Постанова
від 15.03.2019 по справі 760/2863/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/1882/19

Справа №760/2863/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2019 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_3 (ОСОБА_3), директора компанії Stefano Ferrara Forni Srl. (Via E Coppi, 3/B 80010, Quarto, Napoli, IT) Італія, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

В січня 2019 року в провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина ОСОБА_3 (ОСОБА_3) до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалах зазначено, що 17.10.2018 на митну територію України з Італії через пункт пропуску Чоп-Захонь , митного поста Тиса , Закарпатської митниці ДФС на вантажному автомобілі р.н.з. НОМЕР_1 на адресу ТОВ ЛІБЕРТІ ДАЙНЕР (код ЄДРПОУ 41900485, 04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, буд. 28/12) ввезено товари будівельні матеріали для печі, різного виду інвентар в асортименті , всього 36 найменувань, вагою брутто 10318,43 кг, загальною вартістю 8785,20 Євро.

Зазначено, що підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація від 12.10.2018 №UA100130/2018/652308, а також товаросупровідні документи: рахунок-фактура (інвойс) від 09.10.2018 № 200, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 10.10.2018 № 621549.

18.10.2018, зазначений вантаж автомобільним транспортом з реєстраційним номером НОМЕР_1 доставлений на територію зони митного контролю митного поста Столичний Київської міської митниці ДФС, за адресою: м. Київ, Повітрофлотський проспект 92А, та за поданою декларантом ТОВ УТС (код ЄДРПОУ 30518220) гр. ОСОБА_4 митною декларацією типу ІМ74ДЕ №UA100130/2018/416859, розміщено на митному складі ТОВ УТС .

22.10.2018, декларантом ТОВ УТС (код ЄДРПОУ 30518220) гр. ОСОБА_4 вказаний товар заявлений у вільний обіг за митною декларацією типу ІМ 40 АА №UA100130/2018/416209.

В протоколі вказано, що разом із вказаною митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці наданий зовнішньоекономічний контракт від 09.10.2018 №1-12/2015, укладений між покупцем ТОВ ЛІБЕРТІ ДАЙНЕР (м. Київ), в особі директора Прокоповича Т.В. з одного боку, та продавцем - компанією Stefano Ferrara Forni Srl. (Via E Coppi, 3/B 80010, Quarto, Napoli, IT, Італія), в особі директора компанії гр. ОСОБА_3 (ОСОБА_3), рахунок-фактура (інвойс) від 09.10.2018 № 200, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 10.10.2018 № 621549, копія експортної декларації країни відправлення від 16.10.2018 №18ITQ3J010053043E0, та інші необхідні для здійснення митного контролю і митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

23.10.2018 посадовими особами митниці, з урахуванням вимог статей 320, 338 Митного кодексу України, проведено митний огляд вказаних товарів, результати якого зафіксовано у Акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UA100130/2018/416209.

Так, в ході проведення митного огляду встановлено, що товар, розміщено на митному складі ТОВ "УТС", за адресою: м. Київ, Повітрофлотський проспект 92А. Огляд проводився шляхом розкриття пакувальних місць, перевірки товарів, перевірки артикулів, звірки інформації на упаковці товарів, розкриттям коробок та співставленням із інформацією в митній декларації та товаросупровідних документах, і зважування окремих товарних позицій. Під час митного огляду, перевірено маркування товару (назва, торгівельна марка, країна виробництва) та ідентифікаційні ознаки. Всі позиції перераховано.

В протоколі зазначено, що за результатами повного перерахунку товару виявлено товар, відомість про який відсутній у товаросупоровідних документах та митній декларації, а саме: товар № 1 - Туфонні камені , у кількості 442 штуки; товар № 11 - Вогнетривка цегла у кількості 136 штуки; товар № 15 - Шпателі для штукатура , у кількості 6 штук. Країна виробництва - Італія.

Митний орган посилався на те, що товари Туфонні камені , у кількості 442 штуки; Вогнетривка цегла у кількості 136 штуки; Шпателі для штукатура у кількості 6 штук, країна виробництва - Італія, переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товаросупровідних документів (рахунок-фактура (інвойс) від 09.10.2018 № 200, виставлений компанією Stefano Ferrara Forni Srl. (Італія), в особі директора гр. ОСОБА_3 (ОСОБА_3), для ТОВ ЛІБЕРТІ ДАЙНЕР (м. Київ), який містить неправдиві відомості щодо кількості товару.

На думку Київської міської митниці ДФС України, в діях громадянина ОСОБА_3 (ОСОБА_3) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з чим відносно останньої складено протокол про порушення митних правил № 0836/10000/18.

Безпосередні предмети правопорушення в порядку ст. 511 МК України тимчасово вилучені та згідно опису предметів зберігаються на складі Київської міської митниці ДФС за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 8 а.

В протоколі також зазначено, що загальна вартість предметів правопорушення становить 48 945,84 грн.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянина ОСОБА_3 (ОСОБА_3), до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності на з'явився, подав до суду письмові пояснення, в яких просив провадження по справі відносно ОСОБА_3 (ОСОБА_3) закрити за відсутністю в його діях склад адміністративного правопорушення, посилаючись на те, що в діях ОСОБА_3 (ОСОБА_3) був відсутній прямий умисел, він не розумів та не усвідомлював обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і не прагнув їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про те, що адміністративний матеріал № 0836/10000/18 від 12.12.2018 підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 527 МК у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0836/10000/18 від 12.12.2018, за результатами проведеного митного огляду, зафіксованого у Акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UA100130/2018/416209, виявлено товар, відомість про який відсутній у товаросупоровідних документах та митній декларації, а саме: товар № 1 - Туфонні камені , у кількості 442 штуки, товар № 11 - Вогнетривка цегла у кількості 136 штуки, товар № 15 - Шпателі для штукатура у кількості 6 штук. Країна виробництва - Італія.

Митний орган посилається на те, що товари Туфонні камені , у кількості 442 штуки; Вогнетривка цегла у кількості 136 штуки; Шпателі для штукатура у кількості 6 штук, країна виробництва - Італія, переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товаросупровідних документів (рахунок-фактура (інвойс) від 09.10.2018 № 200, виставлений компанією Stefano Ferrara Forni Srl. (Італія), в особі директора гр. ОСОБА_3 (ОСОБА_3), для ТОВ ЛІБЕРТІ ДАЙНЕР (м. Київ), який містить неправдиві відомості щодо кількості товару.

З протоколі також вбачається, що безпосередні предмети правопорушення тимчасово вилучені та згідно опису предметів зберігаються на складі Київської міської митниці ДФС за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 8 а.

При цьому, зазначено, що вартість безпосередніх предметів правопорушення становить 48 945,84 грн.

Разом з цим, представником Київської міської митниці ДФС України необгрутновано чому вартість предмета правопорушення становить саме 48 945,84 грн. та не надано до суду висновок, зроблений за результатами проведеної оцінки вартості товару № 1 - Туфонні камені , у кількості 442 штуки, товару № 11 - Вогнетривка цегла у кількості 136 штуки, товару № 15 - Шпателі для штукатура у кількості 6 штук.

Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_6 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити матеріали справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, враховуючи вимоги, які зазначені в цій постанові.

Керуючись статтями 49, 54, 458, 459, 483, 486, 489, 494, 511, 522, 525-526, 527, 528 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_3 (ОСОБА_3), директора компанії Stefano Ferrara Forni Srl. (Via E Coppi, 3/B 80010, Quarto, Napoli, IT) Італія, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки два місяці.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.03.2019
Оприлюднено21.03.2019
Номер документу80579067
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/2863/19

Постанова від 17.07.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 15.03.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні