Рішення
від 12.03.2019 по справі 240/124/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2019 року м.Житомир справа № 240/124/19

категорія 111010000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Черноліхов С.В.,

секретар судового засідання Рудченко К.В.,

за участю: представника позивача ОСОБА_1,

представників відповідачів: ОСОБА_2, ОСОБА_3,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Гранбет" до Державна фіскальна служба України про визнання протиправним та скасування рішення комісії від 06.11.2018, зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Гранбет" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Гранбет") звернулось до суду із позовом в якому просить, з урахуванням уточненого адміністративного позову (а.с.46 -51), визнати протиправним та скасувати рішення Комісії від 06.11.2018 № 978941/41863868 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язати Державну фіскальну службу України прийняти та зареєструвати відповідно до вимог ст.201 ПК України і відповідних строків реєстрації податкову накладну №3/- від 05.10.2018, зазначивши дату прийняття 30 жовтня 2018 року.

Свої позовні вимоги товариство обґрунтувало наступним. У жовтня 2018 року подало до Державної фіскальної служби України для реєстрації податкову накладну №3/- від 05.10.2018. Відповідно до рішення № 978941/41863868 у реєстрації такої поданої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податків копій документів. Зазначає, що відповідачем в оскаржуваному рішенні не вказано конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків, що може слугувати підставою неприйняття до реєстрації податкової накладної №3/- від 05.10.2018, наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом критерію оцінки ступеня ризиків. Вважає рішення комісії від 06.11.2018 № 978941/41863868 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки контролюючий орган відмовляючи ТОВ Гранбет у реєстрації податкової накладної №3/- від 05.10.2018 порушує законні права та інтереси товариства.

Ухвалою судді від 21.01.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд якої здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження з повідомлення (викликом) учасників справи. Встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позов.

07.02.2019 до суду представником відповідача було подано відзив №205/06-30-10-03 від 06.02.2019 на адміністративний позов. В обґрунтування якого зазначено, що причиною відмови в реєстрації податкових накладних стало не надання повного пакету документів, що підтверджують придбання товарів для здійснення господарських операцій, а саме: договори, довіреності, первинні документи щодо, зберігання й транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передавання товарів, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції. При цьому вказує, що позивачем додано лише до суду пакет документів, на підтвердження здійснення господарської операції, проте вказані документи були відсутні у контролюючого органу під час прийняття оскаржуваного рішення. Наголошує, що питання щодо реєстрації податкової накладної, яка підтверджена належними первинними документами наданими вже в суд, не може бути підставою для скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України та визнання його протиправним.

Відповідно до ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження призначено відкрите судове засідання на 07.02.2019, яке було відкладено на 26.02.2019 у зв'язку із залученням Головного управління ДФС у Житомирській області в якості співвідповідача до участі у даній справі.

26.02.2019 до суду надійшло клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи, яке задоволене судом. Розгляд справи було відкладено на 12.03.2019.

У судовому засіданні, яке призначено на 12.03.2019 представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити у повному обсязі, з підстав викладених в обґрунтування адміністративного позову та наданих додаткових усних пояснень.

Представники відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечили з підстав, викладених у відзиві на адміністративний позов та наданих пояснень.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Встановлено, що в жовтні 2018 року ТОВ Гранбет складено податкову накладну на підтвердження податкових зобов'язань та подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме податкову накладну №3/ від 05.10.2018 на загальну суму 1038896,25 грн, в тому числі податок на додану вартість в сумі 173149,38 грн, по взаємовідносинам з Товариством з обмеженою відповідальністю Весттрейд щодо постачання щебеня гранітного фр-5-20 на особливих умовах, згідно договору П-Зах залізниці від 23.02.2018 №М-8/59 (а.с.52).

Податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, оскільки обсяг постачання товару/послуги 2517 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Контролюючим органом запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

30 жовтня 2018 року відповідач прислав квитанцію про реєстрацію податкової накладної, в якій вказав що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ документ прийнято, реєстрація ПН/PK зупинена, за результатами опрацювання виявлено, що обсяг постачання товару/послуги 2517 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку та пропонує надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

В подальшому, 06 листопада 2018 року, відповідач надіслав товариству рішення № 978941\41863868 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3/- від 05.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них, договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

12 листопада 2018 року ТОВ Гранбет подало до Державної фіскальної служби України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної реєстрацію якої зупинено. Зокрема, товариством до контролюючого органу подано: податкову накладну №3 від 05.10.2018, договір поставки №03 від 06.07.2018, укладений між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Весттрейд (далі - ТОВ Весттрей ), видаткову накладну №41 від 05.10.2018 та файл з назвою 3055 , який не відображався, що підтверджується службовою запискою управління моніторингу доходів та обліково-звітних систем №65/06-30-07-08 від 05.02.2018 (а.с.77).

Згідно витягу з протоколу комісії Головного управління ДФС у Житомирській області №176/06- 30-07-03-22 від 06.11.2018 причиною відмови в реєстрації податкової накладної слугувало ненадання повного пакету документів, зокрема відсутні копії первинних документів, а саме документи щодо придбання продукції, розрахункові документи, товарно-транспортні накладні, сертифікати відповідності щодо реалізації продукції.

15.11.2018 року ТОВ Гранбет подано скаргу до комісії з питань розгляду скарг на рішення № 978941/41863868 від 06.11.2018 року (а.с.24), однак рішенням №46083/41863868/2 від 26.11.2018 вказану скаргу залишено без задоволення та рішення комісії Державної фіскальної служби без змін, у зв'язку із наданням документів не у повному обсязі.

Незгода з вказаними рішенням відповідача, обумовила позивача на звернення до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При цьому, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами, що визначено пп. 14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України № 2755-VI від 02.12.2010 року.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

В силу приписів пункту 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України).

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.2. п.201.1 ст.201 ПК України).

Підпунктом 201.16.3. пункту 201.16 ст.201 ПК України визначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

За приписами п. 74.1 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

В Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.74.2 ст.74 ПК України).

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 статті 74 ПК України).

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При цьому, механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Крім того, механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року (далі - Порядок 117).

Відтак, відповідно до п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 цього ж Порядку визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту), чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування, дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу, наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу, наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.), наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується, факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування та дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У відповідності до п.14 Порядку № 1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Відтак, зі змісту Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9237722702 від 30.10.2018 слідує, що контролюючим органом сформовано висновок, що обсяг постачання товару/послуги 2517 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.п.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Пунктом 2 Порядку №117 визначено, що критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик. В свою чергу, моніторинг -сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об'єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства. При цьому, ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складання та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об'єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов'язку.

Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (п.5 Порядку №117).

Відповідно до п.п.10 Порядку №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Пунктом 3 Порядку №117 Податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < Pм х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Відповідно до п.21 Порядку № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі (п.22 Порядку №117).

Аналіз вищевказаних правових норм дає підстави вважати, що контролюючий орган у Квитанціях повинен дотримуватися конкретного та чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, тим самим дотримуючись принципу обґрунтованості рішення у відповідності до норм пп. 201.16.1 п. 201.16 статті 201 ПК України.

В даному випадку щодо підтвердження реальності здійснення господарської операцій позивачем з Товариством з обмеженою відповідальністю Весттрейд (далі - ТОВ Весттрейд ) у судовому засіданні встановлено наступне.

Зокрема, матеріалами справи підтверджено, що для здійснення господарської діяльності ТОВ Гранбет уклало договір поставки №03 від 06.07.2018 з ТОВ Весттрейд (а.с.22).

На підставі вказаного договору, 05.10.2018 ТОВ Весттрейд отримало від ТОВ Гранбет товар, зокрема, щебінь гранітний фр. 5-20 мм з ж.д. тарифом, в кількості 1978,85 тон на загальну суму 1038896,25 грн, в тому числі ПДВ 173149,38 грн. Вказаний факт підтверджено видатковою накладною №41 від 05.10.2018, яка надана позивачем до суду (а.с.20). Зокрема означені документи додані до податкової накладної №3/- від 05.10.2018 поданої для реєстрації, згідно до вимог Інструкції з підготовки і подання додаткових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 за № 233 та відповідно до діючого договору визнання електронних документів №625001 від 29.11.2017 (а.с.37).

При цьому, товар оплачено ТОВ Весттрейд безготівково на розрахунковий рахунок позивача, про що свідчать платіжні доручення №309 від 05.10.2018 та № 300, 301 від 11.10.2018, які також подані до суду (а.с.33-35).

У зв'язку із виникненням першої події та на підтвердження взаємовідносин з ТОВ Весттрейд та підтвердження податкових зобов'язань, позивачем складено податкову накладну №3/ від 05.10.2018 на загальну суму 1038896,25 грн, в тому числі податок на додану вартість в сумі 173149,38 грн щодо постачання щебеня гранітного фр-5-20 на особливих умовах, згідно договору П-Зах залізниці від 23.02.2018 №М-8/59, яку подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, матеріалами справи також підтверджено факт придбання позивачем вказаного товару. Зокрема, щебінь гранітний фракції 5-20 мм, отримано від Акціонерного товариства Коростенський кар'єр на підставі укладеного договору поставки товару №020718 від 02.07.2018 (а.с.18-19), про що свідчить видаткова накладна №3055 від 05.10.2018, яка міститься в матеріалах справи (а.с. 23а). Акціонерне товариство Коростенський кар'єр передало позивачу щебінь гранітний фр 5-20 мм з ж.д.тарифом та кількості 1978,85тон. Товар, було доставлено ж/д транспортом, що підтверджується накладною від 05.10.2018 (а.с.28), який відповідає вимогам ДСТУ БВ.2.7-75-98 (п.п.4.2-4.7, 4.9), про що свідчить сертифікат відповідності серії ВГ за №UA1.006.00012318-17, який міститься в матеріалах справи (а.с.26). Разом з тим на даний товар, в матеріалах справи міститься паспорт №б/н від 05.10.2018 (а.с.25) та радіаційний сертифікат №3 від 19.01.2018 (а.с.27).

Крім того, за отриманий товар згідно договору №020718 від 02.07.2018 (а.с.18), ТОВ Гранбет розрахувалося безготівково на розрахунковий рахунок Акціонерного товариства Коростенський кар'єр , про що свідчать платіжні доручення № 68,69 та 74 від 05.10.2018 (а.с.30-31)

З огляду на викладене та на переконання суду, сукупність первинних документів, належним чином засвідчені копії яких долучено позивачем до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо фактичності здійснення господарської операції між ТОВ Гранбет та ТОВ "Весттрейд".

Оцінюючи вищевикладені обставини в сукупності, суд приходить до висновку, що рішення комісії Державної фіскальної служби України, №978941/41863868 від 06.11.2018 підлягає скасуванню, оскільки реальність здійснення господарської операції позивачем підтверджена, наданими до суду документами.

Однак, при розгляді справи представник відповідача наголошувала на тому, що під час подання податкової накладної №3/- від 05.10.2018 до комісії Державної фіскальної служби для її реєстрації товариством не було надано повного пакету документів, які підтверджують здійснення господарської операції, а тому надані під час судового розгляду справи документи не повинні враховуватися судом.

Однак суд вважає за необхідне зауважити, що право платника довести у судовому процесі обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, не є обмеженими поданням виключно тих доказів, що надавались ним під час подання податкової накладної контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Право надавати заперечення щодо висновків податкового органу та долучати до матеріалів справи докази на підтвердження таких заперечень надається платнику як на усіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких допускається подання учасником процесу нових доказів.

Суд також наголошує, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує а ні факту здійснення платником податків господарських операцій, а ні факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна / розрахунок коригування.

За приписами ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи містяться в матеріалах справи, оскаржуване рішення контролюючого органу підлягає скасуванню.

Приймаючи до уваги вищевикладене у сукупності, а також зважаючи на те, що платником податків під час розгляду даної справи підтверджено реальність здійснення господарських операцій, зокрема надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення таких операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення № 978941/41863868 від 06.11.2018 підлягає скасуванню, а податкова накладна №3/ - від 05.10.2018 прийтяттю та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відтак, абз. 1 ч. 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Аналізуючи дані положення Кодексу адміністративного судочинства України, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов'язувати суб'єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

У контексті наведених норм та за вказаних обставин, суд вважає, що для прийняття рішення про реєстрацію зазначених податкових накладних виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення у даному випадку не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку щодо скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Житомирській області від 06.11.2018 №978941/41863868 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3/- від 05.10.2017 ТОВ Гранбет .

Питання розподілу судових витрат підлягає вирішенню у відповідності до положень ч. 1 ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранбет" (вул.Новий бульвар, 7, офіс 1.20, м.Житомир, код ЄДРПОУ 41863868) до Державної фіскальної служби України (Львівська пл.8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 41863868), Головного управління ДФС у Житомирській області (вул.Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 39459195) про визнання протиправним та скасування рішення комісії від 06.11.2018, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Житомирській області від 06.11.2018 №978941/41863868 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України прийняти та зареєструвати відповідно до вимог ст.201 Податкового кодексу України і відповідних строків реєстрації податкову накладну №3/- від 05.10.2018 подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Гранбет".

Стягнути з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 41863868) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранбет" 3850 (три тисячі вісімсот п'ятдесят) грн витрат по сплаті судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Черноліхов

Повне судове рішення складене 21 березня 2019 року

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2019
Оприлюднено22.03.2019
Номер документу80602521
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/124/19

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 26.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 12.03.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Рішення від 12.03.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Постанова від 01.03.2019

Адмінправопорушення

Олександрівський районний суд Донецької області

Шинкаренко А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні