3 грудня 2013 року № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 року за № 2180/24712 зазначено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку в такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів на відповідному веб-сайті; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або НКЦПФР; подання до НКЦПФР Емітенти цінних паперів до моменту подання Інформації до НКЦПФР розміщують її на власному веб-сайті відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до пунктів 7-10 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР № 2826 від 3 грудня 2013 року, емітент має надавати Інформацію для розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР до особи, уповноваженої на розміщення Інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР. Емітент при оприлюдненні Інформації на власному веб-сайті забезпечує вільний доступ до такої Інформації, а також повідомляє на вимогу заінтересованих осіб адреси сторінок в мережі Інтернет, на яких здійснюється оприлюднення Інформації. До моменту розкриття регулярної та особливої інформації емітентом шляхом оприлюднення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР розкриття такої Інформації на території України іншими шляхами, у тому числі шляхами, передбаченими цим Положенням, не допускається. У разі якщо емітент несвоєчасно розкриває Інформацію, розкриття якої є обов'язковим відповідно до цього Положення, емітент повинен письмово повідомити НКЦПФР листом з обґрунтуванням причин, що призвели до несвоєчасного розкриття Інформації, складеним у довільному вигляді та засвідченим підписом керівника емітента.

Пунктом 5 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 передбачено, що уповноважені особи НКЦПФР в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Судом встановлено, що постановою про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 11 липня 2018 року (вих. №23/06/21521 від 11 липня 2018 року) уповноваженою особою НКЦПФР - завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Донецькій та Луганській областях та представництва в судах департаменту НКЦПФР у Східному регіоні ОСОБА_1 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача. Актом про правопорушення на ринку цінних паперів № 458-СХ-6-Е від 26 липня 2018 року встановлено, що відповідач в порушення вимог частини 1 статті 39 та частини 4 статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок з урахуванням вимог пункту 12 Розділу І та пункту 4 глави 4 розділу II Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 3 грудня 2013 року № 2826, не подано річну інформацію до НКЦПФР у строк встановлений Положенням. Крім того, вказане порушення у вигляді неподання річної інформації до Комісії у строк встановлений Положенням, з урахуванням постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №539-СХ-6-Е від 12 січня 2018 року (штрафна санкція за вказане правопорушення сплачена в добровільному порядку відповідачем згідно з квитанцією доданою до листа № 4 від 7 лютого 2018 року), кваліфікується як правопорушення, вчинене повторно протягом року.

Постановою про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 11 липня 2018 року (вих. № 23/06/21522 від 11 липня 2018 року) уповноваженою особою НКЦПФР - завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Донецькій та Луганській областях та представництва в судах департаменту НКЦПФР у Східному регіоні ОСОБА_1 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача. Актом про правопорушення на ринку цінних паперів № 457-СХ-6-Е від 26 липня 2018 року встановлено, що відповідач в порушення вимог частини 1 статті 39 та частини 4 статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок з урахуванням вимог пункту 12 Розділу І та пункту 4 глави 4 розділу II Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 3 грудня 2013 року № 2826, не опубліковано річну інформацію в офіційному друкованому виданні у строк встановлений Положенням.

Постановою про розгляди справ про правопорушення на ринку цінних паперів від 3 серпня 2018 року (вих. №23/02/23715 від 3 серпня 2018 року) керівника відповідача повідомлено про те, що у відношенні підприємства складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 457-СХ-6-Е та № 458-СХ-6-Е від 26 липня 2018 року та повідомлено про розгляд справ.

Постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 457-СХ-6-Е та № 458-СХ-6-Е від 16 серпня 2018 року застосовано до відповідача санкції у вигляді штрафів в розмірі 340 грн. та 17000 грн. відповідно. Таким чином, загалом до відповідача застосовано штрафні санкції на загальну суму 17340 грн.

Листом № 23/02/25080 від 16 серпня 2018 року керівника відповідача повідомлено про результати розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів та надіслано копії вищевказаних постанов про накладення санкцій. Крім того, зазначено строк протягом якого відповідач має сплатити штрафні санкції в добровільному порядку. Вказані постанови та акти Департаменту НКЦПФР у Східному регіоні направлялися відповідачу рекомендованими листами, про що свідчать реєстри рекомендованих листів від 13 липня 2018 року, 3 серпня 2018 року та 16 серпня 2018 року на яких працівником об'єкта поштового зв'язку поставлено відбиток календарного штемпеля та касові чеки.

Згідно зі статтею 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні документ, який підтверджує сплату штрафу протягом 5 робочих днів, надсилається до уповноваженого підрозділу НКЦПФР. Рішення НКЦПФР про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР. Однак, доказів сплати штрафних санкцій в загальній сумі 17340 грн. відповідачем суду не надано, постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем у встановленому чинним законодавством порядку не оскаржувалися.

Тому, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Харківської місцевої прокуратури № 1 (61072, м. Харків, вул. Тобольська,. 55А) в інтересах держави в особі Департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Східному регіоні (код ЄДРПОУ 41483468, 61022, м. Харків, пл. Свободи, 5 Держпром , к. 69) до Приватного акціонерного товариства Старо-Кримський кар'єр (код ЄДРПОУ 00292215, 87591, Донецька область, м. Маріуполь, смт. Старий Крим) про стягнення грошових коштів у вигляді штрафних санкцій у сумі 17340 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства Старо-Кримський кар'єр (код ЄДРПОУ 00292215, 87591, Донецька область, м. Маріуполь, смт. Старий Крим) грошові кошти у вигляді штрафних санкцій у розмірі 17340 (сімнадцять тисяч триста сорок) гривень на користь Державного бюджету України на рахунок, Маріуп.УК/м.Маріуполь/21081100 №31116106005051, код отримувача 37989721, банк отримувача - Казначейство України ЕАП, МФО 899998, код бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення ухвалене у нарадчій кімнаті 19 березня 2019 року. Повне судове рішення складено 19 березня 2019 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Смагар С.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2019
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80532202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/857/19-а

Рішення від 19.03.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні