Рішення
від 05.03.2019 по справі 160/9179/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2019 року Справа № 160/9179/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретарі судового засіданняОСОБА_2 за участю представників: позивача відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_4 ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Проектно-виробнича фірма Мобіл до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 04.12.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю Проектно-виробнича фірма Мобіл звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу від 23.11.2018 № 6695-п Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Проектно-виробничої фірми Мобіл (код ЄДРПОУ 20225988) .

2. Ухвалою суду від 10.12.2018 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 27.12.2018 на виконання вимог ухвали позивачем надано: належним чином оформлений адміністративний позов та його копію відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі із зазначенням коду ЄДРПОУ відповідача; належним чином засвідчені копії доказів на обґрунтування позовних вимог.

4. У зв'язку із перебуванням головуючого судді Верба І.О. у відпустці з 28.12.2018 по 03.01.2019 включно, суд вирішив питання про відкриття провадження в адміністративній справі № 160/9179/18 04.01.2019.

5. Ухвалою суду від 04.01.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 160/9179/18, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного провадження у судовому засіданні на 24.01.2019.

6. 24.01.2019 надійшов відзив на позов (а.с.72-73).

7. У зв'язку з перебуванням головуючого судді 24.01.2019 у відрядженні розгляд справи призначено на 07.02.2019.

8. 06.02.2019 надійшла відповідь на відзив (а.с.82-85).

9. У судовому засіданні 07.02.2019 оголошено перерву до 28.02.2019 для надання додаткових доказів відповідачем.

10. У зв'язку із перебуванням головуючого судді 28.02.2019 у відрядженні розгляд справи призначено на 05.03.2019.

11. У судовому засіданні 05.03.2019 представники сторін підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

12. Позивач перебуває на обліку в Лівобережній об'єднаній ДПІ м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Позивач є реальним сектором економіки та здійснює виключно правомірну підприємницьку діяльність на протязі багатьох років, сплачує всі необхідні податки та збори.

13. Обов'язковою передумовою здійснення документальної перевірки згідно підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України є направлення платнику податків запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження, вимоги до запиту встановлені пунктом 73.3 статті 73 ПК України.

14. 26.04.2018 на адресу ТОВ ПВФ МОБІЛ від головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов запит №22420/10/04-36-12-13, у запиті містилася вимога надати такий обсяг інформації, який вже сам по собі підпадав під визначення позапланової документальної перевірки.

15. Позивач не має можливості відповідати за ведення господарської діяльності іншими суб'єктами господарювання, та здійснював придбання та реалізацію продукції згідно з чинним законодавством, та ніяким чином норми податкового законодавства не порушував. В запиті Головного управління ДФС у Дніпропетровській області не містилося жодного конкретного факту вчинення ТОВ ПВФ МОБІЛ порушень податкового законодавства, а лише припущення про можливість таких порушень в діях контрагентів. Припущення у відсутності у контрагента трудових ресурсів, виробничого обладнання, транспортного та торгівельного обладнання, відсутність працівників також не можуть спростовувати фактичне виконання операцій, оскільки специфіка здійснення підприємницької діяльності полягає у тому, що підприємство не завжди має мати у власності значну кількість працівників, основні засоби та транспорту для виконання взятих на себе цивільно-правових обов'язків.

16. Такої позиції дотримується й Вищий Адміністративний суд України у своєму рішенні від 24.05.2017 за справою № К/800/2419/16.

17. На момент укладення договорів позивач та його контрагенти були належним чином зареєстрованими суб'єктами господарювання, договори укладені між ними передбачені відповідними нормами ЦК та ГК України, під час укладення договорів сторони не порушили вимог закону. Поведінка сторін засвідчила їх волю до настання відповідних правових наслідків за укладеним між ними договором, умови яких виконані в повному обсязі, про що свідчать відповідні документи: видаткові накладні, податкові накладні, тощо.

18. Враховуючи зазначене вище, на виконання запиту 18.05.2018 позивачем було надано відповідь з поясненнями, щодо своєї правової позиції з посиланням на пункт 73.3 статті 73 ПК України.

19. 31.05.2018 на адресу ТОВ ПВФ МОБІЛ від головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов запит № 30575/10/04-36-14-12-12 з тих самих підстав, що й у першому випадку, ТОВ ПВФ МОБІЛ надало відповідь з поясненнями, щодо своєї правової позиції з посиланнями на пункт 73.3 статті 73 ПК України.

20. Запити контролюючого органу про надання інформації № 22420/10/04-36-12-13 від 26.04.2018 та № 30575/10/04-36-14-12-12 від 31.05.2018 були оформлені з порушенням законодавчо встановленого порядку, а тому позивач звільнений від обов'язку надавати відповідь на вказані запити, що прямо передбачено пунктом 73.3 статті 73 ПК України, у зв'язку з чим контролюючий орган був позбавлений права приймати наказ про призначення позапланової виїзної перевірки платника податків з підстав визначених підпунктами 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України (не надання пояснень та їх документального підтвердження), що свідчить про протиправність видання наказу на проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 23.11.2018 № 6695-п.

21. Відповіді на запити Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було надано позивачем своєчасно, як того вимагає законодавець, а саме 18.05.2018 та 07.06.2018. Проте наказ на проведення документальної позапланової виїзної перевірки було видано майже через 6 місяців після їх надання.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

22. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначивши, що доводи позивача відносно оформлення запитів від 26.04.2018 та від 31.05.2018 з порушенням встановленого порядку, у зв'язку із чим платник податків звільнений від надання відповіді на них, є необґрунтованими.

23. Податкова інформація по контрагентам є однією з підстав для перевірки даних визначених в звітності платника податків, на що також вказує Верховний Суд у постанові від 20.02.2018 по справі № 826/12244/14.

24. Оскільки запити містили інформацію, яка свідчить про можливі порушення платником податків та його контрагентами вимог законодавства, контроль за додержання якого покладено на контролюючий орган, платник податків мав надати відповідь на запит.

25. Представник відповідача підтвердив, що перевірка на підставі оскаржуваного наказу проведена, складений акт документальної перевірки, винесені податкові повідомлення-рішення, які оскаржуються платником податків в адміністративному порядку.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

26. ГУ ДФС у Дніпропетровські області 26.04.2018 за № 22420/10/04-36-12-13 направило ТОВ ПВФ МОБІЛ (код ЄДРПОУ 20225988) запит Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) , у якому зазначено наступне (а.с.58-60):

- Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ ПВФ МОБІЛ (код ЄДРПОУ 20225988) даних податкового кредиту по взаємовідносинах з:

- - ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712 ) у сумі 562 853,76 грн., в тому числі ПДВ 93 808,95 грн. за квітень 2016 року;

- - ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40051108) у сумі 706 278,51 грн., в тому числі ПДВ 117 713,08 грн. за травень - червень 2016 року;

- -ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783) у сумі 527 051,32 грн., в тому числі ПДВ 87 847,88 грн. за грудень 2015 року;

- про зазначене вказують результати аналізу податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до статей 72, 73, 74 ПК України, що відповідно до статті 74 ПК України використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань, а саме даних Єдиного реєстру податкових накладних та аналізу фінансової та податкової звітності ТОВ ПВФ МОБІЛ ;

- згідно інформаційних баз даних ДФС України та в ході аналізу податкової звітності ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712) встановлено: місце реєстрації - ДПІ у Печерському районі Г'У ДФС у м. Києві; основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля; стан платника - 0 - платник податків за основним місцем обліку; реєстрація платника ПДВ від 01.10.2015 № 200234068, анульовано свідоцтво 08.06.2017; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманих з них податку (форма 1-ДФ) за ІІ квартал 2016 року не подавався; звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів ДФС (форма Д4) за квітень 2016 року не подавався; основні засоби не встановлено, так як фінансову звітність підприємством за І півріччя 2016 рік не надано;

- в ході проведеного аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що підприємством ТОВ ПВФ МОБІЛ (ЄДРПОУ 20225988) задекларовано операції з придбання ґрунту в асортименті, дисперсія ПВА, емалі в асортименті, лак в асортименті, ланцюг якірний, мастика, оліфа, пензлик, пудра алюмін., розчинник в асортименті, сольвент, сурик, тара жерстяна, уайт-спірит, фарба у квітні 2016 року від постачальника ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712);

- згідно проведеного аналізу інформаційних баз контролюючих органів (ІС Податковий блок ; Архів електронної звітності; підсистема 2.19 АС Аудит та ін.), ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712) вищезазначені товари не придбавалися та за сукупними характеристиками підприємства не могли бути ним вироблені (обрив ланцюга);

- згідно з ЄРПН реєстрація та отримання податкових накладних відбувається починаючи з березня 2016 року по травень 2016 року;

- аналізом ЄРПН в розрізі номенклатурних позицій за весь період діяльності ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712) встановлено наступне: ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712) здійснює придбання великої кількості товарів, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально-технічним та технологічнім можливостям ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712);

- зокрема, придбані продукти харчування (печиво, пряники, цукерки та ін.), трусики-підгузники Літтл Вокерс, мило та інші товари, а реалізовано: ґрунт в асортименті, дисперсія ГІВА, емалі в асортименті, лак в асортименті, ланцюг якірний, мастика, оліфа, пензлик, пудра алюмін., розчинник в асортименті, сольвент, сурик, тара жерстяна, уайт-спірит, фарба, апельсин, банан, гофра та інші товари. Тобто асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованій;

- згідно інформаційних баз даних ДФС України та в ході аналізу податкової звітності ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40051108) встановлено: місце реєстрації - Вишгородська ОДПІ Іртиське відділення; основний вид діяльності - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; стан платника - 0 - платник податків за основним місцем обліку; реєстрація платника ПДВ від 01.02.2016 № 200247832, анульовано свідоцтво 11.08.2017 року; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1 -ДФ) за II квартал 2016 року не подавався; звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів ДФС (форма Д4) за травень 2016 року надано; основні засоби не встановлено, так як фінансову звітність підприємством за І півріччя 2016 рік не надано;

- в ході проведеного аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) встановлено, що підприємством ТОВ ПВФ МОБІЛ (ЄДРПОУ 20225988) задекларовано операції з придбання ґрунту в асортименті, дисперсія ПВА, емалі в асортименті, лак в асортименті, ланцюг, мастика, мінівалік, оліфа, пензлик, пудра алюмін., розчинник в асортименті, сольвент, сурик, тара, уайт-спірит, фарба, шпаклівка, смола епоксидна у травні - червні 2016 року від постачальника ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40051108):

- згідно проведеного аналізу інформаційних баз контролюючих органів (ІС Податковий блок ; Архів електронної звітності (ЄРПН); підсистема 2.19 АС Аудит та інші. ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40051108) не придбавалися та за сукупними характеристиками підприємства не могли бути ним вироблені (обрив ланцюга);

- згідно з ЄРПН реєстрація та отримання податкових накладних відбувається починаючи з квітень 2016 року по червень 2016 року;

- декларація з ПДВ надана тільки за травень та червень 2016 року. Згідно з ЄРПН реєстрація та отримання податкових накладних ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ відбувається починаючи з квітня 2016 року по червень 2016 року;

- аналізом ЄРПН в розрізі номенклатурних позицій за весь період діяльності ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ встановлено наступне: ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ здійснює придбання великої кількості товарів, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально-технічним та технологічнім можливостям ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ ;

- зокрема, придбані ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ сигарети в асортименті, чай в асортименті, насіння соняшника та інші товари, а реалізовано: ґрунту в асортименті, дисперсія ПВА, емалі в асортименті, лак в асортименті, ланцюг, мастика, мінівалік, оліфа, пензлик, пудра алюмін., розчинник в асортименті, сольвент, сурик, тара, уайт-спірит, фарба, шпаклівка, смола епоксидна та інше. Тобто асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованому;

- згідно даним Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДФС України підприємством ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783) по декларації за грудень 2015 року, існують розбіжності між податковим кредитом покупця та податковими зобов'язаннями постачальника [20]ПК >ПЗ (податковий кредит покупця перевищує суму податкових зобов'язань постачальника) на суму більше 1 тис. грн.;

- згідно інформаційних баз даних ДФС України та в ході аналізу податкової звітності ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783) встановлено: місце реєстрації - Кропивницька ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області; основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля; стан платника - 0 - платник податків за основним місцем обліку; реєстрація платника ПДВ від 01.10.2015 № 200232074, анульовано свідоцтво 03.11.2017; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за IV квартал 2015 року подавався з штатною чисельність 1 особа; звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів ДФС (форма Д4) за грудень 2015 року подавався зі штатною чисельністю 1 особа; основні засоби не встановлено, так як фінансову звітність підприємством за 2015 рік не надано;

- в ході проведеного аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) встановлено, що підприємством ТОВ ПВФ МОБІЛ (ЄДРПОУ 20225988) задекларовано операції з придбання ганчір'я промислового, ґрунту в асортименті, ґрунту-емалі в асортименті, емалі в асортименті, лак в асортименті, розчинник в асортименті, сольвент, сурик корабельний, уайт-спірит, фарба в асортименті, шпаклівка у грудні 2015 року від постачальника ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783);

- згідно проведеного аналізу інформаційних баз контролюючих органів (ІС Податковий блок ; Архів електронної звітності (ЄРПН); підсистема 2.19 АС Аудит та ін.), ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783) вищезазначені товари не придбавалися та за сукупними характеристиками підприємства не могли бути ним вироблені (обрив ланцюга);

- згідно з ЄРПН реєстрація та отримання податкових накладних відбувається починаючи з грудня 2015 року по лютий 2016 року;

- аналізом ЄРПН в розрізі номенклатурних позицій за весь період діяльності ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783) встановлено наступне: ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783) здійснює придбання великої кількості товарів, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання;

- проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально-технічним та технологічнім можливостям ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783). Зокрема, придбані продукти харчування (томатна паста, гірчиця, соус, насіння соняшника смажене, напої, вафлі, кава, кефір та ін.), пшениця 5-6 класу, рама бокова ремонтопридатна та інші товари, а реалізовано: ганчір'я промислове, ґрунт в асортименті, ґрунт-емалі в асортименті, емалі в асортименті, лак в асортименті, розчинник в асортименті, сольвент, сурик корабельний, уайт-спірит, фарбу в асортименті, шпаклівку, ключ, кран, лампочка та інші товари. Тобто асортимент придбаної номенклатури не відповідач реалізованому;

- таким чином, сукупність фактів та обставин, що характеризують діяльність суб'єктів господарювання, задіяних в ланцюгу, свідчить про те, що метою їх функціонування є створення виключно документообігу по нереальним господарським операціям для отримання податкової вигоди;

- вказане свідчить про недотримання ТОВ ПВФ МОБІЛ норм підпункту 198.3 статті 198 ПК України, а також норми іншого податкового законодавства, зокрема, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за № 159/28289 та частини першої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та пунктів 2.1 та 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88. зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704;

- у зв'язку з цим, та керуючись нормами підпунктів 16.1.5, 16.1.7 пункту 16.1 статті 16, підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20, пунктів 1 і 3 абзацу третього підпункту 73.3 статті 73, підпунктів 78.1.1 та 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України, пунктом 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1245, просимо протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) з приводу наведених вище фактів;

- при цьому необхідно надати копії документів та пояснення, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) з: ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712) за період квітень 2016 року; ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40051108) за період травень - червень 2016 року; ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783) у за період грудень 2015 року. Зокрема, але не вичерпно:

- - накази про призначення на посаду керівника та головного бухгалтера на дату надання інформації та на момент здійснення фінансово-господарської операції з контрагентом;

- - договори (угоди) про використання офісних та складських приміщень, інформацію про наявність власник або орендованих складських приміщень;

- - інформацію про власні виробничі потужності (в разі оренди, надати документи на підставі яких відбувається оренда (договори, інше);

- - підтвердити форму та стан розрахунків (надати акти виконаних робіт), наявність основних фондів (власних та/або орендованих) - надати ж/о (картка рахунку) по рахунку 10 за відповідні періоди, а також надати інформацію щодо їх використання у виробничому процесі; документи на право власності;

- - наявність ліцензії на проведення відповідної діяльності підприємства, якщо це передбачено діючим законодавством;

- - штатний розпис підприємства за відповідні періоди із зазначенням посад та посадових окладів; наявність достатньої кількості кваліфікованих працівників у штаті для здійснення господарської діяльності;

- - договори на наданні послуги та додатки до них;

- - договори на придбання товарів (робіт, послуг);

- - акти виконаних робіт/наданих послуг;

- - звіти та інші документи які підтверджують надання придбаних послуг;

- - форма розрахунків (грошова, вексельна, взаємозалік) між підприємством та контрагентом, стан таких розрахунків станом на кінець періоду, що перевіряється, та на дату надання інформації, платіжні доручення, акти заліку, реєстри придбання робіт, послуг;

- - оборотно-сальдові відомості та ж/о по рахункам 30, 31, 36, 37, 63, 68, 90, 91, 92, 94, 97 та/або інші, в яких відображені операції по придбанню товарів (послуг) та їх подальшої реалізації (використання у власній господарській діяльності);

- у разі, якщо підприємство ТОВ ГІВФ МОБІЛ не є кінцевим споживачем послуг, придбаних у ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712) за період квітень 2016 року, ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40051108) за період травень - червень 2016 року, ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783 ) у за період грудень 2015 року, просимо вказати:

- - реквізити підприємства покупця, якому надано послугу код ЄДРПОУ, назва підприємства, адреса місця знаходження, індивідуальний податковий номер);

- - надати копії документів, згідно з якими, надано та оплачено послуги;

- - відображення операції по реалізації послуг у складі податкових зобов'язань в декларації по ПДВ (вказати місяць);

- - вказати суму ПДВ, яка фактично нарахована після здійснення посередницької операції по придбанню та реалізації (віднесено в ДТ та КТ рахунку 641) та сплачено до бюджету;

- - договорів/угод та специфікацій (додатків) до них;

- - акти виконаних робіт/наданих послуг на продаж вказаних послуг;

- - платіжні доручення, акти заліку, реєстри продажу послуги;

- у разі, якщо підприємство є кінцевим споживачем товарів, придбаних у ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712) за період квітень 2016 року, ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40051108) за період травень - червень 2016 року, ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783) за період грудень 2015 року або використало послуги у власних господарських потребах, просимо письмово повідомити про це та підтвердити документально, як саме використано придбані товари;

- зазначені документи просимо надати до ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17А;

- звертаємо увагу, що відповідно до норм: пункту 47.1 статті 47 ПК України платники податків та їх посадові особи несуть відповідальність за недостовірність інформації, наведеної у податковій звітності; абзацу п'ятнадцятого підпункту 73.3 статті 73 ПК України запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу; підпункту 78.1.1 пункту 78 статті 78 ПК України здійснюється документальна позапланова перевірка, якщо отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно податкового, валютного та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту; підпунктом 78.1.4 пункту 78 статті 78 ПК України здійснюється документальна позапланова перевірка, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня. наступного за днем отримання запиту;

- додатково повідомляємо, що відповідно до пункту 50.1 статті 50 ПК України платник податків зобов'язаний за самостійно з'ясованим фактом заниження податкового зобов'язання: або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.

27. У відповідь на запит від 26.04.2018 за № 22420/10/04-36-12-13 ТОВ ПВФ МОБІЛ направило лист від 18.05.2018 № 51, в якому із посиланням на статтю 19 Конституції України, підпункт 16.1.5 пункту 16.1 статті 16, підпункт 20.1.2 пункту 20.1 статті 20, підпункт 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пункт 73.3 статті 73 не надало пояснень та їх документального підтвердження по суті запиту, зазначивши, що у запиті не зазначається, яким уповноваженим органом та за яких обставин виявлено або встановлено порушення позивачем податкового законодавства та в чому воно полягає, запит не містить конкретних підстав отримання інформації, щодо порушення підприємством податкового законодавства, якщо такі взагалі виявлено, у запиті не зазначено виявлення недостовірності даних, також не зазначені посилання на відповідні документи в яких факти виявлення недостовірних даних належним чином зафіксовані, у запиті зазначається про діяльність контрагентів,які порушення допущені підприємством не зазначено (а.с.63-64).

28. ГУ ДФС у Дніпропетровські області 31.05.2018 за № 30575/10/04-36-12-13 направило ТОВ ПВФ МОБІЛ (код ЄДРПОУ 20225988) запит Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), у якому зазначено наступне (а.с.61-62):

- головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ФІРМА МОБІЛ даних податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) в обсязі 253,50 тис. грн., ПДВ 50,7 тис. грн. за січень 2017 року;

- про зазначене вказують результати аналізу податкової інформації, отриманої та опрацьованої відповідно до статей 72, 73 та 74 ПК України, що відповідно до статті 74 ПК України використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань, а саме даних Єдиного реєстру податкових накладних та аналізу фінансової та податкової звітності ФІРМА МОБІЛ ;

- згідно даним Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДФС України підприємством ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) по декларації за січень 2017 року існують розбіжності між податковим кредитом покупця та податковими зобов'язаннями постачальника [20]ПК>ПЗ (податковий кредит покупця перевищує суму податкових зобов'язань постачальника) на суму 2 295,29 тис. грн.;

- згідно інформаційних баз даних ДФС України та в ході аналізу податкової звітності ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) встановлено: місце реєстрації - Броварська ОДНІ (м. Бровари) ГУ ДФС у Київській області; основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля; стан платника - 0 - платник податків за основним місцем обліку; реєстрація платника ПДВ від 01.09.2016 року № 200281395, анульовано свідоцтво ПДВ 04.12.2017; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за І квартал 2017 року не подавався, згідно податкової звітності чисельність працюючих 1 особа, сума виплаченого доходу 3 200 грн.; звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів ДФС (форма Д4) за січень 2017 року не надано: основні засоби не встановлено, так як фінансову звітність підприємством не надано;

- в ході проведеного аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що підприємством ФІРМА МОБІЛ (ЄДРПОУ 20225988) задекларовано операції з придбання: емаль КО-811 RAL 3020. дисперсію ПВА, емаль ЕП-140 сіра, ґрунту ГФ-021, червоно-коричн. розчинник Р-4 А. уайт-спірит-Р (ф.1 л), клей міздровий у січні 2017 року від постачальника ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398);

- згідно проведеного аналізу інформаційних баз контролюючих органів (ІС Податковий блок : Архів електронної звітності (ЄРПН): підсистема 2.19 АС Аудит та ін.) ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) вищезазначений товар не придбавався;

- аналізом ЄРПН в розрізі номенклатурних позицій за весь період діяльності ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) встановлено наступне: ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) здійснює придбання великої кількості товарів, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання;

- зокрема, придбані товари: четвертина курчати-бройдера. тушка курки брол. охолодж., буль.набор курячий охолодж., печінка та серце курчат-бройлерів вагові охолоджені 10 кг, ТРЕЙНЕР Фітнес 3 Супер преміум едалт міні 7.5 кг, Фріскіс консерва для котів желе конс., R/C Sphynx 2кг корм для собак. R/C Giant Puppy 4 кг, гурман коне, д/котів 0.85 г, мяу пауч для кошенят 85 гр, кістка харчова зам. та інші товари. Тобто, асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованому;

- таким чином, сукупність фактів та обставин, що характеризують діяльність суб'єктів господарювання, задіяних в ланцюгу, свідчить про те, що метою їх функціонування є створення виключено документообігу по нереальним господарським операціям для отримання податкової вигоди;

- вказане свідчить про недотримання ФІРМА МОБІЛ норм підпункту 198.3 статті 198 ПК України, а також норми іншого податкового законодавства, зокрема, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 № 966, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14 жовтня 2014 року за № 1267/26044 та частини першої ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та пунктів 2.1 та 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88. зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704;

- у зв'язку з цим, та керуючись нормами підпунктів 16.1.5, 16.1.7 пункту 16.1 статті 16, підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20, пунктів 1 і 3 абзацу третього підпункту 73.3 статті 73, підпунктів 78.1.1 та 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України, пунктом 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1245, просимо протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) з приводу наведених вище фактів;

- при цьому необхідно надати копії документів та пояснення, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) із ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) за період січень 2017 року, зокрема, але не вичерпно:

- - накази про призначення на посаду керівника та головного бухгалтера на дату надання інформації та на момент здійснення фінансово-господарської операції з контрагентом;

- - договори (угоди) про використання офісних та складських приміщень,

- - інформацію про наявність власник або орендованих складських приміщень;

- - інформацію про власні виробничі потужності (в разі оренди, надати документи на підставі яких відбувається оренда (договори, інше): підтвердити форму та стан розрахунків: надати акти виконаних робіт);

- - наявність основних фондів (власних та або орендованих) - надати ж/о (картка paxvнку) по рахунку 10 за відповідні періоди, а також надати інформацію щодо їх використання у виробничому процесі: документи на право власності;

- - наявність ліцензії на проведення відповідної діяльності підприємства, якщо це передбачено діючим законодавством;

- - штатний розпис підприємства за відповідні періоди із зазначенням посад та посадових окладів; наявність достатньої кількості кваліфікованих працівників у штаті для здійснення господарської діяльності;

- - договори на наданні послуги та додатки до них;

- - договори на придбання товарів (робіт, послуг);

- - акти виконаних робіт наданих послуг;

- - звіти та інші документи які підтверджують надання придбаних послуг;

- - форма розрахунків (грошова, вексельна, взаємозалік) між підприємством та контрагентом, стан таких розрахунків станом на кінець періоду, що перевіряється, та на дату надання інформації, платіжні доручення, акти заліку, реєстри придбання робіт, послуг;

- - оборотно-сальдові відомості та ж/о по рахункам 30. З 1. 36, 37, 63, 68, 90, 91, 92, 94, 97 та/або інші, в яких відображені операції по придбанню товарів (послуг) та їх подальшої реалізації (використання у власній господарській діяльності);

- у разі, якщо підприємство ФІРМА МОБІЛ не є кінцевим споживачем товарів/послуг, придбаних у ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) за період січень 2017 року просимо вказати: реквізити підприємства покупця, якому надано послугу код ЄДРПОУ, назва підприємства, адреса місця знаходження, індивідуальний податковий номер); надати копії документів, згідно з якими, надано та оплачено послуги; відображення операції по реалізації послуг у складі податкових зобов'язань в декларації по ПДВ (вказати місяць); вказати суму ПДВ, яка фактично нарахована після здійснення посередницької операції по придбанню та реалізації (віднесено в ДТ та КТ рахунку 641) та сплачено до бюджету; договорів/угод та специфікацій (додатків) до них; акти виконаних робіт/наданих послуг на продаж вказаних послуг; платіжні доручення, акти заліку, реєстри продажу послуги;

- у разі, якщо підприємство є кінцевим споживачем товарів, придбаних у ТОВ АЛЬТАРІУС (код 40673398) за період січень 2017 року просимо письмово повідомити про це та підтвердити документально, як саме використано придбані товари;

- зазначені документи просимо надати до ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17А;

- звертаємо увагу, що відповідно до норм: пункту 47.1 статті 47 ПК України платники податків та їх посадові особи несуть відповідальність за недостовірність інформації, наведеної у податковій звітності; абзацу п'ятнадцятого підпункту 73.3 статті 73 ПК України запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу; підпункту 78.1.1 пункту 78 статті 78 ПК України здійснюється документальна позапланова перевірка, якщо отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно податкового, валютного та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту; підпунктом 78.1.4 пункту 78 статті 78 ПК України здійснюється документальна позапланова перевірка, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня. наступного за днем отримання запиту:

- додатково повідомляємо, що відповідно до пункту 50.1 статті 50 ПК України платник податків зобов'язаний за самостійно з'ясованим фактом заниження податкового зобов'язання: або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.

29. ТОВ ПВФ МОБІЛ направило лист від 07.06.2018 № 61 у відповідь на запит від 26.04.2018 № 22420/10/04-36-12-13, яким з доводами, викладеними у попередній відповіді від 18.05.2018 не погодилось, не надало пояснень та їх документального підтвердження по суті запиту, з огляду на порушення контролюючим органом закону при його формуванні (а.с.66-67).

30. 23.11.2018 ГУ ДФС у Дніпропетровські області, на підставі пункту 19-1.1 статті 19-1, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75, підпунктів 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.2 статті 82 ПК України, прийнято оскаржуваний наказ Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ПВФ МОБІЛ (код ЄДРПОУ 20225988) № 6695-п (а.с.57).

31. Наказом від 23.11.2018 № 6695-п вирішено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ПВФ МОБІЛ (код ЄДРПОУ 20225988) з 27.11.2018 тривалістю 5 робочих днів. Перевірку провести за період з 01.12.2015 по 31.12.2015 року з метою перевірки дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ ЕЛІТ БЕСТ (код ЄДРПОУ 39973783), за період з 01.05.2016 по 30.06.2016 року з метою перевірки дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ ОКСІ-ЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40051108), за період з 01.04.2016 по 30.04.2016 року з метою перевірки дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ БРЕЙВІС ОСОБА_6 (код ЄДРПОУ 39988712), за період з 01.01.2017 по 31.01.2017 року з метою перевірки дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ АЛЬТАРІУС (код ЄДРПОУ 40673398).

32. Направлення на проведення перевірки № 13105 та № 13104 від 23.11.2018 вручені керівнику ТОВ ПВФ МОБІЛ 27.11.2018 о 12:00 (а.с.109-110).

33. 27.11.2018 керівнику ТОВ ПВФ МОБІЛ також вручена вимога Про надання пояснень та їх документальних підтверджень (а.с.111-112).

34. 28.11.2018 складений акт № 69017/04-36-14-11/20225988, яким підтверджено ненадання платником податків документів для проведення перевірки, на підставі якого податковим повідомленням-рішенням від 30.11.2028 застосовано штраф у розмірі 510 грн. (а.с.113-116).

35. Товариством допущено перевіряючих до проведення перевірки.

36. В ході перевірки складені другий та третій запити, які не були вручені платнику податків у зв'язку з відсутністю посадових осіб за місцезнаходженням товариства (аркуші 3-4 акту перевірки).

37. 10.12.2018 за результатами перевірки складений акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки № 71649/04-36-14-11/20225988 (а.с.131-150).

38. За поясненнями позивача, на підставі акту перевірки прийняті податкові повідомлення-рішення, які оскаржено в адміністративному порядку.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

39. Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

40. ПК України визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.

41. Згідно пункту 16.1.5 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.

42. Відповідно до підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20 ПК України для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

43. Підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

44. Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

45. Підпунктами 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, коли отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

46. Пунктом 78.4 статті 78 ПК України передбачено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

47. Відповідно до підпункту 20.1.14 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючим органам надано право у разі виявлення порушення вимог податкового чи іншого законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, надсилати платникам податків письмові запити щодо надання засвідчених належним чином копій документів.

48. Згідно з пунктом 73.3 статті 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

49. Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.

50. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, якщо за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.

51. Положеннями абзацу вісімнадцятого пункту 73.3 статті 73 ПК України передбачено, що у разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п'ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

52. Відповідно до пункту 10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245 (далі - Порядок № 1245), запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу.

53. У запиті зазначаються посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

54. Згідно пункту 14 Порядку № 1245 суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено ПК України.

55. У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.

56. Положення ПК України, визначаючи поняття податкової інформації посилаються на визначення дане Законом України Про інформацію від 02.10.1992 № 2657-XII (підпункт 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

57. Відповідно до статті 16 цього Закону податкова інформація - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому ПК України. Правовий режим податкової інформації визначається ПК України та іншими законами.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

58. Правовими підставами для направлення запитів визначено підпункти 16.1.5, 16.1.7 пункту 16.1 статті 16, підпункт 20.1.2 пункту 20.1 статті 20, пункт 1 абзацу третього пункту 73.3 статті 73, підпункти 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового Кодексу України, пункт 14 Порядку періодичного подання інформації органам ДПС та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України № 1245 від 27.12.2010.

59. Надаючи оцінку доводам сторін про наявність підстав для складення та направлення запиту, суд зазначає, що виявлені порушення вказують на результати аналізу податкової інформації, отриманої та опрацьованої відповідно до статей 72, 73, 74 ПК України, що згідно з пунктом 74.3 статті 74 цього Кодексу використовується для виконання покладених на контролюючи органи завдань.

60. На підставі зазначеної інформації контролюючим органом з'ясоване оформлення господарських операцій в сумнівних операціях, а відтак, контролюючий орган має сумніви руху товарів за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов'язаних господарських відносинах.

61. Запит контролюючого органу про надання платниками податків податкової інформації надсилається у випадку обґрунтованого сумніву (підтвердженого отриманою у встановленому законом порядку інформацією) податкового органу щодо дотримання платником податку вимог законодавства та з метою надання можливості платникам податків усунути такі сумніви поясненнями та документами, які підтверджують такі пояснення, для спростування висновків податкового органу про ймовірні порушення.

62. У випадку ненадання відповіді та запитуваної інформації на запит контролюючого органу, що оформлений у відповідності до норм ПК України, у податкового органу відсутня можливість перевірити отриману інформацію про можливі порушення платниками податків податкового законодавства та підтвердити відсутність таких порушень, наслідком чого є призначення перевірки у встановленому ПК України порядку.

63. Таким чином, наявність у податкового органу податкової інформації, що вказує про ймовірні порушення позивачем вимог податкового законодавства, не свідчить беззаперечно про те, що такі порушення мають місце. Задля можливості у платника податків спростувати таку інформацію і направляється запит податкового органу.

64. Відповідачем направлено на адресу позивача запити по взаємовідносинах з контрагентами. У вказаних обов'язкових запитах, податковий орган просив позивача надати інформацію та її документальне підтвердження, копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують фінансово-господарські відносини, вид, обсяг і якість операцій та розрахунків, що здійснювались для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях результатів операцій по господарським відносинам з вказаними контрагентами.

65. Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що у запитах податкового органу визначені фактичні та правові підстави надіслання запитів, зазначені такі обов'язкові реквізити, як підстави для надіслання запитів (вказана конкретна норма закону, виявлені недостовірності та інформацію, яка це підтверджує), визначений перелік інформації та документів, що запитуються, види та типи конкретних документів, які витребовувались, період, за який слід надати документи, а також попереджено про строки подання вказаних документів та про наслідки їх неподання, що у сукупності свідчить про формування та надіслання запитів відповідно до приписів податкового законодавства.

66. За таких обставин на позивача покладався обов'язок щодо надання відповідної інформації. При цьому, позивач відповідних документів на запити податкового органу не надав. Таким чином, у податкового органу виникло право на призначення перевірки з підстав, передбачених пунктами 78.1.1 та 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

67. З системного аналізу матеріалів справи та норм чинного законодавства, суд дійшов висновку, що відповідачем у відповідності до вищевказаних положень реалізовано свої повноваження, направлено запити, які відповідають закону та прийнято рішення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача, яке оформлено наказом № 6695-п від 23.11.2018.

68. Порушень вимог податкового законодавства при винесенні оскаржуваного наказу судом в ході розгляду справи не встановлено. Отже, у зв'язку із ненаданням позивачем інформації та документів на обов'язкові письмові запити відповідач набув права на проведення перевірки відповідно до підпунктів 78.1.1 та 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

69. Таким чином, при винесенні оскаржуваного наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки відповідачем було дотримано вимоги податкового законодавства, вказаний наказ винесено на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

70. Крім того, якщо платник податків заперечує наявність підстав для проведення перевірки, такий платник податків може не допустити представників податкового органу до проведення перевірки. Вказане право не реалізовано позивачем в спірних правовідносинах.

71. Відповідно до статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

72. Частиною п'ятою вказаної норми встановлено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

73. При вирішенні спору судом враховані правові висновки Верховного Суду, викладені в постановах від 19.02.2019 у справі № 820/4478/19, адміністративне провадження № К/9901/31156/18, 28.02.2019 у справі № 820/4437/18, адміністративне провадження № К/9901/66147/18, від 28.02.2019 у справі № 820/437/18, адміністративне провадження № К/9901/68174/18, від 22.01.2019 у справі № 804/8095/16, адміністративне провадження № К/9901/42079/18, від 05.03.2019 у справі № 813/4376/17, адміністративне провадження № К/9901/55573/18.

74. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Проектно-виробнича фірма Мобіл (код ЄДРПОУ 20225988; вул. Осіння, буд. 3, м. Дніпро, 49051) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; вул. Сімферопольська, 17 А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування наказу - відмовити повністю.

2. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

3. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

4. Повне рішення складено 11.03.2019.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80533529
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування наказу

Судовий реєстр по справі —160/9179/18

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 04.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні