Справа № 202/766/19
Провадження № 1-кс/202/1268/2019
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2019 року м. Дніпро
слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1
за участю секретарясудового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання слідчого СВ Індустріального ВП ДВП ГУ НП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1 Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про проведення виїзної перевірки у кримінальному провадженні № 12014040660002235 від 23 червня 2014 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172, ч. 1 ст. 173, ч. 1 ст. 175, ч. 1 ст. 271 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні СВ Індустріального ВП ДВП ГУ НП в Дніпропетровській області перебувають матеріали кримінального провадження № 12014040660002235 від 23 червня 2014 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172, ч. 1 ст. 173, ч. 1 ст. 175, ч. 1 ст. 271 КК України.
31 січня 2019 року в провадження слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська надійшло клопотання слідчого СВ Індустріального ВП ДВП ГУ НП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1 Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про проведення виїзної перевірки.
Згідно матеріалів клопотання, досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи ТОВ «Газосантехмонтаж», юридична адреса: м. Дніпропетровськ, вул. Богдана Хмельницького, 16 (ЄДРПОУ 31737604) не сплатили заявнику заробітну платню в розмірі 20 000 гривень.
Допитаний в якості потерпілого ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , показав, що з січня 2013 року по травень 2014 року він був прийнятий на роботу в ТОВ «Газосантехмонтаж» на посаду електрика-електромонтажника. У вказаний період часу він працював електриком на різних об`єктах, за виконану роботу отримував грошові виплати, але згідно обліку виконаних робіт, за період часу з 01.01.2013 року по 17.12.2015 року, дане підприємство заборгувало йому 20 000 гривень (за підрахунками самого заявника). Так, станом на 17.12.2015 року посадові особи ТОВ «Газосантехмонтаж» відмовляються, без законних підстав, здійснити повний розрахунок та повернути йому трудову книжку.
Таким чином, в ході досудового розслідування, з метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному проваджені, виникла необхідність проведенням Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області виїзної перевірки дотримання вимог законодавства України про працю службовими особами ТОВ «Газосантехмонтаж» (ЄДРПОУ 31737604), юридична адреса: м. Дніпро, вул. Богдана Хмельницького, 16 (ЄДРПОУ 31737604) фактична адреса: м. Дніпро, вул. Плеханова, 18-6, за період часу з 01.01.2013 року по 17.12.2015 року, включно.
Слідчий у судове засідання не з`явилася, просила розглядати клопотання у її відсутності.
Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалося.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
На даний час зКПК Українивиключено п.6 ч.2 ст.36 та п.4 ч.2 ст.40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовлює необхідність звернення до слідчого судді із даним клопотанням.
Натомість, згідно вимогст.25 КПК Українивбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Згідно ч.4ст.38 КПК Україниорган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Згідно ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч. 1ст. 94 КПК Українислідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Конвенції про інспекцію праці у промисловості й торгівлі, яка була ратифікована Законом України від 08 вересня 2004 року № 1985-ІV система інспекції праці на промислових підприємствах поширюється на всі підприємства, щодо яких інспектори зобов`язанні забезпечити застосування положень законодавства, котрі стосуються умов праці та охоронb працівників у процесі їхньої роботи.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з питань праці, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 386/2011 Державна інспекція України з питань праці (Держпраці України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра України - Міністерства соціальної політики України.
Відповідно до п. а ч. 1 ст. З Конвенції про інспекцію праці у промисловості й торгівлі, яка була ратифікована Законом України від 08 вересня 2004 року N 1985-ІV завданнями системи інспекції праці є: - забезпечення застосування положень законодавства в галузі умов праці та безпеки працівників у процесі їхньої роботи, як, наприклад, положень щодо тривалості робочого дня, заробітної плати, безпеки праці, охорони здоров`я і добробуту, використання праці дітей і підлітків та з інших таких питань, у тій мірі, в якій інспекторам праці належить забезпечувати застосування зазначених положень.
Відповідно до п/п. 1 п. З Положення про Державну інспекцію України з питань праці, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року N 386/2011 основними завданнями Держпраці України є: - реалізація державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю.
Відповідно до п/п. 1 п. 4 Положення про Державну інспекцію України з питань праці, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року N 386/2011 Держпраці України відповідно до покладених на неї завдань: - здійснює державний нагляд та контроль за додержанням підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю та працю фізичних осіб. Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування законодавства про працю з питань трудових відносин, робочого часу та часу відпочинку, нормування праці, оплати праці, надання гарантій і компенсацій, пільг для працівників, які поєднують роботу з навчанням, дотримання трудової дисципліни, умов праці жінок, молоді, інвалідів, надання пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці, забезпечення спеціальним одягом і спеціальним взуттям, засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами, молоком і лікувально-профілактичним харчуванням: проведення обов`язкових медичних оглядів працівників певних категорій; дотримування режимів праці та інших норм законодавства.
Відповідно до п. 2 Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого наказом Міністерства Соціальної політики України № 390 від 02.07.2012 року право проведення перевірок мають посадові особи Держпраці України та її територіальних органів, які відповідно до своїх посадових обов`язків мають повноваження державного інспектора з питань праці.
Відповідно до п. З Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого наказом Міністерства Соціальної політики України № 390 від 02.07.2012 року інспектор може проводити планові та позапланові перевірки, які можуть здійснюватися за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Позапланова перевірка проводиться незалежно від кількості раніше проведених перевірок за наявності підстав, визначених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" підставами для здійснення позапланових заходів є: - виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов`язкової звітності, поданих суб`єктом господарювання.
Відповідно до ч. 4 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2014 року № 408 "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Таким чином, слідчий суддя вважає, що слідчим доведена необхідність проведення позапланової документальної перевірки з питань додержання вимог законодавства про працю службовими особами ТОВ «Газосантехмонтаж» (ЄДРПОУ 31737604) юридична адреса: м. Дніпро, вул. Богдана Хмельницького, 16 (ЄДРПОУ 31737604) та фактична адреса: м. Дніпро, вул. Плеханова, 18-6, за період часу з 01.01.2013 року по 17.12.2015 року, є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 36, 40, 93, ч.1ст. 107, 132, 309КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ Індустріального ВП ДВП ГУ НП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1 Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про проведення виїзної перевірки у кримінальному провадженні № 12014040660002235 від 23 червня 2014 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172, ч. 1 ст. 173, ч. 1 ст. 175, ч. 1 ст. 271 КК України, -задовольнити.
Призначити по кримінальному провадженню № 12014040660002235 від 23 червня 2014 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172, ч. 1 ст. 173, ч. 1 ст. 175, ч. 1 ст. 271 КК України,проведення позапланової документальної перевірки з питань додержання вимог законодавства про працю службовими особами ТОВ «Газосантехмонтаж» (ЄДРПОУ 31737604) юридична адреса: м. Дніпро, вул. Богдана Хмельницького, 16 (ЄДРПОУ 31737604), фактична адреса: м. Дніпро, вул. Плеханова, 18-6, за період часу з 01.01.2013 року по 17.12.2015 року включно з наступних питань:
нормування відпрацьованого часу, нарахування, строки виплати заробітної плати, своєчасність та повнота виплати заробітної плати (також нарахування доплат за нічний час), у разі заборгованості - вказати суму та період;
праця жінок, неповнолітніх, відповідні соціальні гарантії;
праця інвалідів, звіти та виконання квоти по працевлаштуванню інвалідів;
порядок звільнення працівників, виплати при звільненні, компенсації за відпустку та інше;
соціальні гарантії працівників та ведення кадрового законодавства.
Для проведення перевірки залучити працівників Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області.
Акт перевірки з висновками направити до СВ Індустріального ВП ДВП ГУ НП в Дніпропетровській області, розташованого за адресою: м. Дніпро, вул. Осіння, 6.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2023 |
Номер документу | 80580950 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Кухтін Г. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні