Рішення
від 13.03.2019 по справі 1340/6265/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1340/6265/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Карп'як О.О.,

секретар судового засідання Лубоцька Н.І.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства Охоронно-юридична фірма Аутпост-3 про стягнення заборгованості,-

в с т а н о в и в:

До суду надійшла позовна заява Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (79005, м. Львів, пл. Маланюка, 6) до Приватного підприємства Охоронно-юридична фірма Аутпост-3 (79005, м. Львів, вул. Коцюбинського, 6) про стягнення заборгованості в сумі 159 645,68 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що загальна сума заборгованості відповідача за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю за 2016 та 2017 роки становить 159 645, 68 грн.

Ухвалою суду від 02 січня 2018 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків.

Ухвалою суду 24 січня 2019 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 18.02.2019 року клопотання позивача про визнання поважними причин пропуску строку звернення до суду та поновлення строку звернення до суду - задоволено. Визнано поважними причини пропуску позивачем строку звернення до суду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, підтримав доводи, викладені у відзиві на позов (а.с. 30-31) та стверджував, що відповідно до Закону України "Про охоронну діяльність" працевлаштування інвалідів здійснюється суб'єктом охоронної діяльності згідно з чинним законодавством, виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконання заходів охорони. Вважають, що норматив працевлаштування інвалідів, який визначено Законом України "Про охоронну діяльність", не дотримано, тому що фактична середньооблікова кількість працівників, не задіяних у виконанні заходів охорони, які працювали протягом 2016 та 2017 року становила 7 осіб, що є меншим від нормативу у 8-25 осіб, тому правопорушення у сфері господарювання, як підстава для застосування адміністративно-господарських санкцій та пені за їх несплату, відсутнє.

Суд, заслухавши вступне слово учасників справи, з'ясувавши обставини, на яку учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд встановив наступне.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Згідно частиною 9 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Стаття 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачає, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Із копії звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік форми № 10-ПІ (а.с. 10) вбачається, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства становила 72 осіб, кількість інвалідів - 0 осіб, фонд оплати праці - 1 378, 3 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника відповідача становить 1629,17 грн.

Згідно розрахунку заборгованості по сплаті адміністративно - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2016 рік, встановлено, що у зв'язку з тим, що відповідач не забезпечив працевлаштування 3 інваліда на підприємстві, розрахунок пені визначено за ставкою НБУ станом на 17.12.2018 - 18%; кількість днів у поточному році- 365; відсотки від ставки НБУ, законодавчо встановлені для розрахунку розміру пені - 120%; розрахунковий розмір пені (18*120:100:365) - 0, 06%; сума пені за один день прострочення: 57 429,18*0,06%=34,46 грн.; кількість днів існування боргу: з 18.04.2017 до 17.12.2018 включно = 608 днів; сума пені, що необхідно сплатити 34,46*608= 20 951, 68 грн. Загальна сума позовних вимог: 78 380, 86 (57 429, 18+20 951, 68= 78 380,86).

Із копії звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік форми № 10-ПІ (а.с. 11) вбачається, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства становила 48 осіб, кількість інвалідів - 0 осіб, фонд оплати праці - 1 701, 3 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника відповідача становить 3234,17 грн.

Згідно розрахунку заборгованості по сплаті адміністративно - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2017 рік, встановлено, що у зв'язку з тим, що відповідач не забезпечив працевлаштування 3 інваліда на підприємстві, розрахунок пені визначено за ставкою НБУ станом на 17.12.2018 - 18%; кількість днів у поточному році- 365; відсотки від ставки НБУ, законодавчо встановлені для розрахунку розміру пені - 120%; розрахунковий розмір пені (18*120:100:365) - 0, 06%; сума пені за один день прострочення: 70 887,50*0,06%=42,53 грн.; кількість днів існування боргу: з 17.04.2018 до 17.12.2018 включно = 244 дні; сума пені, що необхідно сплатити 42,53*244= 10 377, 32 грн. Загальна сума позовних вимог: 81 264, 82 грн. (70 887, 50+10 377, 32= 81 264, 82).

Основним видом діяльності підприємства є надання послуг, пов'язаних з охороною власності та громадян, що підтверджується копією ліцензії (а.с. 38).

Згідно з Переліком робіт з підвищеною небезпекою, затвердженим Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 року № 15 монтаж, ремонт і профілактичне обслуговування засобів охоронної сигналізації (п. 136 Переліку) відноситься до робіт з підвищеною небезпекою.

Частиною 1 статті 11 Закону України "Про охоронну діяльність" від 22.03.2012 року № 4616-VI встановлено, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку. Тобто, законодавством визначені певні обмеження для прийняття осіб до охоронних підприємств.

Відповідно до частини 6 статті 11 Закону України "Про охоронну діяльність" від 22.03.2012 року № 4616-VI працевлаштування інвалідів здійснюється суб'єктом охоронної діяльності згідно з чинним законодавством, виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони. Тобто при визначенні нормативу для працевлаштування інвалідів слід враховувати лише ту кількість робочих місць, які не пов'язані з небезпечними умовами праці.

Судом встановлено, що приватне підприємство "Охоронно - юридична фірма Аутпост-3" надає послуги з охорони власності та громадян, тобто займається охоронною діяльністю.

Як вбачається з копії штатних розписів за 2016 за 2017 роки, кількість працівників, які не задіяні у виконанні заходів охорони складає 7 осіб, що є меншим від нормативу, визначеного Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (8-25 осіб).

Тому правопорушення, як підстава для адміністративно-господарських санкцій та пені за їх несплату, відсутнє.

Аналогічного висновку дійшла колегія Верховного суду у складі Касаційного адміністративного суду в постанові від 18.09.2018 року справа №818/466/16 (адміністративне провадження №К/9901/13898/18).

Відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постанові Верховного Суду.

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги є необґрунтованими та спростованими відповідачем. Тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.

Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (79005, м. Львів, пл. Маланюка, 6, код ЄДРПОУ 13817458) до Приватного підприємства Охоронно-юридична фірма Аутпост-3 (79005, м. Львів, вул. Коцюбинського, 6, код ЄДРПОУ 34857604) про стягнення заборгованості, - відмовити повністю.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 18.03.2019 року.

Суддя Карп'як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2019
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80534233
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/6265/18

Постанова від 04.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 13.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні