Рішення
від 18.03.2019 по справі 826/19125/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 березня 2019 року № 826/19125/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Катющенка В.П., суддів: Кармазіна О.А., Скочок Т.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" до про Державної фіскальної служби України визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" (далі - ТОВ "Авантрейд") звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, у якому просить суд:

- визнати протиправними та неправомірними дії Державної фіскальної служби України щодо неприйняття до реєстрації податкових накладних від 09.08.2016 № 80901, від 09.08.2016 № 80902, від 09.08.2016 № 80903, від 09.08.2016 № 80904, від 11.08.2016 № 81101 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- вважати податкові накладні від 09.08.2016 № 80901, від 09.08.2016 № 80902, від 09.08.2016 № 80903, від 09.08.2016 № 80904, від 11.08.2016 № 81101 надісланими до Державної фіскальної служби України, прийнятими та зареєстрованими протягом операційного дня, коди їх фактично було надіслано платником податку до Єдиного реєстру податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що положення статті 201 Податкового кодексу України та пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, відповідно до якого внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години. Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН здійснюється не пізніше календарного дня (включно), передбаченого пунктом 201.10 Податкового кодексу України, залежно від періоду складання ПН/РК, тобто мова йде виключно про календарні дні у тому числі вихідні і святкові. Поряд з цим, надіслані позивачем податкові накладні 24.08.2016 та 26.08.2016 були зареєстровані контролюючим органом лише 25.08.2016 та 27.08.2016, що зумовило звернення позивача до суду з даним позовом.

Ухвалами суду від 06.12.2016 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

06.04.2017 представником відповідача Гиричем К.С. подано до суду письмові заперечення проти позову, за змістом яких останній просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Пояснив, що за даними архіву електронної звітності, надіслані ТОВ "Авантрейд" податкові накладні від 09.08.2016 №№ 80901, 80902, 80903, 80903 зареєстровані в ЄРПН 25.08.2016 та від 11.08.2016 № 81101 зареєстровані в ЄРПН 27.08.2016, про що повідомлено платника квитанціями № 1. Таким чином, вважає, що права та інтереси позивача не порушені, а відповідачем виконано обов'язок щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

21.04.2017 представником позивача Зарубою О.В. подано до суду додаткові пояснення, у яких остання додатково акцентувала увагу на порушенні відповідачем встановлених строків реєстрації податкових накладних.

Відповідно до ухвали суду від 30.11.2017 адміністративну справу № 826/19125/16 прийнято до провадження судді Катющенка В.П. та призначено справу до судового розгляду колегією у складі трьох суддів у судове засіданні на 07.02.2018.

07.02.2018 судовий розгляд справи № 826/19125/16 не відбувся, у зв'язку з перебуванням судді Катющенка В.П. на лікарняному, наступне судове засідання було призначено на 04.04.2018.

04.04.2018 представником позивача Мельничук І.В. подано до суду пояснення щодо позову, у яких остання зазначила, що оскільки у контролюючого органу не було підстав для неприйняття чи зупинення реєстрації спірних податкових накладних, останні повинні були бути зареєстровані у день їх надіслання позивачем, як це передбачено Порядком.

Представник позивача у судовому засіданні 04.04.2018 позовні вимоги підтримала та просила суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні 04.04.2018 заперечувала проти позовних вимог та просила суд відмовити у задоволенні позову.

Враховуючи, що у судовому засіданні 04.04.2018 представники сторін не заперечували проти розгляду справи у письмовому провадженні, суд на підставі частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалив про продовження розгляду справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

05.08.2014 між ТОВ "Авантрейд" та ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві було укладено договір № 050820142 про визнання електронних документів, предметом якого є визнання податкових документів поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях (а.с. 11-13).

24.08.2016 позивачем направлено засобами електронного зв'язку до Державної фіскальної служби України для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 09.08.2016 № 80901, від 09.08.2016 № 80902, від 09.08.2016 № 80903, від 09.08.2016 № 80904.

Зазначені податкові накладні були надіслані до Державної фіскальної служби України 24.08.2016 о 13:10 год. та доставлені до ДФС України 24.08.2016 року о 13:23 год., а квитанції № 1 про прийняття податкових накладних були отримані Позивачем 25.08.2016 о 12:32 год (а.с. 17, 18, 22, 23, 27, 28, 32, 33).

26.08.2016 позивачем направлено засобами електронного зв'язку до Державної фіскальної служби України для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 11.08.2016 № 81101.

Зазначена податкова накладна була надіслана до Державної фіскальної служби України 26.08.2016 о 21:40 год. та доставлена до ДФС України 26.08.2016 о 22:01 год., а квитанція № 1 про прийняття податкової накладної була отримана позивачем 27.08.2016 об 11:40 год. (а.с. 37, 38).

Вважаючи, що відповідачем порушено строки прийняття та реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Згідно з пунктом 8 Порядку № 1246 для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Пунктом 9 Порядку № 1246 визначено причини відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації, а саме: наявність помилок під час заповнення податкової накладної; відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 1246 датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1246 квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.

Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

З аналізу наведених норм вбачається, що строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях. При цьому, чинне на момент виникнення спірних правовідносин законодавство не містило будь-яких обмежень щодо реєстрації податкових накладних у вихідний чи святковий день, так як і не містить обмежень щодо можливості прийняття податкової звітності платника податку в позаробочий час. Право платника податку для реєстрації податкових накладних пов'язане виключно з операційним днем, який у відповідності до Порядку триває з 0 до 23-ї години. Оскільки законодавцем встановлено чіткі та обмежені строки для реєстрації податкових накладних, задля уникнення порушення платником податків граничних строків для реєстрації податкових накладних у випадку коли гранична дата припадає на вихідний чи святковий день, положеннями вказаного Порядку та пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

Таким чином, податкові накладні позивача слід вважати зареєстрованими у день їх фактичного отримання контролюючим органом, тобто протягом операційного дня, коли їх було надіслано платником податків на адресу контролюючого органу, а саме - 24.08.2016 та 26.08.2016, що є правовою підставою для задоволення позовних вимог.

При цьому суд зазначає, що як вбачається з матеріалів справи відповідачем були прийняті податкові накладні позивача, про що позивачу надіслано квитанції № 1, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними та неправомірними дій Державної фіскальної служби України щодо неприйняття до реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не підлягають задоволенню.

Правова позиція суду у даній справи узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 28.08.2018 у справі № 808/39/17 та від 26.11.2018 у справі № 826/19172/16.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Враховуючи наведене та встановлені обставини, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 205, 229, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" (01601, м. Київ, Печерський узвіз, 3, ідентифікаційний код 37318988) задовольнити частково.

Вважати податкові накладні від 09.08.2016 № 80901, від 09.08.2016 № 80902, від 09.08.2016 № 80903, від 09.08.2016 № 80904 - зареєстрованими у день їх фактичного отримання контролюючим органом - 24.08.2016, податкову накладну від 11.08.2016 № 81101 - зареєстрованою у день її фактичного отримання контролюючим органом - 26.08.2016.

У задоволенні інших позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04212, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" (01601, м. Київ, Печерський узвіз, 3, ідентифікаційний код 37318988) 1378,00 грн сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII.

Головуючий суддя СуддіВ.П. Катющенко О.А. Кармазін Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.03.2019
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80535227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19125/16

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Рішення від 18.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні