Постанова
від 18.03.2019 по справі 2040/7126/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий І інстанції: Шевченко О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2019 р. Справа № 2040/7126/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді Бершова Г.Є.,

Суддів: Ральченка І.М. , Катунова В.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 27.09.2018, майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 08.10.18 по справі № 2040/7126/18

за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1

до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області

про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, фізична особа - підприємець ОСОБА_1, з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такої реєстрації ГУ ДФС у Харківській області за № 887930/НОМЕР_1 від 20.08.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної; скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такої реєстрації ГУ ДФС у Харківській області за № 888012/НОМЕР_1 від 20.08.2018 року про неврахування Таблиці даних платника податків, на підставі відсутності пояснень щодо діяльності платника податків; зобов'язати зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 31.07.2018 року, яка була складена (подана до реєстру) ФО-П ОСОБА_1 як виконавцем сільськогосподарських робіт на суму 102 311,26 грн., у тому числі ПДВ - 17 051,88 грн. на адресу замовника робіт - приватного підприємства Агрохімпос (адреса реєстрації 51928, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, пр. Дружби Народів, 77 кв. 66, код 36568298, ІПН 365682904033).

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що ним було отримано рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такої реєстрації ГУ ДФС у Харківській області за №887930/НОМЕР_1 та про відмову в реєстрації податкової накладної, а також рішення за №888012/НОМЕР_1 від 20.08.2018 року про неврахування Таблиці даних платника податків, на підставі відсутності пояснень щодо діяльності платника податків. Позивач вважає, що відповідачем неправомірно прийнято вказані рішення, оскільки ним надано до податкового органу всі документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій по податковій накладній, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №8 від 31.07.2018 року, реєстрація якої відповідачем була зупинена а також врахування Таблиці даних платника податків. Таким чином, позивач вважає, що оскаржувані рішення є неправомірними, необґрунтованими, безпідставними через відсутність доказів порушення позивачем податкового законодавства, у зв'язку з чим просить суд зобов'язати відповідача зареєструвати податкову накладну.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 27.09.2018 року позовні вимоги задоволено частково.

Скасовано рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такої реєстрації Головного управління ДФС у Харківській області № 887930/НОМЕР_1 від 20.08.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної.

Зобов'язано Головне управління ДФС у Харківській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 31.07.2018 року.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Рішення суду першої інстанції відповідно до вимог статті 308 КАС України переглядається в межах задоволених позовних вимог.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, дослідивши матеріали справи, рішення суду першої інстанції, приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з такого.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1) є фізичною особою - підприємцем, перебуває на податковому обліку у Лозівській ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області (Первомайське відділення), є платником єдиного податку та ПДВ, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та ФОП та громадських формувань, витягом з реєстру платників ПДВ, витягом з реєстру платників єдиного податку а також свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ (а.с. 12 - 19).

20.08.2018 року комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такої реєстрації ГУ ДФС у Харківській області було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 887930/НОМЕР_1 та рішення про неврахування Таблиці даних платника податків, на підставі відсутності пояснень щодо діяльності платника податків № 888012/НОМЕР_1 (а.с. 20 - 23).

Позивач не погодився із такими рішеннями фіскального органу та звернувся з позовом до суду.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятого ним рішення.

Колегія суддів частково не погоджується з рішенням суду першої інстанції та зазначає, що воно підлягає частковому скасуванню з огляду на таке.

Щодо позовних вимог про скасування рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такої реєстрації Головного управління ДФС у Харківській області № 887930/НОМЕР_1 від 20.08.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної колегія суддів зазначає таке.

Так, згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Колегією суддів встановлено, що ФО-П ОСОБА_1 31.07.2018 року була виписана податкова накладна № 8 на суму 102311,26 грн., у тому числі ПДВ - 17051,88 грн. та яку було внесено до Єдиного реєстру податкових накладних для її подальшої реєстрації та сплати ПДВ (а.с. 59).

Проте, позивачем було отримано від ГУ ДФС у Харківській області квитанцію від 07.08.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної, з посиланнями на вимоги: п.201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям ступеня ризиків, визначених п.п.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податків. Запропоновано надати пояснення та або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції до 31.12.2017), згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції до 31.12.2017) письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до пункту 57-1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (в редакції з 31.12.2017) податкові накладні / розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються з урахуванням вимог пунктів 200 1.3 та 200 1.9 статті 200 1 та пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу не пізніше 2 січня 2018 року, крім: податкових накладних / розрахунків коригування, щодо яких станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу; податкових накладних / розрахунків коригування, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, по яких станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.

Податкові накладні / розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу з 1 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" та щодо яких платником податку після 1 грудня 2017 року подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються у Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, що діяв до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" щодо зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. У разі якщо протягом п'яти робочих днів з дня подання пояснень і копій документів не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, реєстрація таких податкових накладних / розрахунків коригування здійснюється на наступний робочий день за днем закінчення строку розгляду пояснень і копій документів платника податку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 вказаної Постанови КМ України від 21.02.2018р. встановлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 року № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 року не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Згідно з пунктом 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктом 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

На підставі викладеного, колегія суддів зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Колегією суддів встановлено, що 15 серпня 2018 року до ГУ ДФС у Харківській області надані змістовні пояснення до податкової накладної № 8 від 31.07.2018 року.

16.08.2018 року позивачем було надіслано до ГУ ДФС у Харківській області (через контролюючий орган - Лозівську ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області (Первомайське відділення) повідомлення № 8 про подання пояснень та копій щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено (а.с. 24 - 53) та копії таких документів на підтвердження реальності господарських операцій: договір на виконання робіт з ПП Агрохімпос №06/07К від 06.07.2018 р., додаток №1 до договору, акт здачі-приймання робіт №3 від 31.07.2018р., податкова накладна №8 від 31.07.2018р., квитанція до податкової накладної №8 від 07.08.2018 р., договір оренди с ФХ Київська русь №5-0 від 01.07.2018р., додаткова угода до договору оренди, додаток №1 до Договору оренди, акт приймання-передачі техніки, (комбайн) від 13.07.2018 р., додаток №2 до Договору оренди, акт приймання-передачі техніки, (комбайн) від 13.07.2018 р., акт надання послуг №77 від 31.07.2018 р., рахунок на оплату №67 від 31.07.2018 р., платіжне доручення №26 від 07.08.2018 р., договір про надання транспортно-експедиційних послуг №30/06-18ФТ від 30.06.2018 р. з ТОВ Фора Транс , акт здачі-приймання робіт №ОУ-0000375 від 14.07.2018 р., акт здачі-приймання робіт №ОУ-000426 від 30.07.2018 р., рахунок на оплату №СФ-0000391 від 13.07.2018 р., рахунок на оплату №СФ-0000449 від 30.07.2018 р., платіжне доручення №24 від 03.08.2018 р., платіжне доручення №16 від 31.07.2018 р., податкова накладна №47 від 14.07.2018 р., з квитанцією, податкова накладна №99 від 30.07.2018 р., з квитанцією, наказ про прийняття на роботу №3 від 18.06.2018 р., особлива картка працівника ОСОБА_2 П-2 від 18.06.2018 р., заява про прийняття на роботу ОСОБА_2, заява - згода на збір персональних даних, посвідчення тракториста ОСОБА_2, технічний паспорт на комбайн ЕЕ №035662 від 18.08.2016 р., пояснення до податкової накладної №1/8 від 15.08.2018р. ФОП ОСОБА_1 (а.с. 54 - 79).

16.08.2018 року вказане повідомлення було отримано Лозівською ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області (Первомайське відділення), що підтверджується квитанцією № 2 (а.с. 24).

Відповідач зазначає, що позивачем не були надані пояснення щодо заправки (витрати на паливно - мастильні матеріали), охорону та зберігання сільхозтехніки, що передбачено договором від 01.07.2018 року. Також угода надана без додатків, які є невід'ємною частиною угоди. З наданих документів неможливо встановити місце прибирання сільгоспкультур, вид сільгоспкультур який прибирався, куди зібрані культури здавалися зберігалися чи кому передавалися, що, на його думку, унеможливлює підтвердити проведення господарських операцій платника податків.

З наданих позивачем документів вбачається, що основним видом діяльності позивача є сільськогосподарська діяльність, яка здійснюється за винагороду або на основі контракту (КВЕД 01.61 "Допоміжна діяльність у рослинництві"; КВЕД 77.31 "Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування"). Чисельність найманих працівників у ФО-П ОСОБА_1 складає 4 чоловіка.

06.07.2018 року ФО-П ОСОБА_1 було укладено договір №06/07К на виконання сільськогосподарських робіт з приватним підприємством "Агрохімпос" (код ЄДРПОУ 36568298), за яким ФО-П ОСОБА_1 є Виконавцем, а ПП "Агрохімпос" - Замовником, умовами якого передбачено, що Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати послуги збиранню сільськогосподарських культур комбайнами (а.с. 54 - 57).

Договірна вартість наданих послуг на одному гектарі складає 750,00 грн. (в т.ч. ПДВ). За період з 14.07.2018 року по 31.07.2018 року було виконано робіт по збиранню сільськогосподарських культур об'ємом 419,223 га, загальною вартістю 314 417,28 грн., в т.ч. ПДВ - 52 402,89 грн. За цей період було складено 3 акти виконаних робіт, з яких останній акт виконаних робіт був погоджений та підписаний 31.07.2018 року, згідно якого площа виконаних робіт склала 136,415 га на суму 102 311,26 грн., в т.ч ПДВ - 17 051,88 грн. За першою подією була виписана та відправлена на реєстрацію в ЄРПН податкова накладна № 8 від 31.07.2018 року. (а.с. 58 - 59).

Для можливості надання зазначених послуг ФО-П ОСОБА_1 було укладено договір оренди сільськогосподарської техніки № 5 О від 01.07.2018 року з фермерським господарством "Київська Русь" (код ЄДРПОУ 30669041), за яким ФО-П ОСОБА_1 є Орендарем, а ФГ "Київська Русь" є Орендодавцем, за умовами якого Орендодавець передає Орендареві сільськогосподарську техніку, перелік якої визначається згідно додатку №1, який є невід'ємною частиною даного договору. Орендованою технікою є: 1. Комбайн JOHN DEERE 9760 STS, НОМЕР_3 2007 року випуску, заводський номер НОМЕР_4, двигун НОМЕР_5, на якому послуги по збиранню врожаю сільськогосподарських культур здійснював ОСОБА_2, працевлаштований трактористом - машиністом сільськогосподарського виробництва у ФО-П ОСОБА_1 (а.с. 61 - 62, 72 - 77).

Так, згідно з вказаним договором оренди сільськогосподарської техніки орендна плата розраховується виходячи з календарних днів знаходження техніки у ФОП ОСОБА_1 (амортизаційні нарахування). Вартість 1 дня оренди техніки становить 1 542,00 грн., з урахуванням ПДВ. За період з 13.07.2018 року по 31.07.2018 року орендована техніка знаходилась у ФОП ОСОБА_1 19 днів, загальна вартість орендної плати за вказаний період склала 29 298,00 грн., в т.ч. ПДВ 120% - 4883,00 грн. згідно акту № 77. На суму орендної плати була отримана податкова накладна № 23 від 31.07.2018 р., яка зареєстрована в ЄРПН 08.08.2018 р., реєстраційний номер № 9164070407.

Як підтверджено матеріалами справи, для перевезення техніки ФО-П ОСОБА_1 також був укладений договір № 30/06-18ФТ від 30.06.2018 року про надання транспортно-експедиційних послуг з товариством з обмеженою відповідальністю "ФОРА ТРАНС" (код ЄДРПОУ 39606739), за яким ФО-П ОСОБА_1 є Замовником, а ТОВ "ФОРА ТРАНС" - Перевізником, відповідно до умов якого Перевізник зобов'язується надавати транспортно - експедиційні послуги (перевозити техніку/обладнання згідно переліку), а Замовник зобов'язується проводити оплату наданих послуг (а.с. 63).

На суму перевезення комбайна з жаткою за договором про надання транспортно-експедиційних послуг було отримано податкові накладні № 47 від 14.07.2018 р. та № 99 від 30.07.2018 року (а.с. 70 - 71).

Факт перевезення техніки на місце виконання сільськогосподарських робіт та повернення її Замовнику та оплати наданих за вказаним договором послуг підтверджується копіями рахунків - фактур, актами здачі - прийняття робіт (надання послуг) з ТОВ "ФОРА ТРАНС" та платіжних доручень (а.с. 64 - 69).

На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагентів позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаними контрагентами або відсутності реального характеру цих операцій матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Таким чином, враховуючи викладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов'язує виникнення податкових зобов'язань та права виписки податкової накладної позивачем.

На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такої реєстрації ГУ ДФС у Харківській області за № 887930/НОМЕР_1 від 20.08.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної, є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є таким, що підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання Головного управління ДФС у Харківській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 31.07.2018 року колегія суддів зазначає таке.

Так, відповідно до п.п. 19, 20 постанови КМУ від 29 грудня 2010 року № 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами;

Згідно з п.20.2 статті 20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції, зобов'язавши відповідача зареєструвати податкову накладну, дійшов помилкового висновку, оскільки даний обов'язок відповідно до статті 20 ПК України покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (ДФС України).

На підставі викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції підлягає частковому скасуванню з прийняттям в цій частині нової постанови про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 317, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області - задовольнити частково.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 27.09.2018 по справі № 2040/7126/18 скасувати в частині зобов'язання Головного управління ДФС у Харківській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 31.07.2018 року.

Прийняти в цій частині постанову, якою у задоволенні позову Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

В іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду від 27.09.2018 по справі №2040/7126/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач Г.Є. Бершов Судді І.М. Ральченко В.В. Катунов

Дата ухвалення рішення18.03.2019
Оприлюднено20.03.2019

Судовий реєстр по справі —2040/7126/18

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 18.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 02.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 27.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні