Рішення
від 18.03.2019 по справі 826/10437/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 березня 2019 року № 826/10437/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп. 30) доТовариства з обмеженою відповідальністю "Полісметал - реєстр" (02660, м. Київ, пр-т. Визволителів, буд. 5) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 2000,00 грн. , О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту - позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Полісметал-реєстр (далі по тексту - відповідач), в якому просить: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Полісметал-реєстр (код ЄДРПОУ 36567137) штраф у розмірі 2 000,00 грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що у відповідача утворилась заборгованість зі сплати штрафу, визначеного постановою від 05 квітня 2018 року №136-ЦА-УП-ДУ на суму 2 000,00 грн, яка на день звернення до суду відповідачем не сплачена.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 липня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження.

Представник відповідача копію вказаної ухвали суду від 06 липня 2018 року отримав, однак своїм правом на надання відзиву на позов відповідач не скористався, заяв клопотань суду не направляв.

З огляду на викладене вище та відсутність клопотань сторін про розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

В С Т А Н О В И В:

У відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю Полісметал-реєстр уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 12 березня 2018 року №113-ЦА-УП-ДУ, відповідно до якого встановлено, що відповідно до абзацу 4 пункту 9 глави 1 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності та клірингової діяльності, затверджених рішенням Комісії від 21 травня 2013 року №862, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 червня 2013 року за №897/23429, депозитарна установа зобов'язана до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність, засвідчені заявником (крім банку та товариств, у яких звітний період (рік) з дати створення не настав), разом з аудиторським висновком на власній веб-сторінці або веб-сайті (у повному обсязі) з опублікуванням (якщо це передбачено законом) у періодичному або неперіодичному виданні.

При цьому, пунктом 6 розділом І Положення про порядок звітування депозитарними установами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 червня 2013 року №992, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 липня 2013 року за №1126/23658 (далі - Положення №992), дані подаються до Комісії в обсязі, що встановлений цим Положенням, не пізніше строків, визначених у пункті 1 розділу III цього Положення. Дані повинні містити всі визначені цим Положенням довідки. Усі довідки Даних мають бути заповнені, містити достовірну та повну інформацію. Інформація в довідках повинна бути заповнена відповідно до додатків 1 - 12 до цього Положення.

Підпунктом 4 пункту 4 розділу ІІ Положення №992 щоквартальні Дані депозитарної установи складаються, зокрема, з титульного аркуша (додаток 3).

Згідно з пунктом 33 додатку 3 Положення №992 (в редакції до 01 січня 2018 року) титульний аркуш повинен містити відомості про останню аудиторську перевірку депозитарної установи: П. І. Б. (найменування) аудитора (аудиторської фірми), а відповідно до пункту 44 додатку 3 Положення №992 (в редакції з 01 січня 2018 року) - дату аудиторського висновку (звіту).

Тобто, внаслідок змін, внесених до законодавства, діяння не втратило характеру правопорушення.

В акті про правопорушення на ринку цінних паперів зазначено, що Товариством з обмеженою відповідальністю Полісметал-реєстр при поданні щоквартальних адміністративних даних за ІІІ квартал 2017 року до Комісії, у відомостях про останню аудиторську перевірку депозитарної установи вказало аудитора, що здійснював аудиторську перевірку - Товариство з обмеженою відповідальністю Аудиторська фірма АРАМА та дату проведення аудиторської перевірки - 28 квітня 2016 року.

Разом з тим, розміщений на власній веб-сторінці/веб-сайті Товариства з обмеженою відповідальністю Полісметал-реєстр аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) складений незалежною аудиторською фірмою Товариством з обмеженою відповідальністю Аудиторська фірма Аудитор-Консультант-Юрист щодо фінансової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю Полісметал-реєстр за 2016 рік - 19 квітня 2017 року, тобто Товариство з обмеженою відповідальністю Полісметал-реєстр порушило вимоги пункту 6 розділу І Положення №992 в частині подання недостовірної інформації до Комісії, в складі щоквартальних адміністративних даних за ІІІ квартал 2017 року.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ (далі по тексту - Закон №2664-ІІІ в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України;

Згідно частини 1 статті 21 Закону №2664-ІІІ державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до частини 1 статті 39 Закону №2664-ІІІ у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Як уже зазначалось вище, Нацкомфінпослуг було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 12 березня 2018 року №113-ЦА-УП-ДУ, у якому зазначено про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Полісметал-реєстр вимог пункту 6 розділу І Положення №992 в частині подання недостовірної інформації до Комісії, в складі щоквартальних адміністративних даних за ІІІ квартал 2017 року.

На підставі вищезазначеного акта позивачем винесено постанову від 05 квітня 2018 року №136-ЦА-УП-ДУ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних ринків у розмірі 2 000,00 грн.

Відповідно до пункту 1.6 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20 листопада 2012 року №2319, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за №2112/22424 (далі - Положення №2319) Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Згідно пункту 1.7 Положення №2319 рішення у справі про правопорушення повинно бути законним та обґрунтованим.

У пункті 10 частини 1 статті 28 Закону №2664-ІІІ зазначено, що Нацкомфінпослуг у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 40 Закону №2664-ІІІ Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу - накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Згідно пункту 2 частини 1 статті 41 Закону №2664-ІІІ Нацкомфінпослуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У частині 1 статті 42 Закону №2664-ІІІ зазначено, що штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Відповідно до пункту 1.5 Положення №2319 Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

У частині 2 статті 41 Закону №2664-ІІІ зазначено, що рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Також, згідно до пункту 5.1 Положення №2319 рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу II цього Положення, може бути оскаржене особою до Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до суду, а рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1, 2, 4 - 9 пункту 2.1 розділу II цього Положення, - до суду.

У підпункті 3 пункту 2.1 Положення №2319 зазначено, що Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону №2664-ІІІ.

Як вбачається з матеріалів справи постанова від 05 квітня 2018 року №136-ЦА-УП-ДУ відповідачем до суду не оскаржувалась, отже на час винесення вказаного рішення вона залишається чинною.

Згідно пункту 5.9 Положення №2319 рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Згідно частини 3 статті 41 Закону №2664-ІІІ штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно з частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

На підставі наявних у справі доказів та їх оцінки під час розгляду справи в порядку спрощеного провадження, суд приходить до висновку про доведеність Нацкомфінпослуг підстав виникнення заборгованості зі сплати штрафу у розмірі 2 000,00 грн., визначеної постановою від 04 квітня 2018 року №136-ЦА-УП-ДУ, наявність боргу у визначеному нею розмірі, що дає суду підстави для задоволення позову у повному обсязі.

З врахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.

При цьому, відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки, під час розгляду даної справи, свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77, 139, 143, 243-246, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Полісметал-реєстр (код ЄДРПОУ 36567137) штраф у розмірі 2 000,00 грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.03.2019
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80535648
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10437/18

Рішення від 18.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні