ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 березня 2019 року Справа № 923/1065/18
Господарський суд Херсонської області у складі судді Литвинової В.В. при секретарі Горголь О. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Пері Україна", м. Бровари, Київської області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД ФІНАНС", м. Генічеськ Херсонської області
про стягнення заборгованості в сумі 989 765,51 грн за договором оренди
за участю представників сторін:
від позивача - уповноважений представник ОСОБА_1;
від відповідача - не прибув.
20.12.2018 до Господарського суду Херсонської області надійшла позовна заява № 448 від Товариства з обмеженою відповідальністю "Пері Україна" (позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД ФІНАНС" (відповідач), в якій позивач просить стягнути заборгованість в сумі 989 765,51 грн за договором оперативної оренди обладнання № СО-17-0002214 від 22.08.2018.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 21.12.2018 відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. 19.02.2019 року підготовче провадження у справі було закрито та призначено розгляд справи по суті.
Відповідач правом участі в судому засіданні не скористався, відзиву на позов не подав, причини неявки суду не повідомив.
З метою повідомлення відповідача про розгляд справи судом та про його право подати відзив на позовну заяву, на виконання приписів Господарського процесуального кодексу України, ухвала суду про відкриття провадження у справі була направлена судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: м. Генічеськ, вулиця проспект Миру, будинок 123.
Ухвали суду про відкриття провадження у справі від 21.12.2018, про відкладення підготовчого судового засідання від 08.01.2019 та ухвала від 06.02.2019 направлялись за юридичною адресою відповідача, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та позовній заяві, повернуті до суду відділенням поштового зв'язку з зазначенням в графі "причина повернення (досилання)" - "неправильно зазначена (відсутня) адреса одержувача". Ухвала суду від 19.02.2019 року повернулась до суду 11.03.2019 р. причина повернення: за закінченням встановленого строку зберігання .
Згідно з ч. 1, 3 ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.
Частиною 5 статті 176 ГПК України передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог частини четвертої статті 120 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 6 ст. 242 ГПК України у випадку розгляду справи за матеріалами в паперовій формі судові рішення надсилаються в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Згідно ч. 2 ст. 50 Цивільного кодексу України фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом. Інформація про державну реєстрацію фізичних осіб - підприємців є відкритою.
За приписами частини 1 статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
У даному випаду судом також враховано, що за приписами частини 1 статті 9 ГПК України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 3 Закону України "Про доступ до судових рішень" для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.
Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч. 1 ст. 4 Закону України "Про доступ до судових рішень").
Враховуючи наведене, суд зазначає, що відповідач не був позбавлений права та можливості ознайомитись з ухвалами, винесеними по даній справі, у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).
Зважаючи на те, що неявка відповідача не перешкоджає всебічному, повному та об'єктивному розгляду всіх обставин справи, а також приймаючи до уваги, що відповідач у строк, встановлений частиною 1 статті 251 Господарського процесуального кодексу України, не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, за висновками суду, у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа з метою дотримання процесуальних строків вирішення спору може бути розглянута за наявними у ній документами.
Позивач наполягає на задоволенні позовних вимог.
Після закінчення розгляду справи в судовому засіданні 12.03.2019, відповідно до ч. 1 ст. 240 ГПК України, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, який прибув в судове засідання, суд
в с т а н о в и в:
22.08. 2017 року між товариством з обмеженою відповідальністю Пері Україна (надалі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРБУД ФІНАНС" (надалі - Орендар) укладено Договір №СО-17-0002214 оперативної оренди обладнання (надалі - Договір).
Відповідно до п. 1.1. Договору Орендодавець надає Орендарю у тимчасове оплатне користування (оренду) будівельну опалубку PERI (в т.ч. окремі елементи опалубки, спеціалізовану тару для її транспортування), іменовану надалі обладнання , асортимент, кількість і вартість якого вказуються в актах прийому-передачі, що є невід'ємною частиною цього Договору.
Згідно з пунктом 1.2. Договору обладнання надається в оренду для використання Орендарем на будівельному майданчику за адресою: м. Львів, вул. Зелена 283.
В пункті 2.2. Договору передбачено, що асортимент і строки передачі обладнання Орендарю узгоджуються Сторонами додатково.
Сторони в Додатку №1 до Договору (Специфікація) погодили асортимент обладнання, яке може бути передано в оренду і вартість оренди за один календарний день.
В пункті 2.1. Договору встановлено, що передача обладнання в оренду (з оренди) здійснюється на підставі акту (ів) прийому-передачі.
Матеріалами справи підтверджується, що на виконання взятих зобов'язань Орендодавець передав, а Орендар отримав обладнання, про що сторонами підписані такі акти прийому-передачі: № 18852 від 01 вересня 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання вартістю 36 511,00 грн (без ПДВ); №19073 від 11 вересня 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 658 199,50 грн (без ПДВ); №19074 від 11 вересня 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 298 656,50 грн (без ПДВ); №19077 від 11 вересня 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 347 389,10 грн (без ПДВ); №19454 від 26 вересня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 189 367,00грн (без ПДВ). №19622 від 03 жовтня 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 420 433, 10 грн (без ПДВ); № 19769 від 09 жовтня 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 271 600,00 грн (без ПДВ); №20282 від 01 листопада 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 1 427 964,50 грн (без ПДВ); №20670 від 17 листопада 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 465 506,80 грн (без ПДВ); №21484 від 27 грудня 2017 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 465 506,80 грн (без ПДВ); №21587 від 03 січня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 2 557 127,70 грн (без ПДВ);№21821 від 22 січня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 1 233 298,00 грн (без ПДВ); №21843 від 22 січня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 1 448 483,50 грн (без ПДВ); №22167 від 05 лютого 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 339 196,00 грн (без ПДВ); №22264 від 05 лютого 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 93 897,20 грн (без ПДВ); №22300 від 09 лютого 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 396 186,80 грн (без ПДВ); №22511 від 20 лютого 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 158 040,40 грн (без ПДВ); №22513 від 20 лютого 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 788 065,70 грн (без ПДВ); №22515 від 20 лютого 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 345 871,00 грн (без ПДВ); №23326 від 01 березня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 837,60 грн (без ПДВ); №22812 від 07 березня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 383 518,75 грн (без ПДВ); №22841 від 12 березня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 398 725,00 грн (без ПДВ); №22842 від 12 березня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 80 812,00 грн (без ПДВ); №22948 від 16 березня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 599 315,50 грн (без ПДВ); №23206 від 28 березня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 267 755,00 грн (без ПДВ); №23575 від 13 квітня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 1110 516,60 грн (без ПДВ); №23942 від 26 квітня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 40 850,00 грн (без ПДВ); №24608 від 23 травня 2018 року, відповідно до якого передано в користування обладнання та тара вартістю 2 491 527,00 грн (без ПДВ).
Загалом Орендар отримав в оренду обладнання вартістю 17 315 158,85 грн.
Позивач у позові стверджує, що Орендар частково повернув (здав на склад Орендодавця) в період дії Договору обладнання та тару до нього на загальну суму 17 258 776,05 грн., про що Позивач та Відповідач підписали акти прийому-передачі: №19731 від 06 жовтня 2017 року для підтвердження повернення обладнання вартістю 327 585,50 грн. (без ПДВ); № 19217 від 15 вересня 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 298 656, 50 грн. (без ПДВ); № 19457 від 26 вересня 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 11 707, 30 грн. (без ПДВ); № 19785 від 09 жовтня 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 736 215,10 грн. (без ПДВ); № 20370 від 02 листопада 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 220 696, 50 грн. (без ПДВ); № 20753 від 17 листопада 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 1419 525, 00 грн. (без ПДВ); № 20754 від 21 листопада 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 8 439, 50 грн. (без ПДВ); № 21181 від 11 грудня 2017 року для підтвердження повернення обладнання вартістю 465 506,80 грн. (без ПДВ); № 21214 від 01 грудня 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 228 708,40 грн. (без ПДВ); № 21276 від 01 грудня 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 189 975,00 грн. (без ПДВ); № 21592 від 03 січня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 465 506,80 грн. (без ПДВ); № 22357 від 12 лютого 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 838 367,10 грн. (без ПДВ); № 22405 від 13 лютого 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 1 717 923,00 грн. (без ПДВ); № 22602 від 22 лютого 2018 року для підтвердження повернення обладнання вартістю 361 426,00 грн. (без ПДВ); № 22964 від 16 березня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 438 516,50 грн. (без ПДВ); № 23308 від 30 березня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 441 182, 00 грн. (без ПДВ); № 22837 від 12 березня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 227 922, 70 грн. (без ПДВ); № 23407 від 03 квітня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 1 392 237,00 грн. (без ПДВ); № 23471 від 06 квітня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 969 396,40 грн. (без ПДВ); № 23921 від 24 квітня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 420 778,30 грн (без ПДВ); № 23940 від 26 квітня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 50 495,40 грн. (без ПДВ); № 24197 від 04 травня 2018 року для підтвердження повернення обладнання вартістю 409 990,00 грн (без ПДВ); № 24357 від 11 травня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 1 124 390,00 грн. (без ПДВ); № 24255 від 01 травня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 1 013,40 грн. (без ПДВ); № 24419 від 16 травня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 611 095,10 грн. (без ПДВ); №24518 від 21 травня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 282 639,00 грн. (без ПДВ); № 24695 від 24 травня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 196 689,50 грн. (без ПДВ); № 24891 від 01 червня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 556 901,80 грн. (без ПДВ); № 24928 від 04 червня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 112 423,10 грн. (без ПДВ); № 25049 від 08 червня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 46 007,00 грн. (без ПДВ); №25262 від 18 червня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 1319 388,00 грн. (без ПДВ); № 25286 від 19 червня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 1 172 139,00 грн. (без ПДВ); № 25717 від 04 липня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 16 958,25 грн. (без ПДВ); № 23325 від 01 березня 2018 року для підтвердження повернення обладнання вартістю 837,60 грн. (без ПДВ).
Також позивач склав акти прийому-передачі № 20668 від 16 листопада 2017 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 82 233, 90 грн. (без ПДВ), та № 25950 від 11 липня 2018 року для підтвердження повернення обладнання та тари вартістю 95 303,50 грн (без ПДВ). Однак Відповідач перелічені акти не підписав.
Відповідно, станом на день розгляду справи, залишається неповернутим із оренди обладнання в сумі 56 382,80 грн., яка вирахувана таким чином:
17 315 158,85 грн. (вартість переданого в оренду обладнання) - 17 258 776,05 грн. (вартість повернутого із оренди обладнання) = 56 382,80 грн.
Пунктом 3.1. договору передбачено, що він набирає чинності та вважається укладеним з моменту його підписання сторонами і діє до повного виконання сторонами зобов'язань за цим Договором.
Відповідно до п. З.2. договору датою початку строку оренди обладнання вважається дата підписання акту приймання-передачі обладнання в оренду повноважними представниками сторін.
Датою закінчення строку оренди обладнання вважається дата, яка передує даті підписання акту приймання-передачі обладнання із оренди повноважними представниками сторін.
В підпункті 3.4.1. договору передбачено, що він може бути достроково розірваний в односторонньому порядку, якщо орендар порушить умови п. 4.2.2. договору щодо обов'язку сплачувати орендну плату щомісячно.
У зв'язку з порушенням орендарем п. 4.2.2. договору щодо внесення орендної плати, позивач направив відповідачу повідомлення вих. № 336 від 14.08.2018 про розірвання договору оперативної оренди обладнання, де останнім днем дії договору було вказано 31 серпня 2018 року. Також у повідомленні містилась вимога повернути обладнання до 31 серпня 2018 року.
В пункті 5.2.9. договору передбачений обов'язок орендаря повернути (здати на склад орендодавця) обладнання очищеним, належно упакованим, в справному стані із врахуванням природного зносу не пізніше дня припинення договору відповідно до п. 3.3. цього Договору або розірвання договору відповідно до п. З.4. цього договору.
Однак у визначений строк орендар не повернув обладнання та не здійснив оплати орендних платежів.
Згідно з п.7.3. договору орендар сплачує (відшкодовує) вартість обладнання у випадку неповернення у встановлений строк (п. 3.3., 3.4., 5.2.9. цього Договору), пошкодження/порушення комплектності обладнання (при неможливості відновлення) протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту виставлення орендодавцем претензії та/або рахунку на оплату.
Сума до відшкодування відповідає вартості обладнання, яке зазначене в акті прийому -передачі обладнання в оренду або визначається за додатковою домовленістю сторін цього договору.
В пункті 7.4. Договору передбачено, що підставою для відшкодування орендарем вартості неповернутого обладнання є фактичні дані актів прийому-передачі обладнання в оренду і повернення з оренди.
Враховуючи викладене, суд погоджується з думкою позивача, що оскільки після припинення дії договору обладнання не повернуто із оренди, відповідач зобов'язаний відшкодувати позивачу вартість неповернутого обладнання в сумі 56 382,80 грн.
Крім того, у зв'язку із неповерненням підписаного та скріпленого печаткою орендаря акта наданих послуг і відсутності письмової мотивованої відмови від підписання актів, відповідачем погоджені акти виконаних робіт з відшкодуванням вартості поламаного обладнання, що не підлягає ремонту: № 20011145 від 29.03.18 на суму 1 016, 34 грн. (з ПДВ 20%); № 20011885 від 30.05.18 на суму 2 586, 00 грн. (з ПДВ 20%); № 20012369 від 06.07.18 на суму 403, 20 грн. (з ПДВ 20%).
Таким чином, відповідач має невиконанні зобов'язання з відшкодування по всім актам вартості поламаного обладнання в сумі 4 005,54 грн.
Позивач наполягає на тому, що відповідач має заборгованість з внесення орендної плати.
Згідно з п. 4.1.1. договору розмір орендної плати (без ПДВ) за одиницю обладнання за один календарний день зазначається сторонами в додатках до цього Договору.
Відповідно до п. 4.2.1. договору, орендна плата в грошовому вираженні щомісячно розраховується (із можливістю врахування індексації) орендодавцем на підставі фактично наданого в оренду обладнання (згідно актів прийому-передачі обладнання) за фактичну (п.3.2.) кількість днів знаходження обладнання в оренді.
Пунктом 4.2.2. договору встановлено, що орендар сплачує орендну плату щомісячно протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня закінчення оплачуваного (за який нарахована орендна плата) місяця.
Відповідно до п. 4.2.4. договору орендодавець до десятого числа кожного місяця, наступного за оплачуваним (за який нарахована орендна плата), направляє орендарю поштою (цінним листом із описом вкладення) оригінал підписаного та скріпленого печаткою Орендодавця акта наданих послуг в двох примірниках.
Згідно з пунктом 4.2.5. договору, орендар зобов'язаний підписати і повернути орендодавцю один підписаний та скріплений печаткою орендаря оригінал акту наданих послуг до двадцятого числа місяця, наступного за оплачуваним, за яким нарахована орендна плата.
У разі неповернення (несвоєчасного повернення) підписаного та скріпленого печаткою орендаря акта наданих послуг і відсутності письмової мотивованої відмови орендаря від підписання цього акту (із доданням відповідного розрахунку на підставі підписаних сторонами актів прийому-передачі обладнання), такий акт і сума орендної плати в грошовому виражені вважаються беззастережно визнаними орендарем, а послуга є такою, що прийнята в повному обсязі (на вказану в акті прийому - передачі суму).
Позивач та відповідач підписали наступні акти виконаних робіт щодо оренди обладнання: № 30008234 від 30.09.17 на суму 31 330, 80 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 вересня 2017 року - 30 вересня 2017 року); № 30008560 від 31.10.17 на суму 45 606, 77 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 жовтня 2017 року - 31 жовтня 2017 року); № 30008833 від 30.11.17 на суму 40 882, 87 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 листопада 2017 року - 30 листопада 2017 року); № 30008834 від 30.11.17 на суму 31 781, 38 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 листопада 2017 року - 31 листопада 2017 року); № 30009018 від 31.12.17 на суму 17 591, 93 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 грудня 2017 року - 31 грудня 2017 року); № 30009323 від 31.01.18 на суму 6 721, 85грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 січня 2018 року - 31 січня 2018 року); № 30009324 від 31.01.18 на суму 103 304,15грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 січня 2018 року- 31 січня 2018 року); № 30009327 від 31.01.18 на суму 41 837,28грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 22 січня 2018 року - 31 січня 2018 року); № 30009448 від 28.02.18 на суму 4 560, 86грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 лютого 2018 року - 28 лютого 2018 року); № 30009449 від 28.02.18 на суму 41 596, 32грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 лютого 2018 року - 28 лютого 2018 року); № 30009452 від 28.02.18 на суму 113 298, 26грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 лютого 2018 року - 28 лютого 2018 року); № 30009453 від 28.02.18 на суму 45 212, 60грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 5 лютого 2018 року - 28 лютого 2018 року); № 30009820 від 31.03.18 на суму 108 171, 96грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 березня 2018 року-31 березня 2018 року); №30009821 від 31.03.18 на суму 108 601,15грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 березня 2018 року - 31 березня 2018 року); № 30009816 від 31.03.18 на суму ЗО 683, 74грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 березня 2018 року - 31 березня 2018 року); № 30009961 від 30.04.18 на суму 44 091, 46грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 квітня 2018 року - 30 квітня 2018 року); № 30009965 від 30.04.18 на суму ЗО 065, 99грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 квітня 2018 року - 30 квітня 2018 року); № 30009966 від 30.04.18 на суму 89 326, 96грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 квітня 2018 року - 30 квітня 2018 року); № 30010321 від 31.05.18 на суму 16 923, 02грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 травня 2018 року - 31 травня 2018 року); № 30010327 від 31.05.18 на суму 35 577, 68грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 травня 2018 року - 31 травня 2018 року); № 30010325 від 31.05.18 на суму 53 644, 85грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 травня 2018 року - 31 травня 2018 року); № 30010324 від 31.05.18 на суму 11 977, 03грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 травня 2018 року - 31 травня 2018 року); № 30010606 від 30.06.18 на суму 7 483, 50грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 червня 2018 року - 30 червня 2018 року); № 30010605 від 30.06.18 на суму 1 343, 27грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 червня 2018 року - 30 червня 2018 року); № 30010602 від 30.06.18 на суму 540, 90грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 червня 2018 року - 30 червня 2018 року); № 30010608 від 30.06.18 на суму 69 044, 10грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 червня 2018 року - 30 червня 2018 року).
У зв'язку із неповерненням підписаного та скріпленого печаткою орендаря акта наданих послуг і відсутності письмової мотивованої відмови від підписання актів, відповідачем погоджені акти виконаних робіт щодо оренди обладнання: № 30010894 від 31.07.18 на суму 3 819, 95 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 липня 2018 року - 31 липня 2018 року); № 30010893 від 31.07.18 на суму 515, 63 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 липня 2018 року - 31 липня 2018 року); № 30010890 від 31.07.18 на суму 176, 60 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 липня 2018 року - 31 липня 2018 року); № 30011177 від 31.08.18 на суму 169, 26 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 серпня 2018 року -31 серпня 2018 року); № 30011181 від 31.08.18 на суму 2 085, 06 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 серпня 2018 року - 31 серпня 2018 року); № 30011180 від 31.08.18 на суму 418, 50 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 серпня 2018 року-31 серпня 2018 року).
Нарахована орендна плата за період дії договору становить 1 138 385,78 грн.
Крім того, в пункті 6.15 договору встановлено, що підписанням цього договору орендар погоджується на виконання робіт з очистки та/або ремонту (доукомплектаціі) обладнання власними засобами Орендодавця.
Відповідно до пункту 6.16 орендодавець направляє орендарю два примірника акту виконання робіт з ремонту/очистки обладнання, а орендар зобов'язаний підписати і скріпити печаткою такі акти протягом 10 календарних днів з дня відправки орендодавцем актів, один примірник оригіналу акта повернути орендодавцю. По закінченню зазначеного строку, за відсутності вмотивованих заперечень орендаря акти виконання робіт з ремонту/очистки обладнання вважаються беззастережно прийнятими орендарем, та орендар зобов'язується оплатити роботи в сумі, що пред'явлена до оплати.
Згідно з пунктом 6.11. договору оренди, складений орендодавцем акт приймання - передачі обладнання є підставою для: відшкодування орендарем вартості витрат орендодавця на чистку неочищеного обладнання; відшкодування орендарем вартості витрат орендодавця на ремонт (доукомплектацію) поламаного обладнання, що підлягає ремонту; відшкодуванням Орендарем вартості поламаного обладнання, що не підлягає ремонту (в т.ч. доукомплектаціі).
У зв'язку із неповерненням підписаного та скріпленого печаткою орендаря акта наданих послуг і відсутності письмової мотивованої відмови від підписання актів, відповідачем погоджені акти виконаних робіт з ремонту/очистки обладнання позивачем: № 20011473 від 26.04.18 на суму 2 052, 00 грн (з ПДВ 20%), № 20012293 від 03.07.18 на суму 3 072, 70 грн (з ПДВ 20%), № 20012294 від 03.07.18 на суму 3 199, 73 грн (з ПДВ 20%), № 20012295 від 03.07.18 на суму 29 393, 77 грн (з ПДВ 20%), № 20012296 від 03.07.18 на суму 13 855, 61 грн (з ПДВ 20%), № 20012297 від 03.07.18 на суму 1 074, 02 грн (з ПДВ 20%), № 20012298 від 03.07.18 на суму 1 116, 10 грн (з ПДВ 20%), № 20012299 від 03.07.18 на суму 782, 41 грн (з ПДВ 20%), № 20012308 від 03.07.18 на суму 450, 00 грн (з ПДВ 20%), № 20012915 від 22.08.18 на суму 995, 05 грн. Загалом вартість виконання робіт ремонту/очистки обладнання по всім актам становить 55 991,39 грн.
В пункті 4.2.3. передбачено, що при наявності заборгованості по орендній платі, суми оплат, що надходять від Орендаря за цим Договором, зараховуються Орендодавцем як оплата орендної плати за більш ранній неоплачений період, незалежно від відомостей про призначення платежів, вказаних в платіжних документах Орендаря.
За твердженням позивача, відповідач частково оплатив оренду: 01.12.2017 перераховано позивачу 30 000,00 грн.; 28.12.2017 - 10 000,00 грн., 13.04.2018 - 100 000,00 грн., 17.07.2018 - 50 000,00 грн. Загалом 190 000, 00 грн. Відповідач не перераховував позивачу грошові кошти з оплати робіт щодо ремонту/очистки обладнання та щодо відшкодування вартості поламаного обладнання, що не підлягає ремонту.
Також товариством з обмеженою відповідальністю "УКРБУД ФІНАНС", на підставі п. 9.2. договору, сплачено 31 серпня 2017 року гарантійний платіж в розмірі 5 000, 00 грн., а 08.09.2017 - 70 000 грн.
Відповідно до п.9.1. договору виконання зобов'язань орендарем за цим договором забезпечується гарантійним платежем.
Пунктом 9.3. договору встановлено, що без внесення гарантійного платежу обладнання в оренду не надається.
Згідно п.12.8 договору у разі наявності станом на 30 (тридцятий) календарний день після припинення (розірвання) цього договору іншої заборгованості орендаря ніж зазначена в п. 9.4. цього договору, орендодавець має право зарахувати гарантійний платіж в порядку, передбаченому розділом 9 цього договору в рахунок погашення невиконаних (прострочених) зобов'язань. Зарахування гарантійного платежу може бути здійснено в іншому порядку та строки за згодою сторін Договору.
Відповідно до пункту 9.4. договору гарантійним платежем забезпечуються всі відшкодування вартості неповернутого, пошкодженого (при неможливості відновлення), некомплектного, або втраченого обладнання; оплата штрафних санкцій, інфляційних та/або процентів за користування грошовими коштами.
Товариством з обмеженою відповідальністю Пері Україна гарантійний платіж зараховано таким чином: 4 005,54 грн. як відшкодування вартості поламаного обладнання; 55 991,39 грн. як оплата робіт з ремонту/очистки обладнання позивачем; 15 003,07 грн. як часткова сплата оренди.
Враховуючи викладене, суд погоджується з позивачем, що відповідач має невиконані зобов'язання за договором із оплати орендної плати та із відшкодування вартості неповернутого із оренди обладнання.
Борг з оренди становить: 1 138 385,78 грн. (нарахована орендна плата) - 190 000, 00 грн. (сплачена оренда) - 15 003,07 грн. (кошти зараховані із гарантійного платежу) = 933 382, 71 грн. (борг).
Борг з відшкодування вартості неповернутого із оренди обладнання складає:
17 315 158,85 грн. (вартість переданого в оренду обладнання) - 17 258 776,05 грн. (вартість повернутого із оренди обладнання) - 00,00 (кошти перераховані відповідачем для відшкодування вартості неповернутого майна)= 56 382,80 грн.
Тобто у відповідача утворилась заборгованість перед позивачем зі сплати орендної плати по наступним актам: № 30009324 від 31.01.18 сума заборгованості становить 72 216,68грн. (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 січня 2018 року - 31 січня 2018 року); № 30009327 від 31.01.18 сума заборгованості становить 41 837, 28грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 22 січня 2018 року - 31 січня 2018 року); № 30009448 від 28.02.18 сума заборгованості становить 4 560, 86грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 лютого 2018 року - 28 лютого 2018 року); № 30009449 від 28.02.18 сума заборгованості становить 41 596, 32грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 лютого 2018 року - 28 лютого 2018 року); № 30009452 від 28.02.18 сума заборгованості становить 113 298,26грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 лютого 2018 року - 28 лютого 2018 року); № 30009453 від 28.02.18 сума заборгованості становить 45 212, 60грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 5 лютого 2018 року - 28 лютого 2018 року); № 30009820 від 31.03.18 сума заборгованості становить 108 171, 96грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 березня 2018 року - 31 березня 2018 року); № 30009821 від 31.03.18 сума заборгованості становить 108 601, 15грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 березня 2018 року - 31 березня 2018 року); № 30009816 від 31.03.18 сума заборгованості становить 30 683, 74грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 березня 2018 року - 31 березня 2018 року); № 30009961 від 30.04.18 сума заборгованості становить 44 091, 46грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 квітня 2018 року - 30 квітня 2018 року); № 30009965 від 30.04.18 сума заборгованості становить 30 065, 99грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 квітня 2018 року - 30 квітня 2018 року); № 30009966 від 30.04.18 сума заборгованості становить 89 326, 96грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 квітня 2018 року - 30 квітня 2018 року); № 30010321 від 31.05.18 сума заборгованості становить 16 923, 02грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 травня 2018 року - 31 травня 2018 року); № 30010327 від 31.05.18 сума заборгованості становить 35 577, 68грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 травня 2018 року - 31 травня 2018 року); № 30010325 від 31.05.18 сума заборгованості становить 53 644, 85грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 травня 2018 року - 31 травня 2018 року); № 30010324 від 31.05.18 сума заборгованості становить 11 977, 03грн. (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 травня 2018 року - 31 травня 2018 року); № 30010606 від 30.06.18 сума заборгованості становить 7 483, 50грн. (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 червня 2018 року - 30 червня 2018 року); № 30010605 від 30.06.18 сума заборгованості становить 1 343, 27грн. (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 червня 2018 року - 30 червня 2018 року); № 30010602 від 30.06.18 сума заборгованості становить 540, 90грн. (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 червня 2018 року - 30 червня 2018 року); № 30010608 від 30.06.18 сума заборгованості становить 69 044,10грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 1 червня 2018 року - 30 червня 2018 року); № 20012295 від 03.07.18 сума заборгованості становить 23 106, 54 грн. (з ПДВ 20%), № 20012296 від 03.07.18 сума
заборгованості становить 13 855, 61 грн. (з ПДВ 20%), № 20012297 від 03.07.18 сума заборгованості становить 1 074, 02 грн. (з ПДВ 20%), № 20012298 від 03.07.18 сума заборгованості становить 1 116, 10 грн. (з ПДВ 20%), № 20012299 від 03.07.18 сума заборгованості становить 782, 41 грн. (з ПДВ 20%), № 20012308 від 03.07.18 сума заборгованості становить 450, 00 грн. (з ПДВ 20%), № 20012915 від 22.08.18 сума заборгованості становить 995,05 грн.
15 листопада 2018 року позивач звернувся з вимогою до відповідача щодо оплати заборгованості за договором (т.2, а.с.142-144, 148), але вона залишена без відповіді та задоволення.
Згідно із ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Відповідно до частини першої, пункту 1 частини другої статті 11, частин першої, другої статті 509 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені цими актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. До підстав виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, належать договори та інші правочини. Зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Згідно з частиною першою статті 177 Цивільного кодексу України об'єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші.
Згідно із статті 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
В статті 526 Цивільного кодексу України зазначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Стаття 599 Цивільного кодексу України передбачає, що зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання) є порушенням цього зобов'язання.
Стаття 611 Цивільного кодексу України містить правові наслідки порушення зобов'язання. Так, у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: 1) припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; 2) зміна умов зобов'язання; 3) сплата неустойки; 4) відшкодування збитків та моральної шкоди.
Відповідно до частини 1 статті 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Згідно з ч. 1 ст. 762 Цивільного кодексу України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Згідно із частиною 1 статті 785 Цивільного кодексу України, у разі припинення договору найму наймач зобов'язаний негайно повернути наймодавцеві річ у стані, в якому вона була одержана, з урахуванням нормального зносу, або у стані, який було обумовлено в договорі.
Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. За змістом ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Водночас обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 77 ГПК України).
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, дійшов висновку задовольнити позовні в повному обсязі.
Відповідно до ст..129 ГПК України судовий збір стягується з відповідача.
На підставі вищевикладених норм права, керуючись статтями 129, 232- 240 ГПК України, суд -
у х в а л и в:
1. Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю УКРБУД ФІНАНС (75500, м. Генічеськ, Херсонська область, проспект Миру 123, код ЄДРПОУ 40084882) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Пері Україна (07400, м. Бровари, Київської області, Об"їзна дорога,60, код ЄДРПОУ 31032954) 933 382, 71 грн. заборгованості з орендної плати за договором №СО-17-0002214 оперативної оренди обладнання від 22 серпня 2017 року, 56 382,80 грн. з відшкодування вартості неповернутого обладнання за договором №СО-17-0002214 оперативної оренди обладнання від 22 серпня 2017 року та 14847,00 грн. судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційна скарга подається до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (підпункт 17.5 пункту 1 Розділу ХІ "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України).
Дата складання повного тексту рішення 21.03.2019 року
Суддя В.В.Литвинова
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2019 |
Оприлюднено | 21.03.2019 |
Номер документу | 80591130 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Литвинова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні