МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(повне)
м. Миколаїв.
19 березня 2019 р.справа № 400/763/19
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі колегії суддів: головуючого судді Мороза А.О., суддів Гордієнко Т.О., Птичкіної В.В., за участю секретаря судового засідання Кафанової Г.Г.,
позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: Раскевича Є.Л.,
у відкритому судовому засіданні розглянув адміністративну справу
за позовомофіційного спостерігача від громадської організації "Партія миколаївців" ОСОБА_1, АДРЕСА_1
до відповідачаокружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 128, пр. Богоявленський, 1, м. Миколаїв, 54003
провизнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії
В С Т А Н О В И В:
Офіційний спостерігач від громадської організації "Партія миколаївців" ОСОБА_1 (надалі - позивач або ОСОБА_1.) звернувся з адміністративним позовом до окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 128 (надалі - відповідач або ОВК), в якому просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у не переданні інформаційних плакатів кандидатів на пост Президента України на дільничні виборчі комісії, що порушує ст. 26 ч. 1, ст. 56 4 Закону України "Про вибори Президента України". Одночасно, позивач просить суд зобов'язати відповідача забезпечити передачу дільничним виборчим комісіям інформаційних плакатів кандидатів на пост Президента України.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначив, що 12 березня 2019 р. постановою № 11 відповідач утворив дільничні виборчі комісії (надалі - ДВК). За приписами ст. 26 ч. 1 п. 10 Закону України "Про вибори Президента України", після їх утворення, відповідач зобов'язаний передати таким комісіям інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України, чого відповідач станом на 18 березня 2019 р. не зробив, що підтверджується актами про виявлення порушення Закону України "Про вибори Президента України". Вважає, що така бездіяльність відповідача порушує публічність, відкритість і гласність виборчого процесу.
Відповідач подав відзив, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог. Відзив обґрунтований тим, що надані позивачем акти про виявлення порушення Закону України "Про вибори Президента України" не відповідають критеріям належності і допустимості доказів, які закріплені Кодексом адміністративного судочинства України (надалі - КАС України). Також, на переконання відповідача, акти про виявлення порушення Закону України "Про вибори Президента України" не є достатніми доказами того, що ОВК не передала інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України до дільничних виборчих комісій (надалі - ДВК) і суд не може обґрунтувати своє рішення виключно такими актами.
В судовому засіданні позивач та представник відповідача підтвердили свої доводи, вкладені в позові та відзиві на нього.
Вирішуючи адміністративний позов, колегія суддів виходить з наступного.
У відповідності до ст. 56 4 Закону України "Про вибори Президента України", Центральна виборча комісія за рахунок коштів, що виділяються з Державного бюджету України на підготовку і проведення виборів, забезпечує виготовлення не пізніш як за двадцять шість днів до дня виборів інформаційних плакатів кандидатів на пост Президента України, зареєстрованих Центральною виборчою комісією, із розрахунку по два примірники на кожну виборчу дільницю. Інформаційний плакат повинен містити передвиборну програму кандидата на пост Президента України, подану ним до Центральної виборчої комісії при реєстрації, із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, посади (заняття), місця роботи та проживання, партійності кандидата, а також фотографію кандидата, подану ним при реєстрації (розміром 9х13 сантиметрів). Форма, розмір та поліграфічне виконання інформаційних плакатів встановлюються Центральною виборчою комісією. Центральна виборча комісія погоджує з кандидатом на пост Президента України або його уповноваженим представником текст інформаційного плаката. Виготовлені інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України з розрахунку по два примірники кожного плаката на кожну виборчу дільницю у встановленому Центральною виборчою комісією порядку передаються відповідним виборчим комісіям на виборчі дільниці не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня виборів.
На офіційному сайті Центральної виборчої комісії (надалі - ЦВК), в розділі "Інформаційне забезпечення виборів" міститься Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року, затверджений постановою ЦВК від 20 грудня 2018 р. № 250 (надалі - Календарний план) (http://www.cvk.gov.ua/vp_2019/).
У п. 69 Календарного плану визначено, що передача інформаційних плакатів кандидатів на пост Президента України відповідним виборчим комісіям на виборчі дільниці у порядку, встановленому ЦВК, повинна відбутись не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня виборів, тобто до 15 березня 2019 р. включно. Виконавцем цих заходів Календарним планом визначено ЦВК та окружні виборчі комісії.
У відповідності до ст. 26 ч. 1 п. 10 Закону України "Про вибори Президента України" окружна виборча комісія щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України забезпечує передачу дільничним виборчим комісіям після їх утворення виборчих бюлетенів встановленого зразка, інформаційних плакатів, плакатів, що роз'яснюють порядок голосування та відповідальність за порушення законодавства про вибори Президента України, отриманих від Центральної виборчої комісії, а також виготовлення та постачання бланків іншої документації відповідно до цього Закону.
Таким чином, відповідно до вищенаведених приписів виборчого законодавства та Календарного плану, ОВК повинна була не пізніше 15 березня 2019 р. передати до ДВК інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України.
Позивачем наданий Акт про виявлення порушення Закону України "Про вибори Президента України" від 18 березня 2019 р., яким зафіксовано, що станом на 10 год. 01 хв. 18 березня 2019 р. відповідач не передав до ДВК інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України (а. с. 11).
Також, позивачем надана низка актів про виявлення порушення Закону України "Про вибори Президента України" якими зафіксовано, що станом на 18 березня 2019 р. відповідач не передав до ДВК № № 480823, 480824, 480827, 480828, 480829, 480849, 480850, 480851, 480852, 480853, 480865, 480798, 480799, 480800, 480801, 480809 інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України (а. с. 12-27).
Право позивача складати такі акти передбачено ст. 69 ч. 9 п. 6 Закону України "Про вибори Президента України", відповідно до якої офіційний спостерігач від партії, кандидата на пост Президента України, громадської організації має право складати акт про виявлення порушення цього Закону, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт цього порушення, із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові, місця проживання та адреси житла, та подавати його до відповідної виборчої комісії чи до суду.
Надані позивачем акти про виявлення порушення Закону України "Про вибори Президента України" відповідають цим вимогам закону.
Доводам відповідача, викладеним у відзиві, суд надає таку оцінку.
Відповідно до вимог КАС України (ст. 73-76), докази, що подаються учасниками справи, повинні відповідати таким критеріям, як 1) належність, під якою розуміється те, що докази повинні містити інформацію щодо предмета доказування; 2) допустимість, яка означає законне джерело отримання доказів; 3) достовірність - докази дають можливість встановити дійсні обставини справи і 4) достатність, що передбачає, що докази у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Надані позивачем докази у виді актів про виявлення порушення Закону України "Про вибори Президента України" таким критеріям відповідають.
Позивач наділений правом скласти акт про виявлення порушення Закону України "Про вибори Президента України" і зафіксовані такими актами факти мають безпосереднє відношення до предмету доказування в даній справі.
Що стосується посилань представника відповідача на реєстр передачі інформаційних плакатів до ДВК, як на доказ того, що на теперішній час ОВК інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України передала, суд відзначає, що відповідно до Календарного плану, передача інформаційних плакатів повинна була відбутись не пізніше 15 березня 2019 р., тоді як згідно цього реєстру, ДВК отримали інформаційні плакати лише 19 березня 2019 р., а деякі ДВК і станом на 19 березня інформаційні плакати не отримали.
Таким чином, відповідач допустив бездіяльність, не передавши до 15 березня 2019 р. включно до ДВК інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України.
Що стосується зобов'язання відповідача передати такі плакати до ДВК, то і ця вимога підлягає задоволенню, так як вона стосується не окремих виборчих дільниць, а загалом обов'язку відповідача передати інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Стаття 278 ч. 1 КАС України передбачає, що суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення, а ст. 245 ч. 6 КАС України наділяє суд правом визначити відповідачу розумний строк виконання рішення суду.
З урахуванням встановлених судом обставин справи, суд вважає за необхідне покласти на відповідача обов'язок у строк до двох днів передати до ДВК інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України
У відповідності до ст. 273 ч. 9 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Позивач судовий збір не сплатив, а загальним правилом розподілу судових витрат, є їх стягнення з відповідача, у випадку задоволення позовних вимог.
Ставка судового збору за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру встановлена ст. 4 Закону України "Про судовий збір" на рівні 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 768,40 грн. і у урахуванням повного задоволення позовних вимог, судовий збір підлягає стягненню з відповідача у вказаній сумі.
Стаття 15 ч. 4 абз. 2 Закону України "Про виконавче провадження" визначає, що за рішеннями про стягнення судового збору, стягувачем є Державна судова адміністрація України.
Керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241-246, 268-271, 277, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов офіційного спостерігача від громадської організації "Партія миколаївців" ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) до окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 128 (пр. Богоявленський, 1, м. Миколаїв, 54003, ЄДРПОУ 42839580) задовольнити.
2. Визнати протиправною бездіяльність окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 128 (пр. Богоявленський, 1, м. Миколаїв, 54003, ЄДРПОУ 42839580), яка полягає у непереданні станом на 15 березня 2019 р. на дільничні виборчі комісії інформаційних плакатів кандидатів на пост Президента України.
3. Зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів Президента України територіального виборчого округу № 128 (пр. Богоявленський, 1, м. Миколаїв, 54003, ЄДРПОУ 42839580), протягом двох днів з моменту набрання рішенням суду в даній адміністративній справі законної сили, передати на дільничні виборчі комісії інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 128 (пр. Богоявленський, 1, м. Миколаїв, 54003, ЄДРПОУ 42839580) на користь Державної судової адміністрації України (01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5, ЄДРПОУ 26255795) судові витрати у виді судового збору в розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень сорок копійок).
5. Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Головуючий суддя А.О. Мороз
судді:
Т.О. Гордієнко
В.В. Птичкіна
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2019 |
Оприлюднено | 20.03.2019 |
Номер документу | 80534265 |
Судочинство | Адміністративне |
Адмінправопорушення
Петрівський районний суд Кіровоградської області
Колесник С. І.
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мороз А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні